Spider2021
משתמש סולידי
- הצטרף ב
- 18/2/21
- הודעות
- 36
- דירוג
- 6
היי לכולם,
יש לי התלבטות פיננסית רצינית, ואני אשמח לשמוע את דעתכם בנושא. יש לי סכום נכבד של כסף בשני אפיקי השקעה - מרביתו בפוליסות חיסכון ומיעוטו בקופת גמל להשקעה. על שניהם אני משלם דמי ניהול בסך של כ-12 אש"ח בשנה. מטורף, ללא ספק, אבל רכשתי אותם כשעוד הייתי טירון בתחום ההשקעות.
שאר הכסף שלי מושקע בשוק ההון דרך הבנק עם העמלות הכי מינימליות שיכולתי להשיג מהם. אני יודע שהפלטפורמות יותר זולות, אבל זה לא נושא הפוסט.
לאחרונה הגעתי למסקנה שהשילוב בין דמי הניהול המטורפים, העובדה שמרבית הכסף שלי נמצא אצל גוף שלישי (גם אם הוא חברת ביטוח מבוססת) ואחרי שראיתי כמה קל וזול לבנות תיק השקעות פסיבי בכוחות עצמי - אני מעוניין להוציא את הכסף ולנהל את כולו בבנק שלי.
העניין הוא שיש לי בעיה טובה. בגלל שבשנים האחרונות צברתי רווחים מכובדים, אני אצטרך לשלם עשרות אלפי שקלים במס רווחי הון, וזה מתסכל אותי בטירוף וזה הדבר היחידי שמנע ממני עד כה ללחוץ על ההדק ולממש.
השאלה שלי: מה אני עושה? האם אני משאיר את הכסף בחברת הביטוח למרות אי הנוחות הגדולה שזה גורם לי? האם למשוך את כל הכסף ולבלוע את הגלולה המרה של המסים ולנחם את עצמי שככל שאחכה זמן ארוך יותר, שיעור המס רק יגדל? או אולי כדאי שאמשוך את הכסף לשיעורין, כדי להפחית את שיעור המס ובמקביל לצמצם גם את דמי הניהול, שכידוע נגזרים מגודל התיק?
מה דעתכם?
יש לי התלבטות פיננסית רצינית, ואני אשמח לשמוע את דעתכם בנושא. יש לי סכום נכבד של כסף בשני אפיקי השקעה - מרביתו בפוליסות חיסכון ומיעוטו בקופת גמל להשקעה. על שניהם אני משלם דמי ניהול בסך של כ-12 אש"ח בשנה. מטורף, ללא ספק, אבל רכשתי אותם כשעוד הייתי טירון בתחום ההשקעות.
שאר הכסף שלי מושקע בשוק ההון דרך הבנק עם העמלות הכי מינימליות שיכולתי להשיג מהם. אני יודע שהפלטפורמות יותר זולות, אבל זה לא נושא הפוסט.
לאחרונה הגעתי למסקנה שהשילוב בין דמי הניהול המטורפים, העובדה שמרבית הכסף שלי נמצא אצל גוף שלישי (גם אם הוא חברת ביטוח מבוססת) ואחרי שראיתי כמה קל וזול לבנות תיק השקעות פסיבי בכוחות עצמי - אני מעוניין להוציא את הכסף ולנהל את כולו בבנק שלי.
העניין הוא שיש לי בעיה טובה. בגלל שבשנים האחרונות צברתי רווחים מכובדים, אני אצטרך לשלם עשרות אלפי שקלים במס רווחי הון, וזה מתסכל אותי בטירוף וזה הדבר היחידי שמנע ממני עד כה ללחוץ על ההדק ולממש.
השאלה שלי: מה אני עושה? האם אני משאיר את הכסף בחברת הביטוח למרות אי הנוחות הגדולה שזה גורם לי? האם למשוך את כל הכסף ולבלוע את הגלולה המרה של המסים ולנחם את עצמי שככל שאחכה זמן ארוך יותר, שיעור המס רק יגדל? או אולי כדאי שאמשוך את הכסף לשיעורין, כדי להפחית את שיעור המס ובמקביל לצמצם גם את דמי הניהול, שכידוע נגזרים מגודל התיק?
מה דעתכם?