• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

העברת כספי ESPP מברוקר לברוקר

  • פותח הנושא yev
  • פורסם בתאריך

yev

משתמש סולידי
הצטרף ב
10/3/15
הודעות
39
דירוג
31
שלום,

יש לי מניות מתוכניות ESPP מהמעסיק הנוכחי (פחות משנתיים מיום הקנייה) ומהמעסיק הקודם (יותר משנתיים מיום הקנייה), כולן בחשבונות נאמנות אצל תמיר פישמן. הייתי רוצה להעביר אותן, או את התמורה ממכירתן במט"ח, לתיק ההשקעות שלי שמתנהל באקסלס. בינתיים לא הצלחתי לעשות אף אחד מהדברים.

תמיר פישמן לא הסכימו להעביר את המניות מהמעסיק הקודם בטענה כי אני צריך לשלם עליהן מס - שזה מוזר כי כבר עברו שנתיים מיום הקנייה ולכן המיסוי הרלוונטי היחיד הוא רווחי הון.

אקסלנס לא מסכימים לקבל את הדולרים בטענה שהם לא מגיעים מחשבון בנק על שמי (לא בנאמנות), הם טוענים שהחוק אוסר העברה כזאת - שזה גם מוזר וגם מדאיג במידה וארצה לעבור ברוקר בעתיד.

המוטיבציה לכל העניין היא למנוע המרה כפולה, אני מעוניין להשקיע את הכספים האלה בארה"ב ולא רוצה שהם יומרו לשקלים ואז חזרה לדולרים.

מישהו יודע מה החוק בעניין? למישהו יצא לעשות העברות כאלה?

תודה!
יבגני
 
אני העברתי כספים ומניות מ-UBS ל-Interactive Brokers בלי בעיות בכלל.

לפי מה שאני מבין גם אקסלנס וגם תמיר פישמן עושים לך צרות...
 
  • אהבתי
Reactions: yev
תודה, זה גם מה שאני מבין. עוד קש על גב הגמל... בסוף אשבר ואעבור לIB :)

אשמח לשמוע אם למישהו יצא לעשות העברות כאלה בין ברוקרים ישראלים.
 
תודה, זה גם מה שאני מבין. עוד קש על גב הגמל... בסוף אשבר ואעבור לIB :)
אתה תמיד מוזמן.
אתה יכול לפתוח חשבון ישירות אצלם (עלות של 0.5 סנט למניה עם מינימום של 1 דולר - כפוף לעמלת אי-פעילות חודשית בסך 10 דולר אם אין עמלות מסחר של 30 דולר ומעלה באותו החודש - פטור לבעלי חשבון של 100 אלף ומעלה).

אתה יכול לפתוח חשבון דרך ביטריידר ישירות (1 סנט למניה עם מינימום של 1.5 דולר לפעולה - פטור מעמלת אי-פעילות)

ואתה יכול להצטרך לקבוצה של הבלוג שלי בביטריידר ולקבל הנחה בעמלות (0.9 סנט למניה עם מינימום של 1.4 דולר לפעולה - פטור מעמלת אי-פעילות).

בכל אופן אף אחת מהאפשרויות הנ"ל לא תעזור לך אם תמיר פישמן ימשיכו להגביל אותך...
 
  • אהבתי
Reactions: yev
גם אני לא הצלחתי להעביר מניות מUBS לחשבון שלי בבנק ירושלים . בסוף מכרתי את המניות ועשיתי העברת מט"ח :(
 
גם אני לא הצלחתי להעביר מניות מUBS לחשבון שלי בבנק ירושלים . בסוף מכרתי את המניות ועשיתי העברת מט"ח :(
זה נשמע מאוד מוזר.
בנק ירושלים עובדים עם אינטראקטיב ואם אני העברתי את המניות מ-UBS לאינטראקטיב אז גם בנק ירושלים היו אמורים לקבל אותם (אם כי יכול להיות שזו בעיה ספציפית אצלם כי מדובר בחשבון "פול" ולא בחשבון שלך באינטראקטיב).
 
תמיר פישמן לא הסכימו להעביר את המניות מהמעסיק הקודם בטענה כי אני צריך לשלם עליהן מס - שזה מוזר כי כבר עברו שנתיים מיום הקנייה ולכן המיסוי הרלוונטי היחיד הוא רווחי הון.
נשמע לי שאתה צריך לברר את עניין מועדי המיסוי עם החברה הקודמת בה עבדת ועם תמיר פישמן - אולי באמת אתה עדיין חייב במס על חלק מהסכום? ואם כן, אז באמת הגיוני שלא תוכל למכור את המניות או להעביר אותן או כל דבר כזה.
אחרי שהנושא הזה יובהר, אפשר לשאול אותם אם אפשר למכור את המניות ולקבל מט"ח ולשלם את המס. ומשם, אתה רוצה להעביר מט"ח לחשבון אחר, שזה כבר צעד נפרד. נכון?
 
המוטיבציה לכל העניין היא למנוע המרה כפולה, אני מעוניין להשקיע את הכספים האלה בארה"ב ולא רוצה שהם יומרו לשקלים ואז חזרה לדולרים.

מישהו יודע מה החוק בעניין? למישהו יצא לעשות העברות כאלה?

תודה!
יבגני
על מנת למנוע המרה כפולה, אתה יכול לבקש מהנאמן להפקיד את התמרה ממכירת המניות בדולרים בעו"ש שלך. ואז אתה יכול להעביר מהעו"ש דולרים לאיזה ברוקר שאתה רוצה. זה יחסוך המרה כפולה, אבל עדיין תשלם לבנק בו מתנהל העו"ש שלך עמלות על שתי העברות מט"ח, בסביבות פרומיל לכל כיוון אם כל ההעברות בארץ, כמובן תלוי בהסכם העמלות שלך עם הבנק שלך. זה מה שאני עושה, רק מעביר לברוקר IB ואז העמלה החוצה מעט יותר גבוהה. אבל אני לא משלם הפרשי שער על המרות.

לגבי החוק, עד כמה שאני מבין, תמיר פישמן לא חייבים להעביר לחשבון על שמך מאחר והם מנכים מיסים, אבל אקסלנס יכולים לקבל רק מחשבון על שמך. זאת המשמעות של החוק למניעת הלבנת הון.
לפעמים מחפפים את זה. עבדתי אצל מעסיק אמריקאי שניהל את ה-ESPP ב-ETRADE ואיפשר לנו למכור הכל ולהשאיר את התמורה ב-ETRADE. אבל זה כי הם לא ידעו שהחוק בישראל מחייב העברה לנאמן בישראל שינכה מיסים ולכן ניכו רק מס הכנסה ועם מס רווחי הון נתנו לכל אחד להסתדר לבד לפי ראות עינו. גם IB לא יקבלו כסף מתמיר פישמן. הם רוצים שהכסף יגיע מחשבון על שימך - זה מה שהם ענו לי בתשובה לשאלה ישירה.
 
אתה טועה לגבי המיסוי
אתה צריך לשלם מס שולי לפי ההנחה שקיבלת בקניה. על כל השאר רווח הון
העניין עם השנתיים קשור ל rsu
 
נשמע לי שאתה צריך לברר את עניין מועדי המיסוי עם החברה הקודמת בה עבדת ועם תמיר פישמן - אולי באמת אתה עדיין חייב במס על חלק מהסכום? ואם כן, אז באמת הגיוני שלא תוכל למכור את המניות או להעביר אותן או כל דבר כזה.
הוא עדיין צריך להיות מסוגל להעביר את המניות עם המחיר המקורי שלהן והמיסוי צריך להתבצע בעת מימוש הרווחים (קרי: מכירת המניות בפועל).

אם הוא לא ימכור את המניות לעולם אז אין לו חובת מס כלשהי והוא לא יצטרך לשלם מס בכלל...

אתה צריך לשלם מס שולי לפי ההנחה שקיבלת בקניה. על כל השאר רווח הון
זה היה צריך להיגבות במקור ע"י המעסיק עוד לפני שהוא קיבל את המניות בפועל.
 
כל פעם מסבירים לנו איך עובד ה ESPP וכל פעם אני שוכחת. מה שאני כן יודעת זה שהכספים שמושקעים בESPP יורדים מהנטו. כלומר על סכום ההשקעה הראשוני שילמת מס. אחר כך יש עניין של מס על הטבה (בזה אולי אני מתבלבלת עם משהו אחר), כי הם קונים עבורך את המניות בהנחה של 15% לפחות. לבסוף יש מס הכנסה או מס רווחי הון (לא זוכרת איזה מהם) על הרווח בין מחיר הקנייה למחיר המכירה. יכול להיות שיש ניואנסים בין חברות. אם הוא רוצה להעביר את המניות עצמן זה משהו אחד. אם הוא רוצה למכור אותן, הוא צריך כמו שאמרתי לברר את תהליך המיסוי עם מחלקת הכספים בעבודה הקודמת או עם הנאמן וכן הלאה. אולי אסור לנאמן להעביר את המניות כי הוא אחראי על גביית המס על הרווח. ESPP זה מסלול עם תנאים משלו, זה לא כמו לקנות מניות במסלול אחר. אני יכולה לחפש אצלנו בניירת של ההסברים אבל עדיף שהop יבדוק ספציפית את הכללים שרלוונטיים אליו.
 
לא מבין בזה בכלל ואין לי מניות מסוג זה אבל תוהה האם אפשר להביא לתמיר פישמן אישור ממס הכנסה לגבי חבות המס?
 
לא מבין בזה
ESPP זה ראשי תיבות של employee stock purchase plan. זו הטבה מעולה שקיימת בחברות הייטק גדולות בעיקר. החברה מאפשרת לך כעובד להפריש סכום של עד 15% (במקומות מסוימים עד 10%) מגובה הברוטו שלך, כל חודש, במשך חצי שנה. הסכום יורד מהנטו ונשמר בצד. בתום חצי שנה, קונים עבורך מניות של החברה ב15% הנחה מגובה המניה ביום הקניה או ביום של חצי שנה קודם - הנמוך מביניהם. ואז אתה יכול למכור כמעט מיידית, מה שממזער את סיכון ההחזקה של מניות כאלה. זו תשואה של כ7% לפחות אחרי מסים ועמלות תוך חצי שנה. אם מחיר המניה ביום הקניה גבוה יותר ממחירה חצי שנה קודם, אז הרווח גדל כי קנו לך את המניה ב15% הנחה על המחיר של לפני חצי שנה. עבדתי רק במקום אחד שבו יום קניית המניה היה בתקופה שאסור לנו כעובדים לסחור בה, אז יכולתי למכור רק כעבור חודש, אז יש סיכון אבל זה לא קיים במקומות אחרים. כמובן יש סיכון אם מחזיקים במניות במקום למכור מיד, ויש סיכון של שערי מט"ח, אבל לראייתי הם סיכונים נמוכים בהשוואה לתשואה ולרוב מהקריירה שלי לא התממשו.
 
@לומדת מההתחלה
לגבי ESPP זה דיי פשוט:
15% הנחה זאת הטבת מעביד. על הטבת מעביד יש תשלום מס הכנסה. לרוב מס זה מנוכה מהשכר בחודש בו נגמר סיבוב של ESPP.
אם הצלחת למכור את המניות מעל מחיר ששבו נקנו בESPP (מחיר מלא של מנייה בתחילת\סוף תקופה, הנמוך מביניהם) אז תשלמי מס רווחי הון על ההפרש.

@yev עשית פה אחלה סלט: כפי הנראה התכוונת לRSU כי לESPP זמן החזקה לא משנה. לגבי RSU: תקופת הlookup לפי סעיף 102 הינה שנתיים. במהלך התקופה הזאת תשלם מס פירותי (מס הכנסה) על כלל הסכום של מכירה. לעומת זאת אחרי שנתיים תשלם מס פירותי על המחיר שבו קיבלת מניות (הטבת מעביד) ומתשלם מס רווחי הון על המחיר מעל.

לגופו של עניין:
1. תמיר פישמן צודקים - בשביל זה יש פקודה sell to cover אצל הרבה ברוקרים המחזיקים RSU או אופציות של עובדים. ככה אתה יכול למכור חלק מRSU כדי לשלם מס הכנסה.
2. מה שאקסלנס אומרים נשמע מוזר. האם אתה יכול להגדיר יותר ממקור כספים אחד אצלהם?
 
תודה לכולם על התגובות, נראה שאין ברירה אלא לעבור דרך חשבון הבנק. מרגיז ומקומם. בעצם כל העברה של ני"ע בין ברוקרים מחייבת מעבר בחשבון בנק פרטי?

@איליה, לגבי 2, הם אמרו רק מקור אחד.

התכוונתי לESPP, גם במניות אלו יש הבדל במיסוי לפי זמן האחזקה. מכירה לפני תום שנתיים מיום הרכישה תגרור מיסוי פירותי על כל הרווח.
במכירה בתום שנתיים מיום הרכישה המיסוי יתחלק לשניים, ההפרש בין מחיר הרכישה והמחיר הממוצע של המניה ב30 ימים שלפני יום הרכישה יחוייב במס פירותי, הרווח הזה כולל גם את הרווח מההנחה ברכישה (אכן שכחתי מהחלק הזה בפוסט הראשון שלי, עדיין יש מרכיב פירותי). ההפרש בין המחיר הממוצע למחיר המכירה יחוייב במס רווחי הון.

עריכה: @מתכנת המטרה הסופית שלי היא להעביר את הכסף לתיק ההשקעות. כל עוד אני מעוניין להחזיק במניות, אין לי בעיה לעשות את זה בתמיר פישמן, כשאני חושב על זה, הבעיה שלי היא רק באקסלנס.

@לומדת מההתחלה, מבחינת תמיר פישמן, אין בעיה למכור ולהעביר בדולרים לאן שאני רוצה.
 
נערך לאחרונה ב:
@yev
אתה יכול להעביר נכסים מברוקר לברוקר אמריקאי (נכסים== מניות, אגח, וגם כסף לא מושקע אצל ברוקרים אמריקאים), אבל ההעברה כזאת עובדת קצת שונה. מי שיוזם אותה, זה הצעד המקבל והיא נקראת העברת acats . בהעברה גם נשמר באיזה תאריך רכשת את המניות (כלומר אין בעיה של התחמקות ממס). בארץ זה ידרוש מאמץ נוסף מצד הברוקר ולא כל הנציגים בכלל מבינים איך עובד התהליך.
 
זו תשואה של כ7% לפחות אחרי מסים ועמלות תוך חצי שנה
זה נכון שלרוב תקבלי תשואה יפה אבל לא מובטחת לך תשואה בכלל (לפני או אחרי מסים)!
טכנית פעולת "מכירה מיידית" מתבצעת תוך 2 ימי מסחר מהמועד שקובע את מחיר סוף התכנית.
אם מחיר המניה ירד ביותר מ-15% ממחיר הרכישה שלך במהלך אותם שני ימי מסחר אז את מפסידה כסף (ראי יום שני השחור לדוגמה).

לראייתי הם סיכונים נמוכים בהשוואה לתשואה ולרוב מהקריירה שלי לא התממשו.
+1
אני חושב שזו תכנית מעולה לעובדים.

כל העברה של ני"ע בין ברוקרים מחייבת מעבר בחשבון בנק פרטי?
לא - ניתן להעביר ניירות לאינטראקטיב בלי בעיות מיוחדות (ביטריידר עוזרים עם מילוי הטפסים בשביל למנוע בעיות שכאלו).

התכוונתי לESPP, גם במניות אלו יש הבדל במיסוי לפי זמן האחזקה. מכירה לפני תום שנתיים מיום הרכישה תגרור מיסוי פירותי על כל הרווח.
תמוהה בעיני שכך המצב - אני חושב שיש נתק בתקשורת באיזשהו מקום ומישהו בלבל אותך.
על ESPP אתה משלם מס פרותי במועד רכישת המניות וזה מנוכה מהשכר שלך כפי ש @איליה ציין - כל רווח נוסף ממוסה לפי מס רווחי הון.
 
לגבי המיסוי, כך אמר לי רואה החשבון שאחראי על ה ESPP בחברה, ובנוסף להלן צילום מסך מהמצגת שהועברה לנו ע"י תמיר פישמן:
https://drive.google.com/open?id=0B5JhQJ11Z4VmRWRfbFFsdnc1bkE
open


אגב, התשואה החצי שנתית (לפני מיסים ועמלות) היא כ40% - יש לשים לב כי רק ההפקדה של החודש הראשון מושקעת חצי שנה.
 
נערך לאחרונה ב:
התכוונתי לESPP, גם במניות אלו יש הבדל במיסוי לפי זמן האחזקה. מכירה לפני תום שנתיים מיום הרכישה תגרור מיסוי פירותי על כל הרווח.
@yev
לגבי ESPP המצב הוא כזה בחברה בה אני עובדת (לפי מצגת שהוצגה לנו העובדים בנושא):
- במועד רכישת המניות עבור העובד, תסווג שווי ההטבה כהכנסת עבודה.
- במועד מכירת המניות על ידי העובד, תסווג ההכנסה כרווח (או הפסד) הון.
- במידה וקיים הפסד הון במועד המכירה לא ניתן לקזזו מול הכנסת העבודה שנצמחה במועד רכישת המניות.

כלומר - לא צריך להחזיק מניות שנרכשו דרך ESPP למשך שנתיים על מנת שהרווח עליהן יחושב כרווח הון.
כן צריך להחזיק מניות שקיבלנו במסגרת RSU במשך שנתיים על מנת שהרווח עליהן יחושב כרווח הון. לי אישית זה לא אכפת - אני מעדיפה לשלם מס הכנסה עכשיו ולקבל את הכסף עכשיו, ולא להחזיק את המניה שנתיים. העדפה אישית.
 
נערך לאחרונה ב:
אגב, התשואה החצי שנתית (לפני מיסים ועמלות) היא כ40%
איך הגעת ל-40%? לי זה נראה כ-15% לפני מס ועמלות, או יותר, עם סיכון מט"ח ותנודתיות המניה. אני אומרת 7% מתוך הערכת-יתר של מס, עמלה, וסיכוני מט"ח וכל דבר אחר שיקטין את ה-15% בחצי (מעדיפה להעריך שאקבל פחות ובסוף לקבל יותר מאשר ההיפך :) )

@yev
יש לשים לב כי רק ההפקדה של החודש הראשון מושקעת חצי שנה
למיטב ידיעתי הכסף שנצבר חודש חודש למשך 6 חודשים יושב בצד ו"צובר עובש". הוא לא מושקע בשום צורה ואין לנו דרך להשפיע על זה. [עריכה] אה, עכשיו הבנתי למה התכוונת. נכון. זו השקעה לחצי שנה של 1/6 מהסכום, השקעה ל-5 חודשים של 1/6 מהסכום, ... השקעה לכמה ימים של 1/6 מהסכום. כן. [סוף עריכה]

להלן צילום מסך מהמצגת שהועברה לנו ע"י תמיר פישמן
לגבי התמונה - היא לא מצורפת. עדיף שתעלה ל-google docs ותצרף לינק.
 
נערך לאחרונה ב:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S העברת כספי פיצויים לקופת גמל והמשך הפקדות תגמולים לקרן פנסיה מקיפה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ayeletavr העברת כספי גמל והשתלמות מהפניקס למור פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
R העברת כספי פיצויים בלבד מקרן פנסיה לקופ"ג פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 3
NightStyle העברת תיק מ-IB לבית השקעות ישראלי שוק ההון 0
H טריק? העברת כל הפנסיה לקופ"ג, ואז פתיחת קרן פנסיה חדשה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
מ שוקל העברת תיק השקעות לIB, העברה של קרנות שקליות ותהיות לגבי התיק שוק ההון 7
קפיטליסט_מרושע "העברת" משכנתא לאחר הפסקת עבודה נדל"ן 2
T העברת כספים מהארץ לחו"ל ביורו צרכנות פיננסית 0
N העברת דולרים מPayPal לחשבון בנק שקלי צרכנות פיננסית 6
N העברת כספים מחו״ל (דולרים) לארץ (שקלים) צרכנות פיננסית 8
S העברת דולרים ללא המרה מבנק הפועלים בישראל לחשבון דולרי בבנק WISE צרכנות פיננסית 3
ל העברת מניות במתנה לילדים - פיצול שכבות שוק ההון 9
T כדאיות העברת כספים מקופת גמל לפנסיה כללית? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 22
itaied איך מבצעים העברת תיק ני"ע מחו"ל לישראל? שוק ההון 7
L העברת דולרים מבנק ישראלי לIB שוק ההון 4
S התייעצות לגבי העברת קופת גמל לIRA שוק ההון 29
G העברת ני"ע זרים (ארה"ב) מחבר בורסה בארץ לחבר בורסה בחו"ל (אינטרקטיב ברוקרז) שוק ההון 2
G העברת תיק ני"ע זרים מהבנק בארץ לחשבון ברוקר בחו"ל (IB) שוק ההון 1
מ העברת מט"ח מחשבון ישראלי לחשבון השקעות ישראלי שוק ההון 1
M העברת השקעה מכספית ל? שוק ההון 5
R העברת מט״ח מפידליטי לחשבון בנק בארץ שוק ההון 3
T העברת תיק השקעות, למכור או להעביר? שוק ההון 4
E העברת פוזיציה מפסגות טרייד לאינטראקטיב - הוראות העברה? שוק ההון 2
S העברת קרן השתלמות לעובדי הוראה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
L העברת כספים מביטוח מנהלים לגמל - יתרה שאינה מובנת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
ה העברת תיק השקעות מהארץ לIBRK שוק ההון 1
E העברת ניירות ערך דרך הבנק לIB שוק ההון 4
F העברת ניירות בין ברוקרים מחול לארץ ומאחד לאחד לארץ שוק ההון 9
T העברת שקלים ולא דולרים ל IB צרכנות פיננסית 6
B העברת כסף מ IB לצורך תשלום צרכנות פיננסית 6
C העברת מט"ח מברוקר בחו"ל לברוקר בארץ שוק ההון 12
Omer Daniel העברת תיק השקעות מאקסלנס לIB : אירוע מס? שוק ההון 1
ה העברת תיק השקעות בין אחים מיסים 9
B העברת דולרים ללא המרה מישראל לחשבון Mercury מבנק מזרחי מיסים 0
M העברת ניע׳׳ז מIB לברוקר ישראלי מיסים 2
קפיטליסט_מרושע העברת מניות ל IB - מס רווחי הון מיסים 5
Y מעסיק לא מאשר העברת קרן פנסיה למסלול מחכה snp500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 24
E העברת תיק השקעות לחול שוק ההון 23
א העברת תשלום ארנונה ומים לשוכרים נדל"ן 8
D העברת תיק השקעות לInteractive Brokers דרך הבנק שוק ההון 7
מ העברת כספים לברוקר זר לבנק בחו״ל וספציפית לגבי IB שוק ההון 1
O העברת כספים מ IBKR לבנק הבינלאומי צרכנות פיננסית 10
ס העברת צבירת פנסיה לקופת גמל IRA שוק ההון 31
הדבורה מיה "העברת" עוסק פטור לבת הזוג לצורך אופטימיזציה מיסים 5
4 העברת הפסד שבח לשנים הבאות פוסטים מאיכות נמוכה 2
W העברת מניות לאחותי - השלכות מיסוי מיסים 0
U העברת ניעז מברוקר בחו"ל לחשבון בבנק בישראל מיסים 1
c881 הלוואה ב - 1% דמי ניהול מצד אחד. מצד שאני - העברת קופת גמל/ קרן פנסיה לניהול של גוף לא ידוע. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
R העברת תיק השקעות מפידליטי לבנק בארץ שוק ההון 2
S העברת קופ"ג וקה"ש ל-IRA עבור אמא + תכנון פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2

נושאים דומים

Back
למעלה