• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

העלאת ההפקדה בקרן ההשתלמות והפקדה עצמאית

  • פותח הנושא פותח הנושא guykrk
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

guykrk

משתמש רשום
הצטרף ב
15/1/20
הודעות
97
דירוג
1
היי חברים ,
השבוע משכתי את פיקדון הקורונה שחולק לחיילים משוחררים (7500 שקל) בכוונה להכניס אותו לקרן ההשתלמות שלי (המעסיק מפריש 750 שקל בחודש ואני 250 כך שבשנה זה 12,000 ורציתי להגיע לתקרת המס השנתית בעזרת הפיקדון) חשבתי שזה יהיה השימוש הכי טוב לכסף הזה כרגע אבל בקרן השתלמות שלי (הלמן אלדובי) אמרו שאי אפשר להפקיד מכיוון שאני עצמאי (עובד במשרד ראש הממשלה) האם יש איזה שהיא דרך בכל זאת להפקיד כספים עצמאית לקרן שהמעסיק פתחי לי?

ובנוסף אני מעוניין להפריש יותר מהמשכורת שלי בחודש ישירות לקרן ההשתלמות (כמובן מהצד של המשכורת שלי, לא ממה שהמעסיק מפריש ממנו) כרגע זה עומד על 2.5% , גם פה אמרו לי שאין לי אופציה להעלות את זה , מה הסיבה? הרי זה המשכורת שלי, אמרו לי שאפשר לבקש מהמהעסיק אבל לא אקבל אישור של יותר מ3%

תודה מראש חברים , אחלה שבוע!
 
אכן אי אפשר להפקיד כסף לקרן השתלמות במעמד שכיר שלא על ידי המעסיק.
בנוסף מקסימום ההפקדה הוא 7.5% מהשכר על ידי המעסיק ו-2.5% מהשכר על ידי העובד.
 
בנוסף מקסימום ההפקדה הוא 7.5% מהשכר על ידי המעסיק ו-2.5% מהשכר על ידי העובד
זהו מקסימום ההפקדה המזכה בהטבת מס, ועד תקרה של 15,712 לחודש.
אך בתלות בתוכנת השכר של המעסיק, ניתן להפקיד כמה שרוצים מעבר (אבל בניגוד לתקווה של פות"ש, הסכומים שמעבר לא יזכו בפטור ממס רווח הון במשיכה, הגם שסך ההפקדות השנתי לא עובר 18,854).
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
זהו מקסימום ההפקדה המזכה בהטבת מס, ועד תקרה של 15,712 לחודש.
אך בתלות בתוכנת השכר של המעסיק, ניתן להפקיד כמה שרוצים מעבר (אבל בניגוד לתקווה של פות"ש, הסכומים שמעבר לא יזכו בפטור ממס רווח הון במשיכה, הגם שסך ההפקדות השנתי לא עובר 18,854).
אין זה אומר שאני יכול להפקיד עוד 571 שקל כל חודש מהצד שלי כדי להגיע ל18854 (6854 שח לשנה) ?
 
אז פשוט לבקש מהמעסיק שלי להפקיד מהצד שלי במשכורת עוד 571 ישירות לקרן השתלמות וככה אקבל את הטבות המס נכון? אין עם זה בעיה?
 
זה מה שזה אומר
אז פשוט לבקש מהמעסיק שלי להפקיד מהצד שלי במשכורת עוד 571 ישירות לקרן השתלמות וככה אקבל את הטבות המס נכון? אין עם זה בעיה?
 
אז פשוט לבקש מהמעסיק שלי להפקיד מהצד שלי במשכורת עוד 571 ישירות לקרן השתלמות וככה אקבל את הטבות המס נכון? אין עם זה בעיה?
גם לא יעזור. הטבת המס מוגבלת ב10% מההכנסה.
 
אז פשוט לבקש מהמעסיק שלי להפקיד מהצד שלי במשכורת עוד 571 ישירות לקרן השתלמות וככה אקבל את הטבות המס נכון? אין עם זה בעיה?
גם אם תשלים עד התקרה מכסף שלך לא תקבל הטבת מס על החלק שמעל 10% מההכנסה, לא בהפקדה ולא במשיכה של הקרן. אבל אם תבצע מכירה (בחשבון בניהול עצמי למשל) אז לא ייגבה מס רווחי הון אם יהיו רווחים. אבל במשיכה תשלם מס רווח הון על הרווח של החלק היחסי שמעל ה-10%.
 
גם אם תשלים עד התקרה מכסף שלך לא תקבל הטבת מס על החלק שמעל 10% מההכנסה, לא בהפקדה ולא במשיכה של הקרן. אבל אם תבצע מכירה (בחשבון בניהול עצמי למשל) אז לא ייגבה מס רווחי הון אם יהיו רווחים. אבל במשיכה תשלם מס רווח הון על הרווח של החלק היחסי שמעל ה-10%.

לסיכומו של עניין, לפי הדברים שלכם אני מבין שעדיף שאצ הכסף הנותר אחסוך ואשקיע דרך תיק השקעות עצמאי בשוק (בגלל שזה לא יתן לי את הטבות המס)?
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
בגלל שזה לא יתן לי את הטבות המס
לא רק. בקרן השתלמות יש דמי ניהול כאחוז מהצבירה, בתיק השקעות "רגיל" דמי הניהול בד"כ קבועים.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א האם לשנות קרן כספית בגלל העלאת דמי הניהול? שוק ההון 29
M העלאת דמי ניהול בקרן השתלמות לאחר התפטרות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
הסולידית איסור על העלאת מאמרים בשלמותם לפורום הסולידית שער הקהילה 0
ה הקדמת תשלומים לקבלן לאור העלאת מע"מ נדל"ן 6
N דמי ניהול בגמל/השתלמות לאחר פרישה - העלאת דמי ניהול פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 1
L העלאת דמי ניהול קרנות ישראליות מחקות מדדי חו״ל - האם אגדה אורבנית שתפסה תאוצה? שוק ההון 18
V העלאת דמי ניהול בקרנה"ש, מיטב דש לשעבר IBI שהיו חלק מקבוצת רכישה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
צ העלאת דמי ניהול בשינוי מסלול השקעה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
doc29 סעיף העלאת מחיר שכ"ד במימוש האופציה נדל"ן 12
G איך לגשת לעניין העלאת שכר בהעברת תפקיד? התפתחות אישית 30
yossik העלאת מחירים סמויה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 126
ה בכוונת משרד האוצר: ביטול העלאת תקרת ההון הפטור פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 58
I העלאת הריבית הקרובה שוק ההון 10
W הודעה מראש על העלאת דמי ניהול בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
doc29 העלאת דמי ניהול בקופת גמל ללא הפקדות ועם הלוואה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
Tsachi01 העלאת תמונות לאתר אוף טופיק 26
א העלאת ריבית בארה"ביום רביעי פוסטים מאיכות נמוכה 7
A קרן חירום ומשכנתא - העלאת ריבית צרכנות פיננסית 1
L איך העלאת הריבית תוריד את מחירי הדיור- אם כבר תעלה אותם בסופו של דבר נדל"ן 610
צ האם לקנות אג"ח בתקופה של העלאת ריבית - ועוד שוק ההון 2
ק שער הדולר בעקבות העלאת הריבית בארה"ב שוק ההון 4
ב העלאת הריבית במשק שנת 2022 - איפה זה פוגש כל אחד מאיתנו צרכנות פיננסית 130
F למה העלאת ריבית בארה"ב גורר נפילות בבורסה? שוק ההון 4
R העלאת הריבית לחישוב קצבת הפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
Yos העלאת דמי ניהול של קרן האג"ח - התלבטות שוק ההון 6
stamEhad מה צפוי לקרות לקרן מחקה אג"ח ממשלת ישראל במקרה של העלאת ריבית? שוק ההון 4
S העלאת הנושא הכלכלי במהלך הקשר אוף טופיק 37
ה איך העלאת ריבית בארהב תשפיע על הכלכלה בישראל? פוסטים מאיכות נמוכה 4
D העלאת שכר בהייטק לאחר שנה התפתחות אישית 8
A העלאת ההון העצמי ע"י השקעה בשוק ההון שוק ההון 34
M העלאת גיל הפרישה - יש לזה בכלל משמעות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
R העלאת שכר שנתית בהייטק - מרגיש לא מוערך אוף טופיק 60
G ביידן מכריז על תכנית הכוללת העלאת מס חברות והמניות/מדדים ממשיכים לעלות פוסטים מאיכות נמוכה 13
חתול לילה העלאת מס רווחי הון מיסים 76
O העלאת ברוטו למען הגדלת הפקדה לIRA שוק ההון 12
ס אז איך נכון לבקש מהבוס העלאת שכר ? אשמח לעזרתכם אוף טופיק 18
A העלאת דמי ניהול קרנות נאמנות צרכנות פיננסית 12
ר העלאת דמי ניהול בקרנות ישראליות שוק ההון 8
yanosh34 העלאת דמי ניהול במוצר פנסיוני לפני תום תקופת ההנחה צרכנות פיננסית 3
שיקלר העלאת דמי ניהול ב'פסגות' שוק ההון 2
שלי העלאת מחירים ועמלות המרה -ישראכארט מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 65
P העלאת שכר - כמה נהוג לבקש באחוזים? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 65
S לגבי העלאת ריבית שוק ההון 4
מ העלאת מס על אופציות לעובדים שוק ההון 5
Modric19 אג"ח ישראלי לאחר העלאת הריבית שוק ההון 22
A העלאת ריבית: הקשר שבין מח"מ לירידת אג"ח שוק ההון 7
cypriano de rore העלאת הריבית בבנק ישראל שוק ההון 63
א איך להמנע ממלכודת העלאת דמי הניהול? שוק ההון 32
E העלאת דמי ניהול בקרן פנסיה צרכנות פיננסית 12
י תזמון מניות - העלאת ריבית שוק ההון 9

נושאים דומים

Back
למעלה