• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

התלבטות פיננסית רצינית

  • פותח הנושא פותח הנושא Spider2021
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Spider2021

משתמש סולידי
הצטרף ב
18/2/21
הודעות
36
דירוג
6
היי לכולם,

יש לי התלבטות פיננסית רצינית, ואני אשמח לשמוע את דעתכם בנושא. יש לי סכום נכבד של כסף בשני אפיקי השקעה - מרביתו בפוליסות חיסכון ומיעוטו בקופת גמל להשקעה. על שניהם אני משלם דמי ניהול בסך של כ-12 אש"ח בשנה. מטורף, ללא ספק, אבל רכשתי אותם כשעוד הייתי טירון בתחום ההשקעות.

שאר הכסף שלי מושקע בשוק ההון דרך הבנק עם העמלות הכי מינימליות שיכולתי להשיג מהם. אני יודע שהפלטפורמות יותר זולות, אבל זה לא נושא הפוסט.

לאחרונה הגעתי למסקנה שהשילוב בין דמי הניהול המטורפים, העובדה שמרבית הכסף שלי נמצא אצל גוף שלישי (גם אם הוא חברת ביטוח מבוססת) ואחרי שראיתי כמה קל וזול לבנות תיק השקעות פסיבי בכוחות עצמי - אני מעוניין להוציא את הכסף ולנהל את כולו בבנק שלי.

העניין הוא שיש לי בעיה טובה. בגלל שבשנים האחרונות צברתי רווחים מכובדים, אני אצטרך לשלם עשרות אלפי שקלים במס רווחי הון, וזה מתסכל אותי בטירוף וזה הדבר היחידי שמנע ממני עד כה ללחוץ על ההדק ולממש.

השאלה שלי: מה אני עושה? האם אני משאיר את הכסף בחברת הביטוח למרות אי הנוחות הגדולה שזה גורם לי? האם למשוך את כל הכסף ולבלוע את הגלולה המרה של המסים ולנחם את עצמי שככל שאחכה זמן ארוך יותר, שיעור המס רק יגדל? או אולי כדאי שאמשוך את הכסף לשיעורין, כדי להפחית את שיעור המס ובמקביל לצמצם גם את דמי הניהול, שכידוע נגזרים מגודל התיק?

מה דעתכם?
 
מה אני עושה? האם אני משאיר את הכסף בחברת הביטוח למרות אי הנוחות הגדולה שזה גורם לי? האם למשוך את כל הכסף ולבלוע את הגלולה המרה של המסים ולנחם את עצמי שככל שאחכה זמן ארוך יותר, שיעור המס רק יגדל? או אולי כדאי שאמשוך את הכסף לשיעורין, כדי להפחית את שיעור המס ובמקביל לצמצם גם את דמי הניהול, שכידוע נגזרים מגודל התיק?
זו שאלה מצוינת.
יש אנשים טובים שכתבו מחשבון שכותב במדויק מה כדאי.
 
אני אצטרך לשלם עשרות אלפי שקלים במס רווחי הון,
את המס משלמים בכל מקרה בסוף, מה שאתה מרוויח זה רק את הריבית על המס, שזה סכום הרבה יותר נמוך.

העובדה שמרבית הכסף שלי נמצא אצל גוף שלישי (גם אם הוא חברת ביטוח מבוססת)
אני מנסה עכשיו למשוך קופה מ"חברת ביטוח מבוססת" והם מערימים קשיים, באופן שהוא אפילו לא חוקי. אני מניח שבסוף זה יפתר ע"י פניה לגוף מפקח כלשהו, אבל סיטואציה די מתסכלת שאין לי גישה לכסף שלי, גם אצל גוף גדול ומוכר. וזה עוד לפני שהממשלה תאסור על משיכת הכספים "לטובת החוסכים", צעד שבוודאי יבוא בהמשך.
 
את המס משלמים בכל מקרה בסוף
לא תמיד, נקודות זיכוי, הורדת אחוזי המס מגיל 60, פטור על קצבה מוכרת. כל אלה משנים את נקודת האיזון.
כמובן רק למי שיש כוח לסמלץ ולתכנן פריסת משיכות.
 
לא תמיד, נקודות זיכוי, הורדת אחוזי המס מגיל 60, פטור על קצבה מוכרת. כל אלה משנים את נקודת האיזון.
ומצד שני הסיכון שכל החוקים האלה ישתנו בהחלטה עתידית של הממשלה. אני אישית מעדיף את הכסף ביד.
 
כדי לדעת באמת באמת צריך לעשות סימולציה, אבל ממעט המספרים שהוצגו פה נראה לי מאוד ברור שעדיף למכור.
מצד אחד 12,000₪ דמי ניהול. מצד שני עשרות אלפים (לא יודע כמה) מס. תוך כמה שנים דמי הניהול עוברים את המס.

לא תמיד, נקודות זיכוי, הורדת אחוזי המס מגיל 60, פטור על קצבה מוכרת. כל אלה משנים את נקודת האיזון.
לא יודע בן כמה פות"ש אבל כדי להנות מזה צריך כנראה להחזיק עוד הרבה שנים, מה שאומר שאפילו אם בסוף המס יהיה אפס עגול, עדיין דמי הניהול יעלו יותר.

או אולי כדאי שאמשוך את הכסף לשיעורין, כדי להפחית את שיעור המס ובמקביל לצמצם גם את דמי הניהול, שכידוע נגזרים מגודל התיק?
יכול להיות שכדאי לפרוס את המשיכה על שנתיים, כדי להכניס כמה שיותר כסף במדרגת מס נמוכה יותר. תלוי בהכנסות האחרות שלך.
כרגע זה אומר למכור חצי עכשיו וחצי בינואר לשלם 2,000₪ דמי ניהול על התקופה הזאת אבל לחסוך מס. אולי כדאי.
מעבר לזה אני לא רואה הגיון בלהמשיך לשלם דמי ניהול לאורך שנים.
 
לא יודע בן כמה פות"ש אבל כדי להנות מזה צריך כנראה להחזיק עוד הרבה שנים, מה שאומר שאפילו אם בסוף המס יהיה אפס עגול, עדיין דמי הניהול יעלו יותר.
בסך הכל ציינתי הטבות מס. לא ציינתי לאיזה כיוון זה מטה את הכף.

יכול להיות שכדאי לפרוס את המשיכה על שנתיים, כדי להכניס כמה שיותר כסף במדרגת מס נמוכה יותר. תלוי בהכנסות האחרות שלך.
איזה מדרגות יש על ריבית מקופת גמל?
או שהתכוונת למסי יסף ואז רק צריך להזהר על סך ההכנסות מכל המקורות.
 
הבעיה של חתול זה שהוא חושש על הקרן, לא הדמי ניהול.
אני מנסה להראות שיש גם יתרונות נוספים למשיכת הקופה, מעבר לחיסכון בדמי הניהול.
כמובן שיש גם חיסרון שהוא הקדמת המס.
ועכשיו לכל אחד נותר להציב את זה על המאזניים שלו.
 
מה בתיק השקעות מפיג את החששות הללו?
החששות של חתול?
כל מה שלא קשור לישראל.
(ונראה לי שגם על ארה"ב הוא מתחיל לפקפק)
אאל"ט הוא כתב בעבר די ברור, שהוא שוקל למשוך פנסיה (או משהו אחר) גם במחיר של 35% מס.
 
כרגיל, שניים שלושה ראשונים עונים על השאלה ישירות, ואז זה מידרדר לוויכוחים פנימיים. אשמח אם מישהו יוכל להתייחס לשאלה המקורית שלי.
 
איזה מדרגות יש על ריבית מקופת גמל?
או שהתכוונת למסי יסף ואז רק צריך להזהר על סך ההכנסות מכל המקורות.
חשבתי על מדרגות מס הכנסה אבל אתה צודק שזה כנראה לא רלוונטי. יש באמת מס יסף, ולדעתי אם המס השולי נמוך ממס רווחי הון אז זה גם רלוונטי.
אבל כנראה זה באמת לא משמעותי.
 
אשמח אם מישהו יוכל להתייחס לשאלה המקורית שלי.
שניים שלושה ראשונים עונים על השאלה ישירות
אז מה הבעיה?
לא קיבלת תשובה?
ספציפית:
יש אנשים טובים שכתבו מחשבון שכותב במדויק מה כדאי.

תודה על ההרחבה והדיוקים!
קצבת פנסיה (אמא) ואובדן כושר עבודה (אבא) ישפיעו על החישוב?

תחילה תהיתי אם סוג מס ההכנסה (ריווחי הון) משתנה לאחר גיל 60 להגדרה אחרת, להבנתי ממה שכתבת ההגדרה לא משתנה אלא רק המדרגה.
ברשותך אעביר את הדיון לשרשור נפרד.
 
כרגיל, שניים שלושה ראשונים עונים על השאלה ישירות, ואז זה מידרדר לוויכוחים פנימיים. אשמח אם מישהו יוכל להתייחס לשאלה המקורית שלי.
קיבלת תשובה די פשוטה - כנראה כדאי למשוך (כמו שנראה שידעת מראש) אבל כדי להגיד בודאות צריך לעשות סימולציה עם כל הפרטים.

מה שנשאר אחרי זה הוא להתווכח על כל מיני אפשרויות היפותטיות שאולי רלוונטיות לך וכנראה לא.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
כרגיל, שניים שלושה ראשונים עונים על השאלה ישירות, ואז זה מידרדר לוויכוחים פנימיים. אשמח אם מישהו יוכל להתייחס לשאלה המקורית שלי.
אבל כבר ענו לך:
זו שאלה מצוינת.
יש אנשים טובים שכתבו מחשבון שכותב במדויק מה כדאי.

שאר הדיון היה על המשקלים שכל אחד נותן לכל אחד מהצדדים, שזה גם קשור לשאלה שלך.
כלומר אתה צריך להחליט מה הפרמטרים החשובים לך, לתת להם משקל פיננסי כלשהו, להכניס למחשבון ולהחליט (או להחליט שאתה לוקח את המחשבון כמו שהוא, וששאר הדברים שעלו פה בדיון פחות חשובים לך)
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
A התלבטות לגבי איך לבנות תיק. שוק ההון 6
א התלבטות לגבי חיסול חלק מהמשכנתא נדל"ן 10
1 התלבטות לגבי המשך התואר התפתחות אישית 6
1 תואר במדעים, התלבטות של אמצע החיים התפתחות אישית 0
N התלבטות לגבי קרן עולמית Invesco MXWO (0.05% דמי ניהול) שוק ההון 12
K התלבטות לגבי אופי השקעה בחשבון מסחר עצמאי שוק ההון 12
R התלבטות ברכישת דירה למגורים נדל"ן 5
S התלבטות לגבי השקעה ביורו בפלח הסולידי של התיק שוק ההון 0
G התלבטות על החלק הסולידי על פי מחקר טריניטי שוק ההון 2
ה התלבטות לגבי הנהלת חשבונות ויעוץ מס התפתחות אישית 17
S התלבטות: השארת ירושה של 1.2 מליון בקרן כספית עד צורך עתידי שוק ההון 5
A התלבטות בבחירת דרך למעבר מברוקר ישראלי לברוקר בחו"ל שוק ההון 2
M התלבטות בין השקעה לכיסוי משכנתא שוק ההון 3
S התלבטות קריירה 23 התפתחות אישית 14
D התלבטות בלימודים - הנדסה כלכלה או מתמטיקה? התפתחות אישית 6
נ התלבטות על הקצאת נכסים בשלב המשיכה שוק ההון 9
א התלבטות קריירה - להישאר בעבודה או לעזוב התפתחות אישית 15
Lamur התלבטות לגבי מימון בית נדל"ן 13
ע התלבטות התפתחות אישית 1
I התלבטות באיחוד שתי קרנות קיימות (פנסיה וביטוח מנהלים) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
G התלבטות נדלנית גושדן-ית נדל"ן 19
G התלבטות לגבי מכירת בית להשקעה בארה"ב נדל"ן 4
V התלבטות על המשך הדרך סטודנט מדמח התפתחות אישית 8
E הנדסת מכונות - התלבטות קריירה התפתחות אישית 0
O התלבטות לרכישת משרד להשקעה בבת ים נדל"ן 15
ע הון עצמי גבוה התלבטות ללקיחת משכנתא נדל"ן 2
D התלבטות לגבי מהלך - קרן של אינווסקו או אירית צוברת זולה - סחירות ועלות שוק ההון 4
J התלבטות לגבי סגירת משכנתא כנגד השקעה בנכסים "סולידיים" נדל"ן 4
twister התלבטות - רכישת דירה להשקעה נדל"ן 6
L הטבת משכנתא לעולים חדשים - התלבטות נדל"ן 2
A התלבטות עקב שינוי קריירה התפתחות אישית 4
H התלבטות לגבי מכירת דירה לטובת רכישת צמוד קרקע נדל"ן 1
M זכייה במחיר למשתכן עם הון עצמי יחסית גבוה - התלבטות נדל"ן 69
ש התלבטות לגבי תואר שני במדעי המחשב - האם יש לי את הסיבות הנכונות? התפתחות אישית 5
ד התלבטות בין 2 דירות מקבלן נדל"ן 2
I פוסט שיתוף + התלבטות לגבי רכישת דירה אוף טופיק 46
B התלבטות לגבי פתיחת תיק השקעות בצל רילוקיישן לאוסטרליה שוק ההון 6
D התלבטות דווקא פסיכולוגית שוק ההון 8
D התלבטות ברכישת רכב עד 85 אלף שח אוף טופיק 2
D התלבטות בנוגע לעסקת פליפ לנדלן ותכנון מיסוי - דירה שניה נדל"ן 6
ק התלבטות אסטרטגית קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 2
M התלבטות בין דירה בפרויקט בבניה לבין דירה בבנין ישן יותר נדל"ן 9
ח התלבטות לגבי דירה להשקעה - להחזיק או למכור נדל"ן 21
ז התלבטות בנוגע ללימודי תעשייה וניהול התפתחות אישית 5
S התלבטות לגבי עסקת נדלן בתוך המשפחה לפני ירושה נדל"ן 7
tsachi123 התלבטות לגבי הפלח הסולידי של תיק ההשקעות שלי שוק ההון 11
F התלבטות בין שני בתי השקעות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 20
א התלבטות לגבי מהלך נדל"ני נדל"ן 2
I התלבטות לגבי התחלת תואר במדעי המחשב בגיל 29 – האם זה הצעד הנכון? התפתחות אישית 10
M התלבטות/ סקר להורים- האם כדאי לעשות ביטוח בריאות פרטי לתינוק מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3

נושאים דומים

Back
למעלה