ציינתי את זה שלא ביטלו לי כדי להבהיר שהדבר הזה לא כ"כ שכיח, ולא כדי לומר שזה בלתי אפשרי לבטל.
לא אמרתי שזה כלכך נפוץ. זה מאוד תלוי בקלינטורה שלך.
יש לי חבר שעבד בחברת הימורים באינטרנט. כמות הכחשות העסקה שהם קיבלו היא פשוט מטורפת.
אני מניח שבחנות/מסעדה ממוצעת כמות ההכחשות אפסית יחסית.
אני חושב שאתה מגזים, רק כדי להגיע לנציג של חברת האשראי אתה צריך לחכות חצי שעה על הקו.
יש בנקים שבשביל העברת זה"ב דורשים שתגיע פיסית לסניף או במקרה הפחות גרוע שתשלח פקס (ואז תתקשר לוודא שהוא הגיע, ויסבירו לך איך לתקן כי לא רשמת משהו נכון וכו...)
נכון שיש הרבה בנקים שאפשר לעשות דרכם העברת זה"ב אונליין בקלות, אבל לצערינו זה לא ככה אצל כולם.
פה יש לי קצת מחלוקת מולך, אתה צריך להוכיח שלא קיבלת את המוצר כדי להצדיק את הביטול. למיטב ידיעתי החברת אשראי מבצעת בירור מול הספק לפני שהיא מחזירה לך את הכסף.
אני לא מדבר על ביטול בגלל "כשל תמורה" אלא על הכחשת עסקה (כלומר האדם טוען שזה לא הוא ושסתם גנבו לו את הכרטיס/פרטי הכרטיס).
במקרה כזה זה מאוד תלוי מה סוג העסקה. בעסקה במסמך חסר (כלומר עסקה אונליין) הביטול הרבה יותר קל ובהרבה מקרים ע"ח החנות.
אותו חבר מחברת ההימורים מספר שהם היו דורשים מאנשים צילומי ת"ז + חתימה על הסכם קניה ועוד כל מיני אמצעי הגנה כאלה, ועדיין היו הרבה כספים שחברות האשראי פשוט לקחו להם חזרה.
אם זאת עסקה עם כרטיס פיסי, אז יש יותר סיכוי שהכספים יגיעו מהביטוח של חברת האשראי.
בכל אופן אני חושב שהרוב המוחלט של האנשים שם בחוץ אין להם שום מושג שהם יכולים לבטל עיסקה, ובאילו תנאים.
אני מניח שרוב האנשים שם בחוץ, גם אם הם יודעים איך לעשות את זה, לא ירצו לבטל עסקה ולפגוע באותו עוסק כי אני מאמין שרוב האנשים לא מניאקים.
בגלל זה אני שוב אומר - זה מאוד תלוי מי ציבור הלקוחות שלך. אם אלו אנשים נורמטיביים ברובם אז הסיכון קטן יחסית. אם הלקוחות יותר בעייתיים (או בעלי פוטנציאל פגיעה גדול יותר) אתה צריך להיזהר יותר.
אם ביצעת לי העברת זה"ב ובהנחה שאנחנו לא באותו בנק, לצורך העניין אחרי שעה אני אראה את זה באפליקציה(כל כמה זמן האפליקציה מתעדכנת)?
כן. זה בדיוק היתרון של העברת זה"ב - היא מתבצעת באופן מיידי במהלך יום העסקים.
העברת מס"ב לעומת זאת מתבצעת רק במהלך הלילה מתישהו ואתה תראה את המידע המעודכן רק למחרת.