• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

החזר מס רווח הון לתושב חוץ

  • פותח הנושא פותח הנושא odedniv
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

odedniv

משתמש רשום
הצטרף ב
6/7/25
הודעות
6
דירוג
1
עברתי לאנגליה ב-2022 ואת שנת המס 2023 דיווחתי כ"לא תושב" (אחרי קצת הלוך חזור עם מס הכנסה). כעת התיק במצב "לא פעיל מיועד לסגירה".

ב-2024 פדיתי חלק מקרן השקעות בארץ שיצרה רווחי הון, והופרש מס במקור. אני צריך לקבל החזר מס מישראל כדי לשלם מס באנגליה במקומו, לפי אמנת המס.

למישהו יש ניסיון בזה? האם זה טופס 1301, או שזה יפתח לי תיק מחדש? טופס 1301 מקוון לא מאפשר להוריד את הסימון מ"תושב", האם הדרך הנכונה היא להעלות PDF?

תודה מראש!
 
עדיף לפנות ליועץ מס, שיכול לוודא את מלוא התמונה מקצה לקצה
 
טופס 1301 מקוון לא מאפשר להוריד את הסימון מ"תושב", האם הדרך הנכונה היא להעלות PDF?
יש שדות שמס הכנסה מאפשר לשנות רק בפנייה באזור האישי עם אסמכתאות מתאימות.
עשית ניתוק תושבות סדור מולם?


אני צריך לקבל החזר מס מישראל כדי לשלם מס באנגליה במקומו, לפי אמנת המס.
שים לב שההחזר יהיה חלקי, כי בישראל יקחו לך מס רווח הון על הזמן היחבי שהחזקת בנייר הערך כתושב ישראל ביחס לכלל זמן האחזקה שלו.
 
יש שדות שמס הכנסה מאפשר לשנות רק בפנייה באזור האישי עם אסמכתאות מתאימות.
פנייה רגילה והעלאת קבצים? זאת אומרת לא בטופס מקוון? האם כדאי בהעלאת קובץ במסך הדיווחים או בפניות? האם זה עדיין טופס 1301?

עשית ניתוק תושבות סדור מולם?
סדור ככל הניתן. הגשתי טופס 1348 ב-2023 ואחרי הלוך חזור הם הורידו את נקודות התושב. בשומה היה כתוב "סוג: חוץ", לא יודע אם זה נחשב רולינג.

שים לב שההחזר יהיה חלקי, כי בישראל יקחו לך מס רווח הון על הזמן היחבי שהחזקת בנייר הערך כתושב ישראל ביחס לכלל זמן האחזקה שלו.
אמנת המס עם אנגליה קובעת שהכל חייב במדינת תושבות.

אם זאת בשנה שעברה עשיתי חישוב פרו רטה בטעות ודיווחתי באנגליה את המס הישראלי כקרדיט ואף אחד לא התנגד... השנה אבקש החזר מלא בהתאם לאמנה.
 
פנייה רגילה והעלאת קבצים? זאת אומרת לא בטופס מקוון? האם כדאי בהעלאת קובץ במסך הדיווחים או בפניות? האם זה עדיין טופס 1301?
התכוונתי שצריך לבקש ממס הכנסה שיעדכנו בטופס 1301 המקוון את הסטטוס שלך ל"לא תושב"
את הבקשה מגישים במסך הפניות באזור האישי שלך.
שאר הנתונים מזינים בצורה מקוונת.

סדור ככל הניתן. הגשתי טופס 1348 ב-2023 ואחרי הלוך חזור הם הורידו את נקודות התושב. בשומה היה כתוב "סוג: חוץ", לא יודע אם זה נחשב רולינג.
מעולה, אז לציין בפניהם את זה ולהוסיף את האישור/שומה כל מה שרלוונטי ויוכיח להם שאתה לא תושב כבר (למרות שכבר כנראה רשום אצלם).

אמנת המס עם אנגליה קובעת שהכל חייב במדינת תושבות.
עבור שנת המס שאתה מגיש עבורו, זה נכון.
עם זאת, היית אמור לשלם לישראל מס יציאה בשנה בה ניתקת תושבות, וישראל הסכימה לדחות את זה עד למכירה בפועל. עקב הדחייה, אירוע המס במקרה מכירה מבחינת יישראל הוא בשנת ניתוק התשובות, ולכן אין סתירה לאמנה.
 
התכוונתי שצריך לבקש ממס הכנסה שיעדכנו בטופס 1301 המקוון את הסטטוס שלך ל"לא תושב"
את הבקשה מגישים במסך הפניות באזור האישי שלך.
שאר הנתונים מזינים בצורה מקוונת.

מעולה, אז לציין בפניהם את זה ולהוסיף את האישור/שומה כל מה שרלוונטי ויוכיח להם שאתה לא תושב כבר (למרות שכבר כנראה רשום אצלם).
תודה זה בדיוק מה שהיה חסר לי! אבקש מהם לעדכן (אני כבר בהלוך חזור מולם אבל לוקח זמן).

עבור שנת המס שאתה מגיש עבורו, זה נכון.
עם זאת, היית אמור לשלם לישראל מס יציאה בשנה בה ניתקת תושבות, וישראל הסכימה לדחות את זה עד למכירה בפועל. עקב הדחייה, אירוע המס במקרה מכירה מבחינת יישראל הוא בשנת ניתוק התשובות, ולכן אין סתירה לאמנה.
מעניין. אני מבין שזה מה שכתוב בחוק הישראלי, אבל אם אני מבין נכון כל המטרה של האמנה היא "לערוך" את החוקים הפנימיים של כל מדינה לטובת חוק משותף "חדש", ושבעצם האמנה "מנצחת".

האמנה כותבת במפורש שהכל (פרט לרווחים ספציפיים שלא כוללים רווחי הון) חייב רק במדינת התושבות, מה שגורם לי להבין שהיא מודעת לחוקים הפנימיים כמו "מס היציאה" של ישראל.

אני מבין את זה לא נכון?
 
האמנה כותבת במפורש שהכל (פרט לרווחים ספציפיים שלא כוללים רווחי הון) חייב רק במדינת התושבות, מה שגורם לי להבין שהיא מודעת לחוקים הפנימיים כמו "מס היציאה" של ישראל.

אני מבין את זה לא נכון?
כפי שהסברתי, מדינת ישראל רואה במועד אירוע המס כשנת העזיבה, הגם שמכרת לאחר העזיבה.
בשנת העזיבה לא היית תושב בריטניה ולכן מס היציאה מגיע לישראל.
אין לי דעה משל עצמי בהיבט הזה (זה נשמע מעט הגיוני שבגלל הדחייה עדיין מגיע להם משהו). כך ישראל מתנהלים בפועל.
 
הבנתי, תודה רבה!

איך מדווחים את זה? אני פשוט מכניס רווחים חלקיים בסעיף רווחי הון (ערכים שונים מהטפסים המצורפים מחברת ההשקעות)?

שנה שעברה הם התעלמו מהמספרים שכתבתי והייתי צריך לפנות אליהם שיתקנו, תוהה אם יש דרך יותר קלה.

נ.ב. הבנתי את מה שכתבתי קודם כי זה מה שנציג של רשות המיסים באנגליה אמר לי, אחרי שקרא את האמנה.
 
איך מדווחים את זה? אני פשוט מכניס רווחים חלקיים בסעיף רווחי הון (ערכים שונים מהטפסים המצורפים מחברת ההשקעות)?
כן, פלוס נספח חישוב שמראה כמות ימי אחזקה כוללת וכמות ימי אחזקה כתושב ישראל, ואת היחס ביניהם כפול הרווח הכולל.


שנה שעברה הם התעלמו מהמספרים שכתבתי והייתי צריך לפנות אליהם שיתקנו, תוהה אם יש דרך יותר קלה.
אתה מתכוון שלא משנה מה כתבת בדוח הם תיקנו למה שרשום ב867?


נ.ב. הבנתי את מה שכתבתי קודם כי זה מה שנציג של רשות המיסים באנגליה אמר לי, אחרי שקרא את האמנה.
אדגיש שוב. בשנת מס בודדת הוא צודק ב100%, הסיבוכים וכפלי המס מתחילים כאשר רשויות טוענות שהכנסה X היא בעצם משנת מס אחרת.
 
אתה מתכוון שלא משנה מה כתבת בדוח הם תיקנו למה שרשום ב867?
סוג של, חברת הביטוח (הכשרה) לא נתנה לי 867 אבל יש אישור משיכה שכולל את סכום התשלום, ויש לי את אישורי ההפקדה שאני יכול לחשב לפיהם את הפרו רטה.

אדגיש שוב. בשנת מס בודדת הוא צודק ב100%, הסיבוכים וכפלי המס מתחילים כאשר רשויות טוענות שהכנסה X היא בעצם משנת מס אחרת.
אלך על בטוח ואעשה כמו שאתה אומר.

לי אין אינטרס לכאן או לכאן כי המס באנגליה גבוה יותר (24% נומינלי במקום 20% ריאלי), ואותם לא מעניין התקופה היחסית (אם אני מבין נכון מהנציג), רק ה"קרדיט" על מה ששולם במדינה אחרת.
 
לי אין אינטרס לכאן או לכאן כי המס באנגליה גבוה יותר (24% נומינלי במקום 20% ריאלי), ואותם לא מעניין התקופה היחסית (אם אני מבין נכון מהנציג), רק ה"קרדיט" על מה ששולם במדינה אחרת.
מקווה ומאחל שיאשרו לך את הקרדיט. בארה"ב לעתים שוללים את הקרדיט על מס יציאה כי מבחינתם אתה תושב וצריך לשלם מלוא המס בארה"ב.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אישרו לי שנה שעברה כשעשיתי את זה
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
R החזר מס רווח הון ששולם בעקבות הפסד הון בשלב מאוחר יותר מיסים 1
S מילוי טופס 135 החזר מס מקוצר ודיווח רווח הון מניות אמריקאיות בברוקר ישראלי מיסים 2
Z אם נישום הרוויח בשנה 4x בארץ ונוכה מס במקור 1x. כמו כן מציג הנישום טופס רווח/הפסד שנתי מברוקר זר המראה שמימש הפסדים נטו בסך 2x. הנישום מבקש החזר 0.5x. מיסים 6
T החזר מס הון על רווח שנתי מינימלי שוק ההון 3
ס החזר מס באמצעות אלפי על משכורת, הכנסה חדשה משכר דירה מיסים 7
מ למה לא נותנים לי להגיש החזר מס מיסים 15
H החזר מס אוטומטי לגמלאים על ריבית מפיקדון או מתוכנית חיסכון למי שנולדו לפני 2.1.1948 מיסים 3
SolidAce החזר מס מתשלום מס לארצות הברית במכירת מניות בברוקר זר מיסים 10
S טופס 1301 דיווח על החזר מס משנה שעברה מיסים 5
S החזר מס - אבטלה מיסים 3
B החזר מס לבני זוג מעל 60 שאחד מהם נכה מיסים 2
E החזר מס - איך להצהיר על המס ששילמתי בגין שכר דירה מיסים 8
עידו ג החזר מס עבור מס שבח / מס רכישה מיסים 36
algo.il החזר מס - ביטוח חיים פרטי + IRA לעומת ביטוח חיים פרטי + פנסיה רגילה ועוד מיסים 0
מ החזר מס לאזרח אמריקאי בגין לימודים מיסים 3
לאץ' בקשת החזר מס לשכירה- טופס 135 או 1301? מיסים 5
R החזר מס על שנת 2018 מיסים 19
תום חדד החזר מס בעזרת אלפי של הפסדים בשנת 2020 שוק ההון 13
hommie החזר מס על דיוידנדים - קיים? שוק ההון 7
P החזר מס, שליטה ב"חבר בני אדם" וטופס 150 מיסים 8
B החזר מס על רווחים בקופ"ג להשקעה מיסים 8
U החזר מס רווחי הון כנגד ריביות הלוואה מיסים 1
V מילוי אגורות בדוח החזר מס לשכירים מיסים 3
לאץ' החזר מס כאשר סטטוס אישי לא מעודכן מיסים 1
ס שאלה על החזר מס מיסים 4
E החזר מס מיסים 5
Z החזר מס בגין ריבית זכות בבנק - הסכום בטופס 867 נמוך מגובה ההחזר מיסים 14
D אפשר לקבל החזר מס על הסדר ריסק בקרן פנסיה? מיסים 6
מ החזר מס על שנת 2024 שאלות שלא מצאתי אליהן תשובות ברורות מיסים 6
מ האם קיימת דרך לקבל החזר על ניכוי מס מפיקדון שלא הושב? מיסים 14
I החזר מס וקיזוז ר"ה כנגד נקודות זיכוי מיסים 40
R החזר מס ל6 שנים אחורה, שממולא פרקטית בשנה השביעית - נותן הצמדה על 7 שנים? מיסים 3
R החזר מס - חשש שיש לי על מס מקסימלי שאולי יקחו לי אחורה מיסים 1
ש החזר מס חו"ל אוטומטי מיסים 0
לאץ' החזר מס על זכיה בשעשועון? מיסים 4
algo.il החזר מס ערך מוסף כשחוזרים מחופשות בחו"ל - טיפים ודגשים מיסים 0
ד לקחת החזר מס הכנסה או לתת לו לתפוח מיסים 19
J החזר מס מיסים 4
ד החזר מס לנפטרת מיסים 1
C החזר מס: היכן מציינים את המס שנוכה מדמי אבטלה מיסים 11
א כיצד מחושבת ריבית והצמדה של החזר מס? מיסים 34
ש החזר מס בחשבון ותיק השקעות זוגי מיסים 5
כ איך לקבל החזר מס משוק ההון מיסים 18
ש החזר מס מיסים 3
navv החזר מס והפקדה עצמאית לפנסיה בהפסקת עבודה מיסים 5
ריש-לקיש החזר מס בגין מגן מס מיסים 1
פ החזר מס מיסים 3
Echelon זיכוי/החזר מס בגין מיסוי במקור של דיבידנדים מארה"ב ע"י ברוקר זר מיסים 23
M החזר מס והפסדים ברי קיזוז ב 867 מיסים 4
ולנטין כיצד תמליצו לי לפעול בנוגע החזר מס ? מיסים 5

נושאים דומים

Back
למעלה