• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

השקעות מדד לעומת השקעת ערך

  • פותח הנושא פותח הנושא Deleted member 15942
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
D

Deleted member 15942

אני בטוח שכבר היו כבר דיונים כאלה בפורום, אבל אני לא הגבתי בהם או השתתפתי בהם. אני רוצה לעלות כמה מחשבות על הכתב. תנו לי פידבק, אבל בבקשה פידבק איכותי ולא שתי מילים בלי נימוק.

לאחרונה יצא לי לדבר עם מספר אנשים. בין היתר חברי הפורום, ומספר מצומצם של משקיעי ערך שאני מכיר באופן אישי. קראתי קצת בבלוג של שלומי ארדן ואסף נתן. כל אחד נתן לי פרספקטיבה שונה. המשותף לכל הדברים האלה, שכולם נותנים נימוקים טובים שקשה מאוד להתווכח איתם. הפילסופיה של השקעה פאסיבית אומרת "תקנה מדד רחב ככל האפשר ותחזיק בו לנצח". שזה מאוד הגיוני אני חייב לציין. זאת אסטרטגיה פשוטה שנותנת לך את האפשרות להשקיע ולצבור נכסים לאורך זמן. בלי להבין בשוק ההון. זה שם אותך על פי הסטטיסטיקה בטופ של המשקיעים לאורך כמה עשורים. עד פה הכל טוב ויפה. הנה כמה מגבלות השיטה:

המגבלה העיקרית היא שאתה למעשה לא בוחר את החברות שאתה מחזיק. אין לך אפשרות להקצות משאבים לפי ראות עיניך. מישהו מחליט עבורך מה המדד כולל, מה הקרטיונים שעל פי הן המדד מתעדף חברות (שווי שוק הוא העיקרי שבהם) ואין לך אפשרות לברור חברות ולהחליט אם חברה טובה לדעתך תכנס או תצא מהמדד. אתה משקיע בהכל. כל החברות בשוק, או לפחות שמייצגות את השוק.

עכשיו, הנקודה שאני רוצה לפתוח לדיון היא שברור לכולן שיש חברות טובות וחברות רעות. אם אני מסתכל על חברה כמו גוגל, אני רואה חברה איכותית עם מוניטין והיא מונופול בתחום שלה. חסמי הכניסה גבוהים ויש לה הרבה מאוד כסף לרשותה למקרים של צרות. היא יכולה לרכוש מתחרים, בערך כמו שפייסבוק רכשה את כל המתחרים שלה ולא נשאר לה מתחרים. ווארן באפט קורה לחברה כזאת חברה עם "חפיר" או moat.

מצד שני יש המון חברות, ללא חפיר. ללא משאבים ונזילות כספית. עם מוצר שאין לו היתרון משמעותי מול המתחרים. שקל לזייף אותו ביצור סיני גנארי. חברה כמו ניקי. שהמניה שלה מתפקדת גרוע כבר הרבה מאוד זמן בדיוק מהסיבות האלה.

אני יכול לתת המון דגומאות כאלה מהמדד. חברות נשק, כמעט תמיד בוודאות יהיה להם moat סביבן. בגלל העובדה שזה לא פשוט לקבל את כל האישורים הנדרשים להתחיל ליצר כלי מלחמה ועוד להתחרות בחברות שקיימות כבר עשורים. הבנקים ובתי ההשקעות המרכזיים כמו JPM או בלאקרוק. בגלל שזה מאוד קשה להקים בנק או בית השקעות מאפס. בארץ יש את וואן זירו, הם לא רווחיים בינתיים ולא נראה שיש צפי מתי הם יתחילו להיות רווחיים.

עכשיו לפני שתגידו לי "אם אתה קונה בנק והוא קורס כמו בסאבפריים אז נדפקת". קודם כל, לא כל כך הרבה בנקים קרסו בסאב פריים. חלק מהבנקים שעמדו בפני קריסה נקנו על ידי בנקים גדולים יותר או קיבלו bail out מהממשל האמריקאי, וזה היה הדבר הנכון לעשות בגלל שאם הבנקים היו קורסים, החברה האמריקאית היתה קורסת. בדיוק כמו שהחברה הרוסית קרסה לאחר הקריסה של הבנקים בשנות ה90'. ככה שלשוק תמיד יש פיתרונות. דבר שני, בתי השקעות הם גופים הרבה יותר יציבים מהבנקים. עד היום לא קרס בית השקעות אחד, ואם כן, אז לא משנה דרך איזה מדד אתה משקיע, אתה תהיה בבבעיה. דבר אחרון, אין שום מניעה ליצור תיק מפוזר שמכיל את כל הבנקים ובתי ההשקעות.

ככה שהשאלה שלי היא, מתוך כל מה שקראתי עד עכשיו. אני לא מוצא סיבה לא להרכיב מדד משלי, שמבוסס את קרטריונים משלי. כמו שהסולידית אמרה, גם הs&p 500 הוא השקעה אקטיבית. בדיוק כמו שs&p global או morgen stanley מרכיבים את ה500 או world. למה לתת להם לצוות של אנשים אחרים לבחור לי את ההשקעות?
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
אני לא מוצא סיבה לא להרכיב מדד משלי, שמבוסס את קרטריונים משלי.
כלומר חוץ ממחקר אקדמי נרחב בנושא שמראה שאין לך סיכוי גדול להצליח.

מישהו מחליט עבורך מה המדד כולל
לא. השוק מחליט עבורך. אין מישהו אחד ואפילו לא צוות או קבוצה שמחליט מה המדד כולל.
כל נסיון לצייר את ה-SP500 כאקטיבי, לא כל שכן מדד כלל-אמריקאי או כלל-עולמי טהור, הוא עיוות מטורף, ומוביל בהתאם למסקנה מאוד שגויה שכדאי לך לבחור בעצמך מניות.
בהצלחה.
 
האם המטרה שלך לבנות "מדד" משלך שיכה את מדד הייחוס לאורך זמן, לדוגמה המדד העולמי?

האם המטרה שלך לנצל הזדמנויות ולסחור?

יש הגיון כלשהו stock picking, כשיש מספר מצומצם של חברות שאתה ממש מבין לעומק את הביזנס שלהן, קורא את הדוחות השנתיים, עוקב אחרי השוק ומנתח מגמות, מזהה כשלים, לדוגמא אם המניה מתומחרת פחות מהשווי האמיתי של החברה או יותר.
האם תוכל להתמיד בניתוח הזה לאורך שנים? לזהות חברות מבטיחות שיכנסו לתיק, ולמכור חברות שנראות מבטיחות על הנייר אבל כדאי לצאת מפוזיציה?
הרבה מנסים, מעט מצליחים לאורך זמן להכות את המדדים המובילים, אם בכלל.
 
האם המטרה שלך לבנות "מדד" משלך שיכה את מדד הייחוס לאורך זמן, לדוגמה המדד העולמי?

האם המטרה שלך לנצל הזדמנויות ולסחור?

יש הגיון כלשהו stock picking, כשיש מספר מצומצם של חברות שאתה ממש מבין לעומק את הביזנס שלהן, קורא את הדוחות השנתיים, עוקב אחרי השוק ומנתח מגמות, מזהה כשלים, לדוגמא אם המניה מתומחרת פחות מהשווי האמיתי של החברה או יותר.
האם תוכל להתמיד בניתוח הזה לאורך שנים? לזהות חברות מבטיחות שיכנסו לתיק, ולמכור חברות שנראות מבטיחות על הנייר אבל כדאי לצאת מפוזיציה?
הרבה מנסים, מעט מצליחים לאורך זמן להכות את המדדים המובילים, אם בכלל.
תשובה מושלמת לדעתי.
מוסיפה ומדגישה שהשקעות פסיביות במדד רחב מתאימות בעיניי למי שמתכנן להשתמש בהן כסוג של קביים, לתקופות שההכנסות ממקורות אחרים (שכ"ע, פנסיה, שכ"ד) לא משרתות היטב את רמת ההוצאות הרצויה/נדרשת.
זה יכול לנבוע מיציאה לפנסיה אמיתית וקיצבה נמוכה מדי, מתקופות של בין עבודות, מהחלטה להפחית שעות עבודה לטובת הבית, מתקופת גישור בין פנסיה מוקדמת לפנסיה רישמית, מתקופות של מחלה/פציעה שלך או של בן משפחה...
לשם כך, רצוי לדעתי להכניס את עודפי המשכורת/עסק לאורך השנים (ולהקפיד שיהיו עודפים) למדד רחב דיו, ולמקד את תשומת הלב בעבודה היומיומית (ובשאר החיים היומיומיים) ולא בניתוח ומעקב של מניות בפינצטה.
וגם אם החלטת שניתוח ומעקב מעניינים אותך - כדאי להתייחס לזה כתחביב זול (5% מהכסף הפנוי?) ולא כהשקעה רצינית.
*תקף ל-97% מהאוכלוסיה, אם לא יותר :)
 
  • אהבתי
Reactions: MMM
כי התשואה שלהם לרוב תהיה טובה משלך.
זה נגיד בדיוק מה שביקשתי לא לעשות כשכתבתי "תנו לי פידבק, אבל בבקשה פידבק איכותי ולא שתי מילים בלי נימוק.".
כלומר חוץ ממחקר אקדמי נרחב בנושא שמראה שאין לך סיכוי גדול להצליח.


לא. השוק מחליט עבורך. אין מישהו אחד ואפילו לא צוות או קבוצה שמחליט מה המדד כולל.
כל נסיון לצייר את ה-SP500 כאקטיבי, לא כל שכן מדד כלל-אמריקאי או כלל-עולמי טהור, הוא עיוות מטורף, ומוביל בהתאם למסקנה מאוד שגויה שכדאי לך לבחור בעצמך מניות.
בהצלחה.
אם אתה מתכוון למחקרים על קרנות בניהול אקטיבי. אני כבר כתבתי בפוסט אחר שאני לא בטוח שקרנות ניהול אקטיבי הם קבוצת מדגם טובה כשזה מגיע לבדוק ניהול אקטיבי פרטי. לקרנות ניהול אקטיביות יש מגבלות כמו הגודל שלהם. הרבה כסף מושקע בהם, וכל סטיה בחלוקת הנכסים תגורם לשינויים דרסטיים בשוק. בנוסף, אף מנהל קרן לא רוצה להפסיד את כל כספי המשקיעים שלו כשזה מגיע למליונים ומליארדים של כספי משקיעים. יש להם הרבה תמריצים לבצע השעקעות שמרניות בלבד. הרבה מאוד קרנות כאלה הם כבר מחזיקות פורטוליו שהוא במדד, לפחות באופן חלקי.

אני לא ראיתי הרבה מחקרים על משקיעים אקטיביים פרטיים, שבהם התרשמתי שקבוצת המדגם באמת הוגדרה היטב והיתה תואמת לפרופיל של משקיע ערך פרטי.
 
אם אתה מתכוון למחקרים על קרנות בניהול אקטיבי.
אני לא.

אני לא ראיתי הרבה מחקרים על משקיעים אקטיביים פרטיים, שבהם התרשמתי שקבוצת המדגם באמת הוגדרה היטב והיתה תואמת לפרופיל של משקיע ערך פרטי.
כמו שאמרתי לך אם השתכנעת שאתה יודע יותר טוב:
 
רוצה להביא אותם לפה?
כמו שאמרתי לך אם השתכנעת שאתה יודע יותר טוב:
אני לא מבין מה הפואנטה בלהיות "מודרטור" בפורום או להסתובב בפורום באופן כללי, אם כל מה שאתה עושה זה להגיב תגובות מתנשאות בנות שתי מילים. יש הרבה מה לדבר על הנושאים האלה. אם כל מה שאתם עושים כאן זה רק לדבר על הבדלים בין קרנות איריות לאמריקאיות (וגם את זה כבר לא כי "כבר היה נושא כזה תקרא בפורום") אני לא מבין מה המטרה של להיות כאן.
 
יש הרבה מה לדבר על הנושאים האלה.
לא ממש. לא משהו חדש לפחות שלא נידון פה בעשרות שרשורים.

רוצה להביא אותם לפה?
אתה רוצה שאגגל/אצ'פט עבורך?
הנה אחד

אני לא מבין מה הפואנטה בלהיות "מודרטור" בפורום או להסתובב בפורום באופן כללי,
מוזמן להתלונן עליי ל @הסולידית אם אתה לא אוהב את אופן פעולתי.
אגב, לא כל מה שאני כותב אני כותב בכובע מודרטור (רחוק מכך).
וכן, אחת מתפקידי המודרציה היא שהפורום לא יועמס בשרשורים דומים.
 
לא ממש. לא משהו חדש לפחות שלא נידון פה בעשרות שרשורים.


אתה רוצה שאגגל/אצ'פט עבורך?
הנה אחד
כן די בטוח שנתקלתי בו
מוזמן להתלונן עליי ל @הסולידית אם אתה לא אוהב את אופן פעולתי.
אגב, לא כל מה שאני כותב אני כותב בכובע מודרטור (רחוק מכך).
וכן, אחת מתפקידי המודרציה היא שהפורום לא יועמס בשרשורים דומים.
אף אחד לא יתלונן עליך. אני פשוט לא מבין את הרעיון של להיות מודרטור בפורום שכל תפקידו זה פשוט לגרום לאנשים להפסיק לדבר.
 
כמודרטור, אבל ניסיון נחמד
תקרא שוב את מה שכתבת - דיברת בכללי על הפורום.
חוץ מזה שזאת לא פעם ראשונה שאתה מתלונן על הפורום/על התשובות שאתה מקבל/על איך שהוא מתנהל וכו.
אם אתה כלכך לא מרוצה, אתה באמת לא חייב להיות פה.
 
תקרא שוב את מה שכתבת - דיברת בכללי על הפורום.
חוץ מזה שזאת לא פעם ראשונה שאתה מתלונן על הפורום/על התשובות שאתה מקבל/על איך שהוא מתנהל וכו.
אם אתה כלכך לא מרוצה, אתה באמת לא חייב להיות פה.
עד כמה שזכור לי בפעם הקודמת התעלמתי ממך לחלוטין, שים לב קסם אני אתעלם ממך גם הפעם
 
מבקש לחזור לנושא השרשור. מי שרוצה לדון האם צריך או לא צריך להקים שרשורים מקבילים על נושאים שנידונו ו/או האם מודרטורים מוצאים סיפוק בעבודתם, אפשר לפתוח ב"אוף טופיק"
 
נערך לאחרונה ב:
אתה חושב שתצליח להרכיב מדד יותר טוב לטווח ארוך?
 
״ככה שהשאלה שלי היא, מתוך כל מה שקראתי עד עכשיו. אני לא מוצא סיבה לא להרכיב מדד משלי, שמבוסס את קרטריונים משלי.״

הקריטריון שלי למשל הוא להכנס פעם בx זמן ופשוט לבצע קנייה של קרן שחכמים ובעלי משאבים גדולים ממני כבר הרכיבו וחשבו על הכל

ומידי פעם שמשעמם לי אני חוקר על 1-2 מניות ומשקיע עליהן % מסוים
 
ככה שהשאלה שלי היא, מתוך כל מה שקראתי עד עכשיו. אני לא מוצא סיבה לא להרכיב מדד משלי, שמבוסס את קרטריונים משלי. כמו שהסולידית אמרה, גם הs&p 500 הוא השקעה אקטיבית. בדיוק כמו שs&p global או morgen stanley מרכיבים את ה500 או world. למה לתת להם לצוות של אנשים אחרים לבחור לי את ההשקעות?
אתה יכול לעשות כן, אם יש לך זמן לחקור ולבחור לפחות 30 מניות) מתוך אלפי מניות פוטנציאליות ) תוכל ליצור לעצמך תיק מבוזר שישרת אותך נאמנה .
לי אין את היכולת הזו, ולכן אני משקיע במדד.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
מצב
הנושא נעול.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Y רעיונות למכשירים פיננסים בבתי השקעות מקביל לחסכונות צמודות מדד בבנקים שוק ההון 5
E אם אני קונה מחקה מדד - 1159250 בבנק או בבית השקעות זה אותה תשואה בדיוק או שיש סטיות? שוק ההון 4
R תיק השקעות עצמאי לטווח ארוך - מחקות מדד שוק ההון 3
A מישהו יודע איזה השקעות צמודות מדד יש היום? שוק ההון 10
מ אשמח לקבל דעה לגבי פיזור בתי השקעות על אותו מדד שוק ההון 16
I קופת גמל להשקעה או השקעות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
S מילוי טופס W-8BEN בחשבון השקעות ברוקר ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 6
Elliott מעבר מדינה ב2-4 שנים הקרובות ואיך זה משפיע על תיק השקעות שנמצא בבנק ישראלי? שוק ההון 4
מ שאלות דיווח שנתי של עובד הייטק עם חשבון השקעות רגיל בבנק מיסים 4
light007 מישהו עשה kyc עם חברת השקעות? שוק ההון 0
ז ניהול תיקים על ידי ביתי השקעות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 6
א עד כמה השקעות באמת ״תורמות״ לנו? שוק ההון 47
ר איזה יועץ אני מחפשת?(השקעות בני"ע עם היבט מיסויי של מגורים באירופה וחיים ביורו) שוק ההון 2
R חלוקה מחדש של תיק השקעות 1.1m שוק ההון 8
I ספר השקעות וחינוך פיננסי - גרסת הסולידית שוק ההון 29
L פתיחת תיק השקעות שוק ההון 22
B עזרה למפתחים: מחפשים דוגמאות למבנה של דוחות תיקי השקעות (ללא פרטים אישיים!) שוק ההון 4
ח מבנה תיק משפחתי: IB / בית השקעות / חשבון משותף – פשטות מול מורכבות דיווח שוק ההון 17
U הוצאות ניהול השקעות בקופת גמל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
A הוצאות ניהול השקעות ב-IRA ב-"גלובלנט" פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
M יועצי השקעות בלתי תלויים? (בתשלום חד פעמי/פר שעה) שוק ההון 7
M העברה בנקאית לבית השקעות צרכנות פיננסית 4
עידו ג ייעול השקעות ו"תמהיל" שוק ההון 12
ה בית השקעות ** ** *** פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
algo.il חיוב מס הכנסה לא מוצדק על העברה כספית לחשבון השקעות לחו"ל - מה עושים? מיסים 5
כ השקעות לטווח ארוך בעידן ה AI שוק ההון 14
ח שיתוף תיק השקעות, יומן מסע והתאמות יומני מסע אישיים 12
ב תיק השקעות במיטב טרייד שוק ההון 3
D תחילת קריירה, אסטרטגיה ותיק השקעות נוכחי יומני מסע אישיים 14
P משכנתא מול השקעות נדל"ן 19
T התייעצות | מימוש תיק השקעות לצורך רכישת דירה להשקעה נדל"ן 28
ה מסלולי השקעה בפנסיה - שאלה לשועלי השקעות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
hommie העברת תיק מבנק לבית השקעות שוק ההון 6
G המלצות ליועץ השקעות + שאלה שוק ההון 2
F חסכון לכל ילד - החלפת בית השקעות שוק ההון 26
B עלות השקעות בארץ צרכנות פיננסית 10
מ האם מותר לבית השקעות מסחר עצמאי לתת אפשרות להוציא כסף על חשבון הביטחונות ? שוק ההון 1
N השקעות והצהרת הון מיסים 11
M מוטב מאוחר - פתחתי חשבון השקעות שוק ההון 8
Rio ניהול השקעות ללא רשיון - מחפש מישהו שהתנסה בנושא שוק ההון 31
S למישהו יצא להשתמש במערכת מבוססת פקטורים לניהול השקעות של alphabeta או של חברה מתחרה ? שוק ההון 28
ש חלוקה בין השקעות בבורסת ישראל לבורסת ארה"ב. האמנם? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 25
D השקעות לזוג מעורב ( ישראלי ואמריקאית שעשתה עליה) נדל"ן 3
א מה דעתכם על השקעות במניות הבנקים? שוק ההון 25
M איך להרכיב תיק השקעות ראשון? שוק ההון 3
ל ניוד כסף מחשבון מסחר עצמאי לבית השקעות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
Y לאיזה בנק כדאי ללכת לתיק השקעות מיועץ שוק ההון 17
N עמלות בבית השקעות למסחר עצמאי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 10
Y מימון עצמי לרכישת דירה - מתוך תיק השקעות ישראלי, תיק ני"ע ב- IB או קרן השתלמות? שוק ההון 4
C להמשיך עם בלינק או לפתוח חשבון בבית השקעות? שוק ההון 4

נושאים דומים

Back
למעלה