• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

הטלפון הסלולרי (החכם?) שלכם.

amidar

משתמש רגיל
הצטרף ב
25/1/15
הודעות
784
דירוג
1,080
אני מקווה שתהיה הענות בפורום לשרשור הזה, כי הוא יכול להיות מאד מעניין ומועיל לכולנו.

אשמח אם כל מי שיענה יעשה זאת בפורמט הבא:
1. דגם הטלפון הנוכחי (חברה, מודל, אפשר לרשום גם שינויים שביצעתם כמו החלפה לסוללה גדולה יותר, הוספת כרטיס זיכרון, החלפת ROM וכמובן - למה עשיתם אותם)
2. זמן אחזקה שלו ושימוש בו (כמה זמן המכשיר נמצא ברשותכם? כמה זמן אתם משתמשים בו? הזמנים לא חייבים להיות זהים)
3. סיבות לרכישה\קבלה\המשך החזקה שלו (מדוע בחרתם את המכשיר הזה ספציפית?)
4. סיבות לעבור\להחליף מכשיר (כלומר - מה יגרום לכם להחליף מכשיר?)
(אשמח לשמוע פרטים נוספים)

אני אתחיל:

1. סמסונג גלקסי S2, תוספת כרטיס זיכרון 32GB, חשבתי שיהיה לי שימוש בכרטיס הזיכרון, למרות שנולד לנו לפני מספר חודשים תינוק ראשון, עדיין לא הגעתי למצב שאני זקוק למקום בכרטיס. ROM מערכת הפעלה הוחלפה ל-Cyanogenmod kitkat, מאד מרוצה ושוקל לשדרג ל-lollipop בקרוב אחרי שהגרסא תתייצב.
2. נמצא אצלי ובשימוש מאפריל 2012. שנה ראשונה כטלפון שקיבלתי מהחברה, ולאחר שנה רכשתי אותו (ב-2300 ש"ח, אבוי לי, עוד לא הכרתי את הסולידית!) כי התאים לי להמשיך איתו. גילוי נאות - זה הטלפון הראשון עם מסך מגע שהיה לי, לפניו הייתי עם nokia E52, ולפני כן עם nokia e51. השתיקה יפה לדגמים שהיו לי עוד לפני כן...
3. היתה לי אופציה לבחור בטלפון הזה או אייפון בהתחלה, ובתור איש תוכנה העדפתי שליטה כמה שיותר נרחבת על המכשיר, לכן הבחירה באנדרואיד היתה ברורה. לא בטוח שהייתי ממליץ על המכשיר הזה למישהו שלא אוהב "לקנפג" מכשיר סלולרי.
4. כשיבוא היום שלא אוכל (טכנית) להפעיל משהו שאני צריך על המכשיר, או שלא אוכל לקבל זמני תגובה סבירים באפליקציות שאני משתמש בהן, אשקול להחליף. כרגע, עובדים על התאמה של android marshmallow לטלפון הזה, וזה מאד יפתיע אותי אם אני אזכה להגיע גם לגרסא הזו על גבי הטלפון הנוכחי שלי :)

אשמח לשמוע את הצד שלכם, ולהחכים :)
 
נערך לאחרונה ב:
אשמח אם כל מי שיענה יעשה זאת בפורמט הבא:
1. דגם הטלפון הנוכחי (חברה, מודל, אפשר לרשום גם שינויים שביצעתם כמו החלפה לסוללה גדולה יותר, הוספת כרטיס זיכרון, החלפת ROM וכמובן - למה עשיתם אותם)
גלקסי 5
2. זמן אחזקה שלו ושימוש בו (כמה זמן המכשיר נמצא ברשותכם? כמה זמן אתם משתמשים בו? הזמנים לא חייבים להיות זהים)
כמעט שנה
3. סיבות לרכישה\קבלה\המשך החזקה שלו (מדוע בחרתם את המכשיר הזה ספציפית?)
היה לי גלקסי 1 שדי התפגר. המכשיר הספציפי הזה היה מכשיר הדגל הקודם של סמסונג (כלומר בין הטובים בשוק) ובמחיר נמוך משמעותית ממחיר ההשקה
4. סיבות לעבור\להחליף מכשיר (כלומר - מה יגרום לכם להחליף מכשיר?)
חוסר תפקוד של המכשיר הנוכחי בלבד

רק אציין שהמכשיר נקנה לפני החשיפה לבלוג, ורוב הסיכויים שאם הייתי צריך להחליף מכשיר עכשיו הייתי הולך על סיני.
 
נערך לאחרונה ב:
טוב, אני לא עובד לכן הדרישות שלי מטלפון חכם מועטות ואני מעדיף טלפון טיפש.
לפני שנתיים קניתי טלפון חכם בשופרסל (4.5 אינץ', 4 ליבות, אנדרויד גנרי). מחיר קטלוג 450 ש"ח, מחיר מבצע 400 ש"ח, מחיר לבעלי כרטיס אשראי שופרסל 350 ש"ח.
מכשיר מיצרן סיני לא ידוע אבל כתוב עליו Champion Mobile. זיכרון 512 + 1GB, הוספתי כרטיס זיכרון חיצוני 32GB + תוכנה Link2SD שהיא מעבירה את רוב התוכנות לכרטיס החיצוני כך שהזיכרון הפנימי פנוי למערכת. שני חריצי סים (054 הוותיק לשיחות נכנסות ו 012 לשיחות יוצאות).
מה התקנתי עליו? - מפות גוגל לניווט אוף ליין, אפליקצית שופרסל (אחלה מבצעים), be-on-road (עוד אפליקציה לניווט אוף-ליין) עם מפות להורדה.
זהו זה.
שדרגתי מ 4.2 ל 4.4 וזהו - לא ניתן לשדרג יותר בגלל החומרה אבל ממש לא איכפת לי ואמתין עוד שנתיים לשדרוג הבא.
 
nexus 4. נקנה מגוגל ב200$ לפני שלוש שנים ויובא על ידי חברים לארץ ישראל. התחיל לקרטע אחרי שנתיים ובינתיים הוחלף מסך ובטרייה. סך הכל טוב ביחס למחיר אבל התקלקל מהר מדי
 
nexus 5 עם 32 GB זיכרון מובנה. נקנה מגוגל בארה״ב ב-400$ לפני כשנתיים, בסוף 2013 (החליף HTC One X שהיה לי כשנתיים לפני כן).
נרכש בתור מכשיר זול בזמנו יחסית לקטגוריה של מכשירים חזקים, ועם גרסת אנדרויד ״נקייה״ (בלי שטויות נוספות שחברות מתקינות לך) שמקבלת עדכונים שוטפים ומהירים מגוגל.
יוחלף עוד כחצי שנה (כשיהיה בן שנתיים וחצי) בנסיעה הבאה לארה״ב - ביצועים/איטיות זה אחד השיקולים, יחד עם העובדה שכפתור ה-power התקלקל עם השנים ומתחיל לעשות בעיות של כיבוי/איתחול לא מכוון של הטלפון.
 
1) אייפון 6 , של אפל . 64 גיגה כסוף ויפה עם שריטה :(
2) המכשיר אצלי בערך שנה , אבל אני עם אייפון משנת 2011 מאוד מרוצה
3) קניתי את האייפון 6 אחרי שהאייפון 4 שלי הפסיק לשתף פעולה באופן מספק (נתקע כל הזמן, בזמן שיחה התקשר לאנשים אחרים, שלח הודעות , עבר לרמקול, חסם אנשי קשר ! שהייתי צריכה ועוד ועוד). קניתי אייפון כי אני אוהבת מק יש לי מחשב של מק (והוא מצויין ) אייפוד ועכשיו אייפון. דווקא הטאבלט הוא של סמסונג (אבוי לבושה על זה שיש לי כל כך הרבה מכשירים שעושים בדיוק את אותו דבר, כל כך לא סולידי).
הסיבות שלי לבחירה באייפון, סיבה אחת: הוא הכי יפה.
4) סיבות להחליף, כמו הטלפון הקודם כשהוא יפסיק לעבוד / לא יספק אותי אקנה חדש. אם האייפון 4 היה ממשיך לעבוד כמו שצריך מבחינתי הייתי נשארת איתו מאוד מאוד אהבתי אותו.
לפני האייפון 4 היה לי נוקיה קטן (שהסוללה מחזיקה נצח ועם מקשים לחיצים בלי מסך מגע ובלי עברית) שמאוד אהבתי וקיבלתי בחינם במעמד חידוש חוזה ברומניה שם גרתי אז. לפני זה היה לי עוד נוקיה חמוד לאללה ששילמתי עליו 35 שקלים גם במעמד חידוש חוזה ברומניה (כל שנה אפשר לחדש חוזה עם המפעיל ולקבל מחירים חדשים).
חייבת לציין שהאייפון 4 היה עבורי קפיצת מדרגה לעולם אחר ומאוד מאוד אהבתי אותו. את ה6 אני אוהבת פחות, דבר ראשון כי אני כבר רגילה,דבר שני סוללה.... ודבר שלילי הוא נופל לי כל הזמן ונשרט. בנוסף ציפיתי לכמה שינוי משמעותים לעומת ה4 (שאפליקציות לא יתקעו, שיהיה מהיר יותר, שהסוללה תעבוד כמו שצריך) וקצת התאכזבתי. המצלמה מעולה.
 
1. HTC one x xl s720e

2. נקנה ביוני 2014 באליאקספרס ב-150$. הטלפון refurbished והפסיקו לייצר את הדגם בסוף 2013.

3. קניתי עקב המלצה של חבר לעבודה שבקיא מאוד בתחום.

4. אחליף מכשיר כשזה ישבוק חיים, מתכנן להוציא בערך אותו סכום בעתיד.
 
1. thl w100s. מגיע עם 1GB זיכרון פנימי. שמתי כרטיס זיכרון של 32GB.
2. שנה וחצי בדיוק. טוחן לו ת'תחת :).
3. זול. 760 שקל. 4 ליבות. HD. בקיצור עושה הכל.
4. אין עדכונים יותר למערכת הפעלה אחרי 4.2.2 אז לאט לאט אפליקציות יתחילו לעשות בעיות.
1 GB אף פעם לא מספיק לי לכל האפליקציות (יש לי מעל 100) (למרות שהעברתי מה שאפשר לSD, לא הכל אפשר. למשל פייסבוק לוקח לבד 100-200MB), וכל פעם שאני רוצה לעדכן אפליקציה או להתקין חדשה אני צריך להתחיל למחוק דברים מהזיכרון וכו'.. מעצבן.
בקיצור, פלאפון הבא יהיה עם לפחות 2GB פנימי עדיף 3GB, וכנראה אחד מהיותר מוכרים ולא סתם סיני בשביל שיקבל גם עדכונים ולא יזנחו אותו. כנראה משהו בסגנון G3 של היום באיזור ה1.5K גג. בכל מקרה מקווה שזה יהיה רק עוד איזה שנה וחצי.
 
1. nexus 5x 32GB דנדש שנרכש לפני כחודשיים בארה"ב והגיע לארץ בעזרת חברים. מחירו 470$.
2. ראה 1.
3. קניתי כי רציתי טלפון אמין ומהיר שיחזיק למספר שנים והרושם שלי מהדור הקודם (נקסוס 5) הוא שזה המצב, גם העובדה שהוא מגיע "ערום" בלי אפליקציות מיותרות שיחקה תפקיד בהחלטה. כמו כן העדפתי לקנות מכשיר מדור חדש כי יש לי כוונה להשתמש בו למשך תקופה ארוכה.
4. המכשיר הקודם שלי היה Samsung Galaxy S2 שהיה איתי כ4 שנים דעך ודעך עד שפשוט לא התעורר בוקר אחד. מבחינתי הסיבה היחידה להחליף מכשיר היא אם הוא הפסיק לעבוד או עובד בתת תפקוד.
 
1. נקסוס 4, נקנה ב 350 דולר בארה"ב.
2. קצת יותר מ 3 שנים.
3. ה price/performance שלו בזמנו היה מעולה, והוא עדיין עובד טוב. לא עשה לי אף בעיה רצינית מאז שיש לי אותו.
4. רק כשמשהו ממש בסיסי יתקלקל (ושלא ניתן לתיקון במחיר של מאות בודדות של שקלים).
 
1. דגם הטלפון הנוכחי
OPPO FIND 7.
3GB RAM, כונן של 32GB. הוסף כרטיס של 64GB.
המערכת היא COLOR OS. יש להם אופציה ל-UNIFIED STORAGE כך שאפשר להשתמש בכל ה-32GB לאפליקציות.

2. זמן אחזקה שלו ושימוש בו.
כ-10 חודשים

3. סיבות לרכישה\קבלה\המשך החזקה שלו.
המכשיר הקודם היה 1+1. נקנה ב-1200 שח.
עקב עליית הדולר ומבצע על ה-FIND7, מכרתי את ה-1+1 ב-1400 שח וקניתי את הנוכחי ב-1650. כלומר 250 שח בתהליך חידוש מכשיר בן שנה.
בדרך כלל, אני מחליף מכשיר אם המכשיר של האשה כבר לא עומד בדרישות - אני מוריש לה את ה"נוכחי שלי".
סיבה לגודל המסך 5.5"... למעשה היום זה המחשב שלי.
הילדים ביצעו השתלטות עויינת על המחשב הביתי ואם אני רוצה לראות מחשב לפני שהם נרדמים - אני על הסלולרי.
סיבה לרכישת המכשיר - מוניטין החברה לגבי החלפה/תיקון/עמידה באחריות - סיפורים ברשת על מכשירים ש"טבלו" במים והחברה החליפה בלי שאלות.

4. סיבות לעבור\להחליף מכשיר (כלומר - מה יגרום לכם להחליף מכשיר?)
המכשיר הבא בדרך, מכיוון שאני חושב לרדת בגודל המסך ל-5". אותה חומרה למעשה, רק מסך קטן יותר.
 
היה לי גלקסי 3 3500 שח הסמארטפון הראשון שהחזיק מעמד שנתיים וחודשיים היה בתיקון לפחות פעם אחת (650 שקל תיקון) לקראת הסוף נתקע הרבה ואז קיבלתי מתנה lg2 שיש לי עכשיו כמעט שנה הוא בגדול בסדר אבל יש בעייה של סנכרון עם אמזון וספיקר בשיחות על הפנים.
 
נערך לאחרונה ב:
1. סמסונג גלקסי S6. הכל מקורי.
2. בן כמה חודשים טובים, נרכש כשבועיים שלושה אחרי שיצא.
3. בחרתי בו כי אני רגיל מאד כבר לסמסונג ואוהב את הממשק שלהם. שודרג מS4
4. שדרוג לS7 או S8 כשיצאו.
 
אשמח אם כל מי שיענה יעשה זאת בפורמט הבא:
1. דגם הטלפון הנוכחי (חברה, מודל, אפשר לרשום גם שינויים שביצעתם כמו החלפה לסוללה גדולה יותר, הוספת כרטיס זיכרון, החלפת ROM וכמובן - למה עשיתם אותם)
2. זמן אחזקה שלו ושימוש בו (כמה זמן המכשיר נמצא ברשותכם? כמה זמן אתם משתמשים בו? הזמנים לא חייבים להיות זהים)
3. סיבות לרכישה\קבלה\המשך החזקה שלו (מדוע בחרתם את המכשיר הזה ספציפית?)
4. סיבות לעבור\להחליף מכשיר (כלומר - מ

1. Nokia c2
2. בשימוש כמעט שנתיים
3. נקנה לאחר שהקודם (גלקסי note) התקלקל בחיבור לחוט. בבחירת הנוכחי נלקחו בחשבון החסרונות (לטעמי) שהיו בקודם, ומהנוכחי אני יותר מרוצה. גודל נוח לשיחה, גישה מהירה עם מקשים ואפשרות תפעול ביד אחת, שום בעיות תאורה בשמש, סוללה שלא נגמרת כל יומיים, שקט נפשי, הפרדה בין טלפון לשאר הפונקציות - כבר לא יקרה ששיחה תיכנס לי באמצע הקריאה/הסרט ותתפוס את כל המסך.
4. יוחלף כשהנוכחי יתקלקל או יגנב. מי המשוגע שיגנוב טלפון טיפש :)
 
1.COOLPAD F1. החלפתי לרום נקי של גוגל שפתר הרבה בעיות של אפליקציות סיניות ותאימות.
2. נמצא ברשותי כשנה.
3. חיפשתי יחס עלות/תועלת מצוין, הרחבתי את החיפוש אל מעבר לעולם המכשירים הממותגים המוכר ופניתי אל השוק הסיני. המכשיר הנ"ל כיכב בקטגוריה שלו (עלה כ140$): 8 ליבות 1.7GHz, רם 2GB, מצלמה טובה, GPS מצוין ועוד.
4. אחליף מכשיר רק כשילך לעולמו/החומרה שלו תהיה מיושנת מדי להרצת רוב האפליקציות שאני משתמש בהן .
רכשתי כלי חשוב -הידע בהחלפת רומים כך שאוכל לטפל בהרבה בעיות שבעבר סבלתי מהן ולעיתים נאלצי להחליף מכשיר בגללן.
 
1. אייפון 5 32Gb
2. שנתיים וחצי
3. זה מה שנתנו בעבודה ( לא שילמתי עליו בכלל )
4. בגדול מרוצה, ( לא אוהב את אפל ) עושה עבודה טובה, כשיחליטו להחליף אז יחליפו. לא מתכוון לרכוש
 
נערך לאחרונה ב:
1. Moto G 2nd generation
2. נקנה לפני כחצי שנה
3. עלה בארה"ב 160$ + משלוח + מס בקליפורניה = פחות מ200$, בחרתי בו כי הvalue for money שלו לפי מה שקראתי היה בין הטובים חוץ מאולי one plus one שלא היתה לי הזמנה עבורו.
4. אעבור מכשיר כשזה כבר לא יעבוד.

החסרון העיקרי של המכשיר הוא שאין לו הרבה מקום אחסון, כ 5GB זמינים. מדי פעם אני צריכה למחוק דברים מיותרים. אולי מתישהו אוסיף כרטיס SD, בינתיים אני מסתדרת.
 
1. Galaxy S3 + כרטיס 32GB. מחליף ROM בערך אחת לשבועיים, עדיין לא מצאתי אחד של lollipop שעונה על הדרישות ולכן הבא יחזור להיות ה- Kitkat שהיה לפניו והייתי מרוצה ממנו.
2. מנובמבר 2012, 3 שנים וקצת, ללא תקלה אחת (טפו טפו חמסה חמסה)
3. לפניו היה לי נוקיה עם מ.הפעלה Symbian הנוראית שנקנה במחיר מופקע באורנג' ככה שהייתי חייב להחליף, בזמנו נחשב המכשיר Android הכי טוב בשוק
4. כשישבוק, עד אז לא רואה סיבה להחליף אותו.
 
Back
למעלה