היי,
לדעתי נתקלתי בבעיה בירוקרטית, אבל אולי למישהו כאן יש ניסיון עם ביטוח לאומי.
לפני מספר שנים אשתי עזבה את מקום העבודה X ובשנת 2023 מכרה מניות RSU של חברה X עם ESOP כנאמן. ESOP ביצעו את המכירה, ניכו מכסימלי ולאחר מספר חודשים החזירו חלק מדמי הביטוח שגבו באופן הבא (פחות או יותר, ט.ל.ח
): הם פנו לחברה X וביקשו טופס 100 עבור 12 החודשים האחרונים בהם אשתי עבדה. חישבו את ההפרש בין דמי הביטוח המכסימלים לדמי הביטוח שחברה X ניכתה, הוציאו ״תלוש שכר״ עם כל הנתונים והחזירו לפי זה את עודף דמי הביטוח שהם גבו מעבר לתקרה.
במהלך אותם 12 החודשים אשתי הייתה בחופשת לידה, ולכן גם ביטוח לאומי ניכה דמי ביטוח לאומי מדמי הלידה שקיבלה. כמו כן, בחודש האחרון אשתי התחילה מקום עבודה חדש שגם ניכה דמי ביטוח לאומי. ESOP לא מכירה את הנתונים האלה, ולכן יש דמי ביטוח נוספים שצריכים לחזור הביתה.
מה הבעיה הבירוקרטית לבצע תיאום דמי ביטוח? ביטוח לאומי מבקש טפסי 100 מכל מקומות העבודה.
- ESOP לא מוכנה לספק טופס 100 בטענה שהיא איננה מעסיק, וטוענת שביטוח לאומי יכול לחשב את ההחזר אם נצרף לו טופס 106 מ-ESOP (בהצלחה לנו; כמו כן הטופס 106 של ESOP הוא ל-2023 כאשר גביית דמי הביטוח היא יחסית ל-12 החודשים האחרונים במקום העבודה, שיכולים להיות מקדמת דנא).
- טופס 100 של מקום העבודה X לא כולל את תוספת דמי הביטוח של מכירת ה-RSU. חשבתי שאולי הם יוציאו טופס 100 חדש עם מספרים מעודכנים עקב מכירת ה-RSU, אבל אני לא מכיר מספיק את החוק. הם לא עשו את זה.
הייתי שמח אם ביטוח לאומי יכול היה להסתפק בקיים. יש לי טופס 100 מטעם עבודה X, טופס 100 ממקום העבודה החדש ואישור דמי לידה מטעם ביטוח לאומי (קצת אירוני שביטוח לאומי לא מוציא טופס 100 לדמי הביטוח שהוא בעצמו מנכה מדמי הלידה) שפורסים את 12 החודשים המתאימים. כמו כן, יש לי טופס 106 של ESOP עם המספר המדויק של דמי הביטוח שהם ניכו לי. הייתי שמח אם הם היו מחלקים אותו ב-12 כדי לייצר טופס 100 וירטואלי ומחשבים את ההחזר שלי.
האם יש דרך שלא כוללת הגעה פרונטלית לסניף של ביטוח לאומי כדי לקבל את הכסף בחזרה? לאחר מספר התכתבויות עם ביטוח לאומי קיבלתי תשובה כללית של ״הנושא בבדיקה״. תודה לכולםן.
לדעתי נתקלתי בבעיה בירוקרטית, אבל אולי למישהו כאן יש ניסיון עם ביטוח לאומי.
לפני מספר שנים אשתי עזבה את מקום העבודה X ובשנת 2023 מכרה מניות RSU של חברה X עם ESOP כנאמן. ESOP ביצעו את המכירה, ניכו מכסימלי ולאחר מספר חודשים החזירו חלק מדמי הביטוח שגבו באופן הבא (פחות או יותר, ט.ל.ח

במהלך אותם 12 החודשים אשתי הייתה בחופשת לידה, ולכן גם ביטוח לאומי ניכה דמי ביטוח לאומי מדמי הלידה שקיבלה. כמו כן, בחודש האחרון אשתי התחילה מקום עבודה חדש שגם ניכה דמי ביטוח לאומי. ESOP לא מכירה את הנתונים האלה, ולכן יש דמי ביטוח נוספים שצריכים לחזור הביתה.
מה הבעיה הבירוקרטית לבצע תיאום דמי ביטוח? ביטוח לאומי מבקש טפסי 100 מכל מקומות העבודה.
- ESOP לא מוכנה לספק טופס 100 בטענה שהיא איננה מעסיק, וטוענת שביטוח לאומי יכול לחשב את ההחזר אם נצרף לו טופס 106 מ-ESOP (בהצלחה לנו; כמו כן הטופס 106 של ESOP הוא ל-2023 כאשר גביית דמי הביטוח היא יחסית ל-12 החודשים האחרונים במקום העבודה, שיכולים להיות מקדמת דנא).
- טופס 100 של מקום העבודה X לא כולל את תוספת דמי הביטוח של מכירת ה-RSU. חשבתי שאולי הם יוציאו טופס 100 חדש עם מספרים מעודכנים עקב מכירת ה-RSU, אבל אני לא מכיר מספיק את החוק. הם לא עשו את זה.
הייתי שמח אם ביטוח לאומי יכול היה להסתפק בקיים. יש לי טופס 100 מטעם עבודה X, טופס 100 ממקום העבודה החדש ואישור דמי לידה מטעם ביטוח לאומי (קצת אירוני שביטוח לאומי לא מוציא טופס 100 לדמי הביטוח שהוא בעצמו מנכה מדמי הלידה) שפורסים את 12 החודשים המתאימים. כמו כן, יש לי טופס 106 של ESOP עם המספר המדויק של דמי הביטוח שהם ניכו לי. הייתי שמח אם הם היו מחלקים אותו ב-12 כדי לייצר טופס 100 וירטואלי ומחשבים את ההחזר שלי.
האם יש דרך שלא כוללת הגעה פרונטלית לסניף של ביטוח לאומי כדי לקבל את הכסף בחזרה? לאחר מספר התכתבויות עם ביטוח לאומי קיבלתי תשובה כללית של ״הנושא בבדיקה״. תודה לכולםן.
נערך לאחרונה ב: