• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

האם משפחה שמחזיקה 3 מכוניות חדשות יכולה להיחשב מעמד ביניים?

  • פותח הנושא sogi
  • פורסם בתאריך

sogi

משתמש בכיר
הצטרף ב
4/2/15
הודעות
3,192
דירוג
2,391
לפי הכתבה של כלכליסט התשובה היא כן:
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3757010,00.html
מדובר בעוד כתבת "עניים חדשים". בכתבה מתוארות משפחות שמסרבות למכור את המכונית השלישית במחיר השוק שלה ("ניסינו למכור אותה יותר מחצי שנה, ולא הצלחנו.") ולכן מעבירים אותה לילדים, שבגילם לאו דווקא צריכים רכב. אחרי זה, הם מתלוננים שלא הייתה ברירה וההוצאות הנוספות + הפסד התמורה על הרכב השלישי, דבר שמכביד על המשפחות - זה משהו שלא ניתן להימנע ממנו.
 
נערך לאחרונה ב:
לפי הכתבה של כלכליסט התשובה היא כן:
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3757010,00.html
מדובר בעוד כתבת "עניים חדשים". בכתבה מתוארות משפחות שמסרבות למכור את המכונית השלישית במחיר השוק שלה ("ניסינו למכור אותה יותר מחצי שנה, ולא הצלחנו.") ולכן מעבירים אותה לילדים, שבגילם לאו דווקא צריכים רכב. אחרי זה, הם מתלוננים שלא הייתה ברירה וההוצאות הנוספות + הפסד התמורה על הרכב השלישי, דבר שמכביד על המשפחות - זה משהו שלא ניתן להימנע ממנו.
מייאש כמה שעיתון כלכלי מפספס לגמרי את הנושא. אגב, אף אחד לא שאל למה להחליף מכונית טובה בת 7. אני לא מעמד ביניים ויש לי רכב אחד בן 14 ולא ררואה סיבה להחליפו
 
אני גרה בעיר שעדיין מורכב להתנייד בה בלי רכב וחווה את התופעה מקרוב. יש אצלי בשכונה חיילים בני 19 עם רכב משפחתי שלישי ולא ירחק היום שגם נראה פה את הרכב הרביעי.. רבים פה על חנייה בלי סוף ופעם זה הידרדר לאלימות שפחדנו שתיגמר רע מאוד..
בוודאי שיש ברירה, למכור את הרכב ולשאת בהפסד הזמני זה עדיף מלהמשיך לשאת בתשלומי האחזקה השוטפים של טסט, ביטוח, דלק וכו'. אני לא רואה יתרונות של 'קנה והחזק' אם כבר אז להעביר למישהו שבאמת צריך את הרכב ולא יכול לממן רכישה, כמו המנהל שלי שהעביר את הרכב השלישי לאחיין שלו שגר עם בת זוג (שניהם סטודנטים).
 
"עניים חדשים"
בכינים חדשים. כמו כל הכתבות האלו.
קראתי אותה לא מזמן, יש שם ציטוטים שהרגו אותי ״הציעו לנו מחיר בדיחה״, או עברו 3 שנים ושידרגנו למיני גיפ וכל מיני פנינים דביליות כאלו.
למה לקנות רכב חדש , 3 שנים אחרי קנית הרכב החדש הקודם ???
אין דבר כזה מחיר בדיחה יש אנשים שלא מוכנים למכור או שאין להם מספיק סבלנות, או שחושבים שהרכוש שלהם שווה יותר (כי הוא שלהם והם שמרו עליו ממש טוב או משהו כזה)
והכי מצחיק אותי שמשתמשים במונח הזה ״עניים״ על מנת לתאר חברת שפע, שההגדרה שלהם לעניים זה העובדה שהם לא יכולים לטוס במחלקה ראשונה 3 פעמים בשנה.
 
לא קראתי את הכתבה, אבל כאבא שמחזיק מכונית לילדים אסביר את השיקול שלי:
דבר ראשון אני חושב שהיכולת לנהוג היא עדיין נדרשת ולכן חשוב לי שילדי ילמדו לנהוג ולאחר מכן יתרגלו שימוש ברכב.
אני בד"כ קונה לעצמי רכב יד שניה בן שנה-שנתיים ומחזיק אותו כ-5 שנים נוספות. כרגע נוהג ב-c5 בת חמש. ביטוח מקיף עבורי עולה 4000 ש"ח לשנה, אבל אם ארחיב אותו לנהג חדש צעיר, אשלם 10000.
לחילופין, רכשתי מכונית נוספת בת 8 במחיר 19000 שח שעליה אני לא עושה ביטוח מקיף, ולכן משלם רק כ-5000 שח ביטוח לנהג צעיר חדש. ועוד כ-1000 על טסט.
כלומר, מלבד עלות הרכישה החד פעמית, ההוצאות דומות, והתחרות על משאבים קטנה יותר.
 
בוודאי שיש ברירה,
הכי עצבן אותי בכתבה זה בדיוק העניין הזה.
אין ברירה, מוכרחים, צריך. לאורך כל הכתבה המילים הללו חוזרות שוב ושוב. כאילו המציאות הזו נגרמה מאיזשהו חוק טבע.
 
לא קראתי את הכתבה, אבל כאבא שמחזיק מכונית לילדים אסביר את השיקול שלי:
דבר ראשון אני חושב שהיכולת לנהוג היא עדיין נדרשת ולכן חשוב לי שילדי ילמדו לנהוג ולאחר מכן יתרגלו שימוש ברכב.
אני בד"כ קונה לעצמי רכב יד שניה בן שנה-שנתיים ומחזיק אותו כ-5 שנים נוספות. כרגע נוהג ב-c5 בת חמש. ביטוח מקיף עבורי עולה 4000 ש"ח לשנה, אבל אם ארחיב אותו לנהג חדש צעיר, אשלם 10000.
לחילופין, רכשתי מכונית נוספת בת 8 במחיר 19000 שח שעליה אני לא עושה ביטוח מקיף, ולכן משלם רק כ-5000 שח ביטוח לנהג צעיר חדש. ועוד כ-1000 על טסט.
כלומר, מלבד עלות הרכישה החד פעמית, ההוצאות דומות, והתחרות על משאבים קטנה יותר.

כן אבל יש הבדל בין מה שאתה עושה לבין לקנות רכב חדש כל שלוש שנים לכל המשפחה ועוד מיני ג'יפ.
 
תגדיר "רכב חדש".
המשפחה הראשונה - מדובר על פורד פוקוס 2008 שנשארה לילדה ועכשיו תעבור לבן...
לא יודע כמה מישהו חושב להתעשר ממכירת פוקוס 2008.

אבל כל עוד אנשים לא יכולים להסתכל על "תחבורה ציבורית" כאופציה אמיתית ולא מוכנים לנוע בלי פחית מסביבם... תמשיכו להצטופף בכביש.
 
וואו זו הכתבה הכי מטומטמת שקראתי בחודשים האחרונים.
״לא הצלחתי למכור״ == ״לא הצלחתי למכור בכמה שאני רוצה לקבל על הרכב״.
אם מורידים מחיר זה בטוח ימכר בסוף. וזה בטוח עדיף מלספוג ירידת ערך נוספת + ביטוח + טסט + טיפולים/תיקונים/צמיגים וכו'.
כמה טמטום.
 
אבל כל עוד אנשים לא יכולים להסתכל על "תחבורה ציבורית" כאופציה אמיתית
כל עוד היא לא תהיה אופציה אמיתית. אני נוסעת פעם בשבוע ברכבת לעבודה מרוחקת. בשעה שבה אני צריכה לנסוע, שהיא שעת שיא, כדי להגיע בזמן לתחנת הרכבת לרכבת שאני צריכה אני צריכה לצאת מעל ארבעים דקות לפני כן מהבית, למרחק שבאוטו לוקח לכל היותר עשר דקות. אחר כך אני צריכה לקוות שהרכבת לא תבוטל/תאחר/תעצור על הפסים, ושיהיה לי מקום ישיבה, ושלא יחליטו לסגור את הרכבת באותו יום (כבר קרה לי שהגעתי וראיתי שהתחנה סגורה ועכשיו יש שאטלים - שלוקחים כמעט שעה במקום שבע דקות ברכבת לתחנה שבה הרכבת פועלת). אם הייתי צריכה לעשות את זה כל יום לא הייתי עושה את זה.
הבת שלי לומדת בצד השני של העיר. מרחק של רבע שעה נסיעה באוטו. כדי להגיע בבוקר לבית הספר בתחבורה ציבורית היא תצטרך לקום שעה מוקדם יותר, וללכת לא מעט ברגל בין התחנות ליעד בשני הכיוונים. בחזרה היא כן חוזרת בתחבורה ציבורית כי יש לה יותר זמן ואין מי שיסיע. בבוקר אנחנו עדיין מסיעים.
נכון שלפעמים אנשים לא לוקחים את האופציה הזאת בחשבון, אבל לפעמים היא פשוט לא אופציה.
 
כל עוד היא לא תהיה אופציה אמיתית. אני נוסעת פעם בשבוע ברכבת לעבודה מרוחקת. בשעה שבה אני צריכה לנסוע, שהיא שעת שיא, כדי להגיע בזמן לתחנת הרכבת לרכבת שאני צריכה אני צריכה לצאת מעל ארבעים דקות לפני כן מהבית, למרחק שבאוטו לוקח לכל היותר עשר דקות. אחר כך אני צריכה לקוות שהרכבת לא תבוטל/תאחר/תעצור על הפסים, ושיהיה לי מקום ישיבה, ושלא יחליטו לסגור את הרכבת באותו יום (כבר קרה לי שהגעתי וראיתי שהתחנה סגורה ועכשיו יש שאטלים - שלוקחים כמעט שעה במקום שבע דקות ברכבת לתחנה שבה הרכבת פועלת). אם הייתי צריכה לעשות את זה כל יום לא הייתי עושה את זה.
הבת שלי לומדת בצד השני של העיר. מרחק של רבע שעה נסיעה באוטו. כדי להגיע בבוקר לבית הספר בתחבורה ציבורית היא תצטרך לקום שעה מוקדם יותר, וללכת לא מעט ברגל בין התחנות ליעד בשני הכיוונים. בחזרה היא כן חוזרת בתחבורה ציבורית כי יש לה יותר זמן ואין מי שיסיע. בבוקר אנחנו עדיין מסיעים.
נכון שלפעמים אנשים לא לוקחים את האופציה הזאת בחשבון, אבל לפעמים היא פשוט לא אופציה.

נראה שזה ממש תלוי באיזו תחנה ורכבת. אני נוסע 4 ימים בשבוע ברכבת במשך כמעט שנתיים ואחוז הבעיות (יחסית) נמוך. כמו כן אם גרים ליד הרכבת / מגיעים לשם בקרורקינט \ אופנעים חשמליים זה מקל בההרבה.
 
נראה שזה ממש תלוי באיזו תחנה ורכבת. אני נוסע 4 ימים בשבוע ברכבת במשך כמעט שנתיים ואחוז הבעיות (יחסית) נמוך. כמו כן אם גרים ליד הרכבת / מגיעים לשם בקרורקינט \ אופנעים חשמליים זה מקל בההרבה.
כמובן, זה תלוי בהרבה דברים. וברור שעוזר לגור ליד הרכבת אבל לא כולם יכולים, במיוחד שבדרך כלל התחנות מרוחקות מאזורי המגורים. לגבי קורקינט/אופניים חשמליים, זו אפשרות שאני שוקלת, אבל להסחב איתם אחר כך ברכבת זה גם כבד וגם מגביל את מקומות הישיבה ברכבת. כמו כן צריך בשביל זה גם תוואי רכיבה/נסיעה סביר בעיר, מה שלא לגמרי יש אצלי. וזה גם לא מתאים לכל אחד, צריך מינימום חוש של שיווי משקל ויכולת תמרון שאני לא בטוחה שיש לי או שאסגל בגילי המופלג. גם לא רלוונטי מתחת לגיל 16 לפי החוק כך שלא פותר יכולת התניידות של ילדים.

הנקודה העיקרית שלי היא שאי אפשר לדרוש מאנשים להשתמש בתחבורה ציבורית באופן גורף, כשידוע שיש המון בעיות בתחבורה הציבורית, של נגישות זמינות אמינות ותדירות. יש אנשים שיכולים ויש אנשים שזה לא יכול להיות פתרון סביר בשבילם.
 
יש סיכוי גבוה שאת לא מכירה את כל אפשרויות התחבורה הציבורית, בנוסף שילוב עם הליכה ברגל או אופניים, גם מקצר זמן וגם עושים כושר.
 
לא קראתי את הכתבה ולא מתייחס אליה
למען האמת גם לא מעמד ביניים
בבית יש 4 מכוניות על 5 נהגים
אבל
אחת מהם מאזדה 323 שנת2000
השניה טויוטה קורולה שנת 2003
אני ואישית נוסעים בגיפים
חישוב עלות ביטוח לנהג צעיר חדש
לשנה זה שווי הרכב
הערך של שתי המכוניות ביחד הוא פחות מ15,000
שקל להערכתי
החופש והאפשרות התניידות למי שמגיע מהצבא או מהאוניברסיטה
לא יסולאו בפז
 
נראה לי שפספסתם לגמרי את הפואנטה של הכתבה (או שלא קראתם אותה בכלל). אף אחד לא מתלונן שם על "עוני", זו כתבה שמציגה את המצב הבעייתי מאוד של שוק רכב היד2 בישראל.
 
זו כתבה שמציגה את המצב הבעייתי מאוד של שוק רכב היד2 בישראל
אין שום בעיה בשוק היד 2. כולם רוצים וקונים חדש אז מחיר המשומשות יורד. להפך במידה וזה לא היה קורה הייתה בעיה, המחיר מתאים את עצמו לביקוש.
 
לישראלים קשה להשלים עם העובדה שמה שיש להם שווה פחות ממה שהם מאמינים. אני חבר בקבוצת פייסבוק שבה מוכרים וקונים דברים יד שניה, וזה מדהים לראות מישהו שהחזיק בחפץ\מכשיר אלקטרוני כלשהו במשך שנתיים, ואז דורש עליו 90% מהמחיר המקורי. הרבה פעמים ישראלים נופלים ב"אני לא אתן למישהו אחר להרוויח על הגב שלי, גם אם זה אומר שאני אפסיד יותר בגלל זה".
 
לישראלים קשה להשלים עם העובדה שמה שיש להם שווה פחות ממה שהם מאמינים. אני חבר בקבוצת פייסבוק שבה מוכרים וקונים דברים יד שניה, וזה מדהים לראות מישהו שהחזיק בחפץ\מכשיר אלקטרוני כלשהו במשך שנתיים, ואז דורש עליו 90% מהמחיר המקורי. הרבה פעמים ישראלים נופלים ב"אני לא אתן למישהו אחר להרוויח על הגב שלי, גם אם זה אומר שאני אפסיד יותר בגלל זה".
ככה זה גם עם דירות. אפשר לראות שלט מכירה במשך שנתיים. המוכר לא מוכן למכור במחיר שהשוק מכתיב לו אבל אומר שהוא "מאוד רוצה למכור". זה אומר שבעצם הוא מחפש בנרות פראייר.
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Bosco התלבטות קשה - השקעה עבור בן משפחה שוק ההון 32
מ Cost Basis עבור מתנת מניות בתוך משפחה מיסים 7
G הכנה לפני פגישה עם סוכן פנסיה עבור קרוב משפחה צרכנות פיננסית 1
מ בן משפחה שמשחק משחק מסוכן אוף טופיק 15
M העברת כסף מישראל לארה"ב לקרוב משפחה מדרגה ראשונה צרכנות פיננסית 5
Finfree עושים סדר...משפחה באמצע החיים יומני מסע אישיים 25
A איך צעירים יכולים להקים משפחה עם משכורת ממוצעת? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 216
S בניית תיק פשוט מאפס לבן משפחה מבוגר שוק ההון 3
ס פתיחת חשבון השקעות "סודי" לבן משפחה מקרבה ראשונה שוק ההון 4
M העסקת קרוב משפחה מיסים 6
barad5 קבלת כסף במזומן מקרוב משפחה צרכנות פיננסית 42
P העברת זכויות לאחר זכיה של בן משפחה נדל"ן 0
S משיכת תגמולים מקרן פנסיה + קרוב משפחה מדרגה ראשונה עם נכות קבועה של 100% פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 17
Know one משפחה הייטקיסטית בתחילת הדרך יומני מסע אישיים 24
mudale222 מה דעתכם על קנייה ורישום דירה על שמי על מנת לחמוק ממיסים על דירה שנייה (לטובת קרוב משפחה) נדל"ן 30
H התעשרתי ומנסה להבין איך להתנהל מול בני משפחה וחברים אוף טופיק 104
T פתיחת חשבון בנק אמריקאי ע״י קרוב משפחה צרכנות פיננסית 7
R משפחה באמצע החיים וטעות אחת... יומני מסע אישיים 13
ס המרת דולרים לקרוב משפחה צרכנות פיננסית 8
c881 מידי פעם עולה שאלה לגבי לרכוש דירה עם בני משפחה פוסטים מאיכות נמוכה 22
A טיפים לחיסכון בהוצאות משפחה 2021, 2022, 2023 מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 155
S האם ניתן להעביר תיק מניות לבן משפחה. שוק ההון 1
D חסכון עבור בן משפחה (שאינו ילד) צרכנות פיננסית 6
ה סכום כסף לבן משפחה שוק ההון 10
R משפחה בתחילת הדרך יומני מסע אישיים 19
A יומן של משפחה צעירה יומני מסע אישיים 8
A הייטקיסט עם משפחה, באמצע החיים יומני מסע אישיים 30
ג המלצה לקרוב משפחה - גמל ותיק השקעות שוק ההון 5
P תלוש משכורת לקרוב משפחה - באיזה מקרים? צרכנות פיננסית 7
Y מס על קבלת דירה ללא תמורה שנמכרת לאחר מכן + קניית אחוז חלקי מנכס מבן משפחה נדל"ן 14
ה רוצה לפתוח עוסק פטור- ולהיעזר באיש משפחה.מותר? צרכנות פיננסית 2
א תיק השקעות של משפחה ברוכת ילדים - פתוח להערות והצעות שוק ההון 3
4 איך אנשים עם משפחה משקיעים? שוק ההון 13
D האם יש מגבלה על העברת כסף בין בני משפחה צרכנות פיננסית 29
I הלוואה עבור סיוע לקרוב משפחה - האופציה הכי זולה צרכנות פיננסית 11
D משפחה צעירה - שאלת רכישת שתי דירות נדל"ן 25
דוג להפקיד לקופת גמל להשקעה של קרוב משפחה שעומד לפרוש שוק ההון 8
C האם שם משפחה שני שלא מופיע בחשבון אחר הוא מתכון לבעיות בהעברות כספים? שוק ההון 0
S משפחה אמידה אוף טופיק 28
G הלוואות בין קרובי משפחה צרכנות פיננסית 13
M מישהו משקיע בשביל קרובי משפחה? שוק ההון 3
A השקעה עבור בן משפחה שוק ההון 21
waskindalost ה-משפחה הסולידית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 0
H העברת תיק השקעות בין בני משפחה צרכנות פיננסית 10
GentleGiant קרובת משפחה בחובות אוף טופיק 36
Summers הלוואה לקרוב משפחה אוף טופיק 28
H העברת קופות גמל לבן משפחה מקרבה ראשונה צרכנות פיננסית 2
amidar משפחה חדשה \ תעודת זוגיות אוף טופיק 9
c881 משפחה מטיילת חזרה לארץ מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 32
S כלכלת משפחה כשחצי מהמשפחה לא רוצה להיות פרוגלית צרכנות פיננסית 15

נושאים דומים

Back
למעלה