שלום לכולם,
אשמח לשמוע את החוכמת ההמונים שלכם!
אז ככה, יש לי התלבטות נדל"נית ואשמח לשמוע מה אתם חושבים:
יש לי שתי דירות:
1. דירת 4 חדרים בשוהם ששווה בערך 3 מיליון. קניתי על הנייר בשנת 2021, מושכרת מיולי השנה.
2. דירת 3 חדרים ברמלה, שווה בערך 1.1 מיליון. נרכשה וגם ונכנס שוכר באמצע שנת 2022.
עכשיו אני שוקל את המהלך הבא:
למכור את הדירה ברמלה (שלא נראה שתעשה איזה קפיצת ערך מטורפת), ובמקומה לקנות דירה חדשה על הנייר שאקבל עוד כ-4 שנים. אגדיר אותה כדירה חליפית, ואז תוך שנה וחצי מקבלתה אמכור את הדירה בשוהם בפטור ממס שבח.
התכנון הוא לרכוש דירה במחיר של כ- 2-3 מיליון (בשביל להישאר במדרגת מס רכישה סבירה).
למה אני חושב שזה רעיון טוב?
1. דירה על הנייר כנראה תעלה בערכה יותר מהדירה ברמלה (אם אמצא עסקה כדאית, ותנאי מימון טובים).
2. אוכל לקחת משכנתה גדולה יותר על הדירה החדשה. נכון להיום, ברמלה יש לי משכנתה של 40% מהנכס, בשוהם רק 20%.
התכנון המקורי שלי היה לצבור דירות, אבל די חזרתי בי, ואני חושב היום שזה רעיון לא טוב (עבורי).
אז מה דעתכם? יש עוד יתרונות שלא חשבתי עליהם? אולי חסרונות שכדאי לשים לב אליהם?
אשמח לשמוע את דעתכם ורעיונתכם, תודה מראש
אשמח לשמוע את החוכמת ההמונים שלכם!
אז ככה, יש לי התלבטות נדל"נית ואשמח לשמוע מה אתם חושבים:
יש לי שתי דירות:
1. דירת 4 חדרים בשוהם ששווה בערך 3 מיליון. קניתי על הנייר בשנת 2021, מושכרת מיולי השנה.
2. דירת 3 חדרים ברמלה, שווה בערך 1.1 מיליון. נרכשה וגם ונכנס שוכר באמצע שנת 2022.
עכשיו אני שוקל את המהלך הבא:
למכור את הדירה ברמלה (שלא נראה שתעשה איזה קפיצת ערך מטורפת), ובמקומה לקנות דירה חדשה על הנייר שאקבל עוד כ-4 שנים. אגדיר אותה כדירה חליפית, ואז תוך שנה וחצי מקבלתה אמכור את הדירה בשוהם בפטור ממס שבח.
התכנון הוא לרכוש דירה במחיר של כ- 2-3 מיליון (בשביל להישאר במדרגת מס רכישה סבירה).
למה אני חושב שזה רעיון טוב?
1. דירה על הנייר כנראה תעלה בערכה יותר מהדירה ברמלה (אם אמצא עסקה כדאית, ותנאי מימון טובים).
2. אוכל לקחת משכנתה גדולה יותר על הדירה החדשה. נכון להיום, ברמלה יש לי משכנתה של 40% מהנכס, בשוהם רק 20%.
התכנון המקורי שלי היה לצבור דירות, אבל די חזרתי בי, ואני חושב היום שזה רעיון לא טוב (עבורי).
אז מה דעתכם? יש עוד יתרונות שלא חשבתי עליהם? אולי חסרונות שכדאי לשים לב אליהם?
אשמח לשמוע את דעתכם ורעיונתכם, תודה מראש