• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

דירוג אשראי צנח דרסטית - חזרת צ'ק מסיבה טכנית

  • פותח הנושא פותח הנושא Excelmik
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Excelmik

משתמש סולידי
הצטרף ב
10/10/22
הודעות
27
דירוג
12
רקע: נתתי למשכיר צ'קים לשנה כפי המקובל, המשכיר הניח הכל בבנק להפקדה עתידית.
הבנק של המשכיר משום מה הפקיד בחודש שעבר 2 צ'קים, אחד של החודש ואחד של יולי.
משום מה זה עבר בבנק וכיון שלא הייתה יתרה מספקת בחשבון אחד הצ'קים חזר מסיבת אכ"מ.
התקשרתי לבנק ודרשתי לשנות את זה לחזר מסיבה טכנית כיון שהצ'ק הוצג קודם זמנו, הבנקאית שינתה את זה וכך זה באמת מופיע באתר.
העניין שבינתיים עברו שני ימי עסקים וכך החשבון נמצא במינוס במהלך שני ימי עסקים (אין לי מסגרת עו"ש בכלל).
עכשיו קיבלתי הודעה מקפטן קרדיט שדירוג האשראי ירד משמעותית (מ-962 ל-657) עקב ניצול גבוה של מסגרת עו"ש / חריגה.
פניתי לבנק שיתקנו את זה ואמרו שלא זו הסיבה שהדירוג ירד כי הצ'ק מוגדר כחזר מסיבה טכנית וזה לא אמור להשפיע וכשטענתי שזה בגלל המינוס ליומיים הבנקאית טענה שזה לא אמור להשפיע וסירבה לעסוק בעניין.
מה ניתן לעשות כדי למחוק את החריגה?
 
מה ניתן לעשות כדי למחוק את החריגה?
הנה מאמר מפורט
 
ועצה כללית:
לא להיות על השקל. כל סכום שאמור אפילו בטעות לרדת, להיערך אליו.
לחילופין, לשלם סכום זניח של כמה עשרות ש"ח ברבעון כדי לאפשר מסגרת עו"ש בחשבון
 
ועצה כללית:
לא להיות על השקל. כל סכום שאמור אפילו בטעות לרדת, להיערך אליו.
לחילופין, לשלם סכום זניח של כמה עשרות ש"ח ברבעון כדי לאפשר מסגרת עו"ש בחשבון
יצא לי יום אחרי שהעברתי את יתרת החודש להשקעות... הצ'ק חזר על גירעון של 50 ש"ח...
 
יצא לי יום אחרי שהעברתי את יתרת החודש להשקעות... הצ'ק חזר על גירעון של 50 ש"ח...
לכן מומלץ להשאיר קצת בחשבון לכל מקרה
לא להיות על אפס

או לחילופין אם אתה רוצה לאפטם תמיד - לשלם כמה שקלים של מסגרת בחשבון...
 
לי גם קרה,
זה חזר לי היום כמדומני לאחר 3 חודש או חצי שנה למצב מצויין מעל 900 בקפטן קרדיט
 
ועצה כללית:
לא להיות על השקל. כל סכום שאמור אפילו בטעות לרדת, להיערך אליו.
לחילופין, לשלם סכום זניח של כמה עשרות ש"ח ברבעון כדי לאפשר מסגרת עו"ש בחשבון
צר לי אך אני לחלוטין לא מסכים.
להחזיק סתם 10 אש"ח בחשבון כי יכול להיות שהבנק יעשה טעות ויגבה ממך את שכר הדירה של חודש הבא כבר היום נראה לי מיותר. ולמה להתספק בחודש אחד?
אולי הבנק יעשה טעות ויגבה ממך את כל שכר הדירה מראש? אז בוא נחזיק 100 אש"ח בחשבון ככה סתם לכל מקרה.

לגבי המסגרת, אם הוא לא באמת משתמש בה לדעתי אין טעם לשלם (לי יש, כי זה בחינם). חוץ מזה שגם המסגרת מוגבלת. אף אחד לא יחזיק מסגרת של עשרות או מאות אלפי ש"ח רק למקרה שמישהו אחר יעשה טעות ויגבה ממנו כסף בצורה שגויה.
 
צר לי אך אני לחלוטין לא מסכים.
להחזיק סתם 10 אש"ח בחשבון כי יכול להיות שהבנק יעשה טעות ויגבה ממך את שכר הדירה של חודש הבא כבר היום נראה לי מיותר. ולמה להתספק בחודש אחד?
אולי הבנק יעשה טעות ויגבה ממך את כל שכר הדירה מראש? אז בוא נחזיק 100 אש"ח בחשבון ככה סתם לכל מקרה.
100 אש"ח נשמע לי מוגזם אבל 10K בחשבון נשמע לי סביר לבלטמים
 
100 אש"ח נשמע לי מוגזם אבל 10K בחשבון נשמע לי סביר לבלטמים
לי גם 10 אש"ח לבלתמים נשמע מוגזם לגמרי.
אבל השאלה למה דוקא 10? למה אתה מציב את הגבול שם?
נשמע לך הגיוני שהבנק יעשה טעות ויגבה פעמיים שכר דירה אבל לא הגיוני שהם יגבו 3?
 
100 אש"ח נשמע לי מוגזם אבל 10K בחשבון נשמע לי סביר לבלטמים
10Kשיכולים ללכת להשקעה?! למה שאשמור אותם? מה הצ'אנס שאצטרך כל כך הרבה?? יש לי באופן קבוע בחשבון 5K לבלתמים, סיימתי את החודש והעברתי את היתרה להשקעה כמו תמיד, בדיוק בחודש בו נשארתי עם 4950 ירד צ'ק של 5K... אבל בכל אופן מעולם לא קרה לי שהייתי צריך יותר מ-5K בתשלום מידי למעט האירוע המטופש הזה.
 
קפטן קרדיט לא קשור לדירוג האשראי האמיתי שבאמצעותו הבנק נותן לך הלוואות, זו רק אפליקציה שמנסה למכור לך שירותים.
ההודעה גרמה לי להוריד דו"ח מבנק ישראל וזה באמת מופיע שם כחריגה.
 
לי גם 10 אש"ח לבלתמים נשמע מוגזם לגמרי.
אבל השאלה למה דוקא 10? למה אתה מציב את הגבול שם?
נשמע לך הגיוני שהבנק יעשה טעות ויגבה פעמיים שכר דירה אבל לא הגיוני שהם יגבו 3?
הטעות של הבנק לא נשמעת לי סבירה, אבל ה10K בעו"ש הם לא רק לתקלות של הבנק אלא לכל בעיה אחרת שלא תבוא (טיפול בהפתעה לשיניים/רכב? טלפון שהתקלקל. . .)
אין לי מספר מדויק, זה צריך להיות פרסונלי לפי ההוצאות - מי שמוציא כל חודש 100K צריך כרית יותר גדולה מאדם שמוציא כל חודש 10K
 
10Kשיכולים ללכת להשקעה?! למה שאשמור אותם? מה הצ'אנס שאצטרך כל כך הרבה?? יש לי באופן קבוע בחשבון 5K לבלתמים, סיימתי את החודש והעברתי את היתרה להשקעה כמו תמיד, בדיוק בחודש בו נשארתי עם 4950 ירד צ'ק של 5K... אבל בכל אופן מעולם לא קרה לי שהייתי צריך יותר מ-5K בתשלום מידי למעט האירוע המטופש הזה.
במקרה שלך זה לא 10K, אלא רק תוספת של 5K על המצב הקיים (כי כבר יש לך עכשיו 5K בעו"ש),
מה הצ'אנס? - זה עניין של מזל, אתה לוקח את הרכב למוסך אתה יודע אם איזה נזק תצא משם?
 
במקרה שלך זה לא 10K, אלא רק תוספת של 5K על המצב הקיים (כי כבר יש לך עכשיו 5K בעו"ש),
מה הצ'אנס? - זה עניין של מזל, אתה לוקח את הרכב למוסך אתה יודע אם איזה נזק תצא משם?
בשביל זה יש לי כסף שנמצא בקרן כספית דרך הבנק, אם אני צריך הוצאה גדולה מאד אני פשוט מושך משם... לא רואה שום סיבה להחזיק את זה בעו"ש.
 
בשביל זה יש לי כסף שנמצא בקרן כספית דרך הבנק, אם אני צריך הוצאה גדולה מאד אני פשוט מושך משם... לא רואה שום סיבה להחזיק את זה בעו"ש.
אמר הבחור שצ'קים חוזרים לו והדירוג אשראי שלו צולל o_o
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
G מספר כרטיסי אשראי והשפעתם על דירוג האשראי העתידי שלי פוסטים מאיכות נמוכה 12
R חריגה של יומיים בחשבון והשפעה על דירוג אשראי צרכנות פיננסית 3
R תיקון דירוג אשראי נמוך אוף טופיק 0
T דירוג אשראי לצעיר בן 24 אוף טופיק 4
M שיפור דירוג אשראי טוב - האם שווה (להשקעה) צרכנות פיננסית 5
R מרגע זה אתם טובים עם כסף- דירוג אשראי דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 10
R דירוג אשראי שלילי צרכנות פיננסית 10
A דירוג אשראי שוק ההון 1
ח מה המשמעות של הורדת דירוג אשראי לישראל אוף טופיק 46
ל האם פעילות אשראי משפיעה על דירוג אשראי? אוף טופיק 3
ImCarryGG הלוואות מבנקים לפי דירוג אשראי צרכנות פיננסית 18
S דירוג אשראי אישי צרכנות פיננסית 26
P השלכות דירוג אשראי בישראל צרכנות פיננסית 4
איליה דירוג אשראי לאזרחי ישראל -סוף סוף זה קורה צרכנות פיננסית 197
T מאגר דירוג אשראי לכולם אוף טופיק 13
ע דירוג האשראי שלי צרכנות פיננסית 7
א דירוג האשראי שלי צרכנות פיננסית 72
נ משמעות דירוג האשראי של ישראל כאשר יש למדינה עודף בחשבון השוטף אוף טופיק 9
י הורדת דירוג וקופת גמל שוק ההון 1
ה מודיס צפויה להוריד את דירוג האשראי של ישראל פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 168
D דירוג בנקים לפי סיכון צרכנות פיננסית 2
amit הורדת דירוג האשראי של ארה"ב פוסטים מאיכות נמוכה 20
ש השפעת מעבר בנק על דירוג האשראי צרכנות פיננסית 0
הק995 ההונאה הגדולה של דירוג ESG שוק ההון 0
צ איך להעלות דירוג משתמש הסולידית? פוסטים מאיכות נמוכה 16
B איך מעלים את דירוג האשראי האישי? צרכנות פיננסית 28
D דירוג אג"ח - דירוג ישראלי לעומת דירוג גלובלי שוק ההון 6
דוג לקיחת הלוואת כדי להעלות את דירוג האשראי שוק ההון 47
unrealx חושב לשים את כל החלק אג"חי בתיק בקונצרני ארה"ב דירוג השקעה, תעצרו אותי שוק ההון 7
unrealx סיכונים בקונצרני ארה"ב, דירוג השקעה שוק ההון 0
מ דירוג אנרגטי - איך הוא משפיע על צריכת החשמל? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 4
Titush כרטיס אשראי מומלץ לסטודנטית צרכנות פיננסית 8
E חשבון מסחר בחול שמקושר לכרטיס אשראי שוק ההון 7
S זיכוי לכרטיס אשראי שבוטל (וחשבון הבנק שקושר אליו נסגר גם הוא) אוף טופיק 4
I כרטיס אשראי מומלץ ללא עמלות מטח? צרכנות פיננסית 1
M מחפש המלצה לכרטיס אשראי בלי 2FA צרכנות פיננסית 21
י קו אשראי בברוקרים (או בנקים) בארץ ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
J כרטיס אשראי עם עמלת המרה של אחוז? צרכנות פיננסית 7
ארי הסוחר אשראי מברוקר לצורך רכישת מניות לטווח ארוך ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
T תשלום לדיסני+ ללא אשראי, כיצד? אוף טופיק 0
Echelon ניהול נכון של כתובות לחשבונות וכרטיס אשראי ב-Bank of America צרכנות פיננסית 0
D המדריך השלם (שלי) לכרטיסי אשראי אמריקאיים וטיסות בחינם צרכנות פיננסית 25
Vit7 איזה כרטיס אשראי הכי מומלץ לי בתור בעל עסק צרכנות פיננסית 2
W כרטיס אשראי בארנק של טלפון לא של בעל הכרטיס צרכנות פיננסית 7
T שימוש בכרטיס אשראי עבור תשלומי ביטוח לאומי ומס הכנסה כעצמאי לצבירת נקודות והטבות? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
ה כרטיס אשראי ללא עמלות המרת מטח צרכנות פיננסית 2
Echelon אבטחת מידע בכרטיסי אשראי - איך אתם מחליטים אם לשמור פרטי כרטיס אשראי או להימנע? צרכנות פיננסית 9
M שינוי מועד חיוב בכרטיס אשראי צרכנות פיננסית 6
א משפחה עם עשרה כרטיסי אשראי צרכנות פיננסית 4
א כרטיס אשראי סודי של ישראכרט – ללא עמלת מט"ח צרכנות פיננסית 60

נושאים דומים

Back
למעלה