• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

דירות להשקעה

  • פותח הנושא פותח הנושא Ellala
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Ellala

משתמש רשום
הצטרף ב
9/6/24
הודעות
17
דירוג
2
יש יתרון להחזקת 2 דירות? (בלי קשר למינוף, אין משכנתא)
מישהו פה בעל דירה והחליט לקנות עוד אחת לא בשביל לגור בה ויכול לחלוק את הסיבות להחלטה, את היתרונות?

תודה רבה. מתלבטת ממש.
 
1. מעוניין לבנות תזרים הכנסות יציב לפרישה. פחות מעניין אותי עלויות ההקמה של ההשקעה ועליית ערך העתידית כי אני לא מתכוון למכור
2. ניסיון לגדר עלויות דיור ולסייע לדורות הבאים. לא פגשתי משהו שירש הרבה נדל"ן וסובל מזה
3. פסיכולוגית יותר קל לי להבין את ההשקעה הזו, למה היא עולה או יורדת וכל המשתמע מכך
4. אני יודע שיש השקעות כלכליות יותר לכסף שלי, אבל אני לא נמצא במירוץ מול אחרים אלא כנגד עצמי. לכן אני מתאים את ההשקעה לאופי שלי.
 
ש יתרון להחזקת 2 דירות?
לצד היתרונות צריך לשקול את החסרונות.
בקצרה: מיסים, מיסים, מיסים, עלויות תחזוקה, כאב ראש. מרבה נכסים זה מרבה דאגה.

יש דיונים רבים פה לגבי רכישת דירה נוספת והמשמעויות.
 
הי,
כדי שיהיה הגיוני להשקיע בנדל"ן מניב ולבנות משהו עוצמתי, חייבים להיעזר במשכנתאות
ולהקפיד על פיזור על פני שווקים שונים, על פי הגיון כלכלי של מחירי נכסים אטרקטיביים ותשואה סבירה
משכירות, אני לא בטוח שרמת מחירי הנכסים כיום בישראל מאפשרת זאת.
 
דירה לעניות דעתי זה השקעה שכמעט תמיד לא נכונה.
זה לשים את כל הביצים בסל אחד, כל כך הרבה דברים יכולים להשתבש, זה בלבול מוח עם שוכרים, עם תקלות, מחירי הנדלן יכולים להשתנות ממקום למקום (ראי ערך קרית שמונה שאין שוק כבר שנתיים).
אני כן יכול להבין אדם שקונה דירה כדי לגור שם בקטע פסיכולוגי וכו', לא להשקעה.
הרווח משכירות זה בערך 3% בארץ, הדבר הטוב זה המינוף שבבורסה קשה למנף, אם זה לא השיקול שלך אז לעניות דעתי זו טעות.
תחשבי האם היית שמה מליון שקל מרוכז על חברה אחת - נניח קוקה קולה, וישנה רגועה בלילה.
עוד נקודה, כשתחליטי שאת צריכה 200 אלף, את צריכה למכור את כל הדירה (אלא אם תקחי הלוואה על הדירה), ויכול להיות שיקח שנה עד שתצליחי למכור, מניות זה בלחיצת כפתור...
 
השקעה בנדל"ן הגיונית בגלל שהיא מגדרת את ההוצאה הכי גדולה של הילדים שלנו. מבחינת תוחלת רווח אני חושב שיש השקעות טובות יותר. אני חושב שמשקיע נדל"ן צריך להיות שמח ברווח של 3 אחוז ריאלי (כלומר גם שווי הדירה והשכירות עולים כמו מדד המחירים). התרגלו להרוויח יותר. כנראה שגם באינפלציית נכסים הבאה (לא יודע מתי זה יקרה) מחירי הדירות והמניות יעלו יחד.
 
דירה לעניות דעתי זה השקעה שכמעט תמיד לא נכונה.
זה לשים את כל הביצים בסל אחד, כל כך הרבה דברים יכולים להשתבש, זה בלבול מוח עם שוכרים, עם תקלות, מחירי הנדלן יכולים להשתנות ממקום למקום (ראי ערך קרית שמונה שאין שוק כבר שנתיים).
אני כן יכול להבין אדם שקונה דירה כדי לגור שם בקטע פסיכולוגי וכו', לא להשקעה.
הרווח משכירות זה בערך 3% בארץ, הדבר הטוב זה המינוף שבבורסה קשה למנף, אם זה לא השיקול שלך אז לעניות דעתי זו טעות.
תחשבי האם היית שמה מליון שקל מרוכז על חברה אחת - נניח קוקה קולה, וישנה רגועה בלילה.
עוד נקודה, כשתחליטי שאת צריכה 200 אלף, את צריכה למכור את כל הדירה (אלא אם תקחי הלוואה על הדירה), ויכול להיות שיקח שנה עד שתצליחי למכור, מניות זה בלחיצת כפתור...
כדי לבחון כדאיות השקעה יש להעמיק בצפי IRR ולא ב"רווח משכירות".

בשוק ההון ניתן למנף בלחיצת כפתור. הרבה יותר נגיש מאשר מינוף נכסי נדל"ן.
 
המניות שלי לא מרימות טלפון שהלך הדוד מים, בעית רטיבות או ויכוח על הוועד בית
או סתימה בצנרת, מזגן לא מקרר באמצע אוגוסט, לכלוך במעלית, פרקט שנשרט - הרשימה ארוכה והכל הכל קורה מתישהו
 
או סתימה בצנרת, מזגן לא מקרר באמצע אוגוסט, לכלוך במעלית, פרקט שנשרט - הרשימה ארוכה והכל הכל קורה מתישהו
זה באמת מעניין למה ישראלים כל כך אוהבים להשקיע בדירות במקום נדל"ן.
פעם חשבתי שזה בגלל המינוף של המשכנתא, אלא שגם כאן ניתן ללוות כסף מחברת ההשקעה, ואפילו במינוף גבוה יותר אם עושים אותו כמה פעמים.
 
זה באמת מעניין למה ישראלים כל כך אוהבים להשקיע בדירות במקום נדל"ן.
פעם חשבתי שזה בגלל המינוף של המשכנתא, אלא שגם כאן ניתן ללוות כסף מחברת ההשקעה, ואפילו במינוף גבוה יותר אם עושים אותו כמה פעמים.
כי לפני 40 שנה חסם הגישה להשקעה במניות היה פחות מוכר לאוכלוסיה.
והמדיה מפמפמת כתבות של "נגמרה החגיגה בשוק ההון" כל פעם שבsp500 יורד ב3%.
הרבה אנשים רוצים להגדיל את התזרים לתקופה שלא יוכלו לעבוד בה, ושכ"ד הוא הרבה יותר מוכר וקל לרוב האנשים מאשר דיבידנדים או לחשב איך למכור מניות.

הכל פסיכולוגיה ומה שאנשים רואים שהסביבה שלהם עושה.
 
זה באמת מעניין למה ישראלים כל כך אוהבים להשקיע בדירות במקום נדל"ן.
כי:
1. מינוף
2. יציב
3. תזרים
4. מס
5. אפשר לגור בזה
6. מוריד סיכון
 
אולי גם זה מרגיש לאנשים שמניות ובורסה זה משו באוויר, סינטטי כזה.
הם מעדיפים השקעה שהם יכולים לגעת בה.
לאחרונה הסברתי לבן שלי על מניות, אז אמרתי לו שקניתי מניה של קוקה קולה, הוא לא הבין למה אסור לו לקחת בסופר בקבוק שלהם "כי החברה שלנו".
יש באמת משו מסובך להסביר את שוק המניות.
 
מילת המפתח - נזילות לטובת שוק ההון!!

עלות הכניסה והיציאה בנדל"ן לא פשוט ויקרה ואם צריכים סכום מסויים אז בעיה (מתווך, עו"ד, מס רכישה, שיפוץ, תיקונים, זמן רב!!! וריצות) כי הכל קבור בבלוקים.

+
לא לשכוח את ההפסד בתשואה אלטרנטיבית עם הכסף במידה ולא נקבר באבנים.
כמעט כל חלופה ולטווח ארוך מניבה יותר משכירות הנכס בוודאות וברוב המוחלט של המקרים שוק ההון כמעט תמיד מנצח את הנדל"ן (שכירות ועליית ערך יחדיו).

לידע כללי:
מדד ת"א נדל"ן השיא 80% תשואה ב5 השנים האחרונות.
מדד ת"א בנייה השיא תשואה של 134% ב5 השנים האחרונות
-----------------------------------------------------------------------
2 דוגמאות לרווחים מנדל"ן מבלי ללכלך את הידיים עם דירה להשקעה (ומחלת עצבים)


בשולי הדברים -
מדד ת"א 125 השיא תשואה של 90% ב5 השנים האחרונות
מדד הבנקים השיא תשואה של 78% בשנה האחרונה ו234% ב5 השנים האחרונות.
 
אולי גם זה מרגיש לאנשים שמניות ובורסה זה משו באוויר, סינטטי כזה.
הם מעדיפים השקעה שהם יכולים לגעת בה.
לאחרונה הסברתי לבן שלי על מניות, אז אמרתי לו שקניתי מניה של קוקה קולה, הוא לא הבין למה אסור לו לקחת בסופר בקבוק שלהם "כי החברה שלנו".
יש באמת משו מסובך להסביר את שוק המניות.
פחית קולה שייכת לסופר.....לא לקוקה קולה ולא לבעלי המניות.
;)
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M איך בנק מסתכל על דירות להשקעה כשהוא בא לחשב יכולת החזר נדל"ן 7
M דירה להשקעה- מחיר למשתכן או דירות תמא נדל"ן 2
N דירה להשקעה משכון שני דירות נדל"ן 9
ע רכישת דירה להשקעה במחיר השוק בשכונה שרובה דירות מחיר למשתכן (יבנה) נדל"ן 7
T בדרך למגורים - כמה דירות להשקעה מול שוק ההון נדל"ן 61
B הפחתת מס רכישה על דירות להשקעה ל- 5% שוק ההון 0
O קניית דירות להשקעה באמצעות משכנתא וגרייס נדל"ן 23
Fitch פטור חד פעמי ממס שבח במכירת שתי דירות נדל"ן 3
L האם יש מגבלה בבעלות דירות בפרויקטים של פינוי בינוי? נדל"ן 4
מ דירות חריכה - דיון בעד ונעד נדל"ן 4
I איך יכול להיות שמחירי דירות של 22.9 השתנו, ומגמות שונו במדלן? נדל"ן 4
E שאלה לבעלי דירות - נדל"ן 93
קטלן עמלה משתנה למתווך דירות נדל"ן 5
A נדלן השקעה - שתי דירות או דירה אחת נדל"ן 3
S עקרון הסיעתא דשמיא: איך למען השם אברכים חרדים מצליחים לרכוש דירות? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 414
S מחירי דירות שנות השמונים נדל"ן 4
א מיסוי השכרת שתי דירות - זוג נשוי מיסים 4
A איזון דירות נדל"ן 0
A איזון דירות נדל"ן 0
ד התלבטות בין 2 דירות מקבלן נדל"ן 2
I כיצד מחירי הדיור יכולים לעלות אם היכולת הכלכלית לרכישת דירות כבר חורגת מהכנסות משקי הבית? נדל"ן 128
H שיקולים לתת מתנה או להוריש כשיש בבעלותי 2 דירות נדל"ן 0
A הסכם ממון וקניית 2 דירות על הנייר טרום נישואין בין בני זוג מיסים 2
D סוגיה במס על השכרת 2 דירות נדל"ן 1
N דירה למגורים - מספר קומות בבנין ומספר דירות בקומה נדל"ן 10
B מדוע דירות חדשות מתוכננות כך שהספה ממוקמת במרכז הסלון? נדל"ן 15
E מידע על נכסים כגון דירות קרקעות וכו לאדם שנפטר נדל"ן 0
I למה דירות עלו כל כך הרבה? נדל"ן 280
I מחירי דירות שנמכרו - קבלת מידע נדל"ן 7
I מיסוי השכרת שתי דירות נדל"ן 1
M האם מפורסם המחיר של דירות שנמכרו בפרוייקט נדל"ן 8
י לא ינוכה יותר פחת בעת השכרת דירות במסלול הפטור מיסים 4
I מיסוי דירות נדל"ן 4
D מיסוי בהשכרת שתי דירות, ומגורים בשכירות בדירה אחרת מיסים 1
כ מתי נפתחות דירות חדשות במחיר למשתכן? פוסטים מאיכות נמוכה 4
E למה אנשים פשוט לא קונים דירות, במקום לשכור דירה נדל"ן 199
E מיסוי דירות בארהב נדל"ן 2
Y מכירת דירות בירושה בישראל ע"י אזרח אמריקאי מיסים 9
M מס שבח - שלוש דירות ירושה נדל"ן 13
T האם יש יתרון משמעותי בהתארגנות כקבוצה לרכישת דירות? נדל"ן 16
A בניית דירות על הגג ע"י הקבלן נדל"ן 8
S שאלה: מגמות מחירי דירות לפי מודעות נדל"ן 6
deussex שאלה על החלפת דירות שניות - מיסים נדל"ן 10
romrom התלבטות בין דירות (מחיר למשתכן) נדל"ן 2
סול שתי דירות במקום אחת נדל"ן 4
ה מחירי דירות- רשות המיסים נדל"ן 1
H דיווח שכ"ד למס הכנסה למספר דירות משותפות במסלול 10% נדל"ן 2
ש דירות יד1 נדל"ן 5
Cleo קבוצת דיון לבעלי דירות להשכרה בישראל? נדל"ן 49
י דירה במגדל דירות נדל"ן 21

נושאים דומים

Back
למעלה