Ivrit Katan
משתמש סולידי
- הצטרף ב
- 10/12/19
- הודעות
- 49
- דירוג
- 43
הקונספציה המקובלת היא שלקנות רכב חדש מהחנות זה בזבוז גדול, כיוון שזה מוצר שכבר בדקה הראשונה מאבד אחוז ניכר מהשווי שלו. אבל כעת אני חושבת על קניית רכב לראשונה ועושה בדיקות ונראה שהעניין לא כזה חד משמעי.
למשל יצא עכשיו פרסום ללקוחות מועדון "הוט" על קיה פיקנטו EX עם 7 שנות אחריות ב74,500 ש"ח.
על העסקה הזו מציעים גם 70 אלף ש"ח הלוואה *ללא ריבית* למשך 70 חודשים.
לעומת זאת, המחיר לרכב יד ראשונה בן 3 שנים מתחיל מכ-60 אלף ש"ח (ישן יותר לא רלוונטי כי לפני 2017 מדובר בדגם נחות משמעותית ומיושן ואז יוצא שלא משווים כאן תפוחים לתפוחים).
אז לכאורה יש כאן הבדל של 15 אלף ש"ח, אבל בעסקה מול אדם פרטי מן הסתם אצטרך להביא לו את מלוא הסכום בבת אחת ואילו כאן אני משתמשת במימון/מינוף והעלות תהיה 1,000 ש"ח בחודש, מה שאומר שאוכל להמשיך ולהשקיע כ-70 אלף ש"ח שיצברו תשואה (הסכום יקטן כמובן עם הזמן כי לאט לאט אחזיר את הקרן) שבסוף התקופה של 70 חודשים אמורה לעבור את ה-10 אלף ש"ח.
זאת אומרת, נראה שבסופו של דבר אשלם כמעט את אותו המחיר כך או כך, רק שבאופציה של רכב חדש כמובן יש את כל היתרונות של רכב מהניילון, אחריות מלאה, ראש שקט, זמן שנחסך בחיפושים באתרי יד שנייה + פגישות + בדיקות מקדימות במוסך.
האם אני מפספסת משהו (מלבד הסיכון שהכסף לא יעשה תשואה בתקופה הזו אבל מבחינתי זה מתקזז עם הסיכון של לקנות רכב שעבר תאונה או עם בעיה כלשהי שלא עליתי עליה ויזדקק לטיפולים רבים)?
למשל יצא עכשיו פרסום ללקוחות מועדון "הוט" על קיה פיקנטו EX עם 7 שנות אחריות ב74,500 ש"ח.
על העסקה הזו מציעים גם 70 אלף ש"ח הלוואה *ללא ריבית* למשך 70 חודשים.
לעומת זאת, המחיר לרכב יד ראשונה בן 3 שנים מתחיל מכ-60 אלף ש"ח (ישן יותר לא רלוונטי כי לפני 2017 מדובר בדגם נחות משמעותית ומיושן ואז יוצא שלא משווים כאן תפוחים לתפוחים).
אז לכאורה יש כאן הבדל של 15 אלף ש"ח, אבל בעסקה מול אדם פרטי מן הסתם אצטרך להביא לו את מלוא הסכום בבת אחת ואילו כאן אני משתמשת במימון/מינוף והעלות תהיה 1,000 ש"ח בחודש, מה שאומר שאוכל להמשיך ולהשקיע כ-70 אלף ש"ח שיצברו תשואה (הסכום יקטן כמובן עם הזמן כי לאט לאט אחזיר את הקרן) שבסוף התקופה של 70 חודשים אמורה לעבור את ה-10 אלף ש"ח.
זאת אומרת, נראה שבסופו של דבר אשלם כמעט את אותו המחיר כך או כך, רק שבאופציה של רכב חדש כמובן יש את כל היתרונות של רכב מהניילון, אחריות מלאה, ראש שקט, זמן שנחסך בחיפושים באתרי יד שנייה + פגישות + בדיקות מקדימות במוסך.
האם אני מפספסת משהו (מלבד הסיכון שהכסף לא יעשה תשואה בתקופה הזו אבל מבחינתי זה מתקזז עם הסיכון של לקנות רכב שעבר תאונה או עם בעיה כלשהי שלא עליתי עליה ויזדקק לטיפולים רבים)?