• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

הקצאת נכסים ללא IRA

  • פותח הנושא פותח הנושא Scrat
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך
S

Scrat

שלום,

איך אתם מתמודדים עם מעבר בין מסלולים בקרן השתלמות/פנסיה בהיבט של הקצאת נכסים ומדיניות ההשקעות שלכם?

בואו נגיד שכרגע לא מתאפשר לי להיות ב-IRA וגם לא בזמן הקרוב. רוב המסלולים המוצעים בקרנות המנוהלות לא מוצלחים במיוחד.
גם כשנפתחים מסלולים שאמורים להשקיע במדדי מניות חו"ל, המדיניות שלהם משתנה כל רבעון או שניים בהתאם לקפריזה של בתי ההשקעות.
זה משאיר אותי עם מסלולי s&p500 שהמבחר שלהם דווקא סביר ביחס לאופציות האחרות. אבל אם אני עוברת למסלולים האלה (מעבר מהשקעה במדד עולמי להשקעה בארה"ב בלבד), נוצרת הטייה משמעותית לארה"ב בשאר התיק שלי.
גם יקח הרבה זמן לאזן את התיק בחזרה, וגם יש סיכוי גבוה שבעתיד (גם ברבעון הבא...) יעשו שינויים במסלולים שאני נמצאת בהם בפנסיה/קרן השתלמות.
אחוז האג"ח גם משתנה מרבעון לרבעון וממסלול למסלול. תאורטית אמור להיות 30% אבל בפירוט הנכסים ראיתי שזה ירד אפילו ל- 22%.

הכוונה היא בכל מקרה השקעה לטווח של לפחות 20 שנה, בכל התיק. אני פשוט חוששת שבגלל מעברים בין המסלולים איזון התיק יהיה בעייתי וככל שיעבור הזמן יהיה אפילו יותר בעייתי.
ראיתי פה בפורום שחלקכם לא מחשיבים את הפנסיה או את קרן ההשתלמות בחישוב של כלל התיק, אולי זה פיתרון סביר למי שלא עבר ל-IRA?

אשמח לשמוע מה דעתכם.
 
נוצרת הטייה משמעותית לארה"ב בשאר התיק שלי
אז מה?
יש הרבה אנשים בעולם שמושקעים 100% בסנופי ועד עכשיו הם מרוצים מאוד מהתשואות.

אם זה מטריד אז אפשר בתיק הממוסה להגדיל את הפלח של אירופה, זה די סוגר את העניין (השאר זה 10% שגם הם קורלטיבים)
 
יש לך רק תיק השקעות אחד. כלומר צריך לקחת בחשבון את כל הנכסים.
את צודקת שאין יציבות במסלולים ומבין המסלולים הפסיבים ה S&P500 הוא הכי יציב וכנראה יישאר איתנו לטווח ארוך.
מה שאת יכולה לעשות הוא שבפנסיה\השתלמות תהיה ב S&P500 ובכסף הפרטי תקני את שאר העולם.
את יכול לעשות את המעבר הדרגתי - אם יש כמה קרנות בפנסיה\השתלמות אז להעביר בהדרגה, ככה את ממצעת את השינוי ובפרטי בינתים תזרימי לשאר העולם.
לא ייעוץ
 
כשהסכום קטן ההטייה חסרת משמעות, כשזה סכום גדול אפשר IRA
 
אז מה?
יש הרבה אנשים בעולם שמושקעים 100% בסנופי ועד עכשיו הם מרוצים מאוד מהתשואות.

אם זה מטריד אז אפשר בתיק הממוסה להגדיל את הפלח של אירופה, זה די סוגר את העניין (השאר זה 10% שגם הם קורלטיבים)
השתכנעתי שעדיף פיזור עולמי. לקנות ETF של אסיה פסיפיק ואירופה זה עוד שני ניירות ערך נוספים בתיק שאני מנסה להשאיר אותו פשוט.
ייתכן שהתהייה שלי היא חלקית גם על איך מארגנים מחדש את התיק לאחר שעשיתי כמה שינויים במדיניות ההשקעות.
התחלתי עם תיק ההשקעות הממוסה בפיזור עולמי גיאוגרפי +פקטורים של value/small, כל המניות אמריקאיות.
אחר כך החלטתי ששווקים מתעוררים זה פיכסה (אני מניחה שהרבה לא יסכימו איתי) והתחלתי לקנות רק מניות עולם מפותח.
הבנתי באיחור את נושא מס הירושה ועכשיו נתקעתי עם מלא ETFים אמריקאים. אני מנסה לקנות בכסף חדש קרנות איריות, אבל נושא המסלול בקרן השתלמות ובפנסיה מקשה על הבחירה בהן. לא ממש מצאתי קרן אירית צוברת של עולם מפותח ללא ארהב.
בינתיים יש לי כבר 6 ניירות שונים שאת רובם הפסקתי לקנות ולא בא לי להוסיף לבלאגן.
יש לך רק תיק השקעות אחד. כלומר צריך לקחת בחשבון את כל הנכסים.
את צודקת שאין יציבות במסלולים ומבין המסלולים הפסיבים ה S&P500 הוא הכי יציב וכנראה יישאר איתנו לטווח ארוך.
מה שאת יכולה לעשות הוא שבפנסיה\השתלמות תהיה ב S&P500 ובכסף הפרטי תקני את שאר העולם.
את יכול לעשות את המעבר הדרגתי - אם יש כמה קרנות בפנסיה\השתלמות אז להעביר בהדרגה, ככה את ממצעת את השינוי ובפרטי בינתים תזרימי לשאר העולם.
לא ייעוץ
מסכימה עם מה שאתה אומר, העניין הוא שאם אני קובעת את מדיניות ההשקעה בהתחשב בכך שהפנסיה וקרן ההשתלמות על מניות אמריקאיות, ואז המסלול משתנה בגלל הנפצה של הרגולטור או שפתאום יש מסלול טוב של מדד עולמי (תכלס לזה יש סיכוי נמוך מאוד) שעדיף לעבור אליו, ובינתיים קניתי מניות שיפצו על ההטייה לארה"ב בתיק הממוסה, יהיה קשה לתקן. לגבי המעבר ההדרגתי - רעיון מעניין, אבדוק אותו. תודה
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
לאץ' הקצאת נכסים של קרנות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
נ התלבטות על הקצאת נכסים בשלב המשיכה שוק ההון 9
א פרישה חלקית - דילמה לגבי הקצאת נכסים ומיקסום הטבות מס בתיק ההשקעות פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
M הקצאת נכסים אופטימלית: מחקר חדש שוק ההון 52
JBUZZ הקצאת נכסים - ע"פ FIDELITY שוק ההון 0
N הקצאת נכסים מאז הרפורמה בפנסיות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
M הקצאת נכסים, שינוי כיוון שוק ההון 8
ה תיק פרישה עבור אמא (67) התייעצות לגבי הקצאת נכסים והתנהלות שוטפת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 1
C הקצאת נכסים - VT וטכנולוגיה שוק ההון 3
J התייעצות לגבי הקצאת נכסים שוק ההון 16
O הקצאת נכסים במסלול מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
O איזה הקצאת נכסים לעשות שוק ההון 3
D הקצאת נכסים ותשואה זהה שוק ההון 25
ל הקצאת נכסים - התחשבות בקופת הגמל הפנסיונית שוק ההון 6
D הקצאת נכסים למתחילים שוק ההון 2
G הקצאת נכסים בפרישה - בדיקת כלל ה-90/10 של באפט שוק ההון 3
ח הקצאת נכסים עם מט"ח שוק ההון 14
deussex הקצאת נכסים עם סכום צבור בעו"ש + קרן השתלמות, מנהלים ופנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
O הקצאת נכסים בחשבונות פטורים שוק ההון 1
G הקצאת נכסים: בן 30. האם שווה לשים אג"חים בקופ"ג להשקעה? שוק ההון 6
NightStyle הקצאת נכסים, ניסיון הכאת השוק? חלק 2 שוק ההון 2
S הקצאת נכסים כאשר יש כמה אפיקי השקעה. דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 3
M שיקולי הקצאת נכסים שוק ההון 1
M התחשבות ברווח צבור חייב במס בחישוב הקצאת נכסים שוק ההון 9
Liron2035 שאלת התנהלות לגבי הקצאת נכסים ואיזון חודשי שלא יוצא לפועל שוק ההון 87
Liron2035 ג'ק בוגל על הקצאת נכסים ב-2019 שוק ההון 6
F הקצאת נכסים + האם כדאי IRA? שוק ההון 5
ש הקצאת נכסים בטווחי השקעה שונים שוק ההון 11
NightStyle הקצאת נכסים, ניסיון הכאת השוק? שוק ההון 33
A הקצאת נכסים בחלק האג"ח של התיק שוק ההון 8
J הקצאת נכסים לצעירים בני 20-25 בהשקעה ל20 שנה שוק ההון 96
מ הקצאת נכסים במסלולי השקעה בקרן פנסיה - איפה אפשר לראות? שוק ההון 1
K הקצאת נכסים, הגרת טווח ההשקעה ו- Backtesting שוק ההון 11
Koby Paris הקצאת נכסים מניות/אגחים אופטימלית מבחינת תשואה הסטורית שוק ההון 85
M הקצאת נכסים גלובאלית שוק ההון 0
ק הקצאת נכסים, מה דעתכם? שוק ההון 17
A הקצאת שטח לדייר ע"י היזם נדל"ן 9
O כל כמה זמן מומלץ לשנות את הקצאת הנכסים בתיק השקעות ( לא לעשות איזון) בהתאם לשינוי פרופיל הסיכון? שוק ההון 1
A ביטול הקצאת אשראי וקרבה למינוס, מה עושים במקרה כזה שאי אפשר להכנס למינוס אך יש תשלום שמכניס למינוס ? צרכנות פיננסית 14
A שאלות לגבי הקצאת תיק השקעות שוק ההון 4
E הטעם שבהחזקה לא-פיזית של זהב + הקצאת פלח הזהב בתיק שוק ההון 4
D הקצאת החלק האגח"י בתיק. 2.5 שוק ההון 30
stass הקצאת נתח מתיק ההשקעות לנדלן (לדוג VNQ) שוק ההון 30
always.smile הקצאת השקעה למטרה מסויימת - איך אפשר טכנית? שוק ההון 11
M תהיה בנושא הקצאת עודפי החיסכון פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 7
Y גודל התיק - איך משפיע על הקצאת הנכסים? שוק ההון 146
adamshalev איך בחרתם את הקצאת המניות שלכם? שוק ההון 168
ר שינוי הקצאת הנכסים במצב של ירידות בשוק שוק ההון 25
OOmer שינוי חלוקת נכסים בתיק שוק ההון 26
F כלי למעקב אחרי הרכב נכסים בקרנות פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4

נושאים דומים

Back
למעלה