• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

הקצאת נכסים - VT וטכנולוגיה

  • פותח הנושא פותח הנושא CHF
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

CHF

משתמש רגיל
הצטרף ב
23/6/18
הודעות
149
דירוג
89
שלום, שתי שאלות בקשר להקצאת נכסים.

נתונים:
* ההון מתחלק בצורה פשוטה ל- 30% נדל״ן, 70% שוק ההון (VT) - תשואה שנתית נטו ממוצעת של 7%~
* אני לא תושב ישראל ונהנה ממדיניות מס מעולה
* עובד באחת מ ״7 המופלאות״ בתחום של Cloud/AI
* יתכן ואני מעוניין לבצע שינוי קטן בחלק של שוק ההון, ביחס שבין VT ל- טכנולוגיה, בעיקר Cloud / AI

האפשרויות הן:
1. לצבור את המניות של החברה שלי (אחת מ- ״7 המופלאות״)
2. למכור את המניות ולהשקיע ב-ETF בתחום ה-AI & Cloud
3. למכור את המניות ולהשקיע ב-ETF של נאסד"ק
4. למכור את המניות ולהשקיע ב- ETF של VT (המצב הנוכחי)

שאלה ראשונה:
בהינתן האפשרויות שלי, האם בהכרח ככל שמגוונים, הסיכון והתשואה יורדים? בלתי אפשרי לשקלל פרמטרים אחרים?

שאלה שנייה:
האם יש צורך לגוון את תחום ההשקעה של הנכסים מהתחום של ההכנסה מעבודה ישירה כאשר עדיין לא נמצאים בשלבי הפרישה?
הרי אין כוונה למכור את הנכסים במקרה פיטורים.
עבור זה יש קרן חירום פרטית וממשלתית, פיצויים, בת זוג עם הכנסה מתחום אחר, הלוואה על חשבון הנכסים, קיצוץ בהוצאות, עבודה בתחום אחר.

אשמח להתייעצות, לא איפה להשקיע, אלא כיצד לגשת לתכנון הקצאת הנכסים במקרה שלי.
תודה!
 
בהינתן האפשרויות שלי, האם בהכרח ככל שמגוונים, הסיכון והתשואה יורדים? בלתי אפשרי לשקלל פרמטרים אחרים?
VT חושף אותך לסיכון השוק. הפיזור הרחב עושה מינימיזציה לסיכונים אחרים.
. לצבור את המניות של החברה שלי (אחת מ- ״7 המופלאות״)
חושף אותך לסיכוני החברה המופלאה שלך. אם אתה חושב ( או שיש לך מידע פנימי ( פה תזהר)) שהחברה תשיג תשואה עודפת אז אתה תיקח את הסיכון הנוסף אולי זה ישא פירות אבל עלול להסתיים בקטסטרופה
. למכור את המניות ולהשקיע ב-ETF בתחום ה-AI & Cloud
חושף אותך לסיכוני AI או Cloud ( אני מקווה שאתה מבין שמדובר בשני תחומים שונים) אתה חושב להשקיע בקרן או במניות אינדוידיואליות? (זה יחשוף אותך לסיכון חברה מסוימת) אם אתה חושב שהחברה\קרן תשיג תשואה עודפת אז אתה תיקח את הסיכון הנוסף אולי זה ישא פירות אבל עלול להסתיים בקטסטרופה.
. למכור את המניות ולהשקיע ב-ETF של נאסד"ק
אותו כנ"ל, רק סיכון יותר קטן ( סיכון טכנולוגיה כללי)
. למכור את המניות ולהשקיע ב- ETF של VT (המצב הנוכחי)
רק סיכון שוק.

האם יש צורך לגוון את תחום ההשקעה של הנכסים מהתחום של ההכנסה מעבודה ישירה כאשר עדיין לא נמצאים בשלבי הפרישה?
לדעתי תמיד צריך לגוון כי זה מקטין סיכון. השקעה זה לא ספרינט זה מרתון. פעולות שעשית בעבר משפיעות לטווח ארוך.

עבור זה יש קרן חירום פרטית וממשלתית, פיצויים, בת זוג עם הכנסה מתחום אחר, הלוואה על חשבון הנכסים, קיצוץ בהוצאות, עבודה בתחום אחר.
זה אולי ימנע ממך להתרושש או ירידה ברמת החיים אבל את אובדן התשואה כתוצאה מסיכון מוגבר זה לא ימנע. ( אלא אם כן אתה חי במדינה שבה קרן החרום הממשלתית מפצה על הפסדים בהשקעות)
ככה אני מסתכל על זה.
אבל את השאלות הכי חשובות לא שאלת: מה מטרת ההשקעה? לאיזה טווח מדובר? ואיך אתה מתמודד עם סיכון ומימוש הסיכון?
 
  • אהבתי
Reactions: CHF
אבל את השאלות הכי חשובות לא שאלת: מה מטרת ההשקעה? לאיזה טווח מדובר? ואיך אתה מתמודד עם סיכון ומימוש הסיכון?

תודה על התשובות.
לגבי השאלות שלא נשאלו אני מסכים שהן חשובות, אבל המטרה היתה לנסות לתחום את התשובות לשתי השאלות.
לשאלתך, המטרה היא עצמאות פיננסית (לא בהכרח פרישה מוקדמת), טווח של מעל עשור, לגבי סיכון, VT נותן עבורי את האיזון הנכון.

חושף אותך לסיכוני AI או Cloud ( אני מקווה שאתה מבין שמדובר בשני תחומים שונים) אתה חושב להשקיע בקרן או במניות אינדוידיואליות? (זה יחשוף אותך לסיכון חברה מסוימת) אם אתה חושב שהחברה\קרן תשיג תשואה עודפת אז אתה תיקח את הסיכון הנוסף אולי זה ישא פירות אבל עלול להסתיים בקטסטרופה.

אי אפשר להגיע למצב של תוחלת חיובית, סיכון תחום ופוטנציאל לא חסום?
איך משקללים, מיסוי, ידע, תפיסת סיכון?

לדעתי תמיד צריך לגוון כי זה מקטין סיכון. השקעה זה לא ספרינט זה מרתון. פעולות שעשית בעבר משפיעות לטווח ארוך.

מה הסיבה שצריך גיוון בין הכנסה ישירה לבין הנכסים עצמם בשלב הצבירה כאשר אין כוונה למכור אותם?
אני מבין שיש קורלציה רק אם אני מתייחס לזמן בתור נכס בפני עצמו.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אי אפשר להגיע למצב של תוחלת חיובית, סיכון תחום ופוטנציאל לא חסום?
איך משקללים, מיסוי, ידע, תפיסת סיכון?
תראה יש כל מיני מודלים של השקעה: CAPM או פקטורים. אבל אלו רק מודלים והם לא מסבירים תנודות של מניות או סקטורים.
בשוק ההון אין וודאות, אפילו לגבי tradeoffs , ובתחום של AI או Cloud אין אפילו היסטוריה. בסקטור ספציפי ובמיוחד חדשני זה יהיה יומרני להניח תוחלת חיובית, הסיכון בטוח לא תחום ברמה של חברה כי הטכנולוגיה שלה יכולה להתיישן במיוחד בתחומי חדשנות. מאידך הפוטנציאל לא חסום כי התחום יכול לגדול אקספוננציונלית . מיסוי זה אינדוידיואלי רק אתה יודע מה מצבך, ידע זה סוביקטיבי ( אלא אם כן אתה שותף למידע פנים) ותפיסת סיכון זה גם מאוד אישי. לסיכון ככל שאתה נכנס למשהו מצומצם וחדשני אתה מגדיל את הסיכון ואת הסיכוי. רק אלוהים יודע מה יקרה ואתה צריך להחליט אם אתה רוצה להסתכן. רוב האנשים גם אם הם משוכנעים בידע שלהם יקחו X אחוז ויסכנו אותו, כש-X תלוי בביטחון שלהם בידע וברמת הסיכון שהם רוצים לקחת.

מה הסיבה שצריך גיוון בין הכנסה ישירה לבין הנכסים עצמם בשלב הצבירה כאשר אין כוונה למכור אותם?
אני מבין שיש קורלציה רק אם אני מתייחס לזמן בתור נכס בפני עצמו.
אני לא מבין, אם החברה פושטת רגל או סתם מפסידה גם אתה עלול לאבד את מקום העבודה ( או לרדת במשכורת) וגם המניות של החברה יהיו שוות פחות. אם בזמן T הפורטפוליו שוווה פחות אז ההסתברות שבזמן T+ I זמן החלוקה יהיה לך פחות ( אם משאירים את שאר הפרמטרים זהים). זה אירוע שתלוי בגורל של חברה בודדת שיכול להשפיע לשנים רבות.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
לאץ' הקצאת נכסים של קרנות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
נ התלבטות על הקצאת נכסים בשלב המשיכה שוק ההון 9
א פרישה חלקית - דילמה לגבי הקצאת נכסים ומיקסום הטבות מס בתיק ההשקעות פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
M הקצאת נכסים אופטימלית: מחקר חדש שוק ההון 52
JBUZZ הקצאת נכסים - ע"פ FIDELITY שוק ההון 0
N הקצאת נכסים מאז הרפורמה בפנסיות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
M הקצאת נכסים, שינוי כיוון שוק ההון 8
ה תיק פרישה עבור אמא (67) התייעצות לגבי הקצאת נכסים והתנהלות שוטפת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 1
J התייעצות לגבי הקצאת נכסים שוק ההון 16
S הקצאת נכסים ללא IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
O הקצאת נכסים במסלול מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
O איזה הקצאת נכסים לעשות שוק ההון 3
D הקצאת נכסים ותשואה זהה שוק ההון 25
ל הקצאת נכסים - התחשבות בקופת הגמל הפנסיונית שוק ההון 6
D הקצאת נכסים למתחילים שוק ההון 2
G הקצאת נכסים בפרישה - בדיקת כלל ה-90/10 של באפט שוק ההון 3
ח הקצאת נכסים עם מט"ח שוק ההון 14
deussex הקצאת נכסים עם סכום צבור בעו"ש + קרן השתלמות, מנהלים ופנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
O הקצאת נכסים בחשבונות פטורים שוק ההון 1
G הקצאת נכסים: בן 30. האם שווה לשים אג"חים בקופ"ג להשקעה? שוק ההון 6
NightStyle הקצאת נכסים, ניסיון הכאת השוק? חלק 2 שוק ההון 2
S הקצאת נכסים כאשר יש כמה אפיקי השקעה. דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 3
M שיקולי הקצאת נכסים שוק ההון 1
M התחשבות ברווח צבור חייב במס בחישוב הקצאת נכסים שוק ההון 9
Liron2035 שאלת התנהלות לגבי הקצאת נכסים ואיזון חודשי שלא יוצא לפועל שוק ההון 87
Liron2035 ג'ק בוגל על הקצאת נכסים ב-2019 שוק ההון 6
F הקצאת נכסים + האם כדאי IRA? שוק ההון 5
ש הקצאת נכסים בטווחי השקעה שונים שוק ההון 11
NightStyle הקצאת נכסים, ניסיון הכאת השוק? שוק ההון 33
A הקצאת נכסים בחלק האג"ח של התיק שוק ההון 8
J הקצאת נכסים לצעירים בני 20-25 בהשקעה ל20 שנה שוק ההון 96
מ הקצאת נכסים במסלולי השקעה בקרן פנסיה - איפה אפשר לראות? שוק ההון 1
K הקצאת נכסים, הגרת טווח ההשקעה ו- Backtesting שוק ההון 11
Koby Paris הקצאת נכסים מניות/אגחים אופטימלית מבחינת תשואה הסטורית שוק ההון 85
M הקצאת נכסים גלובאלית שוק ההון 0
ק הקצאת נכסים, מה דעתכם? שוק ההון 17
A הקצאת שטח לדייר ע"י היזם נדל"ן 9
O כל כמה זמן מומלץ לשנות את הקצאת הנכסים בתיק השקעות ( לא לעשות איזון) בהתאם לשינוי פרופיל הסיכון? שוק ההון 1
A ביטול הקצאת אשראי וקרבה למינוס, מה עושים במקרה כזה שאי אפשר להכנס למינוס אך יש תשלום שמכניס למינוס ? צרכנות פיננסית 14
A שאלות לגבי הקצאת תיק השקעות שוק ההון 4
E הטעם שבהחזקה לא-פיזית של זהב + הקצאת פלח הזהב בתיק שוק ההון 4
D הקצאת החלק האגח"י בתיק. 2.5 שוק ההון 30
stass הקצאת נתח מתיק ההשקעות לנדלן (לדוג VNQ) שוק ההון 30
always.smile הקצאת השקעה למטרה מסויימת - איך אפשר טכנית? שוק ההון 11
M תהיה בנושא הקצאת עודפי החיסכון פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 7
Y גודל התיק - איך משפיע על הקצאת הנכסים? שוק ההון 146
adamshalev איך בחרתם את הקצאת המניות שלכם? שוק ההון 168
ר שינוי הקצאת הנכסים במצב של ירידות בשוק שוק ההון 25
OOmer שינוי חלוקת נכסים בתיק שוק ההון 26
F כלי למעקב אחרי הרכב נכסים בקרנות פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4

נושאים דומים

Back
למעלה