• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

האם לדעכתכם זה הזמן להכנס לשוק (נניח לסנופי) אם ההשקעה היא לחמש שנים?

  • פותח הנושא פותח הנושא BHN
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

BHN

משתמש רשום
הצטרף ב
4/9/24
הודעות
27
דירוג
6
האם לדעכתכם זה הזמן להכנס לשוק (נניח לסנופי) אם ההשקעה היא לחמש שנים?

אשמח לשמוע דעות ורעיונות
 
אם אתה בוודאות יודע שתצטרך את *כל* הכסף בעוד חמש שנים, אז לדעתי האישית - לא. זה לא הזמן.
אם אתה יודע שחלק מהסכום הזה תצטרך, אבל חלק לא, אז את החלק שלא תצטרך בעוד חמש שנים ושיש לו טווח השקעה ארוך מבחינתך, אז את החלק הזה אפשר לשקול לשים בסנופי. זאת כמובן כתלות בסיבולת הסיכון שלך (כלומר, שאתה מוכן נפשית וכלכלית שהחלק הזה יכול ליפול 30-50% בלי שזה יגרום לך למכור בהיסטריה).
 
תודה רבה על התגובות, בפרט על ה- Rolling Period Analysis
 
בהשקעה של 5 שנים במדד מניות רחב כמו S&P 500, יש סיכוי של כ-90% להרוויח וסיכוי של כ-10% להפסיד.
ראה את הטבלה הזו "Rolling Period Analysis"בקישור הבא:
https://www.lazyportfolioetf.com/etf/spdr-sp-500-spy-rolling-returns/
1. לא נכון.
2. ממש לא רלוונטי, משנה מה תהיה התשואה מול האלטרנטיבה, נכון במיוחד שהתשואה חסרת סיכון היא גבוהה למדי.
 
1. לא נכון.
2. ממש לא רלוונטי, משנה מה תהיה התשואה מול האלטרנטיבה, נכון במיוחד שהתשואה חסרת סיכון היא גבוהה למדי.

מה לא נכון?
אז אמנם זה סטטיסטיקה ולא הסתברות, אבל היא נותנת הצצה למה היה התשואה של המדד בכל פרק זמן של 5 שנים ב150 שנה האחרונות. ברור שיכול להיות אנומליות שיישברו את הסטטיסטיקה הזו אבל זה נותן מושג מעולה להתנהגות הנורמלית של המדד.
 
בהשקעה של 5 שנים במדד מניות רחב כמו S&P 500, יש סיכוי של כ-90% להרוויח וסיכוי של כ-10% להפסיד.
נראה לי יותר מעניין הסיכוי של ההשקעה לשמור על ערכה הריאלי.
אם "הרווחת" 20% בתקופה הזו אבל האינפלציה עלתה בזמן הזה ב-25%, בפועל הפסדת.

אני לא משקיע כדי לראות מספרים גדולים יותר, אלא כדי שאוכל לקנות לפחות את אותה כמות של דברים עם הכסף, ועדיף גם יותר - בעתיד.
 
נראה לי יותר מעניין הסיכוי של ההשקעה לשמור על ערכה הריאלי.
אם "הרווחת" 20% בתקופה הזו אבל האינפלציה עלתה בזמן הזה ב-25%, בפועל הפסדת.

אני לא משקיע כדי לראות מספרים גדולים יותר, אלא כדי שאוכל לקנות לפחות את אותה כמות של דברים עם הכסף, ועדיף גם יותר - בעתיד.
בלינק יש גרף שמותאם לאינפלציה האמריקאית
 
מה לא נכון?
אז אמנם זה סטטיסטיקה ולא הסתברות, אבל היא נותנת הצצה למה היה התשואה של המדד בכל פרק זמן של 5 שנים ב150 שנה האחרונות. ברור שיכול להיות אנומליות שיישברו את הסטטיסטיקה הזו אבל זה נותן מושג מעולה להתנהגות הנורמלית של המדד.
בלינק שצירפת מדובר על הפסד חשבונאי, הסכום בסוף התקופה נמוך מהסכום בתחילת התקופה.

@אורי ג. מדבר על הפסד כלכלי ועלות אלטרנטיבית. כרגע יש אופציה לשים את הסכום בריבית חסרת סיכון שהיא יחסית גבוהה. אם בסוף התקופה הסכום נמוך מהסכום שהייתי מקבל מריבית חסרת סיכון אז הפסדתי, למרות שחשבונאית הסכום בסוף התקופה גבוה מהסכום בתחילת התקופה.

מקווה שפירשתי נכון את אורי
 
2. ממש לא רלוונטי, משנה מה תהיה התשואה מול האלטרנטיבה, נכון במיוחד שהתשואה חסרת סיכון היא גבוהה למדי.
האמור מעלה תהייה לגבי הרלוונטיות של השקעה בשוק ההון אל מול האלטרנטיבה של החזרת חוב (משכנתא במסלול פריים - 0.3).
אשמח להתייחסות.
תודה
 
האמור מעלה תהייה לגבי הרלוונטיות של השקעה בשוק ההון אל מול האלטרנטיבה של החזרת חוב (משכנתא במסלול פריים - 0.3).
אשמח להתייחסות.
תודה
תלוי במה בשוק ההון, בצפי התשואה שלך מזה וכמה מס תשלם.
שים באקסל ותשווה.
 
תלוי במה בשוק ההון, בצפי התשואה שלך מזה וכמה מס תשלם.
שים באקסל ותשווה.
אני חושב שלאור גודל הפלח, האלטרנטיבה אליה יהיה נכון להשוות הינה מדד גדול (S&P/QQQ).
השאלה איך להשוות מעבר למספרים עצמם, שהרי צריך איכשהוא לתכלל את הסיכון,
החזר משכנתא הנו החזר ״בטוח״ של 5.7% (בהנחת פריים נוכחי), קרי רווח לפני מס של 7.6%,
המדדים המובילים עם הסיכון שלהם מגלמים בממוצע נניח 10%~ , ובשנה הבאה ולאור הישגי השנה הנוכחית אולי הרבה פחות.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אני חושב שלאור גודל הפלח, האלטרנטיבה אליה יהיה נכון להשוות הינה מדד גדול (S&P/QQQ).
השאלה איך להשוות מעבר למספרים עצמם, שהרי צריך איכשהוא לתכלל את הסיכון,
החזר משכנתא הנו החזר ״בטוח״ של 5.7% (בהנחת פריים נוכחי), קרי רווח לפני מס של 7.6%,
המדדים המובילים עם הסיכון שלהם מגלמים בממוצע נניח 10%~ , ובשנה הבאה ולאור הישגי השנה הנוכחית אולי הרבה פחות.
זה כבר סובייקטיבי, את המספרים יש לך כלומר ההפרש הוא 1.8% נטו. האם 1.8% שווה לך את הסיכון זה כבר תלוי בך.
עוד דרך להסתכל על זה: על כל 100K אתה מסכן כמה עשרות אלפי שקלים כדי להרוויח 1800 ש"ח בשנה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M עזרה במילוי טופס 1322 . תמיד מסתבכת עם זה מיסים 11
ה כך זה מתחיל. הצרת צעדים להגירת אזרחים. פוסטים מאיכות נמוכה 61
M האם זה תקין שעמלת הקניה של מניה מחושבת כחלק ממחיר המניה? שוק ההון 1
E האם אפשר להעביר חשבון ib מהבינלאומי לישראלי, והאם זה עדיין נחשב פיזור פיזי של ההון. שוק ההון 8
א 100% קל״צ בריבית אפסית- איך זה היה? נדל"ן 50
נ קופת גמל מ1993 - לא מצליח להבין מה זה המוצר הזה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ע אירוע מס - איך למזער את זה? שוק ההון 2
R התייקרות בביטוח בריאות פרטי, רוצה להבין אם זה סביר צרכנות פיננסית 18
לאץ' קרנות מומנטום, איך זה עובד? שוק ההון 82
ה הנה זה קורה, קרן ישראלית ראשונה מחקה a&p500 שמעלה ד''נ. שוק ההון 1
P אתם זה המקצוע שלכם ? אוף טופיק 14
N כשקרנות (מחקות למשל) מעלות דמי ניהול ועמלות נוספות - מתי זה מתפרסם? שוק ההון 27
הירהורים האם זה נכון לעשות ביטוח שארים בפנסיה? מתלבט בעקבות פידבק שקיבלתי מסוכן פנסיוני. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 26
N כמה סיוט זה להעביר קרן השתלמות IRA מגוף א' לIRA גוף ב' פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
D הצלחה לא צפויה (עם הרבה מזל) - איך ממנפים את זה? יומני מסע אישיים 22
L מס רכישה לדירה שנייה לאחר נישואים, איך זה עובד? נדל"ן 9
T האם ללמוד תכנות זה ישתלם גם לטווח רחוק? יזמות והגדלת הכנסות 15
GeraltOfHaifa משכון נכס בחו"ל לצורך הלוואה - מי עושה את זה בארץ? צרכנות פיננסית 1
I כדאי לפתוח 3 קרנות כספיות? (בלוג: מרגע זה אתם טובים בכסף) דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 9
M במעבר בקרן פנסיה רכיב פיצויים חוזר למסלול תלוי גיל האם זה תקין ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
L האם זה הזמן בשבילי להיכנס לנדל"ן? נדל"ן 4
B מניה ירדה אבל השווי הכספי עלה, איך זה יכול להיות? שוק ההון 9
I איך זה הגיוני שמסתכלים רק על צד אחד של ההשקעות? אוף טופיק 2
י האם יתכן שקל"צ זה המסלול הכי זול? נדל"ן 10
I מס במקור למימוש אופציות -- האם זה נכלל כחלק מ106, בסעיף 042? מיסים 10
M השקעה כאפוטרופוס. מה זה קרן 44? שוק ההון 13
א IRA של קרנות עוקבות סינטתיות- שווה את זה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
מוריה פרישה מוקדמת - למה זה מדכא אותי פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 19
שבוזי האם עכשיו זה הזמן להשקיע בשדרות? נדל"ן 7
Y האם זה הזמן לעצור ולהמציא את עצמי מחדש או לרוץ עם העדר ? התפתחות אישית 3
H כך תקבלו הלוואה בחינם מפייבוקס - ועוד ישלמו לכם על זה! צרכנות פיננסית 53
F תושב חוזר: תיק עם מדדים וביטקוין ללא מס רווח הון ל- 10 שנים - זה נכון? מיסים 14
D AGGU, האם זה גרוע? שוק ההון 0
M יועץ מתח נמוך - מה זה והאם אנחנו צריכים אחד כזה? נדל"ן 14
ס זה תמיד נכון שכדאי לקנות כשהשוק נמוך? שוק ההון 33
T מעבר מסלולים בקרנות מנוהלות ללא אירוע מס -איך זה עובד? שוק ההון 5
A ניתקו לי תושבות מהארץ, איך זה משקיע על האפיקים הפנסיוניים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
H "שווי עסקאות מכירת ני"ע/נגזרים במהלך החודש": מה זה אומר? שוק ההון 0
E זה מסוכן אם מסרתי את מספר חשבון הבנק שלי? אוף טופיק 1
D עכשיו יש לי זמן, אבל זה מבלבל יזמות והגדלת הכנסות 12
C מה זה ריבית/עמלה לבנק מת.י.? צרכנות פיננסית 6
T פתיחת חשבון בwise, זה נכון שחסמו למשתמשים חדשים ישראלים לקבל כספים לחשבון הwise? פוסטים מאיכות נמוכה 0
מ מה זה מקדם קצבה ל 10,000 שח? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
נ שאלת תם על מה זה מניות. שוק ההון 29
צ אגח זבל, האם זה זבל? שוק ההון 18
algo.il תת פורומים\ פורומים אחרים רלוונטים למקצועות מסויימים - האם זה קיים? אוף טופיק 0
XpH הסולידית מזיזה את הכסף: מעל ל 60% מהתיק במניות דיבידנד. מה זה אומר עלינו? דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 91
D למי שקונה מדדים כל חודש איך אתם עושים את זה? שוק ההון 7
T עמלות קנייה/מכירה בקרן אירית שקלית או דולרית וחשיבות של זה שוק ההון 9
ש האם כל Swap משמעותו שמישהו עושה שורט על מה שאני עושה לונג? או איך זה עובד? שוק ההון 8

נושאים דומים

Back
למעלה