• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

דירה למגורים להורים בפנסיה

  • פותח הנושא פותח הנושא iam
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

iam

משתמש רגיל
הצטרף ב
30/5/23
הודעות
312
דירוג
212
הדירה של ההורים שלי עומדת לעבור פינוי בינוי בעוד כ3 שנים כיום הדירה בעלת 3 חדרים,
הם חושבים לגור בדירה שהם יקבלו , אני הסברתי להם שזה לא כלכלי וגם יקשה עליהם, הדירה שהם יקבלו היא דירת 5 חדרים שיותר קשה לתחזק וגם יותר יקר לתחזק עם דמי ניהול שיהיו הרבה יותר גבוהים מהועד שהם משלמים כיום, בנוסף רק הם יגורו בדירה ככה שיהיה להם 2 חדרים ריקים וחניה ללא שימוש.

ההורים שלי מבוגרים בני 70+ ואני מבין את החשש שלהם מלעבור לגור לשכירות בגילם, והם לא מוכנים למכור את הדירה שלהם בסוף ההליך

אני חשבתי על למצוא עבורם דירה שלפני הפינוי בינוי נשכיר אותה ושבזמן הפינוי בינוי הם יעברו לגור בה והיזם ישלם את המשכנתא ולאחר מכן השכירות של הדירה שעברה פינוי בינוי תממן אותה.
אבל אני חושש שהתקציב לדירה באזור שהם גרים בו עכשיו חורג מתקציב והמשכנתא תהיה גבוה,
מה יקרה אם לא יהיו שוכרים לדירה שלהם? הרי עוד מלא דירות חדשות הולכות לצאת באותו זמן לשוק בדיוק באותו המקום, בנוסף בפרויקט 15% מהדירות מוקצות לשכירות לתווך ארוך וכל האזור עובר פינוי בינוי גם כן.
האם יש דרך לחיזוי ביקוש לשכירות באזור מסויים? אתר שבודק תוך כמה זמן דירה להשכרה מושכרת באזור מסויים בממוצע ולפי איזה מחיר ופרמטרים?
האם יש אלטרנטיבות אולי שחשבתם עליהם שעדיפות להורי?

תודה רבה
 
נערך לאחרונה ב:
ההורים שלי מבוגרים בני 70+ ואני מבין את החשש שלהם מלעבור לגור לשכירות בגילם, והם לא מוכנים למכור את הדירה שלהם בסוף ההליך
האמת, הכי עדיף לתת להם להישאר בסביבה המוכרת ולהימנע משינויים עד שאין ברירה
 
הם גרים בדירה הזו כיום?
אם כן וגרו בה במשך שנתיים מיום חתימת ההסכם הראשון, מפאת גילם, מגיעות להם תמורות ייחודיות שהיזם מחוייב להציע.
לצערי בדקתי על זה וזה לא תקף משום שגילם בחתימה הוא זה שקובע ועבר מהחתימה 10 שנים
 
האמת, הכי עדיף לתת להם להישאר בסביבה המוכרת ולהימנע משינויים עד שאין ברירה
האם עדיף שהשינוי יגיע בפתאומיות או להיות מוכן לשינוי הזה ולהקדים תרופה למכה? אני רואה כמה דודה שלי בת 75 סבלה עקב המעבר מפינוי בינוי ושהבת שלה הייתה צריכה למצוא לה דירה חלופית היא הייתה בתחרות עם עוד 150 משפחות שחיפשו באותו הזמן והמקום דירה להשכרה.
 
כמובן שגיל החתימה קובע. חשבתי שהעניין טרי.

בכל מקרה, הם הרוויחו פה על הנייר בוכטה נטו מבלי לעשות כלום. המעט שנדרש מהם (מבלי לזלזל כמובן) זה להתמודד עם אי נוחות של 4 שנים בערך בשכירות ואחרי זה שימכרו את הדירה, יקנו דירה המתאימה לצרכים שלהם וישארו עם עוד כסף עודף איתו יעשו מה שבא להם.

היא הייתה בתחרות עם עוד 150 משפחות שחיפשו באותו הזמן והמקום דירה להשכרה.
בעיה מוכרת בפינוי בינוי שתלך ותתעצם עם השנים ולדעתי תעלה גם את מחירי השכירויות.
אני הייתי פשוט עובר לשכירות לפני הפינוי וככה "מתזמן" את כולם.
 
כמובן שגיל החתימה קובע. חשבתי שהעניין טרי.

בכל מקרה, הם הרוויחו פה על הנייר בוכטה נטו מבלי לעשות כלום. המעט שנדרש מהם (מבלי לזלזל כמובן) זה להתמודד עם אי נוחות של 4 שנים בערך בשכירות ואחרי זה שימכרו את הדירה, יקנו דירה המתאימה לצרכים שלהם וישארו עם עוד כסף עודף איתו יעשו מה שבא להם.


בעיה מוכרת בפינוי בינוי שתלך ותתעצם עם השנים ולדעתי תעלה גם את מחירי השכירויות.
אני הייתי פשוט עובר לשכירות לפני הפינוי וככה "מתזמן" את כולם.
אני גם חושב כמוך אבל הם לצערי לא מוכנים לחשוב ככה בגילם הם לא רוצים לגור בשכירות וחוששים מהמצב הזה של להיות תלוי בבעל הדירה ואני מבין אותם הם רגילים לחיים אחרים ובגיל הזה קשה לעשות שינויים, בנוסף הם לא מוכנים למכור את הדירה הזו

אז אני חשבתי על במקום שיעברו לשכירות לפני לעבור לדירה אחרת למגורים לפני
 
כמו שאמרו קודם, ברגע שהפינוי יצא לפועל תיאלץ להתחרות עם די הרבה משפחות שיחפשו דירות להשכרה בסביבה.
בכל מקרה, קח בחשבון שמרגע הפינוי יעברו מספר שנים עד שהבית יהיה מוכן למגורים. חמותי ממתינה כבר 5 שנים אחרי חתימה ליזם, מתוכם שנתיים וחצי בשכירות, והיזם עדיין לא התחיל לפנות את הדיירים מהבניין.
היא הפסידה את ההטבות שניתנות לדיירים מבוגרים שהתגוררו בשנתיים האחרונות בדירה.
לגבי השכרת הנכס החדש.
מנסיון של אחרים, ברגע שנבנה פרוייקט מגורים חדש, הוא מתמלא בדיירים, לא נראה שתהיה לך בעיה למצוא שוכר. (מכיר באיזור מודיעין, קרית גת וירושלים)
 
האם עדיף שהשינוי יגיע בפתאומיות או להיות מוכן לשינוי הזה ולהקדים תרופה למכה?
אם הם עדיין בכושר, צלולים ומתפקדים אז עדיף להקדים תרופה למכה - קח בחשבון שזה מאיץ
הדרדרות. אם כבר די זקנים ועמוק בתוך זה, הייתי ממתינה לרגע האחרון.

יש לי הורים מבוגרים, באותה דירה 45 שנה ולא מוכנים לזוז מטר
 
אם הם עדיין בכושר, צלולים ומתפקדים אז עדיף להקדים תרופה למכה - קח בחשבון שזה מאיץ
הדרדרות. אם כבר די זקנים ועמוק בתוך זה, הייתי ממתינה לרגע האחרון.

יש לי הורים מבוגרים, באותה דירה 45 שנה ולא מוכנים לזוז מטר
ברוך ה הם עדיין צלולים ומתפקדים אני פשוט יודע שהיום הזה יגיע ככה או ככה ואי אפשר להתעלם ממנו בסוף הם יצטרכו לעבור, השאלה אם לפני לאן ואיפה יהיה להם יותר טוב
 
השאלה אם לפני לאן ואיפה יהיה להם יותר טוב
איפה - עדיפות בשכונה וממש קרוב לדירה הנוכחית (בהנחה שזו שכונה ברמה טובה), אולי ליד שכנים ותיקים שגם עוברים או ליד הילדים-נכדים אם רלוונטי ובסביבה
 
יכולה להרחיב על זה?
שינוי סביבה לאנשים בגיל הזה, מעבר דירה, גורם להם לההאצה של סימני הזקנה - יכולים לאבד אוריינטציה, לאבד שיקול דעת, לאבד התמצאות וזיכרון בכלל. יותר מועדים לנפילות כי פחות מכירים את הדירה והסביבה.
 
איפה - עדיפות בשכונה וממש קרוב לדירה הנוכחית (בהנחה שזו שכונה ברמה טובה), אולי ליד שכנים ותיקים שגם עוברים או ליד הילדים-נכדים אם רלוונטי ובסביבה
השכונה אכן ברמה טובה הבעיה היא שהמחירים של הדירות באזור הזה ממש גבוהים גם בגלל שכל האזור עובר פינוי בינוי וגם בגלל תחנה של הקו הסגול שתהיה כאן, נכון לעכשיו חשבתי לחפש דירת קרקע או קומה ראשונה שיהיה להם נוח שזה גם מצמצם את החיפוש עוד יותר, אין להם נכדים ואני הבן היחיד שלהם לגבי השכנים אין לדעת לאן כל אחד יעבור בעתיד
 
הם לא מוכנים למכור את הדירה שלהם בסוף ההליך
אז שימכרו את הדירה בתחילת התהליך.

צחוק בצד, מדובר בפינוי בינוי. זאת אומרת שהם יהיו חייבים לעבור החוצה מהדירה לדירה אחרת ברגע שהתהליך יתחיל. בפתרון שלהם הם יעברו שוב פעם דירה בסוף התהליך לדירה החדשה שיבנו בשטח הזה (בדגש שהיא תהיה שונה ולא דומה לדירה שבה הם גרים עכשיו) - כלומר 2 מעברי דירה.
במקום זאת, אני מציע ברגע שהתהליך יהיה רציני ולא יהיו עוד דחיות, שיקנו דירה אחרת (שיכולה להיות במיקום קרוב מאוד לנוכחי כדי לצמצם שינויים) וימכרו את הדירה של הפינוי בינוי. יעשו מעבר דירה יחיד. יחיו בבעלות רציפה ללא שכירות.
 
  • אהבתי
Reactions: iam
שינוי סביבה לאנשים בגיל הזה, מעבר דירה, גורם להם לההאצה של סימני הזקנה - יכולים לאבד אוריינטציה, לאבד שיקול דעת, לאבד התמצאות וזיכרון בכלל. יותר מועדים לנפילות כי פחות מכירים את הדירה והסביבה.
מניסיון עם הנושא?
יש מחקרים על זה?
גם וגם?
נמצא במצב דומה, הורים מבוגרים שגרים רחוק מהילדים בבניין בלי מעלית
מנסים לשכנע אותם לעבור אבל מה שתיארת זה באמת דיל ברייקר
 
כן. זה ידוע. אפשר להתיעץ עם עמדא
מעבירים אדם מבוגר רק כל עוד הוא מסוגל להסתגל לסביבה החדשה וליצור חברויות ופעילויות חדשות.
כשמתחילה ההתדרדרות הסביבה המוכרת מהווה עבורו עוגן. נותנת לו תחושת ביטחון, וכשהוא מאבד אותה הבילבול שלו גדל.
הבעיה היא שרוב הקשישים מסתירים את ההתדרדרות, בין השאר בעזרת הסביבה המוכרת.
בכל מקרה אם חייבים להעביר אז מה שיותר מוקדם, ועדיף ליד הילדים, אלה אם יש לקשיש רשת חברתית חזקה באזור מגוריו.
 
וגם יותר יקר לתחזק עם דמי ניהול שיהיו הרבה יותר גבוהים מהועד שהם משלמים כיום
יש מצב שזה מכוסה בחוזה לאיזה עשר שנים קדימה. תבדוק.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אין להם נכדים ואני הבן היחיד שלהם
אופציה רעיונית בלבד אם מתאים לכולכם

תקנה אתה דירה בשבילהם שמתאימה להם על שמך
והם ישכירו אותה ממך בזמן המעבר
ועל הנייר הדירה בפינוי בינוי החדשה תישאר שלהם

בעוד כמה שנים שכל הדבר הזה יסתיים הם יוכלו לבחור אם להישאר בדירה שלך המוכרת כבר ולחסוך את המעבר (מה שסביר יותר שהם יעדיפו) או לעבור לחדשה

ובנוסף הם לא באמת יהיו תלויים בבעל בית בכל התקופה הזה ואולי יסכימו גם לעבור כבר עכשיו ולא לחכות לפינוי הרשמי
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ס צריך את עזרתכם – קניית דירה למגורים נדל"ן 25
R התלבטות ברכישת דירה למגורים נדל"ן 5
J דירה ראשונה למגורים נדל"ן 46
J דירה ראשונה למגורים נדל"ן 24
ד קניית דירה למגורים נדל"ן 1
I סקר: משכנתא או שכירות? דירה למגורים נדל"ן 194
ב האם לרכוש דירה למגורים? זוג+2, קיימת דירה נדל"ן 18
M דירה למגורים- בניית עסקה מיטבית נדל"ן 4
N דירה למגורים - מספר קומות בבנין ומספר דירות בקומה נדל"ן 10
S דירה למגורים אל מול שוק ההון נדל"ן 7
V רכישת דירה למגורים בשותפות עם חברה בע''מ נדל"ן 6
T קניית דירה למגורים מתוך כוונה למכור אחרי 5~7 שנים? נדל"ן 11
G דירה למגורים - עסקה משתלמת בתנאי 80/20? נדל"ן 5
ד דירה אחת למגורים (שמתחלפת עם הזמן) ודירה אחת להשקעה שנותרת קבועה נדל"ן 3
Y דילמה על דירה למגורים ל-2-4 חדרים נדל"ן 7
N קניית דירה ראשונה למגורים בזמן המלחמה אוף טופיק 10
N קנית דירה ראשונה למגורים - התאבדות כלכלית או החלטה חכמה? נדל"ן 8
A מתלבטים בין רכישת דירה למגורים לבין רכישת דירה להשקעה נדל"ן 32
M רכישת דירה למגורים - האם זה הזמן הנכון? נדל"ן 8
I איך הכי נכון להשתמש בהון העצמי לרכישת דירה למגורים נדל"ן 12
D מכירת מניות למען רכישת דירה למגורים שוק ההון 31
I רכישת דירה להשקעה וקניית דירה למגורים עוד כעשור נדל"ן 2
מ מתלבט האם ובאיזה אופן לקנות דירה למגורים נדל"ן 71
ס רכישת דירה למגורים ומכירת תיק ההשקעות נדל"ן 10
ולנטין קניית דירה ראשונה למגורים בצפון נדל"ן 24
L האם לקנות דירה למגורים? נדל"ן 10
B קניית דירה למגורים כדירה שנייה נדל"ן 8
א הון עצמי - היתרון העיקרי בקניית דירה למגורים? נדל"ן 19
L קניית דירה חדשה למגורים, שתהיה גם השקעה טובה נדל"ן 74
S רכישת דירה למגורים באזור הקריות או חיפה נדל"ן 9
O דירה למגורים/ השקעה בארץ או חול נדל"ן 5
Y האם לקנות דירה למגורים או להשקעה? נדל"ן 14
בייניש מתי ריאלי לחשוב על קנית דירה למגורים? נדל"ן 4
N צומת דרכים - המשך שכירות אל מול רכישת דירה למגורים ללא משכנתא יומני מסע אישיים 8
O בחינת אלטרנטיבות לזוג צעיר - דירה למגורים או להשקעה נדל"ן 48
S קניית דירה למגורים ושאר ירקות נדל"ן 26
G קניית דירה למגורים או פיזור השקעות נדל"ן 33
יבגני_ל דיון קצר על מתי "נכון" למשוך כסף משוק ההון עבור דירה למגורים שוק ההון 3
O קניית דירה למגורים או להשקעה נדל"ן 18
ב דירה ראשונה - השקעה או למגורים? נדל"ן 20
א דירה להשקעה ללא משכנתא או דירה למגורים עם משכנתא נדל"ן 11
P דירה למגורים עד מיליון שקל במרכז נדל"ן 166
ש התלבטות לגבי קניית דירה למגורים נדל"ן 22
Evgeny Sahnin ״השקעה״ בדירה למגורים לעומת דירה להשקעה נדל"ן 14
L מה חובה לדעת ולעשות, לאחר רכישת דירה (למגורים)? נדל"ן 8
ל מה האלטרנטיבה לקניית דירה למגורים לאדם לא חסכן? נדל"ן 79
T דירה להשקעה או דירה למגורים נדל"ן 58
1337justme רווק עם הון עצמי - האם לקנות דירה למגורים או לשכור? נדל"ן 68
E דירה למגורים - למכור ו/או להשקיע? נדל"ן 9
ס החזר מס באמצעות אלפי על משכורת, הכנסה חדשה משכר דירה מיסים 7

נושאים דומים

Back
למעלה