• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

התייעצות - האם הון מספיק להשקיע בנדלן?

  • פותח הנושא פותח הנושא DopEMBNV
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

DopEMBNV

משתמש רשום
הצטרף ב
8/1/25
הודעות
5
דירוג
2
היי,

זוג בתחילת גילאי ה-30 ללא ילדים (נכון לעכשיו). חושבים על השקעה בנדל"ן - תוהים אם לחכות לצבירת הון נוסף - או ששווה להיכנס לכך עכשיו.

מצב הוני:
300 אלף - קרנות השתלמות נזילות.
900 אלף - מניות מופשרות וקופ"ג להשקעה במחקי מדד.
100 אלף - בבנק (עו"ש, מט"ח, קרן כספית).

מאזן חודשי:
מצליחים לחסוך כל חודש כ-20 אלף ש"ח מהנטו.
משלמים שכירות 5,000 ש"ח.

נקודות נוספות:

ב-3 שנים הקרובות צפויות הוצאה חד פעמית של כ- 500 אלף ש"ח.
אין עזרה מההורים בכלל.
גרים בחיפה.

תוהים - האם כדאי להשקיע בנדל"ן, ואם כן - בדירה זולה להשקעה במצב הנוכחי? (עד 1.2 מיליון) או לחכות קצת לצבור לטובת בדירה למגורים (2.5-3 מיליון)?
חשש מרכזי - לא להיות עם שולי ביטחון להוצאות לא צפויות.

אשמח לעזרה ולדברים לקחת בחשבון בהחלטה - תודה מראש!
 
ב-3 שנים הקרובות צפויות הוצאה חד פעמית של כ- 500 אלף ש"ח.
בכל שישים ומשהו שנותיי לא שמעתי דבר כזה, ואתה כותב בכזאת נון-שלנטיות :)
מנסה לשבור את הראש על מה מוציאים חצי מיליון באופן חד-פעמי ומתוכנן מראש (שהוא לא נדל"ן) ולא מצליחה.
מצליחים לחסוך כל חודש כ-20 אלף ש"ח מהנטו.
לפי מצב החיסכון עד כה, אני מבינה שזה די חדש, לא?
אולי שווה לרפד את החסכונות עוד כמה שנים לפני שחושבים על דירה להשקעה?
תוהים - האם כדאי להשקיע בנדל"ן, ואם כן - בדירה זולה להשקעה במצב הנוכחי? (עד 1.2 מיליון)
כמה שכ"ד תקבלו עבור דירה כזאת? כמה הוצאות תחזוקה תצטרכו כדי להשאירה במצב סביר?
חשש מרכזי - לא להיות עם שולי ביטחון להוצאות לא צפויות.
אתה צודק. מתוך 1.3M שצברתם עד עכשיו, ישארו לכם 800K אחרי ההוצאה הענקית (אולי יותר אם תמשיכו לחסוך באגרסביות). מתוך זה, רוב הכסף ילך להון עצמי לדירה וכל זה עוד לפני הגעת הילדים לעולם.
השאלה שלי היא למה דווקא דירה זולה להשקעה ולא השקעה בשוק ההון (תיק עצמאי, קרנות מחקי מדד רחב, לעשור ומעלה)? כך, גם אם יהיו מדי פעם הוצאות בלתי צפויות - אפשר יהיה למכור קצת מהתיק, דבר שקשה יותר לעשות מקירות הדירה.

וברוך הבא כמובן!
 
היי

חחח כן, ההוצאה החד פעמית הוא על תהליך פונדקאות. סליחה על הנונשלטיות :)
 
בכל שישים ומשהו שנותיי לא שמעתי דבר כזה, ואתה כותב בכזאת נון-שלנטיות :)
מנסה לשבור את הראש על מה מוציאים חצי מיליון באופן חד-פעמי ומתוכנן מראש (שהוא לא נדל"ן) ולא מצליחה.

לפי מצב החיסכון עד כה, אני מבינה שזה די חדש, לא?
כן - אנחנו בשולי רווח כאלה בשנתיים האחרונות בלבד.
אולי שווה לרפד את החסכונות עוד כמה שנים לפני שחושבים על דירה להשקעה?
זאת באמת המחשבה שלי. החשש היחידי הוא האם אנחנו "מפסידים" את עליות המחירים של הנדל"ן.
כמה שכ"ד תקבלו עבור דירה כזאת? כמה הוצאות תחזוקה תצטרכו כדי להשאירה במצב סביר?
מאמין שאזור 2,500-3,000. מבחינת הוצאות תחזוקה - שאלה רצינית. ברגע האמת אני מניח שלא נעשה דברים בעצמנו וניקח בלעי מקצוע חיצוניים.
אתה צודק. מתוך 1.3M שצברתם עד עכשיו, ישארו לכם 800K אחרי ההוצאה הענקית (אולי יותר אם תמשיכו לחסוך באגרסביות). מתוך זה, רוב הכסף ילך להון עצמי לדירה וכל זה עוד לפני הגעת הילדים לעולם.
השאלה שלי היא למה דווקא דירה זולה להשקעה ולא השקעה בשוק ההון (תיק עצמאי, קרנות מחקי מדד רחב, לעשור ומעלה)? כך, גם אם יהיו מדי פעם הוצאות בלתי צפויות - אפשר יהיה למכור קצת מהתיק, דבר שקשה יותר לעשות מקירות הדירה.
נכון לעכשיו אנחנו כן מושקעים בשוק ההון (גם אם באופן עקיף) - רוב הכסף הוא במניות/קופ"ג להשקעה/ קרן השתלמות. מה שניתן לעשות זה להעביר את הכסף מקופ"ג להשקעה לתיק עצמאי של מחקי מדד.
וברוך הבא כמובן!
תודה רבה!


עדיין, השאלה המרכזית המרחפת - האם אנחנו "מפסידים" את רכבת הנדל"ן הישראלי. (כמובן שאין תשובה חד משמעית לזה..)
 
היי,

זוג בתחילת גילאי ה-30 ללא ילדים (נכון לעכשיו). חושבים על השקעה בנדל"ן - תוהים אם לחכות לצבירת הון נוסף - או ששווה להיכנס לכך עכשיו.

מצב הוני:
300 אלף - קרנות השתלמות נזילות.
900 אלף - מניות מופשרות וקופ"ג להשקעה במחקי מדד.
100 אלף - בבנק (עו"ש, מט"ח, קרן כספית).

מאזן חודשי:
מצליחים לחסוך כל חודש כ-20 אלף ש"ח מהנטו.
משלמים שכירות 5,000 ש"ח.

נקודות נוספות:
ב-3 שנים הקרובות צפויות הוצאה חד פעמית של כ- 500 אלף ש"ח.
אין עזרה מההורים בכלל.
גרים בחיפה.

תוהים - האם כדאי להשקיע בנדל"ן, ואם כן - בדירה זולה להשקעה במצב הנוכחי? (עד 1.2 מיליון) או לחכות קצת לצבור לטובת בדירה למגורים (2.5-3 מיליון)?
חשש מרכזי - לא להיות עם שולי ביטחון להוצאות לא צפויות.

אשמח לעזרה ולדברים לקחת בחשבון בהחלטה - תודה מראש!
בהצלחה לכם. האם דירה למגורים שקולה לדירה שבה אתם כרגע גרים בשכירות של 5?
 
בהצלחה לכם. האם דירה למגורים שקולה לדירה שבה אתם כרגע גרים בשכירות של 5?
בערך.
מחיר השכירות הוא קצת מתחת למחיר השוק (מאמין שניתן להשכיר אותה גם ב-6).
אבל היינו שמחים לקנות אותה - הבעלים לא מעוניינים.
 
עדיין, השאלה המרכזית המרחפת - האם אנחנו "מפסידים" את רכבת הנדל"ן הישראלי. (כמובן שאין תשובה חד משמעית לזה..)
אתם מתכננים לקנות במרכז או בחיפה?
מתייחס גם לדירה להשקעה וגם זו העתידית שתיועד ל(מגורים?)

כמובן שהנבואה ניתנה לשוטים , אבל היסטורית למיטב ידיעתי רוב עליות המחירים היותר משמעותיות קרו בנכסים הממוקמים במרכז.
 
חחח כן, ההוצאה החד פעמית הוא על תהליך פונדקאות. סליחה על הנונשלטיות :)
אז אחרי זה בעזרת השם יהיה לכם גם הוצאות על תינוק - אוכל, לול, חיתולים, גנים וכל שאר הדברים. . .
קח את זה גם בחשבון
 
הכל פונקציה שכל כמה שונאי סיכון אתם.
על פניו אתם יכולים לקנות דירה של 2.5-3 עם משכנתא נסבלת יחסית להכנסות שלכם.
החזר המשכנתא יהיה יותר גבוה מהשכירות כרגע אבל עדיין יאפשר לכם לחסוך במקביל חצי מיליון ב3 שנים.
הרבה אנשים לוקחים התחייבות כזאת עם הכנסה פנויה נמוכה משלכם. אבל זה לא אומר שהם צודקים.
 
השאלה המרכזית המרחפת - האם אנחנו "מפסידים" את רכבת הנדל"ן הישראלי.
הנדל"ן בישראל הוא לא יצור אחד ולא רכבת אחת.
היות ושאלתך היא על חיפה, תצטרך לבחון את העובדות והמגמות בשכונות הרלוונטיות לך.
הדירה שבה תרצו לגור כנראה לא תהיה בשכונה (ובגודל וכנראה גם בשנת הקמתה) שבה תרצו להשקיע, אז כדאי לבחור קודם כל בין שתי החלופות ואז להתחיל מסע למידה והיכרות עם השכונה - גם מבחינת המציאות בשטח וגם מבחינת תוכניות העירייה בהמשך.
קח בחשבון שהפרמטרים אינם זהים לגמרי בין 2 החלופות.
ההוצאה החד פעמית הוא על תהליך פונדקאות.
ואוו, זה כל-כך יקר? לא היה לי מושג.
אם אתם זוג גברים - יש לי קרוב משפחה שהביא לעולם עם בן זוגו ועוד 2 נשים ישראליות כמה ילדים (הורות משותפת די מורכבת). זאת אפשרות רלוונטית?
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
לו הייתי במצבך הייתי ממשיך להכניס כסף בצורה אגרסיבית לשוק ההון ולא רוכש דירה כרגע.
אתם לפני הוצאות גדולות ואחרי שיהיו לכם ילדים אז ההוצאות יגדלו, ההון שלכם לדעתי לא מספיק כרגע בשביל להיכנס להרפתקאות כאלו.
חכו עד שתתייצבו, נכון שמחירי הנדלן עולים אבל גם שוק ההון עולה, וכשתקנו דירה כשיהיה לכם הרבה יותר כסף נזיל ולא 800 אלף אז האפשרויות שלכם לדעתי יהיו גם טובות ואיכותיות יותר.
בהצלחה
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
L התייעצות משכנתא בהנתן הון עצמי גבוה ותחזית להורדת ריבית נדל"ן 5
מ התייעצות קיזוז מס ריווחי הון עם הפסד שוק ההון 7
A התייעצות - החזר משכנתא מתוך הון צבור בכספית נדל"ן 5
E התייעצות לגבי הון פנוי, סגירת הלוואת פריים או השקעה באפיקים אחרים נדל"ן 9
ש התייעצות לגבי דירה ראשונה מינוף או הון עצמי נדל"ן 2
ח התייעצות בנושא תכנון מס נקודתי - ניצול רווחי הון חד פעמיים שוק ההון 4
ה התייעצות לפני פנייה לממונה על שוק ההון: פריצת תקרת אכ"ע חוזית, "קניבליזציה" של התגמולים ותשובת סוכנות ההסדר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
V התייעצות בין שני תמהילי משכנתא | 43% מימון נדל"ן 3
ל התייעצות לגבי פרישה מוקדמת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 15
F התייעצות תמהיל משכנתא וריביות | 75% מימון נדל"ן 12
A התייעצות והמלצות - מיסים, כדאיות, תנאי הלוואות ומיקום דירה להשקעה נדל"ן 3
B תשלום מס IBKR על 2024, 2025 -התייעצות מיסים 4
F התייעצות: רכישת דירה מקבלן לפני שהתקבל היתר בנייה נדל"ן 32
T התייעצות | מימוש תיק השקעות לצורך רכישת דירה להשקעה נדל"ן 28
E התייעצות לגבי משכנתא ושאלה בנוגע ליתרה והחזרים נדל"ן 2
פ התייעצות לגבי תמהיל משכנתא נדל"ן 2
M התייעצות בנושא תמהיל משכנתא נדל"ן 14
ק התייעצות משכנתא - נדל"ן 4
מ התייעצות על משכנתא נדל"ן 7
flower התייעצות - הפקדות כספים פנסיוניים מעל התקרה (קרן השתלמות ופנסיה) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
flower התייעצות לגבי מצלמת דרך לרכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 9
E התייעצות אודות השכרת נכס אוף טופיק 0
M התייעצות לגבי רכישה ראשונה. נדל"ן 28
א התייעצות על פלטפורמת מסחר בארה"ב- רילוקיישן שוק ההון 8
S התייעצות לגבי כדאיות משכנתא ברכישת דירה בהנחה נדל"ן 9
S התייעצות רכישה יד 2 או מקבלן 25 75 ללא הצמדה נדל"ן 2
Octopus התייעצות על מחזור משכנתא נדל"ן 7
M התייעצות על השקעה בפורטו שבפורטוגל נדל"ן 0
א התייעצות מוזרה, לגבי קרובי משפחה מסובכים כלכלית והשוק השחור אוף טופיק 8
ה התייעצות: לחכות לפינוי בינוי או לשפץ? נדל"ן 11
ז התייעצות: מעבר למדדי מניות ואגחי"ם שוק ההון 57
N התייעצות פנסיה ביטוח מנהלים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
Cat כששני הורים בהייטק - התייעצות על מצב נתון התפתחות אישית 24
G מימון רכישת אופציות בעת עזיבת סטארטאפ - התייעצות / חיפוש בנצ׳מרק צרכנות פיננסית 17
ח התייעצות: כדאיות המשך החזקת דירה נדל"ן 2
A התייעצות: מה לעשות עם כסף בקופת גמל ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
א התייעצות לקניית שטח + בניית בית נדל"ן 15
T התייעצות קניית דירה נדל"ן 22
A בוגר תואר שני במדמ"ח, התייעצות לגבי ההמשך התפתחות אישית 8
T מחיר למשתכן - התייעצות לפני כנס זוכים נדל"ן 5
S עסקת פרייסייל- התייעצות נדל"ן 11
ר התייעצות לגבי דירה המיודעת לפרוייקט תמ"א 38 (יפו-בת ים) נדל"ן 12
ס התייעצות האם לקנות רכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 10
S התייעצות לגבי רכישת דירה "פינוי בינוי" והיטל השבחה נדל"ן 18
חובב_פנסיה2022 התייעצות אתכם לקראת לקיחת משכנתא נדל"ן 8
Odnight התייעצות לגבי השקעה ראשונית ב-IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
Odnight התייעצות לגבי השקעה ראשונית ב-IRA שוק ההון 6
B התייעצות בין חלופות נדל"ן 7
S התייעצות בנוגע להשקעה בקרן אגח אקטיבית שוק ההון 3
ד התייעצות על דירה להשקעה נדל"ן 21

נושאים דומים

Back
למעלה