טוב שער דולר של 2.80 מעביר לי כמה מחשבות בראש...
אז אשמח שתאתגרו אותי על כל מה שאני מפספס ואחרכ גם פרקטית איך הכי זול ונכון לעשות את זה אם בכלל
אז קצת רקע, קרן החירום שלנו יחסית גדולה והיא מכילה בערך שנה וחצי של מחיה
(למה היא כל כך גדולה בעיקר בשביל שקט נפשי והיא גם מהווה את עיקר הביטוח שלנו מול כל תרחיש רע שיכול להתקיים - ממעטים בלעשות ביטוחים ככל האפשר)
70 אחוז מקרן החירום היא בקרן כספית שקלית רגילה בשביל להרוויח את המדד לפחות
30 אחוז נמצא בעוש (לא יעיל בכלל אבל זה בעיקר פסיכולוגי ונוחות) - העוש עצמו הוא בערך 4-5 חודשי מחיה
השאלה שלי למה לא לנצל את שער הדולר הנמוך ולהעביר את כל הקרן הכספית למכשיר מקביל דולרי, נכון שיש סיכוי שהדולר ירד עוד
אבל גם אם הוא ירד לשער של 2.0 זה לא ממש יפריע לי כי זה עדין יתן לי מענה
וכל עוד המכשיר לא חשוף לשוק במניות והוא סולדיי לא יחתך לי מחר ב50 אחוז זה מספיק הגנה
מעבר לזה חלק משמעותי מההוצאות העתידיות שלנו יהיה במטבע חוץ כי מתכוונים לטייל
אז אידאלי על הנייר אפילו היה לקנות דולרים כבר עכשיו ולהחזיק
עד כאן מה אני מפספס או לא לוקח בחשבון?
ועכשיו לחלק הפרקטי, מה המכשיר הכי זול ונכון בשבילו לבצע מהלך כזה (מעדיף לרכוש דרך הבנק בישראל)
ממה שמכיר יש 3 אופציות עיקריות ואם יש עוד משהו שפספסתי אשמח שתרשמו
1. קרן כספית דולרית נקובה כמו מגדל כספית דולרית נקובה $ (מספר נייר: 5142062 או 5136890.
בהגיון זה הכי נכון עם המיסוי כנראה הכי נמוך אבל זה מצריך פתיחת חשבון מטח ולהמיר את כל הכסף לדולרים ואולי אחרכ חזרה שיהיה לזה עלות יחסית גבוהה כנראה
2. קרן כספית דולרית חשופה כמו מור כספית דולרית (5138003).
הכי קל לביצוע כי קונים בשקלים
אבל אז בעליה של הדולר התשלום מס יהיה גבוהה
3. קרן מחקה על אג"ח ממשלת ארה"ב לטווח קצר (ETF).
ניע רגיל אז מיסוי בהתאם + עמלות קניה ומכירה
אשמח לדעתם
תודה!
אז אשמח שתאתגרו אותי על כל מה שאני מפספס ואחרכ גם פרקטית איך הכי זול ונכון לעשות את זה אם בכלל
אז קצת רקע, קרן החירום שלנו יחסית גדולה והיא מכילה בערך שנה וחצי של מחיה
(למה היא כל כך גדולה בעיקר בשביל שקט נפשי והיא גם מהווה את עיקר הביטוח שלנו מול כל תרחיש רע שיכול להתקיים - ממעטים בלעשות ביטוחים ככל האפשר)
70 אחוז מקרן החירום היא בקרן כספית שקלית רגילה בשביל להרוויח את המדד לפחות
30 אחוז נמצא בעוש (לא יעיל בכלל אבל זה בעיקר פסיכולוגי ונוחות) - העוש עצמו הוא בערך 4-5 חודשי מחיה
השאלה שלי למה לא לנצל את שער הדולר הנמוך ולהעביר את כל הקרן הכספית למכשיר מקביל דולרי, נכון שיש סיכוי שהדולר ירד עוד
אבל גם אם הוא ירד לשער של 2.0 זה לא ממש יפריע לי כי זה עדין יתן לי מענה
וכל עוד המכשיר לא חשוף לשוק במניות והוא סולדיי לא יחתך לי מחר ב50 אחוז זה מספיק הגנה
מעבר לזה חלק משמעותי מההוצאות העתידיות שלנו יהיה במטבע חוץ כי מתכוונים לטייל
אז אידאלי על הנייר אפילו היה לקנות דולרים כבר עכשיו ולהחזיק
עד כאן מה אני מפספס או לא לוקח בחשבון?
ועכשיו לחלק הפרקטי, מה המכשיר הכי זול ונכון בשבילו לבצע מהלך כזה (מעדיף לרכוש דרך הבנק בישראל)
ממה שמכיר יש 3 אופציות עיקריות ואם יש עוד משהו שפספסתי אשמח שתרשמו
1. קרן כספית דולרית נקובה כמו מגדל כספית דולרית נקובה $ (מספר נייר: 5142062 או 5136890.
בהגיון זה הכי נכון עם המיסוי כנראה הכי נמוך אבל זה מצריך פתיחת חשבון מטח ולהמיר את כל הכסף לדולרים ואולי אחרכ חזרה שיהיה לזה עלות יחסית גבוהה כנראה
2. קרן כספית דולרית חשופה כמו מור כספית דולרית (5138003).
הכי קל לביצוע כי קונים בשקלים
אבל אז בעליה של הדולר התשלום מס יהיה גבוהה
3. קרן מחקה על אג"ח ממשלת ארה"ב לטווח קצר (ETF).
ניע רגיל אז מיסוי בהתאם + עמלות קניה ומכירה
אשמח לדעתם
תודה!