• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

דמי ניהול אל מול תשואה

  • פותח הנושא פותח הנושא leoleo
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

leoleo

משתמש סולידי
הצטרף ב
1/4/23
הודעות
49
דירוג
5
מדובר כאן רבות על החשיבות להשיג דמי ניהול נמוכים ככל הניתן ונראה שיש חשיבות משנית לתשואה שבתי ההשקעות משיגים לאורך השנים. ייתכן ואני מפספס בגדול ולכן ארצה להבין את העניין דרך הדוגמא הבאה:
1-בית השקעות x עם תשואה שנתית ממוצעת ב-5 שנים של 10% בקרן השתלמות כלשהי גובה דמי ניהול של 0.7.
2- בית השקעות y עם תשואה שנתית ממוצעת ב-5 שנים של 8% השתלמות כלשהי גובה דמי ניהול של 0.5.
האם הבחירה לא ברורה ב-1?
נכון שמדובר על תשואות עבר, אבל יש מגמה ובכל מקרה כדי להבין העניין אשמח להתייחסות כאילו אלו הנתונים של 5 שנים קדימה.
 
אם היית יודע מראש אם x או y יביא תשואה עודפת, אתה צודק. אבל הסתמכות על העבר אינה אומרת הרבה, בסוף יש התכנסות של בתי ההשקעות השונים לממוצע.
לפני חמש שנים אלטשולר שחם היו הכוכב עם התשואה העודפת ואחרי זה היו להם כמה שנים שבהם הפסידו לא מעט. כנ"ל עם מור וילין לפידות ואינפיניטי - כל אחת מהן תהיה לפעמים ראשונה ולפעמים אחת לפני אחרונה.
 
ממוצע לא אומר שהגרף ירוק באופן קבוע, עם זוית שונה.
רק השבוע היה פה שרשור בנידון, ספציפית על "איזון אקטוארי".
נהל מה שאתה יכול - גובה דמי ניהול.

...אשמח להתייחסות כאילו אלו הנתונים של 5 שנים קדימה.
נשמע שאתה חושב שמדובר ב-PROMPT לאיזה מודל.

מישהו מבטיח לך שהמנהל המצליח ב-5 השנים האחרונות ימשיך דווקא באותו בית השקעות?
 
מישהו מבטיח לך שהמנהל המצליח ב-5 השנים האחרונות ימשיך דווקא באותו בית השקעות?
מישהו מבטיח לך שהמנהל המצליח ב-5 השנים האחרונות ימשיך להצליח ב5 השנים הבאות?
 
ונראה שיש חשיבות משנית לתשואה שבתי ההשקעות משיגים לאורך השנים.
התשואה הזו היא די רנדומית (אלטשולר זו דוגמה טובה)
ולכן רעיון טוב הוא לבחור מסלול עוקב מדד ואז התשואה היא תשואת המדד בלי הימורים של מנהלים.
אם הלכת על האפשרות הזו אז עכשיו כשהתשואה נקבעה (תשואת המדד) נותר רק לטפל בדמי ניהול.
 
אחדד את השאלה (פשוט היא נוגעת אלי כרגע);
קרן השתלמות מחקה מדד S&P 500, בבית השקעות A לוקחים לי 0.58% דמי ניהול, והתשואה 27% בשנה האחרונה (אין נתונים אחורה יותר), לעומת בית השקעות B שלוקח 0.6% דמי ניהול והתשואה שנה אחורה הייתה קרוב ל29%.
האם עדיים עדיף לבחור בבית השקעות A?
 
אחדד את השאלה (פשוט היא נוגעת אלי כרגע);
קרן השתלמות מחקה מדד S&P 500, בבית השקעות A לוקחים לי 0.58% דמי ניהול, והתשואה 27% בשנה האחרונה (אין נתונים אחורה יותר), לעומת בית השקעות B שלוקח 0.6% דמי ניהול והתשואה שנה אחורה הייתה קרוב ל29%.
האם עדיים עדיף לבחור בבית השקעות A?
התשואה לא מובטחת, העמלה כן. הייתי הולך על עמלה הכי נמוכה, ובוחר מסלול עם רמת סיכון שמתאימה לי.
 
אחדד את השאלה (פשוט היא נוגעת אלי כרגע);
קרן השתלמות מחקה מדד S&P 500, בבית השקעות A לוקחים לי 0.58% דמי ניהול, והתשואה 27% בשנה האחרונה (אין נתונים אחורה יותר), לעומת בית השקעות B שלוקח 0.6% דמי ניהול והתשואה שנה אחורה הייתה קרוב ל29%.
האם עדיים עדיף לבחור בבית השקעות A?
יש בעיני ״דרך קלה״ להחליט האם ללכת לבית השקעות א או ב בעוקב סנופי :
1. תוריד את רשימת הנכסים של המסלול מהאתר
במידה ותחת תעודות סל אתה רואה תעודות סל אמריקאיות(VOO, SPY וכו) שמשלמים בהן 25% מס על הדיבידנד ו/או תעודות איריות פיזיות שבהן יש ניכוי במקור של 15%(CSPX וכו)… אל תשקיע שם .
2. במידה וישנן רק השקעות במזומנים, חוזים עתידיים ותעודות סל ישראליות ו/או איריות סינטטיות …לך לבית השקעות עם הדמי ניהול נמוכים יותר.
 
נערך לאחרונה ב:
לא מובנת לי ההתעלמות מתוצאות העבר… הרי ביום יום אתם מקבלים החלטות בתחומים שונים על בסיס ניסיון העבר ואיכות השירות/המוצר שקיבלתם בעבר. יש קרנות שבאופן מובהק לאורך שנים משיגות תוצאות נמוכות, אז להתעלם מזה כאילו מחר איכות קבלת ההחלטות תשתנה נראית לי אפשרית אך לא הייתי בוחר לשים את כספי לניהול על ידי צוות שהשיג עד כה תוצאות בינוניות. נראה לי שהאדיקות סביב דמי הניהול מוגזמת. מקרה אלטשולר הוא חריג. לדעתי אפשר להתבסס על איכות הגוף המנהל גם על בסיס 3 שנים כדי להבין האם יש לך עסק עם אנשי מקצוע מביני עניין שיודעים לתקן תוך כדי לבין כאלה שלא.
 
מקרה אלטשולר הוא חריג
מתוך סקרנות, מה קרה לאלטשולר? בזמנו העברתי אליהם חסכון לכל ילד, כי הם נחשבו מאד טובים. בדיעבד, הרווחים שלהם לא משהו יחסית למתחרים.
 
2. במידה וישנן רק השקעות במזומנים, חוזים עתידיים ותעודות סל ישראליות ו/או איריות סינטטיות …לך לבית השקעות עם הדמי ניהול נמוכים יותר.
רק אציין, שבמקרים רבים תעודות סל ישראליות מהוות את 'שוד הפנסיה הגדול', כי הן מסתירות את דמי הניהול הכפולים (גם על המסלול וגם על הניר, ביחד עם המשתנים הן מגיעות אפילו ל0.8 אחוז רק על הניר הפנימי, יתכן ויותר אך לא ראיתי).
 
מתוך סקרנות, מה קרה לאלטשולר? בזמנו העברתי אליהם חסכון לכל ילד, כי הם נחשבו מאד טובים. בדיעבד, הרווחים שלהם לא משהו יחסית למתחרים.
וזה בדיוק העניין, אין קשר בין ביצועי עבר לביצועי עתיד.
היו לאלטשולר כמה שנים טובות ואחר כך כמה שנים גרועות, זה הכל עניין של מזל.
 
וזה בדיוק העניין, אין קשר בין ביצועי עבר לביצועי עתיד.
היו לאלטשולר כמה שנים טובות ואחר כך כמה שנים גרועות, זה הכל עניין של מזל.
אני לא מבין כמוכם בכלכלה ומספרים ועדיין יש כאן עניין אחר:
יש לך 100k פנויים ומאלצים אותך להשקיע אותם דרך בית השקעות מסו. במי תבחר?
א. בית השקעות שהציג לאורך 3 השנים האחרונות הובלה בתשואות עם דמי ניהול x
ב. בית השקעות שהציג לאורך שנים בינוניות בתשואות עם דמי ניהול x-0.2
אין מבחינתך משקל לתוצאות העבר בכלל להעיד על ניהול וקבלת החלטות?
ואם הכל מזל, אז אפשר להתעלם מכך שהמדדים העוקבים הציגו מנצחים לאורך שנים את הקרנות המנוהלות ולבחור בקרן מנוהלת עם דמי ניהול נמוכים, כי הכל מזל.
ואם הכל מזל ודמי הניהול הם חזות הכל, מדוע מנתחים כאן בפוסטים שונים ביצועי עבר, רמת דיוק מדידה וכו׳..
ואולי הכל מסתכם בכך שבגישה שלי אני בוחר לשלם 2 דולר יותר ולהזמין מאמזון על פני הזמנה מעלי אקספרס.
 
נערך לאחרונה ב:
אין מבחינתך משקל לתוצאות העבר בכלל להעיד על ניהול וקבלת החלטות?
נכון מאוד, זה באמת הדבר הכי לא אינטואיטיבי בשוק ההון.
אם תקרא ותלמד על השערת השוק היעיל, תוכל להבין את זה יותר טוב.
 
רק אציין, שבמקרים רבים תעודות סל ישראליות מהוות את 'שוד הפנסיה הגדול', כי הן מסתירות את דמי הניהול הכפולים (גם על המסלול וגם על הניר, ביחד עם המשתנים הן מגיעות אפילו ל0.8 אחוז רק על הניר הפנימי, יתכן ויותר אך לא ראיתי).
למיטב ידיעתי, המוסדיים מקבלים החזר מלא על שימוש בתעודות האלו...(לא ממליץ על קרנות ישראליות לשימוש באופן אישי...המוסדיים יכולים לצאת מהם בכל עת ללא אירוע מס...אנשים פרטיים לא).

אני מנחש שחלק מהקרנות במקום לבנות עבור עצמם את כל התהליך של החיקוי הסינטטי בעזרתם נגזרים/חוזים,ניהול פקדונות ובטחונות וכו...פשוט קונים את התעודות בחלק/כל הכסף.
מכוון שבעזרת התעודות הישראליות(ללא דמי ניהול) או ע"י ניהול סינטטי עצמאי ניתן להגיע לתשואה הגבוהה ביותר ללא ניכוי דיבידנד(+תוספת קטנה אפשרית בשל משחקי מט"ח)...אלו כנראה הקרנות שיתנו את התשואה המקסימלית על ההשקעה בסנופי.
(ומצד שני קרנות שמחזיקות מכשירים אשר מאפשרים ניכוי מס דיבידנד במקור כנראה שמבטיחות תשואת חסר +התנהלות לא מקצועית(בעיני).)
 
ואם הכל מזל, אז אפשר להתעלם מכך שהמדדים העוקבים הציגו מנצחים לאורך שנים את הקרנות המנוהלות
זה בדיוק העניין - מכיוון שהכל מזל אז עדיף קרן מחקה עם דמי ניהול נמוכים.
זו הסיבה האמיתית שהקרנות המחקות מנצחות את הקרנות המנוהלות בטווח הארוך.
 
למיטב ידיעתי, המוסדיים מקבלים החזר מלא על שימוש בתעודות האלו...(לא ממליץ על קרנות ישראליות לשימוש באופן אישי...המוסדיים יכולים לצאת מהם בכל עת ללא אירוע מס...אנשים פרטיים לא).
זה מאוד מעניין הנקודה הזו, ובפרט לגבי ההשוואה בין קרן השתלמות רגילה לIRA.
אני הייתי סבור עד היום שההפרש הוא עצום בגלל דמי הניהול הכפולים.
אודה לך מאוד (או לכל אדם אחר שיודע) על מידע מוצק בעניין.
 
זה מאוד מעניין הנקודה הזו, ובפרט לגבי ההשוואה בין קרן השתלמות רגילה לIRA.
אני הייתי סבור עד היום שההפרש הוא עצום בגלל דמי הניהול הכפולים.
אודה לך מאוד (או לכל אדם אחר שיודע) על מידע מוצק בעניין.
דוח על החזר דמי ניהול ונאמנות למוסדי
בבקשה, יכול לראות דוגמאות דומות בשאר הקרנות...

לא הבנתי לאיזה הפרש עצום אתה מתייחס? בין מה למה?
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
לא הבנתי לאיזה הפרש עצום אתה מתייחס? בין מה למה?
לא הכרתי את ההסכם הזה, ולכן חשבתי שבעצם יש דמי ניהול כפולים. כיוון שחלק מהחברות מחזיקות ניירות יקרים.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
G דילמת איזון אקטוראי מול דמי ניהול פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ג קרן פנסיה מול ביטוח מנהלים עם דמי ניהול דומים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
G דמי ניהול אל מול דמי נאמנות שוק ההון 2
K סוכן ישיר מול סוכנות הסדר - תיאום דמי ניהול? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ק דמי ניהול יקרים כנגד תשלום מס על רווחי הון - קרנות ישראליות אל מול זרות שוק ההון 2
O דמי ניהול נמוכים מול קרן מחקה S&P פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
O חשיבות איזון/גירעון אקטוארי אל מול דמי ניהול פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
W קרן פנסיה משלימה מול ביטוח מנהלים עם דמי ניהול נמוכים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
שם משתמש בעייתי דמי ניהול: הפקדה מול צבירה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
א דמי ניהול/משתנים/נאמנות בקרן סל בבורסה - מול קרן מנוהלת שוק ההון 20
E דמי ניהול מול פיזור שוק ההון 8
A הלוואה מקרן השתלמות - תנאי ההלוואה מול דמי ניהול צרכנות פיננסית 4
ש חיסכון ארוך טווח לילד: תשואה מול דמי ניהול? שוק ההון 7
M סימולציה תיק ישראלי אל מול קרן זרה - דמי ניהול שנתיים שוק ההון 6
נ ETF ישראלי מול זר - דמי ניהול בפועל שוק ההון 2
ביולוג ירושלמי שאלת פנסיה "תיאורטית" - דמי ניהול נמוכים אל מול תשואה גבוהה. צרכנות פיננסית 14
ג פיזור עולמי, אל מול דמי ניהול נמוכים יותר שוק ההון 15
B מו"מ על דמי ניהול בקופגלה ללא צבירה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
N התלבטות לגבי קרן עולמית Invesco MXWO (0.05% דמי ניהול) שוק ההון 12
D נתוני דמי ניהול של קרנות סל שוק ההון 28
M דמי ניהול ונאמנות של קרן נאמנות שוק ההון 4
מ החזר דמי ניהול למנהל כספי אחרים מוסדי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
N איזה קרנות פנסיה מציעות 0% דמי ניהול שנתי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
י שינוי דמי ניהול בקרנות כספיות לשנת 2026 שוק ההון 59
N כשקרנות (מחקות למשל) מעלות דמי ניהול ועמלות נוספות - מתי זה מתפרסם? שוק ההון 27
R האם משלמים דמי ניהול כפולים בחשבון מנוהל עם קרנות הבית? שוק ההון 16
D ואנגארד מוזילה דמי ניהול (שוב), כולל בקרן העולמית שלה שוק ההון 2
D דמי ניהול גבוהים בקופת הפנסיה שלי - האמנם? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
N דמי ניהול בקרן פנסיה ברירת מחדל לא פעילה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ס דמי ניהול בפנסיה ובקרן השתלמות לאחר השתדרגות משמעותית בשכר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 16
M העלאת דמי ניהול בקרן השתלמות לאחר התפטרות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
U דמי ניהול במסלול עוקב ס.פ 500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 16
Y הפסקת הפחתת דמי ניהול בשל תשלום דמי סליקה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
מ דמי ניהול בביטוח מנהלים ללא תנועה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
א דמי ניהול קרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
H מחקה תל בונד שקלי בנקים וביטוח דמי ניהול=0?? שוק ההון 1
O קרן פנסיה נבחרת / ברירת מחדל של מיטב דש - העלו לי דמי ניהול ללא ידיעתי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
efrat דמי ניהול IRA קופת גמל ישנה שוק ההון 14
C קסם העלו דמי ניהול בקרן עוקבת ת"א 125 - מה עושים? צרכנות פיננסית 5
י שאלה לגבי דמי ניהול ועמלה של קרן נאמנות שוק ההון 8
ח השוואת דמי ניהול פנסיה - האם אני או אתם משלמים יותר מדי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 67
@ דמי ניהול מקרן כספית שוק ההון 8
Kipodi דמי ניהול משתנים בקרן סל/נאמנות שוק ההון 3
ה פיצול השקעות בין קרנות שונות עם דמי ניהול נמוכים יותר שוק ההון 14
ת האם לפי תקנות בנק ישראל בנוסף לכך שלבנקים אסור לקחת דמי ניהול/משמרת, אסור להם גם לקחת עמלות קנייה ומכירה בכל מה שקשור לקרנות כספיות? שוק ההון 36
מ מה עדיף קרן השתלמות עם פטור ממס אך דמי ניהול גבוהים או חשבון מסחר בבית השקעות רגיל ודמי ניהול נמוכים שוק ההון 2
לאץ' התייקרות דמי ניהול של קרנות כספיות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
חובב_פנסיה2022 עדכון דמי ניהול כספיות ב2025 פוסטים מאיכות נמוכה 113
T תעדוף דמי ניהול מהפקדה או מצבירה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
E הפרש בין יתרת הכספים בחשבון לתשואה מחושבת בקיזוז דמי ניהול והוצאות ניהול השקעות - דוח רבעוני פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1

נושאים דומים

Back
למעלה