klayhamn
משתמש בכיר
- הצטרף ב
- 2/4/19
- הודעות
- 1,626
- דירוג
- 2,333
כנראה שהחלטת לדבר עם עצמך במקום איתי... הרי התייחסתי כבר לנקודה הזו:התמונה הזאת מרשימה ככל שתהיה, ממחישה בצורה הטובה ביותר את הנקודה. המחשב לא יצר את התמונה. הוא סה"כ תירגם מילים או מחשבות אנושיות לתמונה וגם את התמונה הוא העתיק מסגנון ציור של אנשים.
זה בדיוק מה שאנשים אחרים עושים. את ה-"טקסט" הם הוגים בעצמם (או שמישהו מבקש מהם ליצור משהו לצורך מסויים) ואז הם מתרגמים את המחשבות הנ"ל לתמונה. וסגנונות הציור נלמדים או נרכשים בלימוד או אימון. רוב האמנים לא ממציאים סגנון ציור חדש ומקורי משלהם. אז אתה טוען שאת ה-"טקסט" עצמו (כלומר הרעיון) ה-AI לא יוכל להגות? קשקוש.
למעשה, כבר ביקשתי מ-CHAGPT שיתן לי קלט מעניין עבור TEXT2IMAGE AI - והוא אכן ייצר לי כמה דוגמאות כאלה.
אני מבטיח לך שאת הדוגמאות האלה לא הזין שום אדם, אלא רשת הנוירונים שהיא CHATGPT ייצרה בעצמה את הדוגמאות האלה אקס ניהילו.
מה מונע ממנו להיחשב כ-"יוצר"?מה שאתה רואה כאן הוא בעצם מדפסת (או פוטושופ אם תרצה), רק שהאינפוט שלו הם מילים אנושיות ולא דטה דיגיטלי של תמונה. בני האדם קיצרו את הדרך שיקח להם ליצר תמונה של לינקולן מבשל לילדה, לפני 100 שנה צייר עם מכחול במשך יומיים, לפני עשור 4 שעות באינפוטים של פוטושופ והיום 2 שניות אינפוט של טקסט. המחשב הוא (עדיין) רק כלי לא אומן ולא יוצר.
העובדה שהוא לא בא לבדו עם המונח לינקולן מבשל לילדה?
אתה באמת מנסה לטעון שה-"גאונות האנושית" שתרמתי לעניין היא בכך שסתם חשבתי על סיטואציה אקראית, חסרת כל משמעות או חשיבות היסטורית, תרבותית, פוליטית - אלא סתם אחת שחשבתי שתראה מספיק לא-שגרתית כדי ליצור עניין? ואת זה אתה טוען ש-AI לא יוכל לעשות בעצמו? אתה מקשיב לעצמך?
מה זה משנה על מה הוא "חשב"?המחשב לא חשב על לינקולן ולא על ילדה וכמובן שלא על הרגש בין ילדה ומבוגר, רק חיכה תמונות אנושיות כאלו, כך שכל הפעולה מהאינפוט של הטקסט ועד התוצאה אינם "מחשביים", אלא תירגום/חיכוי אנושי.
התמונה הזו לא הייתה קיימת בשום מקום. הוא יצר אותה יש מאין. והוא ידע ליצוק לסיטואציה את הקונטקסט המתאים, את הבעות הפנים המתאימות, וכו' - בדיוק כפי שכל אמן עושה כשהוא מצייר סיטואציה כזו: על פי ההיכרות שלו עם אירועים, ציורים, וכו' שנחשף להם בעצמו בעבר.
כן, גם לטענה הזו כבר התייחסתי.אבל אם לדוגמה, עולם האקדמיה יאמץ כלים כאלה, אנשים שידעו להפעיל אותם טוב יותר יוכלו להתקדם על פני אותם אנשים "מקוריים" , שאינם צריכים את המכונות הנ"ל. כי כמו שאתה רואה וגם אני, ה ai יכולים לעשות עבודה מאוד מרשימה ואם אנשים ללא יכולת "המצאה" יתקדמו , בדרגות הגבוהות לא יהיו מספיק אנשים יצירתיים לקידום האנושות, במקומם יהיו "דונאלד טארמפים", כאלו שיודעים לעשות מניפולציה בכלים החדשים.
לא רואה צורך לחזור על עצמי שוב.
כאמור - שתי נקודות: האחת היא ש-AI בעצמו יכול להיות יצירתי (גם אם לא כרגע אז בקרוב). מח אנושי הוא רשת נוירונים. וכך גם MIDJOURNEY. אין הבדל מהותי.
והשניה - היא שזה טיעון אפוקפליפטי "משעמם" ורגיל - כמו זה שהושמע נניח בנושא ה-ETF, שבגללם לא יהיו יותר משקיעים אקטיביים וכו'. טענת סרק. אם הפלט של ה-AI יתחיל להיות כל כך משעמם ולא יצירתי שידרשו אנשים כדי ליצור דברים - אז הם יצרו. ואם הפלט דווקא תמיד יהיה יצירתי וחדשני, אז באמת לא יהיה צורך עוד ביצירתיות אנושית דווקא (אבל זה לא אומר שאנשים יפסיקו ליצור. יעשו את זה לכיף במקום בשביל פרנסה).
====
ההבדל העיקרי ביננו ובין AI הוא שכרגע לבני אדם יכולות להיות אינספור מוטיבציות שונות ומשונות לעשות כל דבר, וחייהם הם אריג מורכב של קשרים, רצונות, אילוצים, וכו' - שאחראים להתנהגות המורכבת שלהם לכאורה. כשבני אדם יוצרים אומנות או מוסיקה או עובדים במחקר וכו' הם עושים זאת מאינספור סיבות: רצון לפרנסה, הגשמה עצמית, הכרה, תהילה, סיפוק, וכו'.
ל-AI אין אמנם מוטיבציה, אבל - אין שום דבר עקרוני שמונע ממנו להגיע לאותן יכולות כמו בני אדם.
ולמעשה, מוטיביציה (או מגוון של מוטיבציות) זה אולי הדבר האחרון שהיינו רוצים שיהיה ל-AI. והכוונה היא כמובן למוטיבציה מעבר לזו הצרה והמוגדרת-היטב שאנחנו כבני אדם מייצרים לה.
אבל אם היינו מאוד רוצים - גם את זה אפשר היה ליצור - ואולי זה גם באמת יווצר במוקדם או במאוחר - בכוונה או במקרה.
בכל מקרה, מוטיבציה לא באמת נחוצה כדי ליצור דברים מעניינים/טובים/מועילים/חדשניים/שימושיים וכו'. גם יצור חסר מוטיבציה שעושה את מה שמצווה עליו יצור אחר (שיש לו מוטיבציה כלשהי) אבל מחזיק ביכולות-כמו-אנושיות (או על-אנושיות) - הוא טוב מספיק.
ולקינוח : סצנה לא-קיימת מתוך סרט קיים, שיצר מסעאמצע (מיותר לציין שהשחקנית שבקלט לא מופיעה בסרט?)
movie still of a drama scene with zoe saldana from the movie pride and prejudice
נערך לאחרונה ב: