• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

הקצאת נכסים בפרישה - בדיקת כלל ה-90/10 של באפט

  • פותח הנושא פותח הנושא gsafier
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

gsafier

משתמש רגיל
הצטרף ב
6/5/17
הודעות
83
דירוג
25
אמנם יש לי עוד זמן עד הפרישה, אבל נתקלתי במאמר הזה, שבוחן את האסטרטגיה שבאפט הצהיר לפרישה של אשתו, להקצאת נכסים של 90% מניות ו-10% אג"ח ממשלתי קצר מועד (לאמל"קים, כאן יש תקציר).
המאמר בדק 86 תקופות של 30 שנה בשנים 1900-2014 עם משיכה של 4% מהתיק בשנה, עם הקצאות נכסים שונות.
נמצא שהקצאה של 90/10 נכשלה (כלומר, נגמר הכסף) רק ב-2.3% מהמקרים, אם כי הקצאה של 100/0 נכשלה רק ב-3.5% מהמקרים, אז אפשר לטעון שגם היא מאוד חסינה.
האסטרטגיה הבטוחה ביותר, נמצאה כ-60/40 שלא נכשלה אף פעם, אבל בממוצע הניבה פחות מחצי מהתשואה של 90/10.
פחות מניות מ-60% נמצא שזה בדיוק ההיפך מסולידי, רק מגביר את הסיכון לכישלון, כיוון שהתשואה הנמוכה עלולה לגרום לכך שהכסף לא יחזיק במשך 30 שנה.

המסקנה שלי לא חד משמעית, וכאמור השאלה עדיין לא רלוונטית, אבל המחשבה הראשונית שלי היא שאם תיק ההשקעות זה הנכס היחיד (או כמעט יחיד) אזי בפרישה כדאי לברוח מהסיכון, גם אם הוא קטן, ולהקצות 60/40.
אם יש נכסים נוספים, אפשר בהחלט ללכת על 90/10.
אגב, היה מעניין אותי לראות ניתוח דומה על 40 שנה.

מכיוון שיש לי נכסים נוספים, זה גם חיזק אצלי את הנטיה להקצאה אגרסיבית טרם הפרישה.
אני שוקל את האסטרטגיה הבאה:
עד גיל 50 100% מניות, הכל מוטה צמיחה.
מגיל 50 (או אם בדיוק יהיה משבר, אז אחרי שיעבור הזעם), לעבור ל-90/10, כאשר החלק המנייתי חציו ב-ETF של כל השוק (דוגמת ITOT) וחציו ב-ETF מוטה דיבידנד (דוגמת SCHD).

חלילה לא מבקש יעוץ, רק שיתפתי במחשבות.
 
אני שוקל את האסטרטגיה הבאה:
עד גיל 50 100% מניות, הכל מוטה צמיחה.
מגיל 50 (או אם בדיוק יהיה משבר, אז אחרי שיעבור הזעם), לעבור ל-90/10, כאשר החלק המנייתי חציו ב-ETF של כל השוק (דוגמת ITOT) וחציו ב-ETF מוטה דיבידנד (דוגמת SCHD).
האם בדקת מספרית את האסטרגיה שלך?

ולגבי הטענה שתיק של 60/40 לא מספיק אגרסיבי, ותיק של 90/10 מסוכן מדי -
כדאי להכיר שיש מודלים עם הקצאה משתנה במקום הקצאה קבועה.

מודל ה-U מאת ERN (תרגום של @FIYaacov).
 
נערך לאחרונה ב:
האם בדקת מספרית את האסטרגיה שלך?

ולגבי הטענה שתיק של 60/40 לא מספיק אגרסיבי, ותיק של 90/10 מסוכן מדי -
כדאי להכיר שיש מודלים עם הקצאה משתנה במקום הקצאה קבועה.

מודל ה-U מאת ERN (תרגום של @FIYaacov).
פרופ' אסטרדה הנכבד בדק את זה מספרית.

הטענה לא היתה שתיק 60/40 לא מספיק אגרסיבי (ל-30 שנה), אלא שתיק של פחות מ-60 מניות הוא לא מספיק אגרסיבי.
לגבי ה-90/10, זu החלטה אישית אם 2.3% זה מסוכן מידי וזה גם תלוי כמובן בתקופה שחושבים עליה.

את המאמר של ERN לא הכרתי.
מעניין, תודה, אשקול בחיוב את האסטרטגיה המומלצת שלו.
גם אסטרטגיית הגלישה לפני הפרישה מעניינת, אבל קצת אגרסיבית מידי לטעמי האישי.
היסטורית, כשהיו נפילות, התקופה הכי ארוכה שלקח לשוק לחזור לעצמו היתה 7 שנים.
לכן אני מעדיף, לפי סיבולת הסיכון שלי, להתחיל את הגלישה קצת יותר מוקדם.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
פרופ' אסטרדה הנכבד בדק את זה מספרית.
התכוונתי אם בדקת מספרית את היחס בין תיק ההשקעות שלך לשאר הנכסים (שעליהם אתה בונה במקרה של משבר קשה).
כמו כן את הגיל שבו אתה מתחיל להפחית (50) ואת אחוז המשיכה שאתה צריך.

תכנון פרישה צריך להיות מותאם לצרכיך האישיים, אי אפשר לקחת מאמר שבדק 90/10 בלי בדיקה מספרית של הנתונים והצרכים שלך.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
לאץ' הקצאת נכסים של קרנות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
נ התלבטות על הקצאת נכסים בשלב המשיכה שוק ההון 9
א פרישה חלקית - דילמה לגבי הקצאת נכסים ומיקסום הטבות מס בתיק ההשקעות פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
M הקצאת נכסים אופטימלית: מחקר חדש שוק ההון 52
JBUZZ הקצאת נכסים - ע"פ FIDELITY שוק ההון 0
N הקצאת נכסים מאז הרפורמה בפנסיות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
M הקצאת נכסים, שינוי כיוון שוק ההון 8
ה תיק פרישה עבור אמא (67) התייעצות לגבי הקצאת נכסים והתנהלות שוטפת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 1
C הקצאת נכסים - VT וטכנולוגיה שוק ההון 3
J התייעצות לגבי הקצאת נכסים שוק ההון 16
S הקצאת נכסים ללא IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
O הקצאת נכסים במסלול מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
O איזה הקצאת נכסים לעשות שוק ההון 3
D הקצאת נכסים ותשואה זהה שוק ההון 25
ל הקצאת נכסים - התחשבות בקופת הגמל הפנסיונית שוק ההון 6
D הקצאת נכסים למתחילים שוק ההון 2
ח הקצאת נכסים עם מט"ח שוק ההון 14
deussex הקצאת נכסים עם סכום צבור בעו"ש + קרן השתלמות, מנהלים ופנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
O הקצאת נכסים בחשבונות פטורים שוק ההון 1
G הקצאת נכסים: בן 30. האם שווה לשים אג"חים בקופ"ג להשקעה? שוק ההון 6
NightStyle הקצאת נכסים, ניסיון הכאת השוק? חלק 2 שוק ההון 2
S הקצאת נכסים כאשר יש כמה אפיקי השקעה. דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 3
M שיקולי הקצאת נכסים שוק ההון 1
M התחשבות ברווח צבור חייב במס בחישוב הקצאת נכסים שוק ההון 9
Liron2035 שאלת התנהלות לגבי הקצאת נכסים ואיזון חודשי שלא יוצא לפועל שוק ההון 87
Liron2035 ג'ק בוגל על הקצאת נכסים ב-2019 שוק ההון 6
F הקצאת נכסים + האם כדאי IRA? שוק ההון 5
ש הקצאת נכסים בטווחי השקעה שונים שוק ההון 11
NightStyle הקצאת נכסים, ניסיון הכאת השוק? שוק ההון 33
A הקצאת נכסים בחלק האג"ח של התיק שוק ההון 8
J הקצאת נכסים לצעירים בני 20-25 בהשקעה ל20 שנה שוק ההון 96
מ הקצאת נכסים במסלולי השקעה בקרן פנסיה - איפה אפשר לראות? שוק ההון 1
K הקצאת נכסים, הגרת טווח ההשקעה ו- Backtesting שוק ההון 11
Koby Paris הקצאת נכסים מניות/אגחים אופטימלית מבחינת תשואה הסטורית שוק ההון 85
M הקצאת נכסים גלובאלית שוק ההון 0
ק הקצאת נכסים, מה דעתכם? שוק ההון 17
A הקצאת שטח לדייר ע"י היזם נדל"ן 9
O כל כמה זמן מומלץ לשנות את הקצאת הנכסים בתיק השקעות ( לא לעשות איזון) בהתאם לשינוי פרופיל הסיכון? שוק ההון 1
A ביטול הקצאת אשראי וקרבה למינוס, מה עושים במקרה כזה שאי אפשר להכנס למינוס אך יש תשלום שמכניס למינוס ? צרכנות פיננסית 14
A שאלות לגבי הקצאת תיק השקעות שוק ההון 4
E הטעם שבהחזקה לא-פיזית של זהב + הקצאת פלח הזהב בתיק שוק ההון 4
D הקצאת החלק האגח"י בתיק. 2.5 שוק ההון 30
stass הקצאת נתח מתיק ההשקעות לנדלן (לדוג VNQ) שוק ההון 30
always.smile הקצאת השקעה למטרה מסויימת - איך אפשר טכנית? שוק ההון 11
M תהיה בנושא הקצאת עודפי החיסכון פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 7
Y גודל התיק - איך משפיע על הקצאת הנכסים? שוק ההון 146
adamshalev איך בחרתם את הקצאת המניות שלכם? שוק ההון 168
ר שינוי הקצאת הנכסים במצב של ירידות בשוק שוק ההון 25
OOmer שינוי חלוקת נכסים בתיק שוק ההון 26
F כלי למעקב אחרי הרכב נכסים בקרנות פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4

נושאים דומים

Back
למעלה