• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

העלאת ברוטו למען הגדלת הפקדה לIRA

  • פותח הנושא פותח הנושא Oraz
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Oraz

משתמש רגיל
הצטרף ב
15/11/20
הודעות
598
דירוג
312
שלום לכולם,

כרגע בתהליך פתיחת קרן השתלמות IRA.

עובד בעסק המשפחתי (יכול להגדיל את התלוש משכורת במידת הצורך)

לאחרונה עלתה לי סוג של מחשבה לגבי העלאת הברוטו ע"מ למקסם את ההפקדה (1,500 ש"ח שהם 10% מהברוטו)

כרגע משתכר ב10,400 בערך ברוטו, כדי לא להיכנס למדרגת מס הבאה.

כרגע השיקול הוא האם להעלות את ההפקדה מ1,000 ל1,500 בכך שאעלה את שכר הברוטו
ל15,000.
האם המעבר למדרגת מס מעל שווה לדעתכם את ה+500 ש"ח הפקדה לחשבון IRA?

תודה
 
הפקדה מעבר לתקרת המס מחוייבת ברווח מסי הון בעת משיכת הקרן.
מצד שני עד המשיכה תוכל לקנות ולמכור ניירות ללא צורך בתשלום מס על רווחי הון בתמורה לתשלום דמי ניהול על כלל הכספים.
בנוסף עמלות קניה/מכירה יחסית יקרות (אלא אם אתה מכוון למוצרים כמו הקרנות האיריות שנסחרות בארץ).
 
עובד בעסק המשפחתי (יכול להגדיל את התלוש משכורת במידת הצורך)

לאחרונה עלתה לי סוג של מחשבה לגבי העלאת הברוטו ע"מ למקסם את ההפקדה (1,500 ש"ח שהם 10% מהברוטו)

כרגע משתכר ב10,400 בערך ברוטו, כדי לא להיכנס למדרגת מס הבאה.

כרגע השיקול הוא האם להעלות את ההפקדה מ1,000 ל1,500 בכך שאעלה את שכר הברוטו
ל15,000.
האם המעבר למדרגת מס מעל שווה לדעתכם את ה+500 ש"ח הפקדה לחשבון IRA?

שאלה מוזרה, מה האפשרות הנוספת? לא לקבל את הכסף בכלל?
אז ברור שלשכיר עדיף לקבל יותר כסף על אותה עבודה.

במידה והכסף מגיע אליך מהעסק בדרך אחרת אז תלוי איך ומה העלות של זה.
מאמין שלעסק יש רואה חשבון אז כדי לבדוק איתו איך הכי יעיל מבחינת מס להעביר אותו מהעסק אליך.
 
שאלה מוזרה, מה האפשרות הנוספת? לא לקבל את הכסף בכלל?
אז ברור שלשכיר עדיף לקבל יותר כסף על אותה עבודה.

במידה והכסף מגיע אליך מהעסק בדרך אחרת אז תלוי איך ומה העלות של זה.
מאמין שלעסק יש רואה חשבון אז כדי לבדוק איתו איך הכי יעיל מבחינת מס להעביר אותו מהעסק אליך.

העסק של המשפחה, כרגע מפריש 10% מהברוטו שהם 1,040 ש״ח בחודש, רוצה להעלות לעצמי את המשכורת ברוטו ל1,500 כדי לנצל את המקסימום הפקדה האפשרי בקרן השתלמות לשכיר.

הבעיה שזה מעלה אותי מדרגת מס ואני מתלבט אם זה שווה את העוד 500 שח החודשיים לקרן השתלמות.
 
העסק של המשפחה, כרגע מפריש 10% מהברוטו שהם 1,040 ש״ח בחודש, רוצה להעלות לעצמי את המשכורת ברוטו ל1,500 כדי לנצל את המקסימום הפקדה האפשרי בקרן השתלמות לשכיר.

הבעיה שזה מעלה אותי מדרגת מס ואני מתלבט אם זה שווה את העוד 500 שח החודשיים לקרן השתלמות.
לא הבנתי, אתה יכול לעלות לעצמך את המשכורת כמה שבא לך? למה עצרת ב15000?
מרגיש לי שיש נתונים שחסרים בשאלה שמקשים על תשובה מדוייקת.
 
לא הבנתי, אתה יכול לעלות לעצמך את המשכורת כמה שבא לך? למה עצרת ב15000?
הוא כבר כתב פעמיים: עסק משפחתי.
יש דרכים לדחות מס / לחסוך במסים כשעובדים דרך חברה (כמובן שיש עלויות של ניהול חברה אז לא תמיד זה משתלם ככלל).
בכל מקרה אני אסכים עם מה שכתבו לפני וזה שבמקרים כאלה כדאי להיעזר ברואה החשבון שמנהל את החשבונות של החברה (כדי למצוא את הדרך הכי יעילה פיננסית להוציא את הכסף).
 
לא הבנתי, אתה יכול לעלות לעצמך את המשכורת כמה שבא לך? למה עצרת ב15000?
מרגיש לי שיש נתונים שחסרים בשאלה שמקשים על תשובה מדוייקת.

אני יכול תיאורטית אבל מעדיף שלא כי כרגע אני מסתדר עם השכר שלי ויש לי מקורות הכנסה נוספים.

אין טעם שאוציא מהעסק עוד סכומים אם זה כבר עובר את תקרת הטבת המס של קרן ההשתלמות...
 
יש מדרגה של 20% ב9k חודשי והבאה בתור היא ב14.5k. למה 10.4k?
 
יש מדרגה של 20% ב9k חודשי והבאה בתור היא ב14.5k. למה 10.4k?

למיטב הבנתי אני משלם שווי רכב שמגולם בשכר אבל לא לוקח חלק בהפרשה לקרן ההשתלמות,
יש למישהו מושג לגבי זה?
 
יש למישהו מושג לגבי זה?
כן, שווי רכב נקבע בחוק שלא יוכל להוות בסיס להפרשות פנסיוניות.

אבל בגדול אם הבסיס שלך זה 10.4, ושווי רכב זה עוד 3.5, זה אומר שאתה משלם מיסים לפי הכנסה של 13.9 (וזה מוריד לך את הנטו).
 
כן, שווי רכב נקבע בחוק שלא יוכל להוות בסיס להפרשות פנסיוניות.

אבל בגדול אם הבסיס שלך זה 10.4, ושווי רכב זה עוד 3.5, זה אומר שאתה משלם מיסים לפי הכנסה של 13.9 (וזה מוריד לך את הנטו).

בוא נעשה סדר,
השווי רכב שיורד לי הוא בערך 1,250 ש"ח (אחרי פיצוי שווי),
זה מביא את הברוטו שלי סה"כ ל11,621 ש"ח.

אני חושב על להוריד את השווי רכב ולהוסיף את זה לברוטו פשוט (אגיע ל14,201 ש"ח) ואז אוכל להפקיד 1,400 בחודש במקום 1,160.
 
אני חושב על להוריד את השווי רכב ולהוסיף את זה לברוטו פשוט (אגיע ל14,201 ש"ח) ואז אוכל להפקיד 1,400 בחודש במקום 1,160.
על כל שקל שאתה מוסיף לברוטו אתה משלם 32 אגורות מס (הכנסה + בט"ל), מצד שני אתה מכניס עוד 10 אגורות לקרן השתלמות וחוסך מס עתידי על רווחי הון (ומשלם בינתיים דמי ניהול).
לעומת זאת שקל שנשאר בחברה ממוסה ב23 אגורות, ומס עתידי לא ידוע כשתמשוך את הכסף בהמשך.

החלטה חותכת לא נראה שאפשר לקבל, השאלה עם מה אתה מרגיש יותר בנוח.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
על כל שקל שאתה מוסיף לברוטו אתה משלם 32 אגורות מס (הכנסה + בט"ל), מצד שני אתה מכניס עוד 10 אגורות לקרן השתלמות וחוסך מס עתידי על רווחי הון (ומשלם בינתיים דמי ניהול).
לעומת זאת שקל שנשאר בחברה ממוסה ב23 אגורות, ומס עתידי לא ידוע כשתמשוך את הכסף בהמשך.

החלטה חותכת לא נראה שאפשר לקבל, השאלה עם מה אתה מרגיש יותר בנוח.

בוא נגיד שאם העסק היה שלי אז ברור שהייתי לוקח את זה, קצת יותר קשה שיש מבוגרים שהדעה שלהם בנושא השקעות זה ״אם זה כל כך קל למה לא כולם עושים את זה?״

חייב לתת טיעון משכנע פה
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א האם לשנות קרן כספית בגלל העלאת דמי הניהול? שוק ההון 29
M העלאת דמי ניהול בקרן השתלמות לאחר התפטרות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
הסולידית איסור על העלאת מאמרים בשלמותם לפורום הסולידית שער הקהילה 0
ה הקדמת תשלומים לקבלן לאור העלאת מע"מ נדל"ן 6
N דמי ניהול בגמל/השתלמות לאחר פרישה - העלאת דמי ניהול פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 1
L העלאת דמי ניהול קרנות ישראליות מחקות מדדי חו״ל - האם אגדה אורבנית שתפסה תאוצה? שוק ההון 18
V העלאת דמי ניהול בקרנה"ש, מיטב דש לשעבר IBI שהיו חלק מקבוצת רכישה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
צ העלאת דמי ניהול בשינוי מסלול השקעה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
doc29 סעיף העלאת מחיר שכ"ד במימוש האופציה נדל"ן 12
G איך לגשת לעניין העלאת שכר בהעברת תפקיד? התפתחות אישית 30
yossik העלאת מחירים סמויה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 126
ה בכוונת משרד האוצר: ביטול העלאת תקרת ההון הפטור פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 58
I העלאת הריבית הקרובה שוק ההון 10
W הודעה מראש על העלאת דמי ניהול בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
doc29 העלאת דמי ניהול בקופת גמל ללא הפקדות ועם הלוואה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
Tsachi01 העלאת תמונות לאתר אוף טופיק 26
א העלאת ריבית בארה"ביום רביעי פוסטים מאיכות נמוכה 7
A קרן חירום ומשכנתא - העלאת ריבית צרכנות פיננסית 1
L איך העלאת הריבית תוריד את מחירי הדיור- אם כבר תעלה אותם בסופו של דבר נדל"ן 610
צ האם לקנות אג"ח בתקופה של העלאת ריבית - ועוד שוק ההון 2
ק שער הדולר בעקבות העלאת הריבית בארה"ב שוק ההון 4
ב העלאת הריבית במשק שנת 2022 - איפה זה פוגש כל אחד מאיתנו צרכנות פיננסית 130
F למה העלאת ריבית בארה"ב גורר נפילות בבורסה? שוק ההון 4
R העלאת הריבית לחישוב קצבת הפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
Yos העלאת דמי ניהול של קרן האג"ח - התלבטות שוק ההון 6
stamEhad מה צפוי לקרות לקרן מחקה אג"ח ממשלת ישראל במקרה של העלאת ריבית? שוק ההון 4
S העלאת הנושא הכלכלי במהלך הקשר אוף טופיק 37
ה איך העלאת ריבית בארהב תשפיע על הכלכלה בישראל? פוסטים מאיכות נמוכה 4
D העלאת שכר בהייטק לאחר שנה התפתחות אישית 8
A העלאת ההון העצמי ע"י השקעה בשוק ההון שוק ההון 34
M העלאת גיל הפרישה - יש לזה בכלל משמעות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
R העלאת שכר שנתית בהייטק - מרגיש לא מוערך אוף טופיק 60
G ביידן מכריז על תכנית הכוללת העלאת מס חברות והמניות/מדדים ממשיכים לעלות פוסטים מאיכות נמוכה 13
חתול לילה העלאת מס רווחי הון מיסים 76
ס אז איך נכון לבקש מהבוס העלאת שכר ? אשמח לעזרתכם אוף טופיק 18
G העלאת ההפקדה בקרן ההשתלמות והפקדה עצמאית צרכנות פיננסית 10
A העלאת דמי ניהול קרנות נאמנות צרכנות פיננסית 12
ר העלאת דמי ניהול בקרנות ישראליות שוק ההון 8
yanosh34 העלאת דמי ניהול במוצר פנסיוני לפני תום תקופת ההנחה צרכנות פיננסית 3
שיקלר העלאת דמי ניהול ב'פסגות' שוק ההון 2
שלי העלאת מחירים ועמלות המרה -ישראכארט מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 65
P העלאת שכר - כמה נהוג לבקש באחוזים? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 65
S לגבי העלאת ריבית שוק ההון 4
מ העלאת מס על אופציות לעובדים שוק ההון 5
Modric19 אג"ח ישראלי לאחר העלאת הריבית שוק ההון 22
A העלאת ריבית: הקשר שבין מח"מ לירידת אג"ח שוק ההון 7
cypriano de rore העלאת הריבית בבנק ישראל שוק ההון 63
א איך להמנע ממלכודת העלאת דמי הניהול? שוק ההון 32
E העלאת דמי ניהול בקרן פנסיה צרכנות פיננסית 12
י תזמון מניות - העלאת ריבית שוק ההון 9

נושאים דומים

Back
למעלה