היי,
אתמול התחלתי לקבל הצעות משכנתא עבור דירה ראשונה במסגרת מחיר למשתכן. בינתיים ישבתי בפגישה רק עם בנק לאומי. ביקשתי מהנציגה שתבנה משכנתא יחסית יציבה עם גמישות לפירעון מוקדם.
זה מה שהיא בנתה לי:
אני לא מומחה ואני עושה את התהליך ללא יועץ משכנתאות, אבל לפי הבנתי ההצעה שהיא נתנה לי נראה בסדר גמור. מעט מאוד חשיפה לאינפלציה (באופן ישיר לפחות) במקרה של פירעון מוקדם פריים ומסלול זכאות אוכל לפרוע ללא קנסות.
מה דעתכם? יש משהו לשפר מבחינת תמהיל?
אתמול התחלתי לקבל הצעות משכנתא עבור דירה ראשונה במסגרת מחיר למשתכן. בינתיים ישבתי בפגישה רק עם בנק לאומי. ביקשתי מהנציגה שתבנה משכנתא יחסית יציבה עם גמישות לפירעון מוקדם.
זה מה שהיא בנתה לי:
| מסלול 1 | מסלול 2 | מסלול 3 | מסלול 4 | סה"כ | |
| שם הלוואה | קבועה לא צמודה | משתנה לא צמודה כל 2.5 שנים על בסיס אג"ח ממשלתי | משתנה פריים | זכאות מסובסד ממוצעת -0.5% | |
| סכום הלוואה | 260,248 | 400,000 | 266,000 | 73,752 | 1,000,000 |
| תקופה בחודשים | 360 | 360 | 360 | 360 | |
| אופן תשלום | שפיצר | שפיצר | שפיצר | שפיצר | |
| מנגנון קביעת ריבית | ע+0.70 | פ-0.85 | |||
| שיעור הריבית השנתית | 4.850% | 4.860% | 5.150% | 2.660% | |
| החזר חודשי | 1,373.31 | 2,113.20 | 1,452.43 | 297.59 | 5,236.53 |
אני לא מומחה ואני עושה את התהליך ללא יועץ משכנתאות, אבל לפי הבנתי ההצעה שהיא נתנה לי נראה בסדר גמור. מעט מאוד חשיפה לאינפלציה (באופן ישיר לפחות) במקרה של פירעון מוקדם פריים ומסלול זכאות אוכל לפרוע ללא קנסות.
מה דעתכם? יש משהו לשפר מבחינת תמהיל?