• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

השוואה שעשיתי בין הקרן VT לבין אלטשולר שחם מסלול מנייתי לקופת גמל להשקעה בשנה האחרונה

אם תיאורטית 90% מהמסחר בשוק היה פאסיבי היית מסכים שהשקעה אקטיבית עדיפה? אם כן - אז איפה המסה הקריטית שעד אליה השקעה פאסיבית עדיפה ומעבר לה השקעה אקטיבית עדיפה? 5%? 20%? 50%? לי אין מושג והייתי רוצה ללמוד על זה יותר.
אכנס להפניה שלך ליוטיוב, תודה.

אפשר לדבר על הרבה דברים בצורה תיאורטית.
במקרה הזה גם בתיאוריה השקעה אקטיבית לא תהיה עדיפה.
גם אני חשבתי כמוך עד שחקרתי את הנושא לעומק, ממליץ מאוד על הערוץ של Ben Felix באופן כללי, למדתי ממנו המון.

אם נשים את הדברים על השולחן, מדדים זה משעמם,זה פשוט לא סקסי.
אנשים מחפשים ריגושים והם מוצאים אותם בהשקעות אקטיביות.
זה ממש מגניב לומר: "קניתי את TSLA ב X ומכרתי ב Y, עשיתי תשואה של 70% בחודשיים"
לעומת זאת זה לא ממש מגניב לומר: "קניתי את מדד XYZ כי אני מאמין בהשקעה לאורך זמן ואני רוצה לתת לזמן לעשות את שלו."

וגם אם כל העולם יעבור להשקעה פאסיבית, זה עדיין לא ישתלם לעבור להשקיע באופן אקטיבי, הדברים פשוט לא תלויים אחד בשני.
 
עם עובדות קשה להתווכח, אבל רק בתנאי שהן אכן עובדות.
קרן ההשתלמות במסלול מניות של אלט"ש הפסידה יותר מהלמאל"ד מחקה סנופי גם במרץ וגם בפברואר-מרץ יחד.
נתונים חודשיים על סוף 2018 לא מצאתי, אבל בשקלול שנתי אלט"ש הנ"ל הפסידה 5% בזמן שהלמאל"ד האמורה הרוויחה.
על 2008 זה יותר בעייתי: גם קופת הגמל וגם קרן ההשתלמות המניתיות הקיימות של אלט"ש הוקמו רק לקראת סוף אוקטובר 2008, אז לא ניתן להשוות, אבל קופות שמוזגו לתוך הקופות האלו (להיט מניות ונירית מניות, בהתאמה), הפסידו לסנופי ב-2008.

תראה, אני מדבר על המדד עצמו. הקרן של הלמן-אלדובי שאתה מדבר עליה חשופה לגמרי למט"ח וכידוע במשברים האחרונים ההיחלשות של השקל מול הדולר מיתנה את התנודתיות.
ב-2008 כשהמדד נפל 50% אלטושולר נפלו 40%. בשיא משבר הקורונה המדד נפל 35% ואלטשולר נפלו סביב 22-25%.
בשביל לעשות השוואה טובה בין הקופות צריך לשבת על הפרטים ולנטרל השפעות מט"ח ולבצע הקצאת נכסים זהה. בעבר כשבדקתי את זה אלטשולר לקחו אבל הדברים האלה משתנים וצריך לבדוק לאורך זמן.
הטענה המרכזית היא שלהשוות את אלטשולר מסלול מניות לקרן פאסיבית של 100% מניות זו לא השוואה הוגנת.
 
וגם אם כל העולם יעבור להשקעה פאסיבית, זה עדיין לא ישתלם לעבור להשקיע באופן אקטיבי, הדברים פשוט לא תלויים אחד בשני.

את זה אני באמת לא מבין. אם כולם היו משקיעים פאסיביים מה היה קורה למניה של ליהמן ברודרס ב-2008? לכאורה מאז ועד היום היא רק היתה עולה.
הטיעון שזה סקסי להשקיע אקטיבי נכון לגבי מי שעושה את זה בעצמו ומתלהב מזה ולא עבור מי שמפקיד את כספו אצל מנהל השקעות. אין שום דבר סקסי בלשלם דמי ניהול גבוהים.
 
הקרן של הלמן-אלדובי שאתה מדבר עליה חשופה לגמרי למט"ח
לא לא, היא חשופה אך ורק לסנופי (לא לשקל, לא לדולר).
ב-2008 כשהמדד נפל 50% אלטושולר נפלו 40%.
הסנופי לא ירד 50%, ומאיפה הבאת שאלט"ש ירדו רק 40%? הנתונים שאני מצאתי הם הפוכים (סנופי ירד ב38.5%, מדידה דולרית במקרה הזה, ואילו הקרנות שמצאתי של אלט"ש - אלו שהזכרתי בהודעה הקודמת, ירדו בכ-48%.
בשיא משבר הקורונה המדד נפל 35% ואלטשולר נפלו סביב 22-25%.
נתתי מספרים מדוייקים בתגובה הקודמת. מסלולי גמל מפרסמים רק תשואה חודשית, אז לא ברור מאיפה הנתון על שיא המשבר, אלא אם יש לך מידע פנימי כלשהו.
הטענה המרכזית היא שלהשוות את אלטשולר מסלול מניות לקרן פאסיבית של 100% מניות זו לא השוואה הוגנת.
מדד הייחוס של אלט"ש השתלמות מניות הוא 95% מניות. אם הם מפסידים יותר מהמדד בזמן משבר אז ההבחנה הזו היא עוד יותר לרעתם.
 
אם תיאורטית 90% מהמסחר בשוק היה פאסיבי היית מסכים שהשקעה אקטיבית עדיפה? אם כן - אז איפה המסה הקריטית שעד אליה השקעה פאסיבית עדיפה ומעבר לה השקעה אקטיבית עדיפה? 5%? 20%? 50%? לי אין מושג והייתי רוצה ללמוד על זה יותר.
אכנס להפניה שלך ליוטיוב, תודה.

https://www.hasolidit.com/מה-יקרה-אם-כולם-ישקיעו-במדדים
 
קודם כל תודה רבה לכל הכותבים לא ידעתי שהשרשור יצבור תגובות,
בנוגע לתגובה שמעלי (אני לא יודע איך לצטט) ראיתי לא מזמן סרטון על בחור שהסביר שבמקרה וכולם ישקיעו בקרנות, לדוגמא בסנופי, אז תמיד יהיו חברות שהשווי שלהן בשוק (מחיר מנייה שלהן) לא ישתווה לערך האמיתי שלהן, ולכן יהיו בוודאות אנשים (קרנות אקטיביות או אנשים ספקולטיבים) שישקיעו בהן ובכך ישבר המאזן של "כולם משקיעים במדד", וחוץ מזה שאני לא בטוח שאני רואה בעיה בזה שהמון אנשים משקיעים כל הזמן בדברים שאני משקיע בהם, ככה הערך של הקרן עולה ובכך אני מרוויח יותר.

ואני סופר מצטער ונכון שהשיוויון הוא לא צודק כי ברור שבאלטשולר בקופה מנייתי יש כמובן נכסים כמו מזומן שמייצבים את התיק, אבל כמו ברוב התיקים הנורמלים גם בתיק שלי יש כמובן נכסים מייצבים ואנטי קורלטיבים (מזומן שקל בעו"ש ואגחים עולמיים AGGG) ובדיעבד חבל שלא השוואתי באחוזים מסויים לפי החוק של 120 פחות הגיל של אחוזים שיחזיקו בVT ובאשר האחוזים בAGGG, למרות שזה נראה לי דיי מסובך, לבין אותם אחוזים של מנייתי ואולי אגחי? אני לא בטוח איך הייתי מחלק שם את התיק שלי.

בנוגע לשאלה שנשאלה אלי בעמוד הקודם, למיטב הבנתי הVT הוא מנוטרל מטח שכן אני משקיע בשלל חברות ברווחי העולם שמתעסקות על אחת במטבע הרלוונטי לה. כשאני משקיע בחברה מסוימת בגרמניה לדוגמא אז זה לא משנה לה אם הדולר עולה או יורד שכן היא מתנהלת עם יורו. (כמובן שאם היא חברה עולמית אז זה ישפיע אני מדבר פה על דוגמא מסוימת של חברה שעוסקת ביורו).

חוץ מזה שלפי דעתי הקופת גמל להשקעה הזאת זה מוצר מאוד עמום ולא ברור, אני לא יודע מה הם עושים עם הכסף שלי ועם כל הכבוד הם חושבים שהמשקיע הוא בור ועם הארץ שלא מבין כלום ושלא צריך לדעת כלום, שרק יקחו את הדמי ניהול שלהם וזהו. תוצאה של פרסום מטורף ושיתוף פעולה עם חבר (האגודה של אנשי קבע) שכן משכנעים אותם שם שהרווח הוא על ידם מה ש(לפי דעתי) לא נכון כי הם לא מתקרבים למדד.

בנוגע לנפילה של VT מנגד לנפילה של אלטשולר גם במרץ האחרון וגם ב2008, כמו שהגיבו קודם ברור שהאלטשולר משתפת את תשואותיה פעם בחודש, ולכן יש להסתכל חודש חודש אם רוצים להשוות בין השניים כמו שאני עשיתי בראש השרשור. לגבי מרץ כתבתי פה למעלה שהVT ניצח, בנוגע ל2008 אין לי נתונים של אלטשולר, אבל לפי דעתי זאת לא תחרות, גם אם אלטשולר הצליח להרוויח תשואה יפה אז בטווח הגדול אני לא חושב שהוא יצליח.

רק שתדעו שישנם המון חברות שיש להן קופות גמל ובינהן מיטב דש שרוצןת לבטל את הדיווח החודשי הנל על תשואותיה, ולעשות אותו פעם בחודש או שנה, לפי דעתן זה גורם לאנשים לצאת בהפסד עקב הפסידהן, אבל בברור זה בגלל שהן לא מצליחות אפילו לעקוף את המדד עם הדמי ניהול שלהן והם רוצים עוד יותר לא לחשוף את ההפסדים שלהן שישרדו עוד חודש וחודש. הבעיה שיש אנשים שפשוט לא אכפת להם מכל זה וממשיכים להביא כסף למזגן ומשרדים יפים בתל אביב. לפי דעתי זאת חוצפה מדרגה ראשונה.

מה שכן כמה אני מדבר אבל חברת מור מצליחה יפה מאוד להשיג רווחים יפים בשנה וחצי האחרונות, סתם שתדעו.. במרץ אולם פישלה אבל מעבר לזה כל חודש היא הצליחה כמעט לעקוף את המדד. אני לא צופה בזה כמו פעם אבל סתם לידע כללי זה מראה חברה שמצליחה זמן מסוים, מעניין אם היא תיפול מהמדד ומתי זה יקרה.
 
לא לא, היא חשופה אך ורק לסנופי (לא לשקל, לא לדולר).
אני לא בטוח שאנחנו מדברים על אותה קרן כי בגמל נט כתוב שהיא חשופה לגמרי למט"ח ובתחילת 2019 הלמן אלדובי אמרו לי שזו הסיבה שהקרן סגרה את 2018 בתשואה חיובית.
על כל פנים החכמתי מהדברים הנוספים שכתבת ובדקתי כמה נתונים ואני הולך ומשתכנע בכדאיות ההשקעה הפאסיבית, לפחות בחלק ניכר מהתיק.

לגבי הפוסט של הסולידית מה יקרה אם כולם ישקיעו במדדים - לא לגמרי משכנע. היא בעצמה כותבת שבמקרה כזה השוק לא יהיה יעיל והיא בעצמה תהפוך למשקיעה אקטיבית. כלומר: היא בעצמה מודה שככל שיש יותר משקיעים פאסיביים בשוק כך כדאיות ההשקעה הפאסיבית פוחתת. והיא לגמרי מתעלמת מהשאלה מהי אותה מסה קריטית שעד אליה עדיף להשקיע פאסיבי ומעבר לה עדיף להשקיע אקטיבי.
אפשר לטעון שנכון להיום יש מעט מאוד משקיעים פאסיביים ואנחנו רחוקים מאותה מסה קריטית. זו טענה שנראית על פניו נכונה אבל לא השתכנעתי שלא יכולות להיות הפתעות.

לגבי מרץ כתבתי פה למעלה שהVT ניצח
אם אלטשולר מחזיק מזומן ואג"ח לייצוב התיק ועדיין VT מנצח במרץ זה באמת נשמע רע בשביל אלטשולר כמו שיוס כותב. אמנם אם רוצים להיות הוגנים צריך לעשות השוואה שמנטרלת חשיפה למט"ח. במסלול המניות של אלטשולר לפי מה שכתוב בגמל נט אין הרבה חשיפה למט"ח.
 
אני לא בטוח שאנחנו מדברים על אותה קרן כי בגמל נט כתוב שהיא חשופה לגמרי למט"ח ובתחילת 2019 הלמן אלדובי אמרו לי שזו הסיבה שהקרן סגרה את 2018 בתשואה חיובית.
במסלול המניות של אלטשולר לפי מה שכתוב בגמל נט אין הרבה חשיפה למט"ח
זו טרימינולוגיה שגויה, שלמרבה הצער נמצאת בשימוש רחב מדי.
אנסה לכתוב בקצרה כדי לא להסיט עוד יותר את השרשור, ורק את הנדרש כדי להתייחס להשוואת החשיפה המטבעית של 2 הקרנות הנ"ל: השווי של נכסים ריאליים (כגון מניות, סחורות ועוד) לא נגזר המטבע בו אתה מודד אותם, אלא מהערך האינטרינזי שלהם (ומתמחור השוק של הערך הזה). כך, מניית אמזון שווה בדיוק אותו דבר בין אם תמדוד אותה בדולר, שקל, יואן, זהב, ביטקוין או מלפפונים. לכן, בהגדרה, השקעה בנכסים ריאליים אינה חשופה למט"ח (למעט לפעמים, באופן שולי-יחסית, עקב חשיפה אמיתית למט"ח של החברה שבבעלותך, אם כי חברות רבות מגדרות את החשיפה הזו).
באופן מתומצת, כדי להיות חשופים לדולר יש להחזיק בדולרים, כדי להיות חשופים לשקל יש להחזיק בשקלים, וכדי להיות חשופים למניות יש להחזיק במניות.
הסיבה שהבלבול נפוץ היא שלעיתים אדם מחזיק שקלים (לדוגמה), ולכן, בהגדרה, הוא מושקע בשקל (גם אם הוא חושב שהוא כרגע לא מושקע בכלום, אין דבר כזה). כשאדם זה יקנה מניות, הוא בעצם מוכר את השקלים שלו בתמורה למניות, ולכן מפסיק להיות חשוף לשקל ומתחיל להיות חשוף למניות (אבל חשוב: הוא לא הופך להיות חשוף למט"ח בגלל זה!). אדם שחשוב לו משום מה להמשיך להיות מושקע גם בשקל, במקביל, יבצע פעולות פיננסיות שיחשפו אותו לשקל, ומכונות לרוב גידור לשקל. אלו פעולות הדורשות פשרה מסויימת (כי החשיפה המבוקשת לשקל חייבת להימדד ביחס לסרגל כלשהו), והכלי הנפוץ הוא חשיפה ליחס ההמרה של הדולר-שקל, אם כי כשמדובר בנכס שנקוב במטבע אחר הכלי יהיה חשיפה ליחס ההמרה של השקל מול אותו מטבע (חשיבה עצלנית, לטעמי, אבל מקלה על מנהלי הנכסים ועל חלק מהמחזיקים). לחילופין, אדם שחשוב לו להיות חשוף, במקביל להשקעתו במניות, גם לאירו, יבצע מה שנקרא "גידור לאירו" (גם זה יבוצע, לרוב, ביחס לשער האירו-דולר).
אבל חשוב לשים לב שפעולות הגידור האלו הן אלה המייצרות חשיפה מטבעית, ואילו השקעה פשוטה במניות (כמו במקרה של קרן ההשתלמות שהוזכרה) אינה חשופה למט"ח, אלא רק למניות.
באופן דומה, גם הקרן של אלט"ש אינה חשופה למט"ח באופן שונה משמעותית, מכיוון שגם היא מחזיקה בעיקר מניות (נכסים ריאליים) ולא חוזים על מטבעות. התפיסה השגורה לפיה בגלל שאלו מניות הנסחרות בבורסה אחרת אז החשיפה למט"ח היא שונה, היא שגויה (באופן גס).
(יש המון הרחבה בפורום על נושא הגידור. חפש ותהנה. נוכל גם להמשיך לדון בזה באחד מהדיונים האחרים.)
 
אני מנסה להבין אם רק הטרמינולוגיה שונה או המהות. סוף כל סוף בשנת 2018 המדד סיים בתשואה שלילית והקרן המדוברת סיימה בתשואה חיובית. הלמן אלדובי עצמם אומרים שזה בגלל חשיפה למט"ח (היחלשות השקל). כנ"ל ב-2019 היה פער גדול מאוד בין תשואת המדד לתשואת הקרן בגלל התחזקות השקל ביחס לדולר. כלומר: הערך של המניות בבורסה האמריקאית נקוב בדולר ולכן בהכרח כשאני קונה אותן אני מושפע מהתנודות של הדולר ביחס לשקל. אם בכל בורסה המניות נקובות במטבע שונה, ולכן רכישת אותן מניות יוצרת חשיפה לאותו מטבע, אז למה
התפיסה השגורה לפיה בגלל שאלו מניות הנסחרות בבורסה אחרת אז החשיפה למט"ח היא שונה, היא שגויה (באופן גס).
 
סוף כל סוף בשנת 2018 המדד סיים בתשואה שלילית והקרן המדוברת סיימה בתשואה חיובית.
תשואה יחסית למה?
תשואה זה לא משהו שעומד בפני עצמו. כשאתה משווה תשואה בין 2 נכסים אתה צריך להשתמש באותו "סרגל" (או פשוט להשוות אותם אחד יחסית לשני, בלי להשתמש ב"סרגל").
הלמן אלדובי עצמם אומרים שזה בגלל חשיפה למט"ח (היחלשות השקל).
כמו ש @Yoss אמר לך, זאת תפיסה שגויה שמאוד נפוצה אצל גופים כאלה.
כלומר: הערך של המניות בבורסה האמריקאית נקוב בדולר ולכן בהכרח כשאני קונה אותן אני מושפע מהתנודות של הדולר ביחס לשקל
לא נכון.
אין שום קשר בין המטבע שבו נכס נקוב לבין ההשפעה של אותו מטבע על הנכס הזה.
תסתכל למשל על מניה דואלית כמו טבע - אתה יכול לקנות אותה בדולרים בארה"ב או בשקלים בישראל. אם אתה קונה את המניה בארה"ב בדולרים זה אומר שאתה חשוף לדולר יותר מאשר אם היית קונה את אותה מניה בדיוק בשקלים בישראל?
 
@אביאל תתחיל מפה (חלק יותר רלוונטי למה שדיברנו וחלק פחות, אבל עדיף להמשיך את הדיון במקום מתאים ולא כאן)
 
אנצל את השרשור לשאלה שיושבת לי בראש כבר זמן מה,
אם מדד ה VT מנצח כל בית השקעות לאורך זמן, למה בתי השקעות עדיין מנהלים את ההשקעות שלהם בצורה אקטיבית?
אם הייתי הבעלים של בית השקעות כזה או אחר הייתי רוצה להציג את התשואה הכי גבוהה מבין כל המתחרים.
במילים אחרות, אם יש אלטרנטיבה שמשיגה תשואה טובה יותר למה בתי השקעות לא בוחרים בה?
כי אכפת להם רק מרווחים לטווח קצר
 
בנוגע לשאלה שנשאלה אלי בעמוד הקודם, למיטב הבנתי הVT הוא מנוטרל מטח

תשואה יחסית למה?
תשואה זה לא משהו שעומד בפני עצמו. כשאתה משווה תשואה בין 2 נכסים אתה צריך להשתמש באותו "סרגל" (או פשוט להשוות אותם אחד יחסית לשני, בלי להשתמש ב"סרגל").

אלטשולר שחם מדווחים על תשואה ביחס לשקל, VT מדווחת ביחס לדולר. אם אתה לא עושה המרה כדי ששני הנכסים יימדדו באותו מטבע זה כמו למדוד אורך של עפרון באינ'צים ובסנטימטרים ואז לומר שזה ארוך יותר בסנטימטרים.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
אוגורן המרת מט"ח - השוואה מעשית צרכנות פיננסית 54
צ השוואה בין קרנות סל שוק ההון 0
לאץ' השוואה בין ETFs סקטוריאליות שוק ההון 2
קאמי השוואה ב״הוצאות ניהול השקעות״ בין קרנות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ל איך עושים השוואה בקרנות פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
מ השוואה בין קרנות סל שוק ההון 3
mk1 השוואה בין קרנות סל ת״א שוק ההון 1
ה השוואה של חברות ביטוח לבחירת קרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
W השוואה בין קרנות תכלית ת"א 125 שוק ההון 2
R השוואה בין קרן נאמנות מנוהלת לבין קרן מחקה שוק ההון 0
א השוואה בין acwi ל-3 הקרנות שוק ההון 1
ש השוואה בין השקעות של קרנות הפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
F השוואה בין תמהילים למשכנתא נדל"ן 24
O השוואה בין אלטרנטיבות - קניית דירה אחת או שתי דירות (הון התחלתי זהה) נדל"ן 2
ב השוואה בין שני אגחים - האם אחד לא הרבה יותר טוב מהשני? שוק ההון 29
ש השוואה בין מסלולי קרנות פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
A השוואה בין שתי אלטרנטיבות השקעה נדל"ן 4
deussex השוואה בין ברוקרים ישראלים שוק ההון 21
stamEhad אג"ח, החלק הסולידי בתיק - השוואה בין תיק "שוקולד מריר" VS. תיק "שוקולד מריר בטעמים" שוק ההון 10
S השוואה בין חברות + שאלות על קרנות נאמנות שוק ההון 2
ramiv קניית דירה בארץ מול השקעה בשוק ההון - השוואה שוק ההון 42
P השוואה בין אפיקי השקעה שוק ההון 1
M השוואה בין: קסם SP500 KTF לעומת SP 500 PTF (פסגות)/קסם SP MidCap400 ETF שוק ההון 11
S מישהו מכיר מנגנון קיים שבודק השוואה של שני ETF? שוק ההון 1
D השוואה בין קרנות להשקעה ב MSCI Emerging Markets שוק ההון 4
ה השוואה בין ביצועי קרנות מחקות שוק ההון 6
O השוואה בין קופת גמל IRA או קרן פנסיה - לא מה שציפיתי צרכנות פיננסית 6
א השוואה בין ילין לפידות ואלטשולר למדד צרכנות פיננסית 20
Y השוואה בין כרטיס היטקזון ל ineedit צרכנות פיננסית 87
O השוואה בין קרן פנסיה מחקה וקופ"ג IRA צרכנות פיננסית 0
P השוואה בין המדדים השונים שוק ההון 3
H ביטוח בריאות- השוואה בין השב"ן לפרטי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 20
Y הרכב תיק הארי בראון - השוואה בין אפשרויות שוק ההון 8
Y השוואה חישובית בין תיקים מנוהלים להשקעה דרך בית השקעות שוק ההון 15
M נעשה פה ריכוז/השוואה של קרנות פנסיה עם מסלולים מחקי מדד ברוח הסולידית? צרכנות פיננסית 190
dorian העברת קופ״ג - השוואה בין בתי השקעות+מסלקה כתנאי שוק ההון 0
N השוואה שביצעתי בעולם ה: "היכן לנהל את הכסף" שוק ההון 3
א מחפשת השוואה של עוקבי S&P לS&P שוק ההון 2
unrealx השוואה בתשואות בין קרן שקלית לדולרית שוק ההון 1
ITS אג"ח ממשלתי לעומת זהב - השוואה כנכסים מאזנים למניות שוק ההון 26
י השוואה בין שוק ההון לבין נדל"ן נדל"ן 3
קורא הדוק מסחר עצמאי - השוואה של מערכות מסחר/שירות לקוחות בבתי השקעות השונים צרכנות פיננסית 4
L מדדי השוואה לנכסים שאינם סחירים/השקעות אלטרנטיביות שוק ההון 2
R השוואה בין רכישת דירה ותיק פסיבי לצורך פרישה מוקדמת שוק ההון 121
IdoB השוואה בין קרנות מחקות ת"א 100 צרכנות פיננסית 0
א השוואה בין מיטב ד"ש ל-IBI צרכנות פיננסית 25
T חוזה השקעות שעשיתי | דעות? שוק ההון 7
Y העברה שעשיתי למיטב דש טרייד לא מופיעה צרכנות פיננסית 7
S נראה לי שעשיתי טעות חמורה בחישובים... מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 43
Delta משהו לא "כלכלי" שאני שמח שעשיתי אוף טופיק 20

נושאים דומים

Back
למעלה