נכון שאומרים שמסלולים מנוהלים מבצעים פחות טוב מהשקעות פסיביות בטווח הארוך, אבל האם זה באמת גם נכון בארץ?
לדוגמה מסלול כללי באטשולר עם דמי ניהול של 0.9% והתעסקות מינימלית.
נניח שכבר התמחקנו עם הבנק או שהתיק נמצא בבית השקעות, אז העמלות כולל הדמי ניהול של הקרנות הם בערך 0.3-0.4% (תקנו אותי אם אני טועה).
אבל בכל שנה כשנעשה איזון מחדש, נחטוף 25% מס.
בכל פעם שקרן תשנה את הדמי ניהול שלה נצטרך להכנס לדילמה אם לעבור לקרן אחרת ואם כן לחטוף 25% שוב.
בכל פעם שקרן תסגר על דעת עצמה נחטוף 25% מס.
ממה שקראתי כאן בפורום השטויות האלה נפוצות בארצנו הנפלאה.
אז מישהו חישב והשווה באמת תשואות בהתחשב בכל האירועי מס האלה?
יכול להיות שהחישוב שלי לא נכון אבל למשל על 3 שנים, בהנחה שמאזנים 10% מהתיק:
לעומת 0 מס בתיק המנוהל שזה אחרי 3 שנים יהיה פשוט 30.
אז יש לנו איבוד של 42% מהרווחים, איך זה עדיין פחות מלשלם 0.9% בשנה?
לדוגמה מסלול כללי באטשולר עם דמי ניהול של 0.9% והתעסקות מינימלית.
נניח שכבר התמחקנו עם הבנק או שהתיק נמצא בבית השקעות, אז העמלות כולל הדמי ניהול של הקרנות הם בערך 0.3-0.4% (תקנו אותי אם אני טועה).
אבל בכל שנה כשנעשה איזון מחדש, נחטוף 25% מס.
בכל פעם שקרן תשנה את הדמי ניהול שלה נצטרך להכנס לדילמה אם לעבור לקרן אחרת ואם כן לחטוף 25% שוב.
בכל פעם שקרן תסגר על דעת עצמה נחטוף 25% מס.
ממה שקראתי כאן בפורום השטויות האלה נפוצות בארצנו הנפלאה.
אז מישהו חישב והשווה באמת תשואות בהתחשב בכל האירועי מס האלה?
יכול להיות שהחישוב שלי לא נכון אבל למשל על 3 שנים, בהנחה שמאזנים 10% מהתיק:
קוד:
((((10*.75) + 10)*.75)+10)*.75 = 17.34375
אז יש לנו איבוד של 42% מהרווחים, איך זה עדיין פחות מלשלם 0.9% בשנה?