• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

המשך הפקדות לקרן השתלמות ישנה - האם אפשרי?

  • פותח הנושא פותח הנושא Detrimented
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Detrimented

משתמש סולידי
הצטרף ב
22/10/16
הודעות
44
דירוג
8
שלום לכל,

אני מנסה למצוא תשובה כבר כמה ימים באינטרנט לעניין הבא ולא מצליחה, אשמח לעזרתכם:
בעלי התחיל בתחילת 2016 לעבוד במקום עבודה חדש. סוכן הביטוח בחברה החדשה פתח לו קרן השתלמות ב"ילין לפידות" וזאת על אף שכבר יש לו קרן השתלמות ישנה באותו המסלול בילין לפידות ובה ניתן למשוך את הכספים בסוף נובמבר 2016 (הקרן נפתחה ב-2010).
נוצר מצב שלבעלי יש 2 קרנות השתלמות באותו המסלול באותו בית השקעות.
שלחתי את בעלי לשאול את הסוכן מדוע פתח עבורו קרן חדשה ולא המשיך את ההפקדות לקרן הישנה. הסוכן טוען שקרן השתלמות היא תלויית מעביד, כלומר בכל פעם שעוברים מעסיק יש לפתוח קרן חדשה ולא ניתן להפקיד לישנה.
התקשרתי לילין לפידות ושאלתי לפשר העניין. שם ענו לי בצורה נחרצת למדי את אותה התשובה שסוכן הביטוח ענה לבעלי - קרן השתלמות היא תלויית מעסיק וצריך לפתוח חדשה בעוברך למעסיק חדש.
חשוב לציין שאתמול גיליתי, ממעבר על מסמכים ישנים, שקרן ההשתלמות שנפתחה ב-2010, נפתחה במקור במגדל וב-2014, כשבעלי התחיל לעבוד במקום עבודה חדש, המעסיק העביר עבורו (ובהסכמתו כמובן) את הקרן ממגדל לילין לפידות והתחיל להפקיד לקרן בילין לפידות (מצאתי את מסמך הבקשה להעברה ממגדל לילין לפידות ב-2014).

שאלותיי הן כדלקמן:
  1. אני מודעת לכך שניתן למשוך את הקרן החדשה ביחד עם הישנה אם רק מגישים בקשה, אבל האם באמת בכלל חייבים קרן חדשה במעבר למעסיק חדש?
  2. האם זה לא אומר שבעלי משלם פעמיים דמי ניהול או שדמי הניהול הם באחוזים על 2 הקרנות יחדיו?
  3. היכן ניתן למצוא איזשהו חוק העוסק בעניין?
  4. ניסיתי ליישב את העניין בעזרת ההיגיון וחשבתי לעצמי שאולי בגלל שלא נעשו הרבה הפקדות מטעם המעסיק הראשון ב-2010 (רק שנה של הפקדות) אז במקרה כזה כן היה ניתן להפקיד שוב ב2014 לקרן שנפתחה ב2010. האם במקרה מישהו יודע אם זה נכון?
חשוב לציין שעד היום לא נעשתה שום משיכה מהקרן.

תודה לעונים!!
 
ממה שאני יודע:
1. שני הדברים לא קשורים. ניתן להפקיד לקרן קיימת גם אצל מעביד חדש. מעבידים נוטים לתת לסוכן לנהל עניינים והסוכן נוטה לעשות את מה המכניס לו הכי הרבה עמלות ומייצר הכי פחות עבודה, לכן הגיוני שירצה לנתב את הפקדות כל העובדים לאותו מקום.
2. באחוזים. כדאי לוודא כמה הוא משלם בכל קרן.
3. פקודת מס הכנסה ותקנות מס הכנסה.


בכללי - ריבוי קרנות זה לא דבר רע ואפילו טוב. יש אנשים שפותחים כל שנה קרן חדשה בכוונה.
 
הערה אחת, צריך לבדוק את דמי הניהול שמשלמים על שתי הקרנות בילין. מהדברים שאת אומרת מדובר בשני חשבונות שונים, לכל חשבון עשוי להיות אחוז דמי ניהול אחר.
(בילין זה פחות רלוונטי, דמי הניהול שם דומים. אבל זה מאוד רלוונטי בגופים אחרים)
 
ממה שאני יודע:
בכללי - ריבוי קרנות זה לא דבר רע ואפילו טוב. יש אנשים שפותחים כל שנה קרן חדשה בכוונה.

תודה רבה!
רק לא ברור לי מה חיובי בריבוי קרנות, אנא האירו את עיניי אם תוכלו :$
 
שלום לכל,

הסוכן טוען שקרן השתלמות היא תלויית מעביד, כלומר בכל פעם שעוברים מעסיק יש לפתוח קרן חדשה ולא ניתן להפקיד לישנה.
התקשרתי לילין לפידות ושאלתי לפשר העניין. שם ענו לי בצורה נחרצת למדי את אותה התשובה שסוכן הביטוח ענה לבעלי - קרן השתלמות היא תלויית מעסיק וצריך לפתוח חדשה בעוברך למעסיק חדש.
תודה לעונים!!
כמובן שזה שקר גמור. כשעובדים עם סוכנים, זה מה שקורה.
מכיוון שאני מנהל לעצמי את הקרנות ולא דרך סוכן, בעת מעבר למעסיק חדש אני מחתים אותו על טופס "מעסיק חדש" אבל זאת לא חובה כי ניתן להגדיר "מעסיק כללי".
 
טוב, אז בהמשך לנושא הזה - עכשיו אני עברתי לעבודה חדשה, התקשרתי לילין לפידות על מנת לברר מה אני צריכה לעשות על מנת שמקום העבודה החדש יפקיד לקרן ההשתלמות הישנה שלי אצלם. הם מצידם טוענים בתוקף שכיון שמדובר במעסיק חדש אין אפשרות להמשיך להפקיד לקרן הישנה. מה זה הדבר הזה? אני לא מוצאת בשום מקום משהו שאומר שיש לפתוח קרן השתלמות חדשה במעבר למעסיק חדש. מה אני יכולה לעשות כדי לגרום להם להפקיד בקרן הישנה, במקום לפתוח חדשה?
 
אם זו קרן חדשה עם הותק של הישנה, למה זה משנה?
 
שלום לכל,

אני מנסה למצוא תשובה כבר כמה ימים באינטרנט לעניין הבא ולא מצליחה, אשמח לעזרתכם:
בעלי התחיל בתחילת 2016 לעבוד במקום עבודה חדש. סוכן הביטוח בחברה החדשה פתח לו קרן השתלמות ב"ילין לפידות" וזאת על אף שכבר יש לו קרן השתלמות ישנה באותו המסלול בילין לפידות ובה ניתן למשוך את הכספים בסוף נובמבר 2016 (הקרן נפתחה ב-2010).
נוצר מצב שלבעלי יש 2 קרנות השתלמות באותו המסלול באותו בית השקעות.
שלחתי את בעלי לשאול את הסוכן מדוע פתח עבורו קרן חדשה ולא המשיך את ההפקדות לקרן הישנה. הסוכן טוען שקרן השתלמות היא תלויית מעביד, כלומר בכל פעם שעוברים מעסיק יש לפתוח קרן חדשה ולא ניתן להפקיד לישנה.
התקשרתי לילין לפידות ושאלתי לפשר העניין. שם ענו לי בצורה נחרצת למדי את אותה התשובה שסוכן הביטוח ענה לבעלי - קרן השתלמות היא תלויית מעסיק וצריך לפתוח חדשה בעוברך למעסיק חדש.
חשוב לציין שאתמול גיליתי, ממעבר על מסמכים ישנים, שקרן ההשתלמות שנפתחה ב-2010, נפתחה במקור במגדל וב-2014, כשבעלי התחיל לעבוד במקום עבודה חדש, המעסיק העביר עבורו (ובהסכמתו כמובן) את הקרן ממגדל לילין לפידות והתחיל להפקיד לקרן בילין לפידות (מצאתי את מסמך הבקשה להעברה ממגדל לילין לפידות ב-2014).

שאלותיי הן כדלקמן:
  1. אני מודעת לכך שניתן למשוך את הקרן החדשה ביחד עם הישנה אם רק מגישים בקשה, אבל האם באמת בכלל חייבים קרן חדשה במעבר למעסיק חדש?
  2. האם זה לא אומר שבעלי משלם פעמיים דמי ניהול או שדמי הניהול הם באחוזים על 2 הקרנות יחדיו?
  3. היכן ניתן למצוא איזשהו חוק העוסק בעניין?
  4. ניסיתי ליישב את העניין בעזרת ההיגיון וחשבתי לעצמי שאולי בגלל שלא נעשו הרבה הפקדות מטעם המעסיק הראשון ב-2010 (רק שנה של הפקדות) אז במקרה כזה כן היה ניתן להפקיד שוב ב2014 לקרן שנפתחה ב2010. האם במקרה מישהו יודע אם זה נכון?
חשוב לציין שעד היום לא נעשתה שום משיכה מהקרן.

תודה לעונים!!

מנסיוני זה תלוי בקופה או בגוף המנהל. יש מקומות, כמו כלל, בהם נאמר לי שאין אפשרות להמשיך הפרשות לקרן ההשתלמות הקודמת.
לעומת זאת במקומות אחרים, כמו פסגות ומיטב-דש, בהם אין בעיה להמשיך להפריש לקרן קיימת.
כנראה שילין שייכים לקבוצה הראשונה.

מלבד הסרבול שבהתעסקות עם עוד חשבון אין חסרונות בפתיחת קרן חדשה ולהבנתי במקרים מסויימים זה אפילו יכול להיות יתרון.
 
אם זו קרן חדשה עם הותק של הישנה, למה זה משנה?

אני פשוט לא מעוניינת בריבוי קרנות, רוצה קרן אחת ויחידה.

מלבד הסרבול שבהתעסקות עם עוד חשבון

מנסה להימנע מהסירבול ושיהיה קל ונוח, היתרונות פחות מדברים אליי.

אבל העניין הוא שאני כבר לא בטוחה שזה אפילו חוקי שהם מונעים ממני להפקיד לקרן הישנה. כרגע חושבת מי הרגולטור לפנות אליו לטובת העניין.

תודה!
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אשתי עובדת בעירייה בתור שכירה ויש לה קרן IRA בסלייס גמל במעמד עצמאי(מודע לפנצ'ר שיש שם)עם וותק של 3 שנים ובעירייה אומרים שהכספים לקרן השתלמות לא עוברים כי יש בעיה בממשק של העירייה(מערכת להעברת כספים פנסיונים לקופות)והם לא יודעים מה הבעיה
אז אמרו לי בגלל שקרן השתלמות של שכירה לא יכולה להצטרף לקרן השתלמות עצמאית ובכלל לקרן השתלמות אפילו של מעסיק אחר
או שיש בעיה בעצם בממשק
האם זה נכון? מישהו נתקל בדבר כזה?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
H המשך הפקדות לקרן פנסיה אחרי ניתוק תושבות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
1 התלבטות לגבי המשך התואר התפתחות אישית 6
T קיצור תקופה, המשך השקעה במדדים, או גם וגם נדל"ן 23
V התלבטות על המשך הדרך סטודנט מדמח התפתחות אישית 8
Echelon שאלות לגבי זכיה בהגרלת המשך של "דירה בהנחה" בעקבות ביטול של זוכה אחר נדל"ן 11
ריש-לקיש שינוי כיוון? המשך? הגיגים קדימה התפתחות אישית 27
ל אזרח ישראלי-אמריקאי מתלבט: דירה ראשונה בארץ, בארה״ב – או המשך השקעה בשוק ההון? נדל"ן 14
U המשך עבודה בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
ח התייעצות: כדאיות המשך החזקת דירה נדל"ן 2
A פירעון קה"ש נזילה - להחזר חובות - או המשך חסכון פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
ש המשך הפקדה לקרן פנסיה וביטוח מנהלים מעבר לתקופת הריסק פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ס חשבון בנק שעובר בירושה – המשך שימוש בחשבון או חובת מימוש מיידי? מיסים 2
N המשך התנהלות בקרן פנסיה לאחר מעבר לחו"ל + ניוד מיסים 1
D התלבטות בין רכישת דירה 3 להשקעה לבין המשך השקעה בקרן כספית + קה"ל נדל"ן 9
א המשך השקעת כספי פנסיה לאחר פרישה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
T התייעצות - סגירת הלוואה או המשך חיסכון צרכנות פיננסית 4
mk1 דילמה בנוגע למחזור משכנתא או המשך השקעה שוק ההון 10
A תמהיל משכנתא מחודש מאי 2022, סילוקין ותוכנית המשך. דעות והמלצות? נדל"ן 11
D המשך השקעה בS&P500 שוק ההון 34
הפרופסור לימודי המשך בטכניון.. או? התפתחות אישית 12
Homer המשך הפרשה לפנסיה גם לאחר עצמאות כלכלית פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 16
D המשך הדרך- סטודנט לרפואה לקראת סיום התפתחות אישית 44
D המשך הדרך- סטודנט לרפואה לקראת סיום התפתחות אישית 0
H הגרלת המשך מחיר למשתכן נדל"ן 0
N צומת דרכים - המשך שכירות אל מול רכישת דירה למגורים ללא משכנתא יומני מסע אישיים 8
H התלבטות - המשך קריירה בעולם הדאטא התפתחות אישית 1
O בדיקת כדאיות - מתלבט ברכישת דירה להשקעה לעומת המשך השקעה בשוק ההון - אשמח לפידבק על החישוב נדל"ן 6
H התייעצות- המשך לימודים התפתחות אישית 1
G המשך עבודה כשכיר ומשיכת קצבה מביטוח מנהלים במקביל מיסים 0
J התייעצות לגבי המשך הדרך שוק ההון 8
Y מתלבטת לגבי המשך לימודים התפתחות אישית 2
ג קנייה מול המשך שכירות נדל"ן 3
נ המשך השכרה - גידור עלויות שכירות מול יציבות נדל"ן 14
P המשך חוזה שכירות אוף טופיק 6
P המשך חוזה שכירות אוף טופיק 3
Y איך ממשיכים להתקדם? רכישת דירה, המשך חסכון ועוד ? יומני מסע אישיים 4
ש המשך ביטוח אובדן כושר עבודה באופן עצמאי צרכנות פיננסית 3
E קופת גמל הונית - שאלה על הטבות והתלבטות לגבי המשך השקעה שוק ההון 20
ס המשך הפרשות לפנסיה לאחר קבלת קצבה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 0
אוהד הצלחות סגירת משכנתא לעומת המשך השקעה נדל"ן 25
י שוק חופשי מדומה - היתרון (המשך לאשכול הקודם) אוף טופיק 3
koni קופת גמל IRA-המשך השקעה מול תיק רגיל ופנסיה דרך ביטוח מנהלים? שוק ההון 5
G בת 22- התייעצות על המשך הדרך יומני מסע אישיים 74
algo.il הגדרת "רצף הפקדות" וריסק לעומת הפקדות במעמד מבטח פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
M הפקדות לא מוטבות בקרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 21
H הפקדות לקרן פנסיה כעצמאי תוספת לשכיר: רישום כמוכרת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
M תקרת פטור ממס הכנסה על הפקדות המעסיק לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
algo.il העברת הפקדות גמל לפנסיה - אפשרי? מסובך? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
N מעבר לIRA - הפקדות מעל התקרה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
א האם הפקדות לפנסיה/השתלמות/קופ"ג נכנסות אצלכם לקרן חירום? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8

נושאים דומים

Back
למעלה