זו שאלה תיאורטית לחלוטין.
אני לא חתום על סעיף 14. המעסיק מפריש עבורי 8.33% מהשכר מדי חודש.
בעבר נאמר לי שהמעסיק לא מאשר להשקיע את הכספים במסלול מנייתי או ב IRA.
הרציונל הוא, מכיוון שאני לא חתום על 14, יהיה על המעסיק להשלים את כספי הפיצויים לפי המשכורת האחרונה. במידה וההשקעות יקרסו, יהיה עליו לשלם אפילו יותר בשביל לכסות את ההפסדים.
לאחרונה התברר לי שבית השקעות מסוים מוכן להעביר את הכספים ל IRA ללא אישור מהמעסיק. שמעתי גם מעובדים אחרים בחברה שהם הצליחו להשקיע את הפיצויים ב IRA.
1. מהן ההשלכות של מעשה כזה?
נושא אחר הוא מידת הכדאיות:
אני מאמין שהמעסיק ישלם פיצויים במלואם וישלים לגובה המשכורת האחרונה בין אם אתפטר ובין אם אפוטר (בהנחה ואני לא עושה משהו קיצוני, או משקיע את הכספים בניגוד להוראתו).
השכר השנתי בחברה צומח בקצב של ~7% בשנה. כמובן שזה לא דבר מובטח, אבל זה די עקבי.
2. האם נכון להסתכל על כך כ״תשואה״ של 7% לכספי הפיצויים (בגלל שהמעסיק משלים לפי השכר האחרון)?
3. אם כן, האם זה לא עדיף על להשקיע את הכסף בצורה אחרת?
תודה!
אני לא חתום על סעיף 14. המעסיק מפריש עבורי 8.33% מהשכר מדי חודש.
בעבר נאמר לי שהמעסיק לא מאשר להשקיע את הכספים במסלול מנייתי או ב IRA.
הרציונל הוא, מכיוון שאני לא חתום על 14, יהיה על המעסיק להשלים את כספי הפיצויים לפי המשכורת האחרונה. במידה וההשקעות יקרסו, יהיה עליו לשלם אפילו יותר בשביל לכסות את ההפסדים.
לאחרונה התברר לי שבית השקעות מסוים מוכן להעביר את הכספים ל IRA ללא אישור מהמעסיק. שמעתי גם מעובדים אחרים בחברה שהם הצליחו להשקיע את הפיצויים ב IRA.
1. מהן ההשלכות של מעשה כזה?
נושא אחר הוא מידת הכדאיות:
אני מאמין שהמעסיק ישלם פיצויים במלואם וישלים לגובה המשכורת האחרונה בין אם אתפטר ובין אם אפוטר (בהנחה ואני לא עושה משהו קיצוני, או משקיע את הכספים בניגוד להוראתו).
השכר השנתי בחברה צומח בקצב של ~7% בשנה. כמובן שזה לא דבר מובטח, אבל זה די עקבי.
2. האם נכון להסתכל על כך כ״תשואה״ של 7% לכספי הפיצויים (בגלל שהמעסיק משלים לפי השכר האחרון)?
3. אם כן, האם זה לא עדיף על להשקיע את הכסף בצורה אחרת?
תודה!