• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

המרת קרן חירום (קרן כספית) לדולרים

  • פותח הנושא פותח הנושא A42
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

A42

משתמש בכיר
הצטרף ב
31/12/19
הודעות
2,644
דירוג
3,111
טוב שער דולר של 2.80 מעביר לי כמה מחשבות בראש...

אז אשמח שתאתגרו אותי על כל מה שאני מפספס ואחרכ גם פרקטית איך הכי זול ונכון לעשות את זה אם בכלל

אז קצת רקע, קרן החירום שלנו יחסית גדולה והיא מכילה בערך שנה וחצי של מחיה
(למה היא כל כך גדולה בעיקר בשביל שקט נפשי והיא גם מהווה את עיקר הביטוח שלנו מול כל תרחיש רע שיכול להתקיים - ממעטים בלעשות ביטוחים ככל האפשר)

70 אחוז מקרן החירום היא בקרן כספית שקלית רגילה בשביל להרוויח את המדד לפחות
30 אחוז נמצא בעוש (לא יעיל בכלל אבל זה בעיקר פסיכולוגי ונוחות) - העוש עצמו הוא בערך 4-5 חודשי מחיה

השאלה שלי למה לא לנצל את שער הדולר הנמוך ולהעביר את כל הקרן הכספית למכשיר מקביל דולרי, נכון שיש סיכוי שהדולר ירד עוד
אבל גם אם הוא ירד לשער של 2.0 זה לא ממש יפריע לי כי זה עדין יתן לי מענה
וכל עוד המכשיר לא חשוף לשוק במניות והוא סולדיי לא יחתך לי מחר ב50 אחוז זה מספיק הגנה

מעבר לזה חלק משמעותי מההוצאות העתידיות שלנו יהיה במטבע חוץ כי מתכוונים לטייל
אז אידאלי על הנייר אפילו היה לקנות דולרים כבר עכשיו ולהחזיק

עד כאן מה אני מפספס או לא לוקח בחשבון?

ועכשיו לחלק הפרקטי, מה המכשיר הכי זול ונכון בשבילו לבצע מהלך כזה (מעדיף לרכוש דרך הבנק בישראל)

ממה שמכיר יש 3 אופציות עיקריות ואם יש עוד משהו שפספסתי אשמח שתרשמו

1. קרן כספית דולרית נקובה כמו מגדל כספית דולרית נקובה $ (מספר נייר: 5142062 או 5136890.
בהגיון זה הכי נכון עם המיסוי כנראה הכי נמוך אבל זה מצריך פתיחת חשבון מטח ולהמיר את כל הכסף לדולרים ואולי אחרכ חזרה שיהיה לזה עלות יחסית גבוהה כנראה

2. קרן כספית דולרית חשופה כמו מור כספית דולרית (5138003).
הכי קל לביצוע כי קונים בשקלים
אבל אז בעליה של הדולר התשלום מס יהיה גבוהה

3. קרן מחקה על אג"ח ממשלת ארה"ב לטווח קצר (ETF).
ניע רגיל אז מיסוי בהתאם + עמלות קניה ומכירה

אשמח לדעתם
תודה!
 
. קרן כספית דולרית נקובה כמו מגדל כספית דולרית נקובה $ (מספר נייר: 5142062 או 5136890.
בהגיון זה הכי נכון עם המיסוי כנראה הכי נמוך אבל זה מצריך פתיחת חשבון מטח ולהמיר את כל הכסף לדולרים ואולי אחרכ חזרה שיהיה לזה עלות יחסית גבוהה כנראה

2. קרן כספית דולרית חשופה כמו מור כספית דולרית (5138003).
הכי קל לביצוע כי קונים בשקלים
אבל אז בעליה של הדולר התשלום מס יהיה גבוהה

3. קרן מחקה על אג"ח ממשלת ארה"ב לטווח קצר (ETF).
ניע רגיל אז מיסוי בהתאם + עמלות קניה ומכירה
אין הבדל במיסוי בין 1, 2 ו-3. בכולם המדד יהיה שער השקל-דולר.
 
קרן החירום שלנו
מקרן החירום
קרן חירום מיועדת לחירום.
מה שאתה מדבר עליו זה הימורים. אפילו אני מודע לזה... ואתה קראת לי מהמר, או אפילו מהמר סדרתי (אם אני זוכר נכון).
נמצא בעוש (לא יעיל בכלל אבל זה בעיקר פסיכולוגי ונוחות)
אני בטוח שתרגיש נפלא אם הדולר ירד ל2.0 ואז יהיה איזה אירוע כלשהו בעולם שמוריד את השוק דרסטית...
יתרום לתחושת הבטחון הפסיכולוגית.

הדעה שלי:
משעמם לך? למיטב זכרוני אתה מושקע בקרנות איריות שקליות (?).
תשאיר את קרן החירום שלך כמו שהיא.
תמכור חלק מהמניות השקליות ותקנה בדולר.
חירום מיועד לחירום, לא למשחקים.

באופן אישי לא מחזיק בקרן חירום.
 
מעבר לזה חלק משמעותי מההוצאות העתידיות שלנו יהיה במטבע חוץ כי מתכוונים לטייל
מעולה, אז דולר נמוך בעתיד יוזיל את הטיול שלך עוד יותר, אז למה להתחייב עכשיו?
 
מה שאתה מדבר עליו זה הימורים. אפילו אני מודע לזה... ואתה קראת לי מהמר, או אפילו מהמר סדרתי (אם אני זוכר נכון).
לא, זה לא.
הכסף מושקע באפיק סולידי שהוא ללא קורולציה ישירה לשוק ההון
בגדול הסיכון זהה לקרן כספית שקלית
ההבדל היחידי זה המטסע ואיזה שוק זה משויך
אם כבר מניח שהשוק האמריקאי מעט יותר בטוח היום מהישראלי

הסיכון היחידי שאני מוסיף פה הוא שבמקרי חירום שקלים הכסף שלי לא צמוד לשקל
ואם מחר הרכב שלי יגנב נניח ואצטרך רכב חדש אני אקנה אותו בשקלים
אז נפילת השער פתאום יכולה לשים אותי בחוסר

לגבי זה
א. גם ככה חלק משמעותי מההוצאות שלנו זה במטח
ב. הקרן חירום שלי מספיק גדולה שגם 60 אחוז ממנה מספק אותי במקרה שהשער ירד לאיזור ב2 שקל
ג. במקרה שהשער ירד ל2 שקל, אני כנראה יבחר לא להיות בארץ לתקופה הזאת כי זה אומר שהשקלים שלי שווים הרבה יותר בחול (-:


אני בטוח שתרגיש נפלא אם הדולר ירד ל2.0 ואז יהיה איזה אירוע כלשהו בעולם שמוריד את השוק דרסטית...
יתרום לתחושת הבטחון הפסיכולוגית.
תפקיד בקרו חירום זה לתת באפר של זמן לכל החלטה ופעולה
יש לי מספיק ליותר משנה
הביטחון נובע מהשנה הזאת שאפשר להמשיך כרגיל ולא לנגוע בתיק המניות....
זאת המטרה


משעמם לך? למיטב זכרוני אתה מושקע בקרנות איריות שקליות (?).
תשאיר את קרן החירום שלך כמו שהיא.
תמכור חלק מהמניות השקליות ותקנה בדולר.
לא יתן לי שום דבר
מלבד סיבוך, אירוע מס והרבה פעולות קניה ומכירה שיעלו כסף...

אירית שקלית ואירית דולרית עושות את אותה תשואה בדיוק ללא תלןת בשער (במונחי מאקרו כמובן)


מעולה, אז דולר נמוך בעתיד יוזיל את הטיול שלך עוד יותר, אז למה להתחייב עכשיו?
1. לא חושב ששער הדולר ירד עוד הרבה
2. חושב שבעתיד בזמן הטיול השער יהיה משמעותית גבוה יותר


אין הבדל במיסוי בין 1, 2 ו-3. בכולם המדד יהיה שער השקל-דולר.
כלומר אני אשלם רק על התשואה מעבר לעליית השער? ללא קשר לכמה מדד המחירים לצרכן השתנה?

וזה עדין 15 אחוז כי זה כספית או יעלה ל25 אחוז כמו ניע?
 
1. לא חושב ששער הדולר ירד עוד הרבה
מתישהו בתחילת המלחמה ששער הדולר היה די נמוך, רציתי מאוד לומר להורי שכדאי להם לשנות קרן כספית שקלית לדולרית, כי חשבתי שהדולר בתחתית.
לשמחתי הייתי מספיק מאופק ובוגר לא לעשות את המהלך הזה עבורם, מאז ועד היום אנחנו יודעים מה קרה עם הדולר, המוצר "הסולידי" הזה הוא הימור מט"ח לכל דבר ועניין.

אם אתה בסדר אם זה, סבבה. אבל לא תשכנע אותי שלא מדובר בהימור.
אולי זה הימור מחושב יותר עבורכם שיש לכם הוצאות במט"ח - אך הימור none the less.
 
כלומר אני אשלם רק על התשואה מעבר לעליית השער? ללא קשר לכמה מדד המחירים לצרכן השתנה?

וזה עדין 15 אחוז כי זה כספית או יעלה ל25 אחוז כמו ניע?
1. נכון
2. כספית זה תמיד 25%
 
  • אהבתי
Reactions: A42
אנחנו יודעים מה קרה עם הדולר, המוצר "הסולידי" הזה הוא הימור מט"ח לכל דבר ועניין.

אם אתה בסדר אם זה, סבבה. אבל לא תשכנע אותי שלא מדובר בהימור.
אולי זה הימור מחושב יותר עבורכם שיש לכם הוצאות במט"ח - אך הימור none the less.
אתה מפספס את המטרה

אני לא מנסה להמר על שער מטבע חוץ
זה לא שאני קונה היום 100 דולר ומחכה שהדולר יעלה ואמכור ברווח...

אני מחנה כסף שהוא קרן חירום באפיק סולידי שישמור לי על ערך הכסף קרי יתן לי די קרוב את שחיקת המטבע כלומר עליית המדד או ריבית הבנק המרכזי נניח.
אני סהכ מעביר את זה ממטבע שקל למטבע דולר

זה לא סכום גדול מול התיק שלי ועיקרו לא להיות חשוף לשוק המניות ולתת באפר לפעולה באירוע חירום או לא מתוכנן...

1. נכון
2. כספית זה תמיד 25%
תודה!
 
70 אחוז מקרן החירום היא בקרן כספית שקלית רגילה בשביל להרוויח את המדד לפחות
30 אחוז נמצא בעוש (לא יעיל בכלל אבל זה בעיקר פסיכולוגי ונוחות) - העוש עצמו הוא בערך 4-5 חודשי מחיה
לא מצליח להבין למה אתה צריך להחזיק את זה בעו"ש?
למה אתה לא מחזיק את זה בקרן כספית של הבנק?
השאלה שלי למה לא לנצל את שער הדולר הנמוך ולהעביר את כל הקרן הכספית למכשיר מקביל דולרי, נכון שיש סיכוי שהדולר ירד עוד
אבל גם אם הוא ירד לשער של 2.0 זה לא ממש יפריע לי כי זה עדין יתן לי מענה
וכל עוד המכשיר לא חשוף לשוק במניות והוא סולדיי לא יחתך לי מחר ב50 אחוז זה מספיק הגנה
מה המטרה שלך?
מעבר לזה חלק משמעותי מההוצאות העתידיות שלנו יהיה במטבע חוץ כי מתכוונים לטייל
אז אידאלי על הנייר אפילו היה לקנות דולרים כבר עכשיו ולהחזיק
זה נכון מבחינה היסטורית, אבל השאלה היא איך תרגיש אם ירד עוד?
עד כאן מה אני מפספס או לא לוקח בחשבון?
שאתה יכול לעשו זאת עם חצי מהכסף שיש לך שם למה להמר על כולו?
אתה מפספס את המטרה

אני לא מנסה להמר על שער מטבע חוץ
זה לא שאני קונה היום 100 דולר ומחכה שהדולר יעלה ואמכור ברווח...

אני מחנה כסף שהוא קרן חירום באפיק סולידי שישמור לי על ערך הכסף קרי יתן לי די קרוב את שחיקת המטבע כלומר עליית המדד או ריבית הבנק המרכזי נניח.
אני סהכ מעביר את זה ממטבע שקל למטבע דולר

זה לא סכום גדול מול התיק שלי ועיקרו לא להיות חשוף לשוק המניות ולתת באפר לפעולה באירוע חירום או לא מתוכנן...


תודה!
יש הגיון להחזיק את האפיק הסולידי במטבע שבו אתה משתמש להוצאות שלך.
זה שאתה מתכנן הוצאות דולריות זה סיבה לקנות, אבל למה העביר את הכל לשם?
 
אני לא מנסה להמר על שער מטבע חוץ
זה לא שאני קונה היום 100 דולר ומחכה שהדולר יעלה ואמכור ברווח...
והיינו מאמינים אם לא...
השאלה שלי למה לא לנצל את שער הדולר הנמוך
עכשיו הטיעונים שלך קבילים ויש דיון די גדול כאן בפורום במה צריך להשקיע את החלק הסולידי של התיק והאם באמת ההוצאות שלנו חשופות 100% לשקל, ואם לא אז במה.
אני לא בטוח שדולר זה הפתרון, אולי סל מטבעות/אגח עולמי.

אבל... זה לא צריך להיות תלוי בכלל באם הדולר זז אתמול/שבוע שעבר/חצי שנה אחרונה ולאיזה כיוון.
 
מעבר לזה חלק משמעותי מההוצאות העתידיות שלנו יהיה במטבע חוץ כי מתכוונים לטייל
אז אידאלי על הנייר אפילו היה לקנות דולרים כבר עכשיו ולהחזיק
אז תעשה לך קרן דולרית או תקנה דולרים לסכום המתוכנן להוצאות בדולר. לא חייבים את כל הקרן הכספית...

אני גם עשיתי את זה. יש לנו טיולים מתוכננים, חלקם בדולר חלקם ביורו, ולאורך השנה אני מכניסה לשם כספים ״מיותרים״ מהעו״ש להכין לקראת הטיולים. בגלל הדולר והיורו הנמוכים הצטבר שם כבר כל הסכום שבמקור תכננתי (לטיול של שנה הבאה).
כשיגיע המועד אני אחליט, לפי שער הדולר/יורו בזמן הטיול, אם עדיף לי להשתמש בכספים שהצטברו שם, או (אם שער הדולר ימשיך לרדת) עדיף לי לשלם על הטיול בשקלים (ולשמור על הדולרים/יורו לטיול של שנה אחרי).


במקרה שהשער ירד ל2 שקל, אני כנראה יבחר לא להיות בארץ לתקופה הזאת כי זה אומר שהשקלים שלי שווים הרבה יותר בחול (-:
אם אתה מעביר את כל הקרן הכספית שלך לדולר יהיו לך עדיין הרבה שקלים בשביל שהם יהיו ״שווים הרבה יותר״?

בהנחה שפרשתם שניכם, ובהנחה שרוב הכסף שלכם מושקע במדדי מניות (קרנות איריות) האם יש לכם הכנסות שקליות משמעותיות?
אני זוכרת שאתם מקבלים שכר דירה וזה אכן שיקלי. אבל בהנחה שזו יחידת דיור אני מניחה שזה לא סכום מאוד גבוה (מניחה שזה עד תקרת הפטור למס).
אז אם אתה ממיר גם את כל הקרן הכספית… איזה נכסים שקליים יהיו לכם בשביל להשתמש בהם כי הם ״שווים יותר״?
 
מעבר לזה חלק משמעותי מההוצאות העתידיות שלנו יהיה במטבע חוץ כי מתכוונים לטייל
אז אידאלי על הנייר אפילו היה לקנות דולרים כבר עכשיו ולהחזיק
מה זה משנה ? אם אתה מחזיק קרן חרום. היא לא אמורה לשימוש שוטף למימון טיולים.
 
אני מעדיף צמוד מדד מצמוד לדולר. אפשר גם לפזר חלק קרן כספית שיקלי חלק דולרי וחלק צמוד מדד
צמוד לדולר המשמעות היא צמוד לדולר + מדד (ארהב) בערך. אז בגדול יש אפשרות להרוויח פעמיים (כמובן שאם הדולר ירד אז זה אחד להרוויח ואחד להפסיד)


לא מצליח להבין למה אתה צריך להחזיק את זה בעו"ש?
למה אתה לא מחזיק את זה בקרן כספית של הבנק?
אין הגיון כלכלי, זה מה שאישתי רוצה
מבחינה עוש גדול נותן לה ביטחון
גם עד לפני שבועיים היו לנן הוצאות מאוד גדולות בעוש אז הגדלנו משמעותית כרגע קצת מקטינים


זה נכון מבחינה היסטורית, אבל השאלה היא איך תרגיש אם ירד עוד?
לא ממש יפריע לי, זה לא סכום משמעותי
כנראה אחכה עם זה שנה שנתיים שלוש עד שהשער יעלה חזרה....


זה שאתה מתכנן הוצאות דולריות זה סיבה לקנות, אבל למה העביר את הכל לשם?
2/3 רק, עדין שליש ישאר בעוש
אולי עוש עם כספית, נראה מתי ההוצאוצ הכנדות יחזרו לאיזון צפוי


והיינו מאמינים אם לא...
חחחח תמיד רוצים למקסם רווח זה ברור
אבל לדעתי זה לא באמת הימור
סהכ אם גם ככה מוציא חלק בדולרים
והשער היום הכי נמוך ב30 שנה האחרונות
אז אולי אפסיד באמת
אבל יש לזה כנראה תחתית והקורולציה עדין שונה מהמניות


אבל... זה לא צריך להיות תלוי בכלל באם הדולר זז אתמול/שבוע שעבר/חצי שנה אחרונה ולאיזה כיוון
למה?
זה בדיוק כמו להזרים עוד כסף למניות
נניח שהיה משבר בשוק היום סטייל קורונה וכלל המדדים היו יורדים ב30 אחוז שלילי של הרבה שנים
והיה לך כסף פנוי לא הייתה קונה איתו עוד מניות?


אני לא בטוח שדולר זה הפתרון, אולי סל מטבעות/אגח עולמי.
הטיול הבא כנראה יהיה ארהב בגלל זה הדולר קוסם לי (-:

אם אתה מעביר את כל הקרן הכספית שלך לדולר יהיו לך עדיין הרבה שקלים בשביל שהם יהיו ״שווים הרבה יותר״?
חלק גדול מההכנסה החודשית שלנו היא בשקלים
לא רק בגלל שכר דירה
אלה בגלל שאישתי החליטה שנה הבאה לחזור לעבוד
בפועל גם אם אני לא אחזןר לעבוד כלל כנראה שלא נצטרך לנגוע בשלב הזה בתיק מניות



אז אם אתה ממיר גם את כל הקרן הכספית… איזה נכסים שקליים יהיו לכם בשביל להשתמש בהם כי הם ״שווים יותר״?
רק ההכנסה השוטפת
הוצאות גדולות לא מתוכננות יצטרכו להיות עב הקרן הדולרית או תיק המניות
מה שיהיה יותר יעיל וכדאי למכירה באותו הרגע...
 
אין הגיון כלכלי, זה מה שאישתי רוצה
מבחינה עוש גדול נותן לה ביטחון
גם עד לפני שבועיים היו לנן הוצאות מאוד גדולות בעוש אז הגדלנו משמעותית כרגע קצת מקטינים
אם כזו סיבולת סיכון של בת זוג אתה רוצה לקנות דולרים לקרן שאמורה להוות ביטחון בחירום?
לא ממש יפריע לי, זה לא סכום משמעותי
כנראה אחכה עם זה שנה שנתיים שלוש עד שהשער יעלה חזרה....
אתה מנסה להכות את השוק, ולחזות את התנועות של המטבע.
שים לב לזה.
זה לא משהו עם תוחלת חיובית.
אם כבר למה לא תקנה נכס בדולרים, אם אתה חושב שהדולר נמוך הרי שיש לך הזדמנות אמיתית (לדבריך) לקנות נכס שמניב במחיר נמוך.
במקום לקנות פיאט...
 
למה?
זה בדיוק כמו להזרים עוד כסף למניות
נניח שהיה משבר בשוק היום סטייל קורונה וכלל המדדים היו יורדים ב30 אחוז שלילי של הרבה שנים
והיה לך כסף פנוי לא הייתה קונה איתו עוד מניות?
יש הבדל בין לקנות מניות ללקנות מטבעות.
שוב אני לא חולק על הראציונל שהחלק הסולידי יהיה מגוון מבחינת מטבעות.
הבעיה היחידה שיש לי זה עם הרצון לתזמן.
אם אתה תמשיך עם החלוקה הזו בעתיד בלי קשר לשער המטבע, אז ניחא.
אבל אם זה רק לעכשיו כי יש הזדמנות חד פעמית (ואף אחד לא יודע אם זו באמת הזדמנות או שזה פשוט הדולר החדש) - אז זה מתכון להימורים עתידיים נוספים בכל שינוי מטבע.

הטיול הבא כנראה יהיה ארהב בגלל זה הדולר קוסם לי (-:
אז אולי לא לקרוא לזה "קרן חירום", לי יש (בגוגל שיטס) כל מיני חסכונות ליעדים קרובים שדורשים הרבה מזומן, ואז זה מחשב לי להשאיר את זה בצד במקום להעביר לתיק השקעות (ושם אני באמת מפריד לפי מטבע ההוצאה).
 
צמוד לדולר המשמעות היא צמוד לדולר + מדד (ארהב) בערך. אז בגדול יש אפשרות להרוויח פעמיים
בארה"ב הריבית הרבה פעמים מתחת לאינפלציה. יש גם קורלציה שלילית בין שער הדולר לריבית על הדולר. מי שרוב ההוצאות שלו בישראל רגיש יותר לאינפלציה בישראל.

מסכים איתך שמבחינת ספקולציה הצמדה לדולר היא יותר תנודתית לעומת הצמדה למדד. ככה שאפשר בטווח קצר להרוויח או להפסיד יותר בהצמדה לדולר.
 
  • אהבתי
Reactions: A42
אם כזו סיבולת סיכון של בת זוג אתה רוצה לקנות דולרים לקרן שאמורה להוות ביטחון בחירום?
דווקא סיבולת סיכון יש לה המון
פשוט מבחינה עוש זמין וגדול זה נותן שקל נפשי
אין פה רציונל זה פסיכולוגיה
אצלי שקט נפשי בכלל לא נמדד בכסף אלה במזווה מלא באוכל לחצי שנה (לא צודק)
כל אחד ומה שעוזר לו לישון טוב בלילה
מזמן למדתי שבשביל להצליח להתקדם קדימה ביחד צריך 2 הצדדים (היום זה כבר 5 צדדים) יהיו מרוצים מהדרך


הבעיה היחידה שיש לי זה עם הרצון לתזמן.
אם אתה תמשיך עם החלוקה הזו בעתיד בלי קשר לשער המטבע, אז ניחא.
אבל אם זה רק לעכשיו כי יש הזדמנות חד פעמית (ואף אחד לא יודע אם זו באמת הזדמנות או שזה פשוט הדולר החדש) - אז זה מתכון להימורים עתידיים נוספים בכל שינוי מטבע.
מסכים יש פה מן התזמון, אבל מבחינתי זה שעת כושר
חשבתי על זה ודיברנו על זה להעביר חלק מהכסף לדולרים ויורו עוד מה7.10 ועשינו זאת האמת פשוט בתצורות אחרות
והטיול האחרון רוקן לנו את מאגר המטח אז שזה גם חלק מזה (אם כי לפני זה היה בסכום קטן יותר)
וכן סביר מאוד שבעתיד זה ישאר לפחות חלק ממנו בדולר כי זה תמיד היה רצון שלנו


אז אולי לא לקרוא לזה "קרן חירום", לי יש (בגוגל שיטס) כל מיני חסכונות ליעדים קרובים שדורשים הרבה מזומן, ואז זה מחשב לי להשאיר את זה בצד במקום להעביר לתיק השקעות (ושם אני באמת מפריד לפי מטבע ההוצאה).
נכון, אבל בסוף אני היום יותר סלחני ב"כותרות" של החסכונות
וגם מבין קודם כל שלא צריכים כבר קרן חירום כזאת גדולה

אבל בסוף עם נניח עוד שנה בטיול בארהב נצטרך נניח את כל הסכום שער הדולר יעלה מאוד או ירד מאוד זה עדין לא אומר שאשתמש בזה
מניח שזה יהיה שיקול של מה שער המניות באותו רגע ונחליט אם למכור מניות להתשמש בקרן חירום
או בכלל לממן את זה מההכנסות השוטפות בשקלים
כך או כך מניח שעדין נשאיר קרן חירום
פשוט מהניסיון שלי בנתיים שאנחנו לא בארץ אלה בטיולים גדולים אנחנו נוטים להגדיל את הקרן חירום ולא הפוך - שוב עניין פסיכולוגי
 
במחילה, אמנם לא עברתי על כל השיחה במלואה כי אני לא חושב שיש שם תשובה לשאלה הממש בסיסית:
אם אתה חי ומוציא כסף בשקלים, למה שקרן החירום שלך - שמטרתה, כזכור, היא להוות כרית למקרי חירום - תהיה בכל מטבע אחר שאינו שקל?

במילים אחרות, מה זה מעניין מה שער השקל ביחס למטבעות אחרים כשמדובר בכסף שאמור לשמור על קורת גג מעליך ואוכל על השולחן? מה שמעניין זה שיש מספיק שקלים. אם קרן החירום גדולה מדי, אז פשוט תצמצם אותה ותעשה עם החלק שצמצמת מה שאתה רוצה (בלי להיכנס אם זה השקעה/ הימורים/ ארוחת ערב). אבל קרן חירום אמורה להיות בדיוק מה ששמה מציין. היא אמורה פשוט לשבת שם ולקנות שקט נפשי, שזה בדיוק ההיפך מהצמדה לנכס כה VOLATILE כמו מט"ח.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
N המרת קרן סל ישראלית/אירית לקרן אמריקאית - אפשרי? צרכנות פיננסית 6
M שחיטה במרווח המרת מט"ח בIRA במיטב פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 29
B הבדל בין המרת מט״ח ישירות להמרת מט״ח בקניית מניות ב-IB ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
F שאלה לגבי המרת מט”ח באקסלנס טרייד ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
A המרת מט״ח לסכומים קטנים שוק ההון 36
ה כרטיס אשראי ללא עמלות המרת מטח צרכנות פיננסית 2
א עמלת המרת מט"ח גם במקרה של ביטול עיסקה. חוקי? צרכנות פיננסית 8
R עמלת המרת מט"ח גבוהה שוק ההון 3
D המרת מט״ח בבנק בלי שישדדו אותי יזמות והגדלת הכנסות 5
N המרת מטח בIB ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
M המרת מט"ח בקניית ETF אמריקאי מחשבון IRA? שוק ההון 0
א המרת מט״ח צרכנות פיננסית 4
A הגבלת המרת מט"ח בinteractivebrokers? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
F המרת מט״ח בib ברוקרים ופלטפורמות מסחר 12
4 המרת ניירות שקליים לדולריים שוק ההון 5
N המרת מט"ח פוסטים מאיכות נמוכה 3
NeonDrift המרת מטבע ב IB - האם זה תמיד פקודת MKT או שיש אפשרות LIMIT? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
ס תאור תהליך העברת ני״ע מבנק הפועלים ל- IBKR, כולל המרת נייר דואלי לבורסה בחו״ל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 13
N השקעה דרך IB - כשלוקחים בחשבון המרת מט"ח, איך אני יודע אם אני מורווח או מופסד (שקלית)? שוק ההון 8
צ המרת נייר דואלי מיסים 25
ע המרת ניירות ערך לא אפשרית? שוק ההון 8
ש המרת שקלים ליורו והעברת היורו לבנק בחו״ל צרכנות פיננסית 6
א המרת דולרים בצורה הכי פשוטה וזולה שוק ההון 8
Shadows המרת מט"ח בסכום גבוה צרכנות פיננסית 1
פיש עמלת המרת מטח באינטראקטיב ישראל פוסטים מאיכות נמוכה 3
B מגבלת המרת שקלים לדולרים בib ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
S שאלה לגבי המרת מט"ח לצורך מסחר בני"ע זרים ב - IB דרך מייטב טרייד ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
א המרת ILS ל-BGN והעברתם לחו"ל צרכנות פיננסית 0
Y המרת מט"ח- כניסה למינוס שוק ההון 2
אוגורן המרת מט"ח - השוואה מעשית צרכנות פיננסית 54
K המרת מט"ח בבית השקעות שוק ההון 3
Z המרת מטח באקסלנס שוק ההון 5
א המרת מט"ח שוק ההון 13
Y דוח שנתי - ברוקר זר המרת מטח בברוקר מציגה רווח לא ברור בפירוט פעולות מיסים 2
freakazoid המרת תיק מנוהל שירשנו לתיק לא מנוהל פאסיבי לטווח הארוך שוק ההון 8
ט מסחר דרך בנק one zero (ללא עמלת המרת מטח ו-10 פעולות חינם בחודש) שוק ההון 6
S המרת הפסדי ניירות ערך זרים לשקלים, מברוקר זר שלא מנכה מס במקור מיסים 21
D המרת מטח פסגות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
N המרת מט"ח בסכום גדול צרכנות פיננסית 3
C המרת פאונד לטיול ללונדון צרכנות פיננסית 19
F המרת סכום גבוה יחסית באינטרקטיב ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
T המרת שקל דולר בIB - הודעה שוק ההון 0
ש המרת שקלים לליש"ט ב-IB ברוקרים ופלטפורמות מסחר 6
D המרת פיצויים הוניים לקצבתיים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
grimble grumble כיצד משווים עלויות המרת מט"ח בין גופים שונים? צרכנות פיננסית 4
ר שימוש בברוקר פורקס עבור המרת מט"ח ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
N המרת מט"ח בברוקר ישראלי מיסים 9
tomchoook עמלה של Interactive Brokers על המרת מט״ח צרכנות פיננסית 38
M המרת סכום מט"ח גדול בפעם אחת בIB? שוק ההון 11
A שאלה בנושא המרת מטח שוק ההון 4

נושאים דומים

Back
למעלה