• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

גידור במקום דילול מניות? תהייה על מסלולים תלויי גיל

  • פותח הנושא פותח הנושא ShaulNM
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

ShaulNM

משתמש רגיל
הצטרף ב
3/3/23
הודעות
69
דירוג
87
קופות גמל במסלולים תלויי גיל נועדו להפחית את רמת הסיכון ואת תנודתיות התיק הפנסיוני ככל שמתקרבים לגיל הפרישה. הרעיון העומד בבסיסן פשוט: עם ההתקדמות בגיל, החשיפה למניות פוחתת, ואילו החשיפה לאג"ח ולנכסים אלטרנטיביים עולה. עם זאת, מבדיקת נתוני גמלנט שערכתי עולה כי התשואות במסלולים המיועדים לבני 60 ומעלה נעות סביב 5% לשנה בממוצע. בעיניי, מדובר בתשואות צנועות מאוד במיוחד לנוכח העובדה ששוק המניות הניב לאורך זמן תשואות גבוהות בהרבה.

הדבר מעלה שאלה חשובה: האם קיימת חלופה טובה יותר? האם משקיע שמוכן, בהגדרה, להסתפק בתשואה שנתית ממוצעת של 7.5%-8% אינו יכול להשיג יעד זה בפשטות וביעילות רבה יותר?

עולה השאלה מדוע מנהל קופה אינו יכול, למשל, להשקיע במדד S&P 500 ולגדר את ההשקעה מפני ירידות חדות (למשל, הפסדים שנתיים העולים על X%) באמצעות רכישת אופציות PUT, תוך מימון עלות הגידור באמצעות מכירת אופציות CALL (למשל, על רווחים שנתיים העולים על Y%). במילים אחרות, נדמה כי באמצעות הגבלת פוטנציאל העליות החריגות והגנה מפני ירידות חדות ניתן להשיג תוצאות טובות יותר מהמצב הקיים ואולי אף בעלות תפעולית נמוכה יותר.

ובכן, אז למה לא בעצם?
 
בין היתר כי ה-X וה-Y הנכונים משתנים בזמן, הפרמיה עליהם משתנה בזמן, וכמו שאין לך דרך לחזות את כיוון הSP500 אתה גם לא תצליח לאורך זמן לכייל את X ו-Y.
 
התשואות במסלולים המיועדים לבני 60 ומעלה נעות סביב 5% לשנה בממוצע
במיוחד כאשר תוחלת החיים עולה, לאנשים בני 60 יש בממוצע יותר מ20 שנה לפניהם, אני יודע שבשנים האחרונות, המסלולים הכלליים כוללים אחוזים גבוהים יותר של פלח מנייתי מאשר היה בעבר.
 
... אחרת היו עושים את זה ביעילות גם במסלולים הכלליים...
 
לכאורה השוק מתמחר את זה כבר. דרך אגב זה נראה לי פחות בריא לכלכלה שיהיה יותר כסף באופציות מאשר באג"ח. אג"ח מזרים כסף ליזמות.
 
בין היתר כי ה-X וה-Y הנכונים משתנים בזמן, הפרמיה עליהם משתנה בזמן, וכמו שאין לך דרך לחזות את כיוון הSP500 אתה גם לא תצליח לאורך זמן לכייל את X ו-Y.
אני לא טוען שחייבים לכייל את X ו-Y כל הזמן. כיוון שברוב השנים השוק עולה, אני תוהה אם יצירת מסגרת מסוימת שאומרת שהתיק לא יכול לרדת מתחת לשיעור מסוים שהוא מחוץ לכסף (למשל ירידה של 12%), במחיר של הגבלת התשואה המקסימלית (למשל עלייה של יותר מ12%), לא תוכל לייצר בסופו של דבר תשואה טובה יותר מתשואת המוסדיים כיום במסלולים תלויי הגיל. כמו כן, אני מניח שהעלות של מימוש האסטרטגיה הזו צפויה להיות זולה יותר מאשר ניהול המסלולים כיום.

לכאורה השוק מתמחר את זה כבר. דרך אגב זה נראה לי פחות בריא לכלכלה שיהיה יותר כסף באופציות מאשר באג"ח. אג"ח מזרים כסף ליזמות.
אני לא בטוח שהבנתי את מה אתה טוען שהשוק מתמחר?
 
אני לא טוען שחייבים לכייל את X ו-Y כל הזמן. כיוון שברוב השנים השוק עולה, אני תוהה אם יצירת מסגרת מסוימת שאומרת שהתיק לא יכול לרדת מתחת לשיעור מסוים שהוא מחוץ לכסף (למשל ירידה של 12%), במחיר של הגבלת התשואה המקסימלית (למשל עלייה של יותר מ12%), לא תוכל לייצר בסופו של דבר תשואה טובה יותר מתשואת המוסדיים כיום במסלולים תלויי הגיל. כמו כן, אני מניח שהעלות של מימוש האסטרטגיה הזו צפויה להיות זולה יותר מאשר ניהול המסלולים כיום.
תבדוק על נתוני עבר כולל על עלויות פרמיה אמיתיות בזמני משבר.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
יצירת מסגרת מסוימת שאומרת שהתיק לא יכול לרדת מתחת לשיעור מסוים שהוא מחוץ לכסף (למשל ירידה של 12%), במחיר של הגבלת התשואה המקסימלית (למשל עלייה של יותר מ12%)
זה בדיוק הפקדונות המובנים של הבנקים.
יכול לבדוק אותם ואת העלות שלהם.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א בעיה ברכישת קרן גידור בבנק לאומי- דרישה לטיקט סגור שוק ההון 0
א קרנות גידור (וספציפית קרן התמד) שוק ההון 19
R גידור RSU באמצעות אופציות שוק ההון 2
הסוליd גידור מפני כיבוש טאיוואן שוק ההון 64
חתול לילה שאלה על גידור בעת מכירת דירה נדל"ן 7
א האם ניתן להשקיע בקרנות גידור ? שוק ההון 1
J השקעה בקרנות סל של מניות דיבידנד, ללא גידור מטח, מישראל בשקלים שוק ההון 7
E קרן גידור בנאמנות שוק ההון 0
K קרן גידור בנאמנות מול תיק מנוהל שוק ההון 14
ס השקעה לטווח הארוך במדד הs&p 500 אבל עם אופציות גידור למשברים שוק ההון 5
P גידור קרנות סל שוק ההון 4
E השקעה בקרן גידור - Trend Following שוק ההון 52
I גידור שער הדולר בנסדא"ק שוק ההון 2
עידו ג גידור במט"ח שוק ההון 13
A גידור כנגד התחזקות דולר שוק ההון 9
J גידור פוזיציית לונג שמתקבלת כRSU שוק ההון 9
H גידור נגד פיחות השקל שוק ההון 2
לארוצה גידור אינפלציה בשקל באמצעות ניירות זרים שוק ההון 26
R גידור דולר/שקל אבל עם טוויסט שוק ההון 4
A אזרח אמריקאי - גידור כנגד שינויים בשער הדולר ושחיקה במונחים שקליים שוק ההון 4
A פרויקטים חדשים במרכז עד 2 מיליון שח, יזמים המאפשרים הקדמת תשלומים\גידור תשומות נדל"ן 19
Level גידור מטבע שוק ההון 7
T האם הגיוני לטעון שמניות ערך יהיו גידור טוב מפני אינפלציה? שוק ההון 21
י שאלה על מינוף ועל גידור שוק ההון 40
השקעה לא מזל קרנות REIT נחשבות לאמצעי גידור נגד אינפלציה שוק ההון 28
lavi גידור rsu לפני הפשרה שוק ההון 22
Tsachi01 היוטיובר המפורסם קווין, טוען למניפולציה מכוונת של השוק על ידי קרנות גידור: אוף טופיק 50
B השקעה בקרן גידור בשוק אינפלציני קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 3
A גידור מניה חסומה -- הכרה במניות שמוחזקות מחוץ לברוקראז׳ לצורך margin שוק ההון 6
ש גידור כנגד אינפלציה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 9
ב קרן גידור - טופס 867 ודיווח ב-1301 מיסים 8
N גידור מטח הפן המעשי שוק ההון 47
N גידור החלשות הדולר- הפן המעשי שוק ההון 1
A נייר צמוד למדד לתקופות קצרות יחסית, גידור אינפלציה שוק ההון 28
N מחשבות על גידור בסביבת אינפלציה גבוהה שוק ההון 47
I גידור פרופיל קריפטו קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 3
B גידור נגד מס ירושה אמריקאי מיסים 21
Y "גידור" מט"ח שוק ההון 4
B איזה א.ממשלתי להחזיק כדי לאזן sp500 ללא גידור מט״ח שוק ההון 8
ס דיון: גידור סיכונים עם ביטוחי בריאות דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 0
ל התייעצות לפני השקעה (גידור, מטח, מינוף וכו) שוק ההון 40
bobby בניית תיק סולידי 30-70 או 40-60 עם גידור מט"ח שוק ההון 6
Y האם משקיע פרטי יכול להכנס כמשקיע בקרן גידור? שוק ההון 6
S חשיבות גידור מט״ח לעובדים בתעשיות ייצוא (הייטק) שוק ההון 0
A קרנות השתלמות ופנסיות בסיכון גבוה - למה אין גידור? שוק ההון 0
I גידור סיכוני נדל"ן נדל"ן 7
נ המשך השכרה - גידור עלויות שכירות מול יציבות נדל"ן 14
בורג גידור מט"ח עצמי שוק ההון 61
K קרן גידור שמנצחת את השוק כבר שנים שוק ההון 16
ש גידור סיכון עליית דמי שכירות שוק ההון 8

נושאים דומים

Back
למעלה