• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

בת 22, המון התלבטויות בקשר לעתיד...

vanilla

משתמש רגיל
הצטרף ב
12/2/22
הודעות
60
דירוג
103
שלום לכולם!
אני בת 22, חיילת משוחררת. גרה אצל ההורים.
כרגע עובדת בחברת ביטוח עם שכר של 8,000 ברוטו (יוצא בערך 7,300 נטו ולפעמים יותר כשאני עושה שעות נוספות).
בחודש אני מוציאה בממוצע בין 1,500 ל2,000 שקל, יוצא לרוב על שיעורי נהיגה שמקווה לסיים איתם בקרוב, תרופות, כל מיני הוצאות חד פעמיות... אני מנסה לצמצם בתקופה הזאת כמה שיותר בהוצאות והתחלתי מעקב הוצאות לפני חודשיים בערך.
אני רוצה אולי לעשות גשר בשיניים שעולה 15,000 שקל עם הביטוח המשלים שיש לי אבל מתלבטת על זה מאוד. בנוסף רוצה לעשות טיול גדול איפשהו אבל לא בטוח איפה ומתי.
העו"ש שלי עומד על קצת יותר מ62,000 שקל.
יש לי בנוסף באקסלנס קופת גמל להשקעה (50% מניות 50% אג"ח) שיש בה כרגע 20,000 ש"ח ואני מעבירה אליה בהוראת קבע כל חודש עוד 500 ש"ח.
בחודשים האחרונים אני מתעניינת מאוד בכל הנושא של ביטחון כלכלי ועצמאות כלכלית. באה מבית שעשו בו המון טעויות ולא רוצה להגיע למצב הזה בעתיד.
המטרה שלי היא להגיע למצב שאני יכולה לאפשר לעצמי בגיל 30 (שזה הגיל שאני רואה את עצמי מקימה בו משפחה) לפחות לרדת לחצי משרה או במצב אידיאלי לפרוש ולעסוק באופן עצמאי רק בדברים שמעניינים אותי ומהנים אותי.
אין לי תכנית סדורה מבחינת המספרים המדויקים שאני רוצה להגיע אליהם אבל כן סדר פעולות כללי-
קודם כל אני רוצה לנסות להישאר בבית אצל ההורים כמה שיותר (אבל לא רואה את עצמי נשארת פה לעוד יותר מ3 שנים), כדי לחסוך כמובן בהוצאות כמה שאני יכולה.
דבר שני אני רוצה לסדר את הכסף שלי מבחינת איפה שהוא יושב- אני רוצה לעשות סדר בפנסיה ולהעביר אותה למסלול מנייתי בסיכון גבוה (אין לי מושג איך הפנסיה שלי נראית כרגע חוץ מזה שכולה נמצאת במנורה מבטחים), אולי לפתוח בעצמי בנוסף קופת גמל להשקעה שבסופו של דבר תהיה תוספת לפנסיה כשיגיע הזמן אבל אני לא בטוחה על איזה סכום לעשות את ההוראת קבע עדיין ואיפה. בנוסף אני רוצה להעביר לפחות עוד 20,000 שקל מהעו"ש לקופת גמל להשקעה ולהעלות את רמת הסיכון למשהו כמו 70 או 80 אחוז מנייתי וגם לבדוק כמה עמלות אני משלמת שם כי אין לי מושג.. ולהתמקח על המחיר או להעביר למקום אחר אם זה גבוה. בכללי אני לא בטוחה אם להשאיר את הקופה באקסלנס כי הקופה מתחילת 2022 לא עולה כל כך.. היו לי תשואות יפות ב2021 ונראה שב3 חודשים שהיו עד עכשיו אפילו הפסדתי חלק ממה שהרווחתי. גם הבנתי שאסקלנס מתמזגים עם חברה אחרת ואני לא בטוחה אם זה חיובי או לא..
כשאגיע ל100,000 ש"ח בטוטאל שאני מקווה שזה יהיה בעוד 3 חודשים בערך אני רוצה לפתוח תיק השקעות על סכום התחלתי של 30,000 ש"ח. (כך שיהיה לי 30,000 בעו"ש, 40,000 בקופת גמל ו30,000 בתיק השקעות). אני לא בטוחה באיזו פלטפורמה לעשות את זה, האם לנהל את התיק עצמאית ופשוט להשקיע את כל הכסף בקרנות מחקות מדדים כמו הs&p 500 או לתת לבית השקעות לנהל את התיק... ובנוסף אני יודעת ש30,000 ש"ח בעו"ש נשמע הרבה אבל אני גם רוצה שיישאר לי כסף נזיל למקרה חירום וגם מתכננת אולי להתחיל תואר השנה או שנה הבאה ואצטרך את הכסף בשביל השכר לימוד. בסופו של דבר אני רוצה להשתמש בחסכונות האלה כדי להשקיע בנדל"ן מניב- לקנות דירה או 2 או 3 בחו"ל או במקום עם שכירויות יפות וביקוש כמה שיותר גבוה באזור הפריפריה ושעיקר ההכנסות הפסיביות שלי יהיו מהשכירויות..
בנוסף אני רוצה להתחיל לייצר לעצמי עוד הכנסות מהצד חוץ מהעבודה שלי. אני אוהבת לצייר ולצלם ואני רוצה להעלות ציורים וצילומים שלי לאתרים כמו redbubble, Amazon merch (אם אני לא טועה בשמות) ששם מוכרים חולצות כוסות וכו' עם הדפס של העיצוב שלך שבזה בעצם אמזון מתעסקים וכל מה שאתה צריך לעשות להעלות את העיצוב לחנות שלך. אני מאמינה שאני לא ארוויח מזה הרבה אבל אני רוצה לנסות, בינתיים אין לי מספיק ציורים טובים ואני צריכה לפנות לזה זמן. אני רוצה גם לנסות להתחיל להכין דברים מקרמיקה ואולי מתישהו לפתוח חנות באטסי... כשיהיו לי קצת עבודות אני רוצה לפתוח עמוד אינסטגרם וטיפה לקדם אותו ולפתוח חנות אטסי או משהו בסגנון.
אחד החלומות שלי הוא גם לכתוב ספר שאם זה מצליח זה יכול לייצר אחלה הכנסה פסיבית אבל אני אף פעם לא מתחילה לשבת ולכתוב או לחשוב על רעיון..
חשבתי אולי גם לנסות לכתוב ספרי ילדים.
כל הדברים האלה נובעים מתחביבים שלי אז מבחינתי אם אצליח לפתח את זה ולאפשר לעצמי עוד 8 שנים בערך לעסוק רק בזה בלי תלות במשכורת חודשית יהיה חלום..
עוד דבר אחרון שאני מתלבטת עליו והוא הכי מרכזי בתכלס זה לימודים. אני אוכלת את עצמי בהתלבטויות מה ללמוד והאם בכלל... מבחינת יכולות אני מאמינה שאוכל לעשות תואר או במינימום קורס כלשהו שקשורים לתכנות ומחשבים אבל אני לא מתחברת לתחומים האלה והתארים שבאמת מעניינים אותי ואני רוצה לעשות הם פסיכולוגיה, סוציולוגיה, מדעי המדינה....
שהם כביכול מאוד לא פרקטיים. אני יכולה לראות את עצמי עובדת כפסיכולוגית קלינית ונהנית מזה אבל המסלול להגיע לשם הוא יותר מידי ארוך ומייגע ולא יאפשר לי להגיע למטרות הכלכליות שלי לצערי. אני יכולה גם לראות את עצמי מפתחת קריירה אקדמאית באחד מהתחומים האלה אבל אני מתקשה להאמין שתהיה לי אפשרות להגיע לעצמאות כלכלית בגיל צעיר באופן הזה...
אני כל פעם משנה את דעתי וחושבת על כיוון אחר. לנסות להגיע לעצמאות כלכלית ו"להזניח" את הנטיות הטבעיות שלי מבחינת לימודים וקריירה ואת ההתפתחות האישית שלי? עבור משהו שלא בטוח שאצליח להגיע אליו? או ללכת על מסלול של משהו שאני אוהבת ומעניין אותי אבל להקשות על עצמי או לחבל לעצמי אפילו בסיכויים להגיע למטרות הכלכליות בזמן שהצבתי לעצמי?
גם חשבתי מאוד האם פשוט לעשות את התואר דרך האוניברסיטה הפתוחה ולהמשיך לעבוד במשרה מלאה במקביל אבל אני לא בטוחה שאני מסוגלת לזה וכן מעניין אותי לחוות את החוויה הסטודנטיאלית שפחות תהיה באוניברסיטה הפתוחה.
במקום העבודה שלי כרגע אני עובדת במשרת בק אופיס שהתחלתי לפני חודשיים. אם אישאר עוד 3 שנים תיפתח לי קרן השתלמות, ואני מתלבטת אם בעוד כמה חודשים לבקש לעבור למכירות טלפוניות ששם אמורים להרוויח סכומים גבוהים יותר ממה שאני מרוויחה כרגע (אני לא בטוחה אבל אם אעמוד בזה נפשית כי זו עבודה תובענית בהרבה מהעבודה שלי כרגע).

בקיצור הרבה התלבטויות.... אשמח לשמוע דעות על כל דבר ממה שציינתי כאן ואעדכן בקרוב אם התקדמתי במשהו מהצעדים שאני רוצה לעשות חח.
 
נערך לאחרונה ב:
קודם כל, ברוכה הבאה לפורום!

שנית - וואו, כמה נושאים בהודעה אחת.
אנסה להתייחס לנקודות העיקריות, לפי סדר החשיבות.

1. בחירת תחום עיסוק:
לנסות להגיע לעצמאות כלכלית ו"להזניח" את הנטיות הטבעיות שלי מבחינת לימודים וקריירה ואת ההתפתחות האישית שלי? עבור משהו שלא בטוח שאצליח להגיע אליו? או ללכת על מסלול של משהו שאני אוהבת ומעניין אותי אבל להקשות על עצמי או לחבל לעצמי אפילו בסיכויים להגיע למטרות הכלכליות בזמן שהצבתי לעצמי?
את מציגה את זה כאילו יש לך רק 2 אפשרויות - או להזניח את הנטיות הטבעיות ואת ההתפתחות האישית או לחבל בסיכויים להגיע למטרות הכלכליות.
בפועל קיים מגוון רחב של תחומי עיסוק, ורוב האנשים יכולים למצוא עיסוק שגם מפתח אותם וגם מספק הכנסה נאה.
את חיילת משוחררת, אז לדעתי יש לך סבסוד על ייעוץ תעסוקתי. מומלץ בחום.
זה כולל גם מבחני כישורים, גם ראיון עם פסיכולוג/ית להערכת נטיות ורצונות, וגם חשיפה לתחומי עיסוק שאולי לא יצא לך לשמוע עליהם.

2. סידור התיק הפיננסי:
הדעה הרווחת בפורום היא שפנסיה לצעירים צריכה להיות במסלול מנייתי מחקה מדד רחב (למיטב ידיעתי הכי רחב שקיים בקרן "רגילה" שאינה IRA זה מחקה SP500), ועדיף בקרן עם דמי ניהול נמוכים.
תיק ההשקעות - קודם כל כדאי לחשוב על טווח ההשקעה ועל סיבולת הסיכון שלך, ואז לבחור בקרן מתאימה. ראי למשל את מייק המשקיע המתחיל.
קופ"ג להשקעה - בדר"כ מוצר נחות לעומת תיק השקעות, מכיוון שדמי הניהול לאורך זמן עולים יותר מהרווח הצפוי במס אם לא מושכים עד גיל 60. בפרט אם מתחילים להשקיע בגיל 22...

3. עבודה נוכחית (וזמנית)-
כרגע אני עובדת במשרת בק אופיס שהתחלתי לפני חודשיים. אם אישאר עוד 3 שנים תיפתח לי קרן השתלמות, ואני מתלבטת אם בעוד כמה חודשים לבקש לעבור למכירות טלפוניות ששם אמורים להרוויח סכומים גבוהים יותר ממה שאני מרוויחה כרגע (אני לא בטוחה אבל אם אעמוד בזה נפשית כי זו עבודה תובענית בהרבה מהעבודה שלי כרגע.
מצד אחד, עבודה תובענית יכולה לפתח אצלך יכולות, למשל כישורי תקשורת.

מצד שני, דעתי האישית היא שכדאי להתמקד בתחומים החשובים בחיים כמו בחירת תחום העיסוק שלך לטווח ארוך.
אם העבודה הזמנית תובענית מדי, גוזלת אנרגיה נפשית ומפריעה להתמקדות בתחומים החשובים יותר - לא בטוח שכדאי אם את לא צריכה את זה כלכלית.
 
נערך לאחרונה ב:
לגבי כל ההתלבטויות על השקעה:


המטרה שלי היא להגיע למצב שאני יכולה לאפשר לעצמי בגיל 30 (שזה הגיל שאני רואה את עצמי מקימה בו משפחה) לפחות לרדת לחצי משרה או במצב אידיאלי לפרוש ולעסוק באופן עצמאי רק בדברים שמעניינים אותי ומהנים אותי.
יעד שאפתני ביותר. אני לא יודע אם אפשר להשיג אותו מחוץ להייטק וגם שם זה לא ברור.

עוד דבר אחרון שאני מתלבטת עליו והוא הכי מרכזי בתכלס זה לימודים. אני אוכלת את עצמי בהתלבטויות מה ללמוד והאם בכלל... מבחינת יכולות אני מאמינה שאוכל לעשות תואר או במינימום קורס כלשהו שקשורים לתכנות ומחשבים אבל אני לא מתחברת לתחומים האלה והתארים שבאמת מעניינים אותי ואני רוצה לעשות הם פסיכולוגיה, סוציולוגיה, מדעי המדינה....

אפשר ללמוד סוציולוגיה, אבל זה ידחה את הפרישה המוקדמת לגיל 50 בערך.
 
אנשים לא מרווחים הרבה לאורך זמן כאשר הם עוסקים במקצוע שלא מתאים להם, עדיף לנסות להבין איפה החלקים היחסית כלכליים במקצועות שמעניינים אותך. לדוגמא מטפלים בתרפיה באומנויות/ביביליותרפיה, שזה תואר שהרבה יותר קל להגיע אליו מפסיכולוגיה קלינית גם גובים מאות שקלים לשעה, נכון זה לא הייטק, אבל אחרי ותק מסוים אנשים מרוויחים טוב ולא עובדים כל כך קשה.

לגבי הצד הפיננסי קיבלת פה כמה תגובות כבר.
 
ברוכה הבאה לפורום.

דבר שני אני רוצה לסדר את הכסף שלי מבחינת איפה שהוא יושב- אני רוצה לעשות סדר בפנסיה ולהעביר אותה למסלול מנייתי בסיכון גבוה (אין לי מושג איך הפנסיה שלי נראית כרגע חוץ מזה שכולה נמצאת במנורה מבטחים),
עכשיו חודש מרץ, זה אומר שעד סוף החודש תקבלי את הדו"ח השנתי של קרן הפנסיה שלך לשנת 2021 בדואר או במייל.
קראי אותו בעיון רב! ותשאלי לגבי כל שדה שאת לא מבינה שם.
במידה ואת לא יודעת אילו קופות יש לך ומי מנהל אותן, את יכולה לבדוק באתר המסלקה הפנסיונית.

בכללי אני לא בטוחה אם להשאיר את הקופה באקסלנס כי הקופה מתחילת 2022 לא עולה כל כך..
כל מי שהיה בבורסה מתחילת 2022 איבד כסף. זה בלתי נמנע.
הסולידית אפילו כתבה פוסט בהקשר הזה.
זה לא באג זה פיצ'ר, וזו לא סיבה לעבור חברה.
אני לא בטוחה באיזו פלטפורמה לעשות את זה, האם לנהל את התיק עצמאית ופשוט להשקיע את כל הכסף בקרנות מחקות מדדים כמו הs&p 500 או לתת לבית השקעות לנהל את התיק...
לא ממליץ וכו',
אבל לניהול עצמי יש יתרון לימודי. את צעירה, יש לפניך עוד שנים רבות להשקיע. כדאי שתלמדי איך עושים את זה עכשיו במקום לתת לאחרים לעשות את זה בשבילך, גם אם זה אומר שתפסידי קצת בדרך
אני יודעת ש30,000 ש"ח בעו"ש נשמע הרבה
זה לא.
אני אוכלת את עצמי בהתלבטויות מה ללמוד והאם בכלל... מבחינת יכולות אני מאמינה שאוכל לעשות תואר או במינימום קורס כלשהו שקשורים לתכנות ומחשבים אבל אני לא מתחברת לתחומים האלה והתארים שבאמת מעניינים אותי ואני רוצה לעשות הם פסיכולוגיה, סוציולוגיה, מדעי המדינה....
את רוצה להיות משקיעת נדל"ן, אז את צריכה כסף.
כדי שיהיה לך כסף את צריכה ללמוד תואר שיש בו כסף.
או לוותר על השקעות בנדל"ן, לוותר על קצת הכנסה פסיבית, לרדת קצת ברמת החיים, למען לימודים שמעניינים אותך באמת.
צר לי שזו האמת, אבל אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

בקיצור הרבה התלבטויות....
בהצלחה!
 
ברוכה הבאה לפורום!
מזדהה המון עם הכתוב בגלל שגם אני סביב הגיל שלך
המון בהצלחה :)
 
ברוכה הבאה לפורום!
מזדהה המון עם הכתוב בגלל שגם אני סביב הגיל שלך
המון בהצלחה :)
תודה :) גם לך!

ותודה לכולם על העצות! מאוד מעריכה את זה,
נתן לי חומר למחשבה.
לפי מה שאני מבינה פה מחלקכם 40k בקופת
גמל להשקעה זה יהיה פחות חכם לחיסכון לטווח ארוך? ויהיה לי עדיף לשים כמות גדולה יותר בתיק השקעות?
 
בקיצור הרבה התלבטויות.... אשמח לשמוע דעות על כל דבר ממה שציינתי כאן ואעדכן בקרוב אם התקדמתי במשהו מהצעדים שאני רוצה לעשות חח.
קיבלת תשובות טובות.
שהבלוג והפורום לא יטעו אותך - הסיכוי לחייל משוחרר בן 22 במצבך להגיע לפרישה מוקדמת, או אפילו חצי משרה, בגיל 30 הוא מאד קטן ותלוי בהמון גורמים, כולל כאלו שלא תלויים בו.
לפני תוכניות הפרישה, חשוב שתגבשי כיוון מה את רוצה לעשות בשנים הקרובות ולצורך כך מובן שצריך להביא בחשבון את ההכנסות הצפויות, אבל זה לא השיקול היחיד. עבודה היא לא שלב ביניים קצרצר עד שתתחילי לחיות בלי דאגות פרנסה, אלא המקום בו את הולכת לבלות שעות ארוכות בעשורים הקרובים.
 
קיבלת תשובות טובות.
שהבלוג והפורום לא יטעו אותך - הסיכוי לחייל משוחרר בן 22 במצבך להגיע לפרישה מוקדמת, או אפילו חצי משרה, בגיל 30 הוא מאד קטן ותלוי בהמון גורמים, כולל כאלו שלא תלויים בו.
לפני תוכניות הפרישה, חשוב שתגבשי כיוון מה את רוצה לעשות בשנים הקרובות ולצורך כך מובן שצריך להביא בחשבון את ההכנסות הצפויות, אבל זה לא השיקול היחיד. עבודה היא לא שלב ביניים קצרצר עד שתתחילי לחיות בלי דאגות פרנסה, אלא המקום בו את הולכת לבלות שעות ארוכות בעשורים הקרובים.
תודה על הכנות. אני מבינה יותר ויותר שהייטק זה לא הכיוון בשבילי, אם כי בפועל מעולם לא ניסיתי לגעת במשהו מהעולם הזה אז המחשבה הזאת לא באה מתוך ניסיון אישי, אבל כן מסלידה טבעית מהתחום חח. מבינה מה שאתה אומר, אני לא רוצה למצוא את עצמי בתוך קריירה שלא מספקת אותי ברמה האישית וגם לגלות שהפנטזיות על ירידה לחצי משרה או פרישה מוקדמת רחוקות מהמציאות בסופו של דבר.
 
@vanilla
אף אחת מההודעות הקודמות לא נגעה בחלק של לטייל ושל השיניים.

אז לדעתי דבר ראשון שהייתי עושה זה להתחיל עם השיניים. עדיף עכשיו מאשר בעוד 2-3 שנים. גם מבחינה כלכלית זאת תהיה החלטה מצוינת. תשקיעי בעצמך לפני שתשקיעי במניות של מישהו אחר

לגבי טיול, גם כאן הייתי אומר לכי על זה

לגבי פרישה בגיל 30, זה מאוד לא ישים עם הנתונים שהצגת. אם זאת המטרה, אז את צריכה לשנות לגמרי את כל התכנונים שלך ולהתמקד במסלול שאולי פוטנציאלית יאפשר את זה(לבנות מוצר/ להקים חברה)

לגבי האג"ח, <אמוג'י של ליצן>
 
אף אחת מההודעות הקודמות לא נגעה בחלק של לטייל ושל השיניים.

אז לדעתי דבר ראשון שהייתי עושה זה להתחיל עם השיניים. עדיף עכשיו מאשר בעוד 2-3 שנים. גם מבחינה כלכלית זאת תהיה החלטה מצוינת. תשקיעי בעצמך לפני שתשקיעי במניות של מישהו אחר

לגבי טיול, גם כאן הייתי אומר לכי על זה
תודה. יש רגעים שאני אומרת לעצמי ש15 אלף שקל זה כל כך הרבה כסף ואם הסתדרתי עד עכשיו עם שיניים עקומות אולי זה לא נורא כל כך.. אבל אני מסכימה איתך
לגבי פרישה בגיל 30, זה מאוד לא ישים עם הנתונים שהצגת. אם זאת המטרה, אז את צריכה לשנות לגמרי את כל התכנונים שלך ולהתמקד במסלול שאולי פוטנציאלית יאפשר את זה(לבנות מוצר/ להקים חברה)
הנתונים מבחינת הסכומים שיש לי כרגע או התכניות שלי לעתיד או גם וגם?
אני מבינה שפרישה מלאה היא דבר לא ריאלי בשבילי אבל כן אני רוצה לשאוף לירידה לחצי משרה או לפחות לאפשר לעצמי מה שנקרא "ביטחון כלכלי" כשאקים משפחה
לגבי האג"ח, <אמוג'י של ליצן>
הסבר? חח D:
 
ברוכה הבאה!

קיבלת הרבה עצות חכמות בהודעות הקודמות.
כתבת הרבה מאוד דברים שאת רוצה לעשות. הייתי מחלק את הרשימה בין:
1. פעולות שאפשר לבצע באופן מיידי (מסלול בקרנות הפנסיה, פתיחת חשבון מסחר בבית השקעות, העברת הכסף מקופ"ג להשקעה למסחר עצמאי וכו'). בנית אמנם רשימה ארוכה של נקודות, אבל תוכלי לסיים תוך ימים את הטיפול בנקודות אלו. את הטיפול בפעולות מסוג זה תצטרכי לבצע כל תקופה מסויימת, אבל היא תהיה קלה יותר בפעם השניה והשלישית וכו'.
2. תכנון תעסוקתי לטווח ארוך - במה תרצי לעסוק, כמה הכנסה צפויה לך מזה ומה הדרך להגיע לשם. הייתי מקדיש לחלק הזה את עיקר המחשבה, וכמו שהמליצו לך - להתייעץ - עם אנשי מקצוע, עם מכרים שעובדים בתחומים שונים, וגם דרך פורומים אינטרנטיים רלוונטיים.
3. בניית תיק נכסים - ציינת שאת רוצה לרכוש נכסי נדל"ן. תחקרי כמה עולה נכס כזה, כמה הון עצמי תצטרכי, איזה תזרים הוא מייצר ומה ההתעסקות שהוא דורש ממך בשוטף. אחרי שתביני את כל אלו, תוכלי לגזור תכנית פעולה שמתייחסת להכנסה ולהוצאות שלך, וממנה אפשר לתכנן תוך כמה זמן תוכלי לרכוש לעצמך את הנכס הראשון (וקחי בחשבון גם את זה שאם המחיר שלו היום הוא x ואת צריכה לעבוד 3 שנים כדי לחסוך את ההון העצמי הנדרש, עוד 3 שנים המחיר שלו יהיה כנראה קצת יותר מ x, ותצטרכי עוד תקופת זמן כדי לרכוש אותו).

4. עצמאות כלכלית - ציינת שאת רוצה לצאת לעצמאות כלכלית עוד עשור. לדעתי הסיכוי לכך אפסי - גם אנשים שמרוויחים סכומים גבוהים מאוד נדרשים לרוב לעבוד לתוך העשור החמישי בחייהם כדי להבטיח עצמאות כלכלית. העצמאות הכלכלית היא תוצאה של כל מה שתבני בסעיפים הקודמים. ככל שתצליחי לייצר הכנסה גבוהה יותר, תוכלי לייצר תיק נכסים צומח. ככל שתיק הנכסים שלך יגדל, כך העצמאות הכלכלית שלך תגדל, עד שבשלב כלשהו תוכלי להסתכל על התיק ולמדוד את המרחק לעצמאות כלכלית ב x שנים קדימה.

הערת אגב - לא הזכרת מה התכניות שלך לעניין משפחה, ילדים וכו' - ובצדק - מעטים האנשים שיודעים בגיל כזה איך תיראה משפחתם העתידית. אבל ברגע שיש משפחה וילדים כל הקלפים נטרפים - מבנה ההכנסות וההוצאות משתנה, יכולת החיסכון שונה, המטרות ארוכות הטווח משתנות. לכן קחי את כל התכניות שלך בתור תכנית מסגרת כללית, ותהיי מוכנה להתאים את התכנית ככל שתתקדמי בשנות חייך, בהתאם למצבך באותו זמן.
 
האזרח הקטן - תודה!
 
האזרח הקטן - תודה!
בבקשה,
וטיפ קטן לשימוש בפורום זה - כשאת מזכירה אנשים בהודעה, תשתמשי בתיוג בעזרת @ כדי שזה ייצור לאותו משתמש התראה.
 
ברוכה הבאה, ונא לקחת נשימה עמוקה!

אם תצליחי לגבש לעצמך בתמצית רשימה של כל מה שתרצי לעשות, אז תוכלי ביתר קלות לדרג מהמיידי ועד לעוד כמה שנים. למשל, גשר לשיניים כנראה עדיף היום מאשר עוד 5 שנים.

לצד הרשימה, תכתבי לעצמך את התפיסה שלך להשיג את זה. למשל, השכלה —> עבודה ——> משאבים ——> חיסכון והשקעה.

עם כל התמיכה מהפורום, בסופו של דבר זו הרשימה שלך, בקצב שלך ובמה שאת יכולה להשיג. זו האמת שלך. מה שאני הייתי עושה בגילך (וזה היה מזמן) לא בהכרח יהיה נכון עבורך ולא בהכרח יוביל אותך למקום שלי או למקום שתרצי.

מה שכן עזר לי בהרבה התלבטויות בגילך זה לסנן את מה שפחות חשוב או מה שפשוט משלמים ועושים (כמו הגשר בשיניים), ולהתייעץ עם חברים ורצוי מבוגרים יותר לגבי העיסוק וההשכלה. אני עדיין מנסה להתייעץ ולהקשיב למבוגרים ממני.

אולי מה שכתבתי פה לא מספיק מוחשי, אבל מקווה שעזרתי במשהו. בהצלחה רבה!
 
ברוכה הבאה!
אף אחד לא יכול להחליט בשבילך אבל אמרו לך כאן דברים חכמים לגבי סדרי עדיפויות.
אני יכולה לספר לך שהבת שלי (אוטוטו 28) עדיין לא החליטה מה לעשות כשתהיה גדולה. כדי שיהיו לה את מירב הפניות והאנרגיה להתנסויות בעבודות, התנסויות זוגיות והתנסויות חוויתיות - פתחתי לה תיק השקעות פשוט כאשר היתה בגילך. היא הכניסה לשם את הכסף שחסכה, וממשיכה פעם בחצי שנה-שנה להכניס עוד כסף.
זהו, היא לא חושבת על התיק בכלל ופנויה להשקיע במה שחשוב בגילה.
אני ממליצה לפתח כישורי חסכנות טובים, גהכנה לשלב שתעזבי את בית הורייך.
לגבי קופת גמל להשקעה - לא ברור לי למה בחרת בכלי הזה, אבל אני רואה שהרבה צעירים עושים את זה. דמי הניהול גבוהים לפחות פי שלושה מקרן עוקבת רגילה בתיק השקעות, יש הגבלת סכום להפקדה בשנה, והיתרונות של הכלי הזה הם בעיקר לקראת גיל הפרישה החוקי (הטבות מס).
 
לגבי קופת גמל להשקעה - לא ברור לי למה בחרת בכלי הזה, אבל אני רואה שהרבה צעירים עושים את זה. דמי הניהול גבוהים לפחות פי שלושה מקרן עוקבת רגילה בתיק השקעות, יש הגבלת סכום להפקדה בשנה, והיתרונות של הכלי הזה הם בעיקר לקראת גיל הפרישה החוקי (הטבות מס).
העוצמה בכלי הזה (ובפנסיה בכלל), היא שברגע שאתה מבין שבעצם כולם-כולם מושקעים ישירות במניות,
הרמת הגבה הקולקטיבית של החברה לגבי "אתה משקיע במניות? מה אתה מהמר?" היא מגוחכת.

כך שלדעתי גמל מעולה ככלי רך לכניסה לשוק ההון, אפילו מומלץ למי שלא אכפת לו מדמי הניהול (היי, על נוחות משלמים), ובוודאי עדיף עשרות מונים על פני עו"ש\בזבוז.
כל זה בסביבה שמקדשת קונפורמיזם, מחפשת תבניות מוכרות ללכת עליהם (אם יש לזה שם אפור, כמו גמלת השתלמות גמלותית, "זה בסדר"), ומעדיפה צריכה על פני חשיבה
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Z בת זוג אמריקאית כנהנית בחשבון מיסים 4
רוטב פיצה בת ים נדל"ן 1
ע בת 24 לקראת לימודים, מתלבטת איפה לשים את החסכון יומני מסע אישיים 11
א דירה להשקעה - בת ים או נתניה? נדל"ן 14
א האם להחליף ת״א 125 בת״א 35 בגלל עדכון המדדים הקרוב? שוק ההון 4
S איי.אפ.אפ, החברה השנייה בגודלה בת"א - תימחק מהמסחר שוק ההון 2
ר בת 25, מחפשת כיוונים תעסוקתיים יומני מסע אישיים 13
ה בת זוג סולידית אוף טופיק 41
F ניוד חשבון בנק פרטי שלי מלאומי לחשבון שלי ושל בת הזוג בדיסקונט צרכנות פיננסית 7
מ רמלוד או בת ים- נדלן נדל"ן 27
N קרן פנסיה, קופת גמל או תיק השקעות לאשה בת 60 שמקבלת פנסיית נכות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 17
C בת זוג נוסעת לחו"ל ותשתמש בכרטיס אשראי שעל שמי, זה בעייתי? צרכנות פיננסית 25
O הפעלת ביטוח נסיעות לחו"ל - אופן התייחסות חב' הביטוח לבן/בת זוג לצורך כיסוי הוצאות צרכנות פיננסית 3
לואי וו השקעה של 100K בקופת גמל להשקעה לאישה בת 50 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
מתכנת הצהרת נהנה על בן/בת זוג בחשבון יחיד (חוק איסור הלבנת הון) צרכנות פיננסית 3
בצק עלים בת 38 נשואה עם ילדים, איך מתחילים? יומני מסע אישיים 45
ד אזרח ארה"ב - השקעה בת"א 125 שוק ההון 2
מ מדד תשומות במחיר למשתכן בת"א נדל"ן 6
ש בת ים "על הים" נדל"ן 13
T מעורבות פיננסית נמוכה של בת הזוג אוף טופיק 63
grimble grumble עקיבה על סנופי בת"א - לייקסור מול בלאקרורק שוק ההון 58
unrealx מימון נדל"ן עם בת זוג נדל"ן 16
klayhamn התלבטות לגבי דירה בת"א נדל"ן 105
D 2 או 3 חדרים בת"א נדל"ן 6
Michel בעלי דירות גג בת"א דורשים מהעירייה פיצוי של 100 מיליון שקל נדל"ן 1
bobby אמא בת 65 - איך משקיעים? שוק ההון 13
מ האם ניתן לפצל חוקית דירה בת״א בהסכמת השכנים נדל"ן 2
ב ימי קורונה - יומנה של בת העמק אוף טופיק 618
M הערכות ותחזיות לגבי רובעים 3-4/צפון ישן בת"א נדל"ן 36
ע בת 22 עם חלומות גדולים יומני מסע אישיים 21
N בת 18, מאיפה מתחילים? יומני מסע אישיים 66
Benjamin W טרנסג'נדרית בת 10 אוף טופיק 212
Adam Smith ניהול השקעות של בת הזוג צרכנות פיננסית 21
ח בת 25 עומדת להשתחרר מצהל יומני מסע אישיים 27
ל חוף מומלץ בת"א אוף טופיק 56
C מה ההבדל בין CSPX שנסחרת בניו-יורק לבין זו שנסחרת בת"א? שוק ההון 51
N האם כל פעם לפני שאתם עוברים לגור עם בן/בת זוג חדשים, אתם עורכים הסכם ממון? אוף טופיק 60
ה מתי מתחילים לחיות כמו מליונרים? (דיור בת"א) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 45
O בת 64 לקראת פרישה, אופטימיזציה של מוצרי חסכון/השקעה שוק ההון 12
קירכהוף מיטב דש טרייד -וול סטריט vs מסחר בת"א שוק ההון 16
David בת זוג של אזרח אמריקאי - פתיחת חשבון השקעות ישראלי צרכנות פיננסית 3
J איך מוסיפים בת זוג לאינטראקטיב צרכנות פיננסית 5
S הפקדת כסף מהחתונה לקרן השתלמות של בת זוג עצמאית שוק ההון 5
N לצרף בת זוג לחשבון השקעות (שיקולים) שוק ההון 11
H קניית רכב פעם ראשונה למשפחה בת 5 נפשות צרכנות פיננסית 14
YuriFink לא יכול לפחות חשבון עקב אזרחות אמריקאית של בת הזוג. מה עושים? צרכנות פיננסית 13
Z לאן בורחים הדיבידנדים בת. סל קסם S&P500? שוק ההון 37
c881 אמ:לק בת 18,עובדת מכיתה ג', חסכון של 85,000$ אוף טופיק 39
O בת גלים - שכונה לסולידים? אוף טופיק 40
Y רפורמת המדדים בת"א - תזמון החלפת קרן שוק ההון 3

נושאים דומים

Back
למעלה