• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

גלגול הלוואה מקרן השתלמות

  • פותח הנושא פותח הנושא GuyA
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

GuyA

משתמש רגיל
הצטרף ב
18/5/17
הודעות
246
דירוג
530
אני שוקל לקחת הלוואה מקרן השתלמות, נניח על 100 אלף שקל, בהלוואת בלון, לצרכי השקעה.
אני מאמין שאני יכול לקבל ריבית גבוהה יותר על ההשקעה מאשר על ההלוואה (נעזוב כרגע בצד מה ההשקעה).
אני בעיקרון מעדיף לקחת הלוואה לזמן ארוך ככל הניתן, אבל אם אצטרך להחזיר אותה - אני יכול להחזיר אותה בהתראה קצרה.

יש לי 2 אפשרויות -

א. ריבית פריים פחות 0.5% לתקופה של עד 24 חודשים.
ב. ריבית פריים פחות 0.2% לתקופה של 25-84 חודשים.

סכום ההלוואה הוא חצי מהסכום שצבור לי בקרן, כאשר אני ממשיך להפקיד לקרן (כרגע ההפקדה היא בערך 10% לשנה משווי הקרן).
בכל אחת מהאפשרויות יש לי את האופציה להחזיר את ההלוואה לפני אם אני רוצה, בלי קנסות ועמלות, רק נדרש תשלום הריבית שנצבר עד אותה נקודת זמן.

השאלה היא כזו -

אם אני אקח את ההלוואה של ריבית פריים פחות 0.5%, האם נהוג וסביר עוד שנתיים לגלגל את ההלוואה קדימה ע"ב היתרות הצבורות לעוד שנתיים, וכך "להרוויח" את הפער (0.3%)?

הסיכונים די ברורים לי -

א. בהלוואה ל-7 שנים התנאים מקובעים ל-7 שנים. אם התנאים יורעו בעתיד (למשל - ריבית פריים או פריים פלוס) - בהלוואה ל-7 שנים אני "מרוויח" מקיבוע התנאים הנוכחיים. מצד שני, אם התנאים ישופרו (נניח פריים מינוס 1%) - תמיד שמורה לי הזכות להחזיר את הסכום ולקחת הלוואה חדשה.
ב. ייתכן שעוד שנתיים השווי יירד משמעותית, ולא יאפשרו לי לגלגל את ההלוואה, ואז אצטרך להחזיר את ההלוואה, ואם ארצה לקחת הלוואה חדשה - התנאים יהיו פחות טובים.

האם יש עוד שיקולים? האם מישהו עמד מול האפשרויות האלו ובחר באפשרות ב' והצליח לגלגל הלוואה?
 
מגבילים אותך במסלול במשך תקופת ההלוואה? אם "מכריחים" אותך לעבור למסלול סולידי ולא מנייתי, זה שיקול משמעותי.
 
לא, אני במנייתי ונשאר במנייתי. הסכום שאני יכול לקבל זה 50% מהערך. יכול להיות שבסולידי זה היה 80%, אבל 50% זה מספיק למה שאני צריך.
 
יש לך הבטחה כלשהי לגבי דמי הניהול? בזמן שהקופה ממונפת, אין לך יכולת לעבור חברה.

אבל חוץ מזה, מכיר אנשים שגולגלו הלוואות אחרי 7 שנים. הגלגול היה בסוף 2020 תחילת 2021 כשהריבית הייתה אפסית, אבל לא בטוח שלגובה הריבית יש קשר.

מה שכן, הייתי מסתכל על המספרים ולא על האחוזים - ההפרש בין פריים פחות 0.2% ל 0.5% זה 0.3%, כלומר 300 שקלים על 100k. מבחינתי זה לא שווה את הסיכון.
 
א. בהלוואה ל-7 שנים התנאים מקובעים ל-7 שנים. אם התנאים יורעו בעתיד (למשל - ריבית פריים או פריים פלוס) - בהלוואה ל-7 שנים אני "מרוויח" מקיבוע התנאים הנוכחיים. מצד שני, אם התנאים ישופרו (נניח פריים מינוס 1%) - תמיד שמורה לי הזכות להחזיר את הסכום ולקחת הלוואה חדשה.
אתה בטוח שנותנים כזה הלואה ממה שאני יודע הפריים משתנה בהתאם לריבית בנק ישראל כמו כל הלוואת פריים, לא שמעתי אף פעם על קיבוע
ריבית בפריים ואני גם לא מאמין שחברה כלשהו תסכים לזה.
 
אתה בטוח שנותנים כזה הלואה ממה שאני יודע הפריים משתנה בהתאם לריבית בנק ישראל כמו כל הלוואת פריים, לא שמעתי אף פעם על קיבוע
ריבית בפריים ואני גם לא מאמין שחברה כלשהו תסכים לזה.
לא התכוונתי שהריבית מקובעת.
התכוונתי שהתנאים מקובעים ביחס לפריים, זה תמיד יהיה פריים מינוס X, שה-X מקובע במעמד לקיחת ההלוואה.
כמובן שיכול להיות שהריבית תעלה ולכן הפריים יעלה ולכן הריבית על ההלוואה תעלה, ויכול גם להיות הפוך.
יש גם מסלול נוסף לבחירה של ריבית קבועה + הצמדה למדד.
אין מסלול של ריבית קבועה בהלוואה מקרן השתלמות שאני מכיר.
 
יש לך הבטחה כלשהי לגבי דמי הניהול? בזמן שהקופה ממונפת, אין לך יכולת לעבור חברה.

אבל חוץ מזה, מכיר אנשים שגולגלו הלוואות אחרי 7 שנים. הגלגול היה בסוף 2020 תחילת 2021 כשהריבית הייתה אפסית, אבל לא בטוח שלגובה הריבית יש קשר.

מה שכן, הייתי מסתכל על המספרים ולא על האחוזים - ההפרש בין פריים פחות 0.2% ל 0.5% זה 0.3%, כלומר 300 שקלים על 100k. מבחינתי זה לא שווה את הסיכון.
אני בקבע, אז זה בתנאים טובים יחסית של "חבר" של 0.18%.
ההסכם נחתם לא מזמן ולחבר יש הסכם רק מול הראל.
אני לא יודע לכמה זמן זה, אבל אני מעריך שהראל תשאף לשמר את ההתקשרות מול חבר, ויש שם כרגע אותו אותם בעלים ואותו מנכ"ל שחתמו עם חבר על ההסכם.
WORST CAST - אם בעתיד ההסכם ייפסק, תתקבל התרעה מספיק זמן מראש, אני אסגור את המינוף, זה לא שיקול מרכזי מבחינתי, כי עדיין הלוואה מקרן השתלמות היא בין הכי זולות שאפשר למצוא, ולא מכיר חברה שתיתן לי 0.18% או דומה לזה + התחייבות לשימור דמי הניהול לכל התקופה, אם אני מגיע לבד - בלי כוח מיקוח.
לגבי ההפרש - בסדר, זה גם כסף.
פתחתי את הנושא כדי לדון אם פספסתי יתרונות מול חסרונות, כאשר אני מניח שהדיון הזה עשוי להיות רלוונטי לעוד אנשים ולא רק לי, כי אלו חלופות שקיימות בכמה חברות לפי מה שראיתי, כך שהדיון הוא עקרוני ולא רק אישי עבורי -

יתרונות לשנתיים - ריבית נמוכה יותר ב-0.3%, ואם אפשר לגלגל כל שנתיים באותם תנאים "לנצח" - זה חיסכון של 0.3%, שזה כסף.
חסרונות לשנתיים (מול 7 שנים) - אם התנאים בעתיד יורעו (למשל פריים) - אני יכול לקבל עכשיו תנאים טובים יותר + עוד שנתיים ייתכן גם שהראל תחליט שלא לתת עוד הלוואות (היא לא חייבת).

בהחלטה שלי כנראה אלך על ה-7 שנים, 0.3% מגלם זכות לקיבוע תנאים, אולי זה שווה.
אם עוד שנה התחרות תגבר ופתאום חברות יציעו נניח פריים מינוס 0.7% ולא מינוס 0.2% - אני גם תמיד יכול להחזיר את הקרן ולקחת הלוואה מחדש בתנאים החדשים, כך שהטבה בתנאים זה לא חיסרון.
 
לגבי ההפרש - בסדר, זה גם כסף.
ברור, אמרתי ש
ההפרש בין פריים פחות 0.2% ל 0.5% זה 0.3%, כלומר 300 שקלים על 100k. מבחינתי זה לא שווה את הסיכון.
ואפילו אתה הסכמת איתי:
בהחלטה שלי כנראה אלך על ה-7 שנים, 0.3% מגלם זכות לקיבוע תנאים, אולי זה שווה.
אני מסכים שה 300 שקלים בשנה פחות חשובים מראש שקט.

לקחתי בעבר כמעט מליון שקלים בהלוואה דומה - ריבית פריים מינוס חצי ל 7 שנים על סך 80% מהקופה. העצה היחידה שיש לי בשבילך מעבר לכל מה שנכתב היא שתקבע מראש באיזה תנאים אתה סוגר את ההלוואה. עבורי, תכננתי שברגע שהריבית על ההלוואה עברה את ה 4%, אני סוגר.
 
אם אתה בעניין של מחזור הלוואות מקרן השתלמות אפשר גם לקבל הלוואה בריבית קבועה (של 4.7%). וזאת הלוואה בלי עמלת פירעון מוקדם. אני חושב שכמעט בכל מצב הלוואה כזאת עדיפה על פריים מינוס חצי (שדי תמיד אפשר לקבל).
 
בהראל אי אפשר לקבל בריבית קבועה.
לגבי 4.7% - נשמע לי מאוד נמוך, מי היום מציע תנאים כאלו?
 
כלל הציעו לי 4.7% קבועה לשלוש שנים.
 
ריבית פריים פחות 0.5% לתקופה של עד 24 חודשים.
זה עדיף. ולגלגל.
שים לב שזה עדיין 5.5%. לא בחינם ואף אחד לא מבטיח לך להשיא יותר מזה על השקעותיך.

ואתה לא משלם 0.18% על הקחצק- זה תלוי במסלול שאתה נמצא בו. זה כפול מזה אם לא יותר.
תנסה לעבור מסלול ותראה "עלות שנתית צפויה" בכל מסלול.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
הלוואה מקופת גמל/קרן השתלמות יותר משתלמת מהלוואה בבנק?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
פ היטל השבחה לאחר שינוי תב״ע לפני קבלת היתר - גלגול חבות ברכישה נדל"ן 2
מ גלגול מגן מס משנים עברו, עם מידע חסר מיסים 1
Namy גלגול סעיף 46 לשנים עוקבות ללא הגשת טופס מיסים 9
U גלגול מגן מס על שנה שכבר הגשתי טופס מיסים 3
I גלגול מחמ של מקמ שוק ההון 4
S גלגול מגן מס משנה לשנה מיסים 3
N גלגול רווחי שכירות נדל"ן 14
ImCarryGG גלגול חוזים על סנופי בIB - הלכה למעשה שאלות שוק ההון 3
ה Backtesting גלגול חוזים עם Retropy שוק ההון 3
S "גלגול" מגן מס לשנה הבאה שוק ההון 3
הנודד לשחקים הלוואה ע"ח קרן השתלמות לקניית רכב - מה התנאים הכי טובים שאפשר להשיג? צרכנות פיננסית 16
yoyo פתיחת קרן השתלמות או לקיחת הלוואה מהקרן לצורך סגירת משכנתא שוק ההון 46
GeraltOfHaifa משכון נכס בחו"ל לצורך הלוואה - מי עושה את זה בארץ? צרכנות פיננסית 1
S הלוואה על קרן השתלמות ופנסיה צרכנות פיננסית 3
ה הלוואה כנגד נכס צרכנות פיננסית 4
ב לקיחת הלוואה לטובת השקעה שוק ההון 4
Y הלוואה לצורך רכישת רכב צרכנות פיננסית 15
A הלוואה של יאן יפני לישראלים עם חשבון אינטרקטיב ארה"ב שוק ההון 15
ה הלוואה בריבית פריים ומטה צרכנות פיננסית 16
U החזר מס רווחי הון כנגד ריביות הלוואה מיסים 1
M הלוואה מקרן השתלמות או פנסיה צרכנות פיננסית 8
Y שאלה לגבי מיסוי קרן נדל"ן בחו"ל - מסלול הלוואה מיסים 1
E הלוואה כנגד נכס בכדי לקנות עוד נכס נדל"ן 3
H כך תקבלו הלוואה בחינם מפייבוקס - ועוד ישלמו לכם על זה! צרכנות פיננסית 53
U הלוואה מול קרן השתלמות וקופ"ג פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
R הלוואה בשביל השקעה בדיבדנדים שוק ההון 2
ל הלוואה מהפנסיה רק לפי ת.ז. ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
O הלוואה ללא ריבית האם כדאי גם אם אין צורך צרכנות פיננסית 8
yoyo לקיחת הלוואה כנגד נכס קיים לצרכי מינוף והשקעה נדל"ן 26
ח פירעון הלוואה בקופת גמל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
Y חישוב תשואה סולידית על הלוואה שוק ההון 4
ב האם לקחת הלוואה מבוססת פריים או צמודה למדד על בסיס קרן ההשתלמות? צרכנות פיננסית 4
S פרעון הלוואה מוקדם של הלוואת דיור (לא משכנתא) בריבית משתנה כל 5 שנים צמודת מדד צרכנות פיננסית 1
mudale222 איזו הלוואה עדיפה? צרכנות פיננסית 2
ה ניכוי ממס רווחי הון כנגד ריבית על הלוואה מבית השקעות מיסים 1
א הלוואה לרכישת דירה עד מכירת דירה נדל"ן 16
Y הלוואה או מימוש ניירות ערך? צרכנות פיננסית 5
ה הלוואה ללא ריבית ומשכנתא נדל"ן 6
S האם כדאי לפתוח קרן השתלמות של 380 אל"ש לקנית דירה ראשונה או לקחת הלוואה/משכנתא פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 22
M לקיחת הלוואה לפני או אחרי משכנתא נדל"ן 1
G כמה ריבית על הלוואה צרכנות פיננסית 7
נגב הלוואה לסטודנטית לרפואה, חד הורית צרכנות פיננסית 5
א תשלומים למחיר למשתכן - לקיחת הלוואה לפני משכנתא נדל"ן 2
R כיסוי הלוואה משתנה כל 5 במשכנתא או השקעה נדל"ן 12
I קניית רכב - תשלום אחד או הלוואה? צרכנות פיננסית 7
חצי פנסיון הלוואה על חשבון קרן השתלמות IRA נדל"ן 2
ת נתינת הלוואה ליזם נדלן נדל"ן 17
I הלוואה על חשבון קרן השתלמות/פנסיה צרכנות פיננסית 2
Z הלוואה כנגד קופת הפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
N הטבת הצטרפות הלוואה ללא ריבית צרכנות פיננסית 17

נושאים דומים

Back
למעלה