• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

המחאה החברתית כנראה שוב חוזרת, האם זה ישפיע על קהילת הסולידים ?

@c881,
אני לא מסכים. דווקא עקבתי בזמנו אחר התהליך. מה שאטיאס עשה היה חשוב אבל הסתכם בניידות מספרים. באפשרות לעבור ממפעיל אחד לאחר תוך שמירת מספרת הטלפון שלך, זו הייתה התרומה שלו. כחלון הוריד את מחיר הקישוריות והכניס שחקנים חדשים בפועל. הרפרומה של כחלון הייתה מצליחה גם בלי הניידות מספרים. המון אנשים היו מחליפים מספר טלפון אם החשבון שלהם היה נחתך מ-500 שקל ל-99.

המקור של הכסף הוא תמיד הבעיה ורק מעטים מבינים את זה. מצחיק אותי לשמוע איזו אמא וטריה שבגג הולכת להביא 2 ילדים מדברת על גננת שלישת בגני הילדים כי יקר לה בלי להבין שהסבסוד שהיא תקבל למספר שנים קצר ומוגבל יבוא על חשבון איכות השירותים האחרים אותם מספקת לה המדינה לשארית חיה או בדמות מס גבוהה יותר אותו היא תשלם. היא לא מבינה שבסופו של דבר היא תסבסד את המשפחות עם ה-10 ילדים+
 
לדעתי יש פה בעייה קצת אחרת - לאנשים יש פחות ופחות כסף בכיס, בגלל הקפאון בשכר והעלייה המתמדת במחירים (למרות שהמדד אפסי המחירים עולים, במיוחד בנדל״ן). יש בהחלט הרגשה שלא משנה כמה עובדים קשה, רמת החיים לא משתפרת, ויש לכך סיבה פשוטה - המיליארדים שיוצאים ממכבשי הדפוס בבנק ישראל זורמים ל-5% מהציבור ושאר ה-95% נשארים מאחור.
הגיע הזמן ל-NEW DEAL
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
אין ספק שמדד המחירים עלה, אבל מה לגבי כושר ההשתכרות?
לפי הנתונים שהסתכלתי עליהם המשכורות לא ירדו.
הסטטיסטיקה לא מראה שהם עלו בעשור האחרון מסיבה אחת.
המון אוכלוסיות שלא עבדו נכנסו למעדל העבודה (עלינו משיעור השתתפות של 50 וקצת ל 64.2 בפברואר 2014 ונראה לי שזה עלה מאז). רוב האוכלוסיות שנכנסו לשוק העבודה הם בלי ניסיון, בלי השכלה ובלי כישורים מקצועיים (בעיקר חרדים וערבים) ולכן הם דחפו את הסטטיסטיקה למטה.
 
אצלנו זה 5% מול 95%?
אז מצבנו מעולה!
בארה"ב בוכים על 1% מול 99% ויש גם מי שתאר 0.01% מול 99.99%.
@CarpeDiem אתה יכול לבדוק בבקשה מה גובה "חוב המשכנתאות" שכולם בוכים עליו מול כמה כסף מודפס יש במחזור?

אני בן 36... אוטוטו בן 37. 2 ילדים. + בת זוג.
גר אצל ההורים (בית של סבא/סבתא).
אין לי דירה.
מה מגיע לי?
נולד לי ילד לפני 5 שנים... אם אמא שלו לא נותנת לו לאכול ומלבישה אותו... מה מגיע לו?
 
@c881
אם כמות הכסף גדלה בעשרות אחוזים כל שנה, המשכורות והצריכה לא עולות אז לאן לדעתך הולך הכסף? הלוואות? משכנתאות? שוק ההון? או סתם שוכב במרתפי הבנקים?
 
@CarpeDiem, אי אשפר להתווכח עם זה שכל שנה נשבר שיא של טיסות לחו"ל ושל כמות רכבים שעולים לכביש. הנדל"ן הוא שילוב של כסף זר, ריבית נמוכה, וה-DNA הישראלי שפשוט חייב דירה ולא מסוגל אפילו להסתפק בדירות 3 חדרים. יש מסביבי המון אנשים שעובדים קשה ומפוצצים את הכסף על שטויות ואחר כך בוכים שקשה להם.

קרובת משפחה שלי, סטודנטית שנה א' החליטה שהיא רוצה לקחת את כל החסכונות שלה ולרכוש רכב שנת 2014 כדי שיהיה לה נוח להגיע לעבודה וזה לא מפריע לה להתלונן כל פעם שאנחנו נפגשים שיקר לה.
*עם הסכום שיש לה היא הייתה יכולה לרכוש דירה להשקעה למשל.

הכסף מגיע למי שעובד קשה בשבילו, יש אנשים שבהחלט מצליחים להסתדר בחיים בלי ירושות אלא בעבודה קשה וסדר עדיפויות נכון.

אבל מה ה-DEAL החדש שאתה מציע?

@c881 ,אני מציע לך לקרוא את The Millionaire Next Door(אין קישור כי מסתבר שההנהלה מאשרת כל אחד כזה ועד אז ההודעה לא מוצגת). מה שלומדים על ההתחלה הוא שרוב המליונרים באמריקה הם דור ראשון (סביב ה-80% לדעתי).
 
@c881
אם כמות הכסף גדלה בעשרות אחוזים כל שנה, המשכורות והצריכה לא עולות אז לאן לדעתך הולך הכסף? הלוואות? משכנתאות? שוק ההון? או סתם שוכב במרתפי הבנקים?
כתבו לפני, נכנסים מגזרים חדשים שלא עבדו קודם - קודם לא ספרו אותם.
עכשיו הם עם משכורות נמוכות.
הבנקים לא מדפיסים כסף, רוב מי שמקבל הלוואה רק רואה שורה בחשבון, מעבירים את הכסף לקבלן/חנות... אם בהעברה בנקאית או עם הישראכרט.
@Tin177an דור ראשון מיליארדרים , דור שני מנהל, דור שלישי רב על הירושה...
שמעתי פעם בדיחה על איך אדם הופך למיליונר בטקסס?
הוא מתחיל כמליארדר ומתחתן.
לגבי זה שאני גר אצל ההורים - דוגמה לבחירה מנוחות.
אבא לא מוכן להשכיר לאדם חיצוני, כי הוא מפחד מהחוקים של "הגנת הדייר". להשכיר לי ולבת זוגתי (כדי שלנכדים שלו יהיה איפה לגור), הוא מוכן.
ככה כסף ש"הייתי זורק על שכירות" הולך להורים, הנכס נשמר (עד שיחליטו למכור).
WIN-WIN.
 
@c881, גם על עניין הדור 2 יש התיחסות בספר. בגדול מי שרגיל שיש מי שיבוא לחלץ אותו (אבא עשיר \ המדינה) אף פעם לא באמת יעמוד על הרגליים לבד מה שמוביל לתלות לא בריאה. פרי הגליל הוא דוגמא קלאסית למפעל שיודע שהוא לא חייב לעבוד קשה ולהתייעל, המדינה תמיד תציל אותו.
 
נערך לאחרונה ב:
אם כמות הכסף גדלה בעשרות אחוזים כל שנה, המשכורות והצריכה לא עולות אז לאן לדעתך הולך הכסף? הלוואות? משכנתאות? שוק ההון? או סתם שוכב במרתפי הבנקים?
אתה מדבר על סימפטום אבל צריך לטפל בבעיה.
הבעיות במדינה הן:
מגזר ציבורי מנופח וממשלה בזבזנית -מה שמביא לעודף מיסים.
פופוליזם שמונע תחרות ופוגע במשק (חוק הגנת הדייר, חוק הספרים, תקנות שונות ומשונות לבעלי עסקים).

אני לא רוצה שיכריחו בעלי עסקים לשלם לי יותר , אני רוצה את האופציה לפתוח עסק בקלות ולהתחרות בהם (עם מס נמוך אחיד ופשוט).
 
אבא לא מוכן להשכיר לאדם חיצוני, כי הוא מפחד מהחוקים של "הגנת הדייר". להשכיר לי ולבת זוגתי (כדי שלנכדים שלו יהיה איפה לגור), הוא מוכן.
ככה כסף ש"הייתי זורק על שכירות" הולך להורים, הנכס נשמר (עד שיחליטו למכור).
דרך אגב, אם יעבירו את חוק השכירות ההוגנת של שפיר ויעלו את המס על שכירות - אני מאמין שהרבה בעלי נכסים יפנו לאופציה הזו
 
@Tin177an
עם כל הכבוד לישראלים שטסים לחו״ל ונוסעים בג׳יפים, יש מאות אלפי (אולי מיליוני) ישראלים שחיים בעיירות פיתוח ושכונות מצוקה שלא יכולים להרשות לעצמם להאכיל את הילדים שלהם.
תשאל בבקשה את המנקה במשרד שלך מתי בפעם האחרונה היא יצאה לחופשה או איך היא מגיעה לעבודה. אולי תופתע מהתשובה
ולא אני לא איזה בכיין סוציאליסטי שמאלני, ואני מאמין בכלכלה חופשית וליברלית. אבל זה לא אומר שצריך להיות אטום ולזלזל במצוקות אמיתיות של אנשים.

לפני שאני אציע את ההצעה המאוד פשוטה שלי לתיקון המצב, צריך להבין דבר אחד - כאשר בנק ישראל מתערב בצורה גסה בשיעורי הריבית ושערי המט״ח כדי לעורר אינפלציה או לתמוך ביצואנים, אי אפשר להחשיב את הכלכלה פה לכלכלה חופשית, אלא לכלכלה מוכוונת מלמעלה שמזכירה יותר את ברה״מ מאשר את הכלכלה הליברלית של מילטון פרידמן ואסכולת שיקאגו.

ועכשיו להצעה שלי - במקום לנסות לעורר אינפלציה מלמעלה ע״י הבנק המרכזי, עדיף לעורר אינפלציה מלמעטה ע״י תמיכה ביזמים ועסקים קטנים . זה אומר להוריד מסים, לקצץ בתקציב ולהשקיע בדברים חיוניים כמו חינוך ותשתיות.
בשביל ההשקעה בתשתיות למשל, המדינה יכולה להעסיק ישירות אלפי עובדים כדי לבנות פרוייקטים שלוקחים כבר עשרות שנים (מי אמר רכבת תחתית בגוש דן?), תוך שנים בודדות. אם נרשת את הארץ במסילות ברזל, רכבות קלות ורכבות תחתיות בערים הגדולות נקפיץ את כל המדינה קדימה בכמה רמות. זה גם יכול לפתור את בעיית הדיור ולחזק את הפריפריה.
 
אל תשכחו שהמחאה הראשונה הובילה גם לגל של התאגדויות במשק (ראו ערך פלאפון, כלל, לאומי קארד, סלקום, מגדל וכ"ו).
אלו התאגדויות שמתיימרות להציג התנהלות שונה בנוף הוועדים הקיימים.
כולי תקווה ששילוב בין התנאים שהתווספו לעובדים הללו ובין מודעות לצרכנות נבונה יובילו לחסכון מופלג, תיק סולידי שמנמן ופרישה מוקדמת ;)
 
הדוגמא היתה על אמא שלי שבהתחשב בזה שאבא שלי נפטר והיא מצאה את עצמה חד-הורית בחצי משרה, לא הייתי אומרת שכושר ההשתכרות שלה היה מזהיר!
אז חיינו לפי היכולת, בתור ילדה זה אומר שהיה תמיד כסף לחוג מתמטיקה אבל לא היה לי כבלים ולא זכיתי כשאר בני דורי לראות את בוורלי הילס 90210...
הבעיה שאני רואה מסביב זה שאנשים חושבים שאייפון, מסעדות וחו"ל זה הבסיס וכשהם לא יכולים לקנות משהו זה כי מישהו "חייב להם" וצריך לתת להם.
שלא תבין לא נכון, אני לא חושבת שאין אוכלוסיות שצריך לעזור להם (קשישים, נכים, עולים חדשים, חולים שונים ועוד, גם צריך להשקיע בחינוך כלכלי) אבל אני לא מוכנה לממן טיסות, ארוחות בבראסרי או חמישה ילדים.
חוץ מזה שלהבנתי כדי להוריד את יוקר המחיה צריך לנפץ את הקרטלים שיש בשוק שזה בדיוק ההפך מעקרון הסוציאליזם שעומד מאחורי המחאות המאורגנות האלו..
כל הכבוד לאמא שלך. באמת. אצלי בבית היו את אותם סדרי עדיפויות. אבל מהמקרה שלך לא ניתן להשליך על כולם, ואת מכירה בכך בעצמך, אבל זו טעות חמורה ואי צדק משווע להתעלם מהבעיה ולזנוח בצד הדרך מאות אלפים, אם לא יותר, מכיוון שיש גם כאלו שהבעיה אצלם היא סדרי העדיפויות שלהם. בדיוק על כך כתבתי. העולם איננו שחור ולבן: לא בנושאים המדיניים ולא בנושאים הכלכליים. החיים אפורים (50 גוונים להם?). מי שמאלץ את המציאות לתבניות פשטניות גורם עוול בהכרח ואיננו פותר דבר.
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
@אורי אני לא יודע לגבי אחרים...
הבוז ממני הוא לא כלפי איך הם חיו עד אתמול ולא איך ימשיכו לחיות מחר.
הבוז הוא שתשאל את מי שמגיע להפגנה למי הוא יצביע בבחירות הקרובות ותקבל תשובה של "אין למי להצביע, למה להתאמץ?".

היושבים בכנסת דואגים למי ששלח אותם.
אם החילונים לא ניגשים לבחירות - שלא יבנו על שס שיעבירו תקציבים שמייטיבים עימם.
פעם בכינו שהחילונים לא מתקדמים כי כל אחד הולך אחרי אחר בעוד אצל הדתיים הולכים לפי מי הרב אמר להצביע ויש מספר מצומצם של מפלגות... היום גם הם מתפצלים.
"בית הקלפים" נכתבה ב-ארה"ב, לא על ישראל.

בהתחלה מפאי היו פה "בשלטון" - עד שהמדוכאים הורידו אותם.
נצא מנקודת ההנחה שהפעם זה מצליח (וכן אני רוצה לראות שביבי מתחלף, רק כדי להזכיר לאנשים "אין כזה דבר אדם שאין לו תחליף"), עושים תיקון, מגבילים את המשכירים, מחלקים כספים וכו'...
בעוד 20 שנה תהיה שוב "אצולה" - מישהו שישב קרוב יותר ויתפוס יותר והילדים של היום יצאו שוב בהפגנה.

מהמחאה הקודמת קיבלתי את "יש עתיד" ואת המלצות טרכטנברג - מההמלצות נשארתי עם "חוק חינוך חובה חינם מגיל 3" - שזה כבר היה חוק משנת 84', רק דחו אותו כל שנה מחדש בחוק ההסכמים והיום מפגינים נגד זה הורים ש"גן זה לא מחסן".
מעניין מה נקבל הפעם?
לא רק שמה שאתה כותב כאן שונה ב-180 מעלות ממה שנכתב עד כה, וזה בסדר להעלות טיעונים חדשים, אלא גם שזו טענה סובייקטיבית בלתי מבוססת שבאופן סובייקטיבי אני מתקשה להאמין שהיא נכונה. וגם אם הייתה נכונה, אז מה, אז אין בעיה? אז אין מאות אלפי קטינים שאינם מצביעים שאתה מכיר בכך שיש בעיה עבורם אבל אתה מסרב לפתור אותה?
אני מסכים איתך ששיעור ההצבעה בישראל איננו מצביע על מעורבות אזרחית גבוהה כרצוי, אבל איך זה תירוץ להתעלמות מבעיות? אם כך איזו סיבה יש לטפל באיזו בעיה שהיא? יאללה. לשים את המפתחות ושהאחרון יכבה את האור.
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
עם כל הכבוד לישראלים שטסים לחו״ל ונוסעים בג׳יפים, יש מאות אלפי (אולי מיליוני) ישראלים שחיים בעיירות פיתוח ושכונות מצוקה שלא יכולים להרשות לעצמם להאכיל את הילדים שלהם.
תשאל בבקשה את המנקה במשרד שלך מתי בפעם האחרונה היא יצאה לחופשה או איך היא מגיעה לעבודה. אולי תופתע מהתשובה

צר לי אבל אתה לא יכול לעשות ילדים ולקוות שמישהו אחר יממן אותם, גם זוג שמקבל משכורת מינימום בהחלט יכול להביא ילדים לעולם. אני מכיר לא מעט פועלי יצור שמביאים הביתה משכורת יפה אחרי השעות הנוספות והעלאות השכר לאורך השנים. חופשה בחו"ל או רכב פרטי הם בגדר מותרות ולא מוצר צריכה בסיסי כמו לחם. כשלא היה לי כסף לא טסתי לחו"ל במשך מספר שנים ועד היום אני מעדיף להתנייד באופניים.

לפני שאני אציע את ההצעה המאוד פשוטה שלי לתיקון המצב, צריך להבין דבר אחד - כאשר בנק ישראל מתערב בצורה גסה בשיעורי הריבית ושערי המט״ח כדי לעורר אינפלציה או לתמוך ביצואנים, אי אפשר להחשיב את הכלכלה פה לכלכלה חופשית, אלא לכלכלה מוכוונת מלמעלה שמזכירה יותר את ברה״מ מאשר את הכלכלה הליברלית של מילטון פרידמן ואסכולת שיקאגו.
בנק ישראל לא נמצא בוואקום, אם הריבית פה הייתה נשארת גבוהה אז היה מתחיל לזרום לפה הרבה מאוד כסף זר מה שהיה פוגע ביצוא מה שהיה פוגע במקומות עבודה ובצמיחה וחוזר חלילה. יש סיבה שבעולם גלובלי במדינות יציבות הריבית עולה ויורדת במקביל בכמה מדינות. מחירי הדירות עלו לא רק בגלל הריבית אלא גם בגלל התרבות שיש פה סביב הדיור.

ועכשיו להצעה שלי - במקום לנסות לעורר אינפלציה מלמעלה ע״י הבנק המרכזי, עדיף לעורר אינפלציה מלמעטה ע״י תמיכה ביזמים ועסקים קטנים . זה אומר להוריד מסים, לקצץ בתקציב ולהשקיע בדברים חיוניים כמו חינוך ותשתיות.
LIKE מינוס סבסוד עובדים מקומיים במקום עובדים זרים זולים יותר.
 
לא רק שמה שאתה כותב כאן שונה ב-180 מעלות ממה שנכתב עד כה, וזה בסדר להעלות טיעונים חדשים, אלא גם שזו טענה סובייקטיבית בלתי מבוססת שבאופן סובייקטיבי אני מתקשה להאמין שהיא נכונה. וגם אם הייתה נכונה, אז מה, אז אין בעיה? אז אין מאות אלפי קטינים שאינם מצביעים שאתה מכיר בכך שיש בעיה עבורם אבל אתה מסרב לפתור אותה?
אני מסכים איתך ששיעור ההצבעה בישראל איננו מצביע על מעורבות אזרחית גבוהה כרצוי, אבל איך זה תירוץ להתעלמות מבעיות? אם כך איזו סיבה יש לטפל באיזו בעיה שהיא? יאללה. לשים את המפתחות ושהאחרון יכבה את האור.
יש בעיה. מציע לראות את הסרט MONEYBALL או רק לקרוא את הספר לגבי איפה הבעיה או מה הבעיה.
בדיחה לדוגמה -
אדם ניגש לדוקטור ואומר לו "דוקטור כואב לי בכל הגוף"?
הדוקטור "מה הכוונה בכל הגוף? אתה לא יכול למקד את הבעיה?"
החולה - "הנה תראה, אני נוגע בברך - כואב, אני נוגע באוזן - כואב, אני נוגע בבטן - כואב".
הדוקטור - "הבנתי... בוא נתחיל בלגבס את האצבע שלך ונמשיך משם"

המחאה המדוברת רוצה מהפך - אני מכיר 2 שיטות - כולם הולכים להצביע ומשנים את מערך הכוחות בכנסת.
- כולם עולים על הכנסת ומבצעים הפיכה בכח הזרוע.
הפיכה על ידי ישיבה בגינה X כמו ילדים טובים מצד אחד ומצד שני לא ללכת לנצל זכות בסיסית - לא שמעתי על אחת כזו עדין.
 
@אורי אני לא אומרת שאין יוקר מחיה ולא צריך לעשות כלום.
אם וכאשר תהיה מחאה שקוראת להוריד את היוקר על ידי פתיחת שוק החשמל/ירקות וכו' לתחרות, ביטול מכסות יבוא, הורדת מיסים וכיוצ"ב אני אהיה הראשונה לתמוך.
אבל המחאה שקמה כרגע היא יותר בניחוח של "מישהו צריך לתת לי דירה כי אני ממש רוצה" ולזה אני לא מתחברת ולא יכולה לתמוך
אגב, במחאה הקודמת הם אמרו בפרוש שחלק מהמצע שלהם זה העלאת מיסים, רוב האנשים שאני עובדת איתם ותמכו במחאה בכלל לא שמו לב, יותר התייחסו למילים יפות כמו "מצע חברתי" מאשר לתכלס, זה נשמע יפה
 
יש בעיה. מציע לראות את הסרט MONEYBALL או רק לקרוא את הספר לגבי איפה הבעיה או מה הבעיה.
בדיחה לדוגמה -
אדם ניגש לדוקטור ואומר לו "דוקטור כואב לי בכל הגוף"?
הדוקטור "מה הכוונה בכל הגוף? אתה לא יכול למקד את הבעיה?"
החולה - "הנה תראה, אני נוגע בברך - כואב, אני נוגע באוזן - כואב, אני נוגע בבטן - כואב".
הדוקטור - "הבנתי... בוא נתחיל בלגבס את האצבע שלך ונמשיך משם"

המחאה המדוברת רוצה מהפך - אני מכיר 2 שיטות - כולם הולכים להצביע ומשנים את מערך הכוחות בכנסת.
- כולם עולים על הכנסת ומבצעים הפיכה בכח הזרוע.
הפיכה על ידי ישיבה בגינה X כמו ילדים טובים מצד אחד ומצד שני לא ללכת לנצל זכות בסיסית - לא שמעתי על אחת כזו עדין.
אני מצטער, אבל מצאתי את תגובתך בלתי מובנת בעליל. רידוד המחאה לניסיון להשפיע עת הבחירות במקום הצבעה (אז איך זה ישפיע בכלל, אם לא דרך השפעה על מצביעים- דבר לגיטימי בפני עצמו) וטענה שאין בעיות, רק בעיה עם מי שמצביע על בעיות, מעלה תמיהות רבות.
 
נערך לאחרונה ב:
  • אהבתי
Reactions: HHH
@אורי אני לא אומרת שאין יוקר מחיה ולא צריך לעשות כלום.
אם וכאשר תהיה מחאה שקוראת להוריד את היוקר על ידי פתיחת שוק החשמל/ירקות וכו' לתחרות, ביטול מכסות יבוא, הורדת מיסים וכיוצ"ב אני אהיה הראשונה לתמוך.
אבל המחאה שקמה כרגע היא יותר בניחוח של "מישהו צריך לתת לי דירה כי אני ממש רוצה" ולזה אני לא מתחברת ולא יכולה לתמוך
אגב, במחאה הקודמת הם אמרו בפרוש שחלק מהמצע שלהם זה העלאת מיסים, רוב האנשים שאני עובדת איתם ותמכו במחאה בכלל לא שמו לב, יותר התייחסו למילים יפות כמו "מצע חברתי" מאשר לתכלס, זה נשמע יפה
יופי. אז תהיי הראשונה. הציפיה שמחאה חברתית תהייה בעלת מסר אחיד ללא גוונים שיתאים ב-100% למה שאת חושבת הוא לא ראלי. אפילו מפלגות, עם או בלי מצע, לא מדברות בקול אחד, אז תנועה שכזו כן? וכמו שכתבתי, ניתן להכיר בשני שבין הבעיה לבין הפתרון.
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
@אורי ... מקובל עלי.
יש פה מי שתאר שקנה דירה בזמן שחבריו יצאו לבלות.
עברו השנים - היום החברים עם חובות לבנקים והוא חוזר בערב לדירתו. מחר החברים מחליטים שלבעל הדירה בטח יש הורים עשירים שעזרו לו ואפשר לדרוש ממנו שישלם מיסים גבוהים יותר כדי להמשיך לתמוך בסגנון חייהם, גם להם מגיע דירה.
אני ההזוי.
אל תשכחו שהמחאה הראשונה הובילה גם לגל של התאגדויות במשק (ראו ערך פלאפון, כלל, לאומי קארד, סלקום, מגדל וכ"ו).
אלו התאגדויות שמתיימרות להציג התנהלות שונה בנוף הוועדים הקיימים.
כולי תקווה ששילוב בין התנאים שהתווספו לעובדים הללו ובין מודעות לצרכנות נבונה יובילו לחסכון מופלג, תיק סולידי שמנמן ופרישה מוקדמת ;)
לא הם לא.
מי שהפך ליור ועד עובדים קיבל קפיצה בשכר, ההתאגדות הובילה לתנאים משופרים לעובדים שהחברה מגלגלת על הלקוחות.
ועדיין נשאר לראות כיצד החברה הופכת לטובה יותר ויעילה יותר כפיצוי על ההוצאה הנוספת.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
לא חשוב שמות "חתרנות" - המחולל הסמוי מאחורי הפנטזיות הדינדיבידואליות כמו עצמאות כלכלית/המחאה החברתית? אוף טופיק 16
ה המחאה או הפקדה צרכנות פיננסית 2
L המחאה למוטב בלבד, כאשר למוטב אין חשבון בנק, ניתן לפדותה? צרכנות פיננסית 4
מ עסקים שמבקשים המחאה עם מוטב "פתוח" צרכנות פיננסית 46
c881 התגובות לחוק החמץ כנראה לא היו ברורות פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 19
c881 עמידה ב-GDPR, כנראה שצריך להסיר את Google Analytics פוסטים מאיכות נמוכה 5
S יש סעיף בעבודה שלי לגבי קרן השתלמות והייתי אמור לקבל אותו (כנראה) אבל עדיין לא, מה לעשות? אוף טופיק 2
F Tradelines בכרטיסי אשראי אמריקאיים - האם משתלם? כנראה שלא ואולי מסוכן צרכנות פיננסית 10
A הפניקס הולכים כנראה לרכוש את הלמן (גמל&פנסיה) ): צרכנות פיננסית 6
Roi הפשע כנראה משתלם במדינת ישראל !!! אוף טופיק 328
waskindalost אבי כץ - עצוב אבל כנראה נכון ... מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 28

נושאים דומים

Back
למעלה