Shnizelia
משתמש בכיר
- הצטרף ב
- 2/7/22
- הודעות
- 1,555
- דירוג
- 2,024
אני יודע שאנחנו בפורום שמטיף למינימליזם ואנטי צרכנות, אבל רציתי לפתוח דיון בנושא שהוא לא בדיוק "מינימליסטי" אבל בעיני משמעותי לא פחות במדינה נטולת תחבורה ציבורית וזה היעלמות של מכוניות קטנות וזולות. פעם, בעבר הלא רחוק, יבואני רכב ישראלים הציעו מכוניות חדשות בטווח מחירים בין 60 עד 80 אלף שקלים.
הרכב הנוכחי שלי פיג'ו 208 נרכש ב-83,000 אלף "על הכביש" ב-2017. מדובר במנוע 1.2 טורבו וגיר אוטומט 6 הילוכים. באותה תקופה היה ניתן למצוא גם מכוניות ב-60 אלף.
בוא נסתכל על היצע הרכב הישראלי בשנת 2023:
דאצ'יה סנדרו שהיה ניתן לרכוש ב-2017-2018 חדשה ב-55 אלף ירדה לחלוטין מההיצע של היבואן. היום הדגם הכי זול של היבואן מתחיל מ-115,000 אלף עבור דאצ'יה דאסטר.
פיג'ו הציעו פעם את ה-208 ידנית ב-70 אלף ו-80 אלף אוטומט. בשנת 2023 פיג'ו 208 החדשה נמכרת ב-130 אלף. (כן, כן, מנוע טורבו בנזין, גיר אוטומט ושאר הצלצולים אבל 130 אלף!!!)
רנו הציעו עד לפני שנה את הקליאו בגרסה ידנית ב-80 אלף. היום הרכב הכי זול של היבואן קליאו אוטומט נמכרת החל מ-110 אלף. רנו טווינגו שבעיני רכב מקסים לא משווק יותר בישראל.
שברולט הפסיקו לייצר את הספארק, אבל עדיין משווקים את הדגם היוצא ב-93 אלף על הכביש (מחיר השקה לפני כמה שנים טובות היה בסביבות ה-70 אלף לגרסה הפשוטה)
קיה פיקנטו 93 אלף. (בעבר המאוד לא רחוק היה אפשר לרכוש חדשה ב-70 אלף)
פיאט השיקו את ה-500 החשמלית ב-100 אלף לגרסה 180 קילומטר ו-120 אלף לגרסה 320 קילומטר. היום מוכרים רק את הדגם עם טווח נסיעה גדול יותר ב-160 אלף
והלאה והלאה
יונדאי צדיקים בסדום מביאים את ה-i10 ידנית ב-77 אלף. לדעתי אפשר לספור על יד אחת כמה יחידות הם מוכרים ממנה בשנה.
אני יודע שרכישת רכב חדש נוגד את עקרונות המינימליזם, אבל התייקרות בקטגורית החדשות משמעותה זינוק מחירים בקטגוריה יד 2. ברור לי שיבואני רכב יגידו "לא היה ביקוש" בלה בלה בלה, אבל במדינה עם מחירי רכב בין הגבוהים בעולם הייתה מצפה ליותר תודעה צרכנית בתחום.
בעיני המצב מאוד מתסכל
הרכב הנוכחי שלי פיג'ו 208 נרכש ב-83,000 אלף "על הכביש" ב-2017. מדובר במנוע 1.2 טורבו וגיר אוטומט 6 הילוכים. באותה תקופה היה ניתן למצוא גם מכוניות ב-60 אלף.
בוא נסתכל על היצע הרכב הישראלי בשנת 2023:
דאצ'יה סנדרו שהיה ניתן לרכוש ב-2017-2018 חדשה ב-55 אלף ירדה לחלוטין מההיצע של היבואן. היום הדגם הכי זול של היבואן מתחיל מ-115,000 אלף עבור דאצ'יה דאסטר.
פיג'ו הציעו פעם את ה-208 ידנית ב-70 אלף ו-80 אלף אוטומט. בשנת 2023 פיג'ו 208 החדשה נמכרת ב-130 אלף. (כן, כן, מנוע טורבו בנזין, גיר אוטומט ושאר הצלצולים אבל 130 אלף!!!)
רנו הציעו עד לפני שנה את הקליאו בגרסה ידנית ב-80 אלף. היום הרכב הכי זול של היבואן קליאו אוטומט נמכרת החל מ-110 אלף. רנו טווינגו שבעיני רכב מקסים לא משווק יותר בישראל.
שברולט הפסיקו לייצר את הספארק, אבל עדיין משווקים את הדגם היוצא ב-93 אלף על הכביש (מחיר השקה לפני כמה שנים טובות היה בסביבות ה-70 אלף לגרסה הפשוטה)
קיה פיקנטו 93 אלף. (בעבר המאוד לא רחוק היה אפשר לרכוש חדשה ב-70 אלף)
פיאט השיקו את ה-500 החשמלית ב-100 אלף לגרסה 180 קילומטר ו-120 אלף לגרסה 320 קילומטר. היום מוכרים רק את הדגם עם טווח נסיעה גדול יותר ב-160 אלף
והלאה והלאה
יונדאי צדיקים בסדום מביאים את ה-i10 ידנית ב-77 אלף. לדעתי אפשר לספור על יד אחת כמה יחידות הם מוכרים ממנה בשנה.
אני יודע שרכישת רכב חדש נוגד את עקרונות המינימליזם, אבל התייקרות בקטגורית החדשות משמעותה זינוק מחירים בקטגוריה יד 2. ברור לי שיבואני רכב יגידו "לא היה ביקוש" בלה בלה בלה, אבל במדינה עם מחירי רכב בין הגבוהים בעולם הייתה מצפה ליותר תודעה צרכנית בתחום.
בעיני המצב מאוד מתסכל
נערך לאחרונה ב: