• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

האם משקיעים משפיעים על מחיר מניה של קרן סל

דניאל כהן

משתמש סולידי
הצטרף ב
24/8/24
הודעות
103
דירוג
11
מחיר המניה של קרן סל אמור להיות צמוד למחירים של המניות שאחריהם המדד עוקב, האם ההשקעה בקרן משנה את מחיר המניות של החברות שנמצאות המדד שנעקב?
 
כן.
כאשר קונים יחידות בקרן סל (או כל מוצר בסגנון), מנהל הקרן קונה את המניות שבמדד, לפי החלק היחסי שלהן במדד.
זה מעלה את הביקוש בשוק למניות הללו ומכאן המחיר עולה.
כנ"ל לגבי מכירה.

נ.ב.
זה יכול להיות קצת יותר עקיף מזה. יש קרנות סל שלא מחזיקות את המניות באופן ישיר (אלא דרך חוזים עתידיים, הסכמי swap וכדומה) - אבל העיקרון זהה
 
נערך לאחרונה ב:
כן.
כאשר קונים יחידות בקרן סל (או כל מוצר בסגנון), מנהל הקרן קונה את המניות שבמדד, לפי החלק היחסי שלהן במדד.
זה מעלה את הביקוש בשוק למניות הללו ומכאן המחיר עולה.
כנ"ל לגבי מכירה.

נ.ב.
זה יכול להיות קצת יותר עקיף מזה. יש קרנות סל שלא מחזיקות את המניות באופן ישיר (אלא דרך חוזים עתידיים, הסכמי swap וכדומה) - אבל העיקרון זהה
נניח ואני מציע לקנות את קרן הסל SPY במחיר כפול מהמחיר הנוכחי ומישהו מוכר לי באותו מחיר, האם מחיר המניה קפץ פי 2 בשניה אחת? האם מחיר המניה נקבע לפי העסקה האחרונה?
 
נניח ואני מציע לקנות את קרן הסל SPY במחיר כפול מהמחיר הנוכחי ומישהו מוכר לי באותו מחיר, האם מחיר המניה קפץ פי 2 בשניה אחת? האם מחיר המניה נקבע לפי העסקה האחרונה?
בפקודת לימיט הבורסה מוצאת לך את המוכר הזול ביותר.
 
זה יכול להיות קצת יותר עקיף מזה. יש קרנות סל שלא מחזיקות את המניות באופן ישיר (אלא דרך חוזים עתידיים, הסכמי swap וכדומה) - אבל העיקרון זהה
בכזה מקרה, איך זה יעלה את מחיר המניות?
 
כאשר קונים יחידות בקרן סל (או כל מוצר בסגנון), מנהל הקרן קונה את המניות שבמדד, לפי החלק היחסי שלהן במדד.
זה מעלה את הביקוש בשוק למניות הללו ומכאן המחיר עולה.
כנ"ל לגבי מכירה.
זה אפקט מאוד מאוד חלש.
וזה מעלה לא רק את הקרן שקנית, אלא כל קרן אחרת שמחזיקה באותן מניות.

בהנחה שכאשר השארת פקודה לא היה פקודת מכירה מעבר - הרי שיווצר מצב הפוך.
בקרנות שיש בהן עושה שוק (לדעתי כל הקרנות שנסחרות ברצף) תמיד יש פקודות קניה ומכירה.
כל העסקאות יבוצעו לפי שווי הנכסים (NAV) פלוס/מינוס מרווח קטן.
 
בקרנות שיש בהן עושה שוק (לדעתי כל הקרנות שנסחרות ברצף) תמיד יש פקודות קניה ומכירה.
בישראל יש חובה לכל הקרנות שיהיה עושה שוק.
בארצות הברית השוק עשוי מאליו.
ככה שאין אפשרות שלא תהיה פקודה קרובה.
 
בישראל יש חובה לכל הקרנות שיהיה עושה שוק.
בארצות הברית השוק עשוי מאליו.
ככה שאין אפשרות שלא תהיה פקודה קרובה.
גם בארה"ב יש עושה שוק.
מחיר המניה של קרן סל אמור להיות צמוד למחירים של המניות שאחריהם המדד עוקב, האם ההשקעה בקרן משנה את מחיר המניות של החברות שנמצאות המדד שנעקב?
תקרא על עושה שוק.
היו מספר דיונים על זה בפורום.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ל מחקר בנושא סנטימנט והחלטות משקיעים במערכה הנוכחית - "שאגת הארי". שוק ההון 0
ב למה יש כל כך הרבה משקיעים אקטיבים? שוק ההון 138
liranviper יש בנמצא משקיעים שמכירים את יפו? נדל"ן 0
ת למה משקיעים פרטיים לא יכולים להלוות כסף לבנק ישראל? שוק ההון 5
ש מחפש מסלול להשקעה שבה לא משקיעים בשום חברה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
liranviper מחפש מלווה משקיעים בארץ נדל"ן 2
Z האם האוצר מתכנן לקבוע היכן משקיעים את הפנסיה שלנו ? תוכנית האוצר ל-2025. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 269
ד איך משקיעים מרוויחים מההשקעה שוק ההון 24
K משקיעים רק בשוק ההון וחוששים כי אין נדל״ן שוק ההון 36
C מלווה משקיעים - האם לקחת, איך לבחור ואת מי נדל"ן 9
S איך אתם משקיעים באג״ח בתקופה הנוכחית שוק ההון 1
נ מה אתם קונים כאשר אתם משקיעים בS&P 500? מה החלופות? דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 30
Y המלצות ליווי משקיעים נדל"ן 4
אייקiן שאלות של משקיעים מתחילים שוק ההון 3
ד איך משקיעים במניות ישראליות ללא בנק או בית השקעות ישראלי שוק ההון 11
O האם הייתם משקיעים את הכסף של ההורים בקרן כספית? שוק ההון 1
S איך משקיעים בפועל באגח ממשלתי ישראלי? שוק ההון 6
M דרושים משקיעים לולידציית שוק אוף טופיק 0
T לומדים, חוסכים, משקיעים יומני מסע אישיים 200
R התייעצות לגבי חובות דיווח של משקיעים ב- Interactive brokers (ללא מתווך) מיסים 36
מוריה יותר אנשים משקיעים פתאום בנדלן? נדל"ן 310
נ אלדורדו Eldorado, המרדף אחרי הגביע הקדוש, או איך לא להפסיד אף פעם בבורסה - שאלה על פסיכולוגיה של משקיעים. אוף טופיק 9
new-investor ב-מה הייתם משקיעים, אג״ח ממשלתי או אג״ח עולמי? פוסטים מאיכות נמוכה 10
נ איך הייתם משקיעים את כספיכם שלכם בשנת 1900? אוף טופיק 21
S למה אנשים משקיעים במניות (לא דיבידנד)? אוף טופיק 62
סול כצרכנים, איפה אתם משקיעים יותר כסף מרוב האנשים? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 181
ד מה ההבדל בדיוק בין -נדל"ן קרן ריסק,קרנות חוב וקרן נד"לן.מה ההבדל בין שלושתם?מה כול אחד מהם בדיוקוכן איפה בכלל משקיעים בהם-באתר הבנק שלי למשל?? קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 1
aminadav מה כבר יכול להשתבש אשר משקיעים בקרן המחקה אחד המדדים של הבורסה ישראל? שוק ההון 7
Y איך משקיעים 3.5 מיליון בנדל"ן? נדל"ן 1
א האם מישהו מכיר קבוצת וואטסאפ של משקיעים ? פוסטים מאיכות נמוכה 5
S איך משקיעים בוול סטריט או נאסדק מהארץ? שוק ההון 6
bobby אמא בת 65 - איך משקיעים? שוק ההון 13
S איך הייתם משקיעים בתקופה זו 1M ש"ח במידה ונדרש תזרים חודשי שוק ההון 84
ש כמה משקיעים פה בנסדק 100, סנופי, vti והאם לא עדיף רק נסדק 100? שוק ההון 31
bobby איך משקיעים בצורה ממונפת לטווח של שנה-שנתיים שוק ההון 57
N במה אתם משקיעים ומה הניסיון לימד אתכם ? שוק ההון 34
4 איך אנשים עם משפחה משקיעים? שוק ההון 13
ו ילדים משקיעים שוק ההון 21
C האם הייתם משקיעים בצורה אחרת אם הייתם גרים במדינה אחרת? שוק ההון 6
C למה אתם משקיעים במדינות מתפתחות? שוק ההון 20
ע למה אתם משקיעים בVT אם היא מחלקת דיבידנדים? שוק ההון 113
S גיוס משקיעים בתחום הנדל"ן - שאלה נדל"ן 1
S גיוס משקיעים - שאלה. שוק ההון 2
S שאלתי בעבר,אך לא הייתה תשובה חד משמעית - גיוס משקיעים שוק ההון 2
shirbi איך משקיעים דולרים באג"חים של ממשלת ארה"ב? שוק ההון 4
S למשקיעים פסיבים במדדים (או לפחות משקיעים בעיקר במדדים עולמיים רחבים) שוק ההון 4
adamshalev משקיעים יוכלו לפתוח חשבון מסחר בבתי השקעות ללא הגעה פיזית צרכנות פיננסית 10
N כיצד אתם משקיעים בפלח דל הסיכון בתיק שלכם ? שוק ההון 1
מ איך הייתם משקיעים במצבי ? שוק ההון 15
light007 חשד: חברת השקעות "עקצה" משקיעים ב-50 מיליון שקל אוף טופיק 15

נושאים דומים

Back
למעלה