• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

העברת סכום גדול מבנק אמריקאי לבנק בישראל השייכים לאותו אדם

תורת חיים

משתמש רגיל
הצטרף ב
3/12/21
הודעות
239
דירוג
45
חמי וחמותי הגרים בישראל יש חשבון ב-Bank of America עם סכום כסף גדול שהצטבר שם בעקבות החזרי מס אמריקאיים
והם מעוניינים להעביר לחשבון בנק שלהם בישראל כ350,000 ש"ח לצורך שיפוץ של דירה
השאלות שלנו:
מבחינת עמלות: באיזה חברה אפשר להשיג את העמלות הזולות ביותר, כמובן שתהיה חברה אמינה(לא שתגנוב את הכסף)?
מבחינת המט"ח: האם אפשר להמיר את המטח לשקלים בארה"ב למשל בבנק שם, בפרט ששער הדולר גבוה כיום, וכדאי לנצל את זה, ואז להעביר את הכסף לארץ?
מבחינת המיסים: האם הוא יהיה מחויב במיסים מצד ישראל? נראה שיש אמנה בין ארה"ב לישראל! האם זה נכון?
 
חשבון באינטראקטיב ברוקרס.
עמלות נמוכות והעברה זולה לשקלים.

הבנק שלך בארץ ישאל מה מקור הכסף וירצה הוכחות.
 
מנצל"ש לצורך שאלה דומה אך לא זהה:

- אני תושב חוזר ותיק, עם פטור ממיסים על רווחים פסיביים בחו"ל.
- יש ברשותי את כל המסמכים המעידים על מקור הכסף והדרך שהוא עשה בין הבנק שלי בארה"ב לקרן הנאמנות בארה"ב - וחזרה.
- מדובר בסכום של כ-300,000 דולר שאני מעוניין להעביר מהבנק שלי בארה"ב לבנק בישראל, למימון רכישת דירה כאן בישראל.

איזה בנק כאן בארץ מומלץ מבחינת:
1. עמלות
2. ביורוקרטיה

תודה
 
איזה בנק כאן בארץ מומלץ מבחינת:
1. עמלות
2. ביורוקרטיה
למרבה הצער אין באמת תחרות בארץ בשוק הבנקאות ולכן כולם לא מומלצים בצורה שווה.

כמו בכל דבר שקשור בכסף - תעשה סקר שוק, תתמקח ותלך עם זה שהכי מתאים למה שאתה צריך ברגע הנתון הזה. אם אתה לא מרוצה אחרי תקופה חזור על התהליך
 
למרבה הצער אין באמת תחרות בארץ בשוק הבנקאות ולכן כולם לא מומלצים בצורה שווה.

כמו בכל דבר שקשור בכסף - תעשה סקר שוק, תתמקח ותלך עם זה שהכי מתאים למה שאתה צריך ברגע הנתון הזה. אם אתה לא מרוצה אחרי תקופה חזור על התהליך
תודה.

שמתי לב שבתשובה קודמת המלצת על חשבון באינטראקטיב ברוקרס כדרך להעביר סכום גדול (דולרי) לישראל.
בהנחה שבכל מקרה יצטרך כסף זה להגיע לבנק בישראל, האם המלצה זו עומדת בעינה?
באלו הפרשי עמלות (סדר גודל) מדובר?
 
תודה.

שמתי לב שבתשובה קודמת המלצת על חשבון באינטראקטיב ברוקרס כדרך להעביר סכום גדול (דולרי) לישראל.
בהנחה שבכל מקרה יצטרך כסף זה להגיע לבנק בישראל, האם המלצה זו עומדת בעינה?
באלו הפרשי עמלות (סדר גודל) מדובר?
סדר גודל ממה שאני מכיר:
העברה בארהב בין הבנק לאינטראקטיב לפי העמלה של הבנק
המרה של דולרים לשקלים בסכום כזה (פחות מ100 אלף דולר) - 2 דולר
העברה של שקלים לבנק בישראל בחינם (אחת בחודש)
לא יודע אם בשביל משהו חד פעמי הייתי מתעסק בחשבון בברוקר זר, הם גם לא אוהבים שמשתמשים בהם כצינור להמרות ולא כחשבון מסחר (למרות שדווקא שם יש יתרון לחד פעמיות)
 
יזה בנק כאן בארץ מומלץ מבחינת:
1. עמלות
2. ביורוקרטיה
כל בנק לגופו. הייתי ממליץ להגיע לסניפים של הבנקים הגדולים ולוודא אלו מסמכים הם דורשים על מנת להעביר כזה סכום.
בעבר הבינלאומי היו נוראיים ובנק הפועלים היו הרבה יותר גמישים. בינתיים הבינלאומי ירדו מהדרישות הלא הגיוניות שלהם וגם כן נהיו סבירים מבחינת הבירוקרטיה.
לגבי עמלות - תלוי ביכולת המיקוח שלך. עם זאת, כנראה ש IB יהיו יותר משתלמים מבחינת עמלות ושערי המרה.
 
הם גם לא אוהבים שמשתמשים בהם כצינור להמרות ולא כחשבון מסחר
במה מתבטא "הם לא אוהבים"?
האם זה אומר סירוב לפתוח חשבון ו/או ביטול ההעברה?

(אם זה סתם סנטימנט שהם מעבירים, אני יכול לחיות עם זה. :))
 
במה מתבטא "הם לא אוהבים"?
האם זה אומר סירוב לפתוח חשבון ו/או ביטול ההעברה?

(אם זה סתם סנטימנט שהם מעבירים, אני יכול לחיות עם זה. :))
אם לאורך זמן אתה משתמש בחשבון כצינור המרה ולא כחשבון השקעה הם סוגרים אותו
 
אם לאורך זמן אתה משתמש בחשבון כצינור המרה ולא כחשבון השקעה הם סוגרים אותו
בעוד כשנה וחצי אני בהחלט מתכוון להשתמש בו כחשבון השקעה. השאלה היא עד אז ניתן להחזיקו "רדום".
 
שאלת המשך בנוגע לאישור הנדרש ע"י הבנקים על "מקור הכסף":

הבנק שלי אינו מסתפק בתדפיס או סטייטמנט של VANGUARD, אלא דורש טופס הצהרת רו"ח עו"ד על מקורות הכספים ותשלום מס, שאמור להיות מודפס ע"ג דף פירמה ולהכיל את פרטי החשבון ממנו יגיעו הכספים.

זה כמובן מייקר את כל ההעברה החד-פעמית מעבר לעמלת ההעברה של כ-200$.

האם כל הבנקים דורשים טופס הצהרת רו"ח?

אם לא, אלו בנקים מסתפקים בתדפיס רשמי של קרן נאמנות מכובדת כמו VANGUARD/FIDELITY ו/או בנק אמריקאי?
 
שאלת המשך בנוגע לאישור הנדרש ע"י הבנקים על "מקור הכסף":

הבנק שלי אינו מסתפק בתדפיס או סטייטמנט של VANGUARD, אלא דורש טופס הצהרת רו"ח עו"ד על מקורות הכספים ותשלום מס, שאמור להיות מודפס ע"ג דף פירמה ולהכיל את פרטי החשבון ממנו יגיעו הכספים.

זה כמובן מייקר את כל ההעברה החד-פעמית מעבר לעמלת ההעברה של כ-200$.

האם כל הבנקים דורשים טופס הצהרת רו"ח?

אם לא, אלו בנקים מסתפקים בתדפיס רשמי של קרן נאמנות מכובדת כמו VANGUARD/FIDELITY ו/או בנק אמריקאי?
תלוי בבנק..
גם תלוי ברואה חשבון, הם פחות אוהבים לחתום על מקור הכסף ראה פה https://youtu.be/gBq1lAuQUII?si=5Is7urbmONpLdmgB

אבל במקרה שלך נראה לי שאתה צריך לריב איתם קצת

בסופו של דבר הכל פה כסת"ח של בנקים, שחטפו הרבה קנסות. מהרבה סיפורים שאני שומע זה בסוף פשוט מלחמת התשה שתנצח. אני מדבר כמובן רק על מצבים של כסף שדווח שולם עליו מס וכו'
 
האם כל הבנקים דורשים טופס הצהרת רו"ח?
סכום גדול ולא במסגרת הפעילות הרגילה של הלקוח? כנראה שכן.
בנוסף: לקוח חדש? בטוח שכן.
 
סכום גדול ולא במסגרת הפעילות הרגילה של הלקוח? כנראה שכן.
בנוסף: לקוח חדש? בטוח שכן.
הבעיה היא בנוסח האישורים שהם רוצים לפעמים, מה שמוביל למשא ומתן לנוסח מקובל כל הבנק ורו"ח

שלא נדבר על עולים חדשים עם פטור מדיווח ומס ל10 שנים מה שעוד מקשה
 
הבעיה היא בנוסח האישורים שהם רוצים לפעמים, מה שמוביל למשא ומתן לנוסח מקובל כל הבנק ורו"ח
אין שום משא ומתן ואין נוסחים, יש טופס מסודר לכל בנק והרו"חים מכירים אותם.
שלא נדבר על עולים חדשים עם פטור מדיווח ומס ל10 שנים מה שעוד מקשה
עולים חדשים אינם פטורים ממיסים, הם אולי פטורים מחלק מהמיסים וכן ממוסים במדינות המקור שלהם על הנכסים שהם פטורים עליו בארץ אבל אל תדאג, לבנקים יש גם טופס מיוחד גם להם.
 
אין שום משא ומתן ואין נוסחים, יש טופס מסודר לכל בנק והרו"חים מכירים אותם.
רו"חים בישראל או בארה"ב?

איך מוצאים רו"ח שמוכן לחתום על הצהרה כזו? מה היא העלות המשוערת?
 
מי שנדרש למלא טפסים כאלה בדרך כלל עובד עם רו"ח צמוד, מי שלא אין לי מושג.
מעולם לא עבדתי עם רו"ח, משום שתמיד הייתי שכיר, ואת הדו"חות השנתיים שלי ל-IRS אני מגיש בעצמי.

אגב, כתושב חוזר ותיק, אני פטור למשך 10 שנים על כל הכנסה שמקורה מחוץ לישראל. הפטור מקיף את מכלול ההכנסות, האקטיביות והפסיביות, בין אם מקורן מרווחי הון ממימוש נכסים והשקעות מחוץ לישראל, ובין מהכנסות שוטפות שהופקו מחוץ לישראל.

זה מסוכם יפה כאן.
 
מעולם לא עבדתי עם רו"ח, משום שתמיד הייתי שכיר, ואת הדו"חות השנתיים שלי ל-IRS אני מגיש בעצמי.
מאידך גם עוד לא ביקשו ממך טופס כזה :)
אגב, כתושב חוזר ותיק, אני פטור למשך 10 שנים על כל הכנסה שמקורה מחוץ לישראל. הפטור מקיף את מכלול ההכנסות, האקטיביות והפסיביות, בין אם מקורן מרווחי הון ממימוש נכסים והשקעות מחוץ לישראל, ובין מהכנסות שוטפות שהופקו מחוץ לישראל.
אל דאגה, יש להם טופס גם לזה.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
האם כל הבנקים דורשים טופס הצהרת רו"ח?
לא. כשהבנק דרש ממני טופס כזה התייעצתי עם מספר אנשי מקצוע וכולם ענו את אותה התשובה - תעבור בנק.
אני במצב דומה לשלך - שכיר שהגיש דוחות ל IRS בעצמו ולכן גם לי לא היה רו"ח בשלוף על מנת לחתום על טופס כזה. הנוסח שהוצג לי בזמנו היה מאד בעייתי ואיש מקצוע שמכבד עצמו לא יחתום עליו אם הוא לא מכיר את הלקוח מספר שנים. מצד שני, ואני כבר לא זוכר איך, מצאתי רו"ח שהסכים לחתום על הטופס תמורה לכמה מאות שקלים.
סכום גדול ולא במסגרת הפעילות הרגילה של הלקוח? כנראה שכן.
לא בהכרח. תלוי בבנק.
בנוסף: לקוח חדש? בטוח שכן.
לא בהכרח. תלוי בבנק.

בנק הפועלים ובנק וואן זירו היו יחסית סבירים בדרישות שלהם במקרה שלי. הסכימו לקבל סטייטמנטים מברוקראזים שונים ששם מוחזק רוב הכסף שלי.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
T העברת סכום כסף גדול מחשבון ibkr לישראל צרכנות פיננסית 48
י העברת סכום גדול מביטוח מנהלים לקופת גמל להשקעה - אפשרי? צרכנות פיננסית 8
Y העברת הפסדי הון כאשר סכום המכירות הוא 0 מיסים 5
E העברת מט״ח מIB לבנק ישראלי שוק ההון 2
Y העברת כספי פנסיה ל-IRA למסחר אקטיבי במניות בודדות - אפשרי בסכום צבירה קטן? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
S מכירת מניות אינטל העברת הכסף לארץ ותשלום מס שוק ההון 10
hommie העברת תיק מבנק לבית השקעות שוק ההון 6
M העברת פנסיה לא פעילה לקרן פנסיה ברירת מחדל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
חשוב לדעת העברת מניות שוק ההון 29
A העברת מניות מברוקר מקומי (אקסלנס) לברוקר חיצוני IB ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
alinchik העברת כספי ביטוח מנהלים לקרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
N מרגישה בLOOP - העברת קופת גמל קיצבתי לIRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
N מה המשמעויות של העברת חיסכון של קופת גמל קיצבתית לIRA? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
E העברת מט"ח לחשבון בארה"ב ב-Wise צרכנות פיננסית 2
E העברת מט"ח לחשבון בארה"ב ב-Wise צרכנות פיננסית 19
yoyo העברת כסף חייב במס מקרן השתלמות לאפיק חסכון אחר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
algo.il העברת הפקדות גמל לפנסיה - אפשרי? מסובך? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
I העברת מט״ח וחסכונות צרכנות פיננסית 6
A העברת תיק ניירות ערך יומני מסע אישיים 1
אוגורן מיני-יומן - העברת תמורת RSU מ-ESOP לאינראקטיב יומני מסע אישיים 87
B העברת דולרים ל-IBRK (מס)? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
M צ'ארלס שוואב - העברת כסף והמרה כמה שאלות שוק ההון 4
מומו הברווז העברת חשבון מאינטראקטיב ישראל לib שוק ההון 6
Z העברת מניות בין מדינות (שינוי תושבות) שוק ההון 17
N שאלה על עמלות על שורת דיבידנד בבית השקעות + שאלה על העברת IRA שוק ההון 0
י פנסיה והשתלמות העברת מסלול פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
פסיוני העברת כספי קה"ש מחברה אל חברה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
פסיוני העברת כספי קה"ש מחברה אל חברה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
D העברת כספים מחשבון ETRADE ESPP לארץ צרכנות פיננסית 3
N העברת דולרים לIBKR מחשבון ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 23
F עלות העברת תיק מאקסלנס לברוקר אחר? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 10
K העברת ניירות ערך מבנק הפועלים ל ibkr ברוקרים ופלטפורמות מסחר 6
M העברת כספים לחשבון שפתחתי ב IBKR USA שוק ההון 39
ח העברת כספים מפנסיה מקיפה למשלימה - האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
D העברת שקלים לחשבון רבולוט באירופה צרכנות פיננסית 11
ה העברת מחזיקים בספק חשמל פרטי צרכנות פיננסית 1
D העברת שקלים לחשבון בנק בארה״ב צרכנות פיננסית 9
L העברת בעלות של נכס באנגליה נדל"ן 3
N העברת דולרים (מט"ח) מחשבון באוצר החייל ל-IB שוק ההון 23
I העברת קרן פנסיה שוק ההון 1
א העברת דירה במתנה בין אחים- מיסוי נדל"ן 4
E העברת הפסדי הון משנים קודמות - האם שווה לי להתעסק? מיסים 14
N העברת קופת גמל להשקעה לילד בגיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
H העברת ניירות ערך לIBKR - שאלת מיסוי שוק ההון 19
ז שלום, העברת ניירות ממיטב דש ומ IBKR - לבנק לאומי - עזרה ברוקרים ופלטפורמות מסחר 6
Z העברת כסף ל-IB מתוך חשבון משותף עם אזרחית אמריקאית שוק ההון 1
ע אזרח אמריקאי - העברת דירה ללא תמורה מאב לבן מיסים 1
P העברת קופות גמל לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
A ארנונה- העברת דירה ע"ש הרוכש נדל"ן 13
N שאלה על העברת מניות (מנאסדק) מהבנק למערכת מסחר - דוח שאילת מס לפי שכבות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 14

נושאים דומים

Back
למעלה