• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

בעל הבית גונב חשמל בצורה מתוחכמת, איך הייתם פועלים במצב הזה?

noam23

משתמש רגיל
הצטרף ב
17/10/16
הודעות
712
דירוג
608
לאחרונה נכנסתי לדירה חדשה בשכירות בפתח תקווה (דירה חוקית). הדייר שהיה לפני הזהיר אותי שמשהו מוזר קורה עם צריכת החשמל בדירה, ושבחודשים האחרונים היא עלתה בצורה מופרזת שאין לה הסבר הגיוני. הוא אמר לי שבעל הבית (שגם גר בבניין) לא אדם תמים (למרות שמציג חזות תמימה להחריד), אבל עד כמה לא תמים לא שיערתי לעצמי בחלומותי השחורים ביותר.

ביום הראשון שנכנסתי לדירה, אמרתי לבעל הבית שהדייר הקודם בדירה התלונן על צריכת חשמל מופרזת. אמרתי שאולי יש בעיה בשעון חשמל. בדירה שלי אין שעון חשמל. בארון החשמל של בעל הבית ישנם שני שעונים, שעון אחד שלו, ושעון נפרד של הדירה שלי (הוא מקבל את החשבון פעם בחודשיים ללא הפרדה בין השעונים, ואני מתקזז לפי הצריכה שהראה השעון שלי). בעל הבית אמר לי לכבות את כל החשמל בדירה שלי, ואמר בוא נראה אם השעון שלך מפסיק להסתובב. אכן כך עשיתי, והשעון הפסיק להסתובב. זו מבחינת בעל הבית היתה הוכחה ניצחת שהכל בסדר. אותי זה לא הרגיע בהכרח, כי עדיין יש סיכוי שהשעון אולי נעצר כשאין צריכת חשמל, אבל מסתובב מהר מדי כשיש צריכת חשמל, אבל את זה לא היה לי דרך לבדוק באותה נקודת זמן, אז הנחתי לנושא.

לאחר 30 ימים לשהותי בדירה החדשה, בעל הבית קרא לי לשלם את החשמל. הסתכלתי על המספר שהראה שעון החשמל שלי, השוותי למספר שהיה ביום שנכנסתי לדירה (לפני 30 ימים. תמונה מצולמת מאז) ויצא לי 600 קוט"ש (312 ש"ח), שזה היה נראה לי גבוה בצורה מוגזמת. זה מה שהייתי משלם בדירה הקודמת לחודש, שם היה דולק מזגן 24x7 וגם בוילר בלי הפסקה. בדירה הנוכחית לא היה מזגן, ויש דוד שמש אז לא הדלקתי בוילר אפילו פעם אחת. איך יכול להיות שעם אותו ציוד כמו בדירה הקודמת, מינוס מזגן ובוילר (שהם צרכני חשמל הכבדים ביותר), אני מקבל את אותה צריכת החשמל החודשית??

התשובה של בעל הבית היתה שהמונה לא משקר, ושכנראה הפעלתי מוצרים גוזלי חשמל (הוא הביע טרוניה כללית על שוכרי דירה, שלא מבינים את המשמעות של מה שהם עושים, ואח"כ מתלוננים). אמרתי לו שאין לו כלום חוץ ממקרר, ומאוורר שאני מפעיל בלילה. הוא אמר זה כנראה המאוורר (שזה קישקוש, כי לוקח רק 30 וואט).

היו לי כמה דברים שחשדתי שייתכן שקורים כאן:
1. יש לי איזה מוצר חשמל שהתחיל לגזול חשמל בצורה מטורפת
2. שעון החשמל שלי מזייף, וזז הרבה יותר מהר כשיש צריכת חשמל מאשר אמור לזוז
3. בעל הבית שלי משחק עם השעון, ומסובב לי אותי קדימה ידנית

- הבעיה עם שתי האופציות האחרונות (ובמיוחד האופציה האחרונה, כי אולי אופציה 2 אם נכונה לא באשמתו), שלא הבנתי איך הוא מרוויח מהן. ההנחה שלי היתה שהשעון חשמל שלו, מודד גם את הצריכה שלו, וגם את הצריכה של השעון שלי ביחד (כלומר השעון שלי מסובב גם את השעון שלו, וכך השעון שלו מודד גם את הצריכה אצלי). ואם זה המצב, אז אם השעון שלי מזייף לרעתי, או שהוא מסובב את השעון שלי קדימה בעצמו, הוא רק תורם כסף שלי לחברת החשמל, ולא לעצמו. הנקודה הזו שאין לו בעצם מה להרוויח, הרגיעה אותי קצת, ואפילו התחלתי להרגיש קצת פראנואיד.

בכל מקרה, החלטתי שאני הולך לנקוט בצעדים הדרושים כדי לרדת לשורש הבעיה (ואני אדם די יסודי):
1. קניתי מדי צריכת חשמל לשקעי החשמל, ושמתי אותם בכל שקע בדירה שלי שאני משתמש בו. בצורה כזו יכולתי לדעת בדיוק מהי צריכת החשמל הביתית שלי בלי שום אפשרות לזיוף חיצוני (מינוס מנורות לד על התקרה, שהצריכה שלהן אפסית)
2. התחלתי לצלם את שעון החשמל שלי בכל יומיים. בנוסף גם צילמתי את שעון החשמל שלו, סתם כדי להיות יסודי, לא באמת חשבתי שזה יעזור לי במשהו

הממצאים היו מעניינים מאוד:
- אחרי יומיים של מדידה, ראיתי כי צריכת החשמל אצלי (לפי סך מדי השקעים) היתה 16 קוט"ש (צריכה נמוכה כמו שאמורה להיות), וצריכת שעון החשמל שלי היתה 18 קוט"ש. כלומר התאמה גבוהה בין המדידה של שעוני השקעים אצלי, לבין שעון החשמל של הדירה שלי (את ההפרש של 2 קוט"ש אפשר להסביר ע"י צריכת מנורות הלד בתקרה שאיני יכול למדוד אותה)

- הממצא הבא שראיתי הוא, שבאותם יומיים בהם היתה לי צריכת חשמל של 18 קוט"ש, הצריכה בשעון החשמל של בעל הבית שלי (שצמוד לשעון החשמל שלי, באותו הארון) היתה רק 5 קוט"ש. המסקנה המיידית היתה שטעיתי בהנחה שלי, וששעון החשמל שלו לא מודד גם את שלי, אלא מודד רק את הדירה שלו. לא הצלחתי להבין איך דירה כמו שלו, שהיא פי 2 יותר גדולה משלי (וגם דירה מפוארת), ושיש בה פי 3 יותר אנשים מאצלי, היא בעלת צריכת חשמל כה נמוכה של 2.5 קוט"ש ליום (בעוד אצלי 9). רק המקרר שלי לבד שהוא חסכוני מאוד וגם קטן יותר משלו לוקח את הצריכה הזו ליום, ואיפה מכונות כביסה שהם עושים בלי סוף, איפה אפייה בתנור, קומקום חשמלי, טלוויזיה, מזגן, ותאורה??

- המשכתי עוד מספר שבועות למדוד את השקעים אצלי, ולצלם תמונות של שעון החשמל שלו ושלי כל יומיים. הממצאים המשיכו להיות זהים, צריכת החשמל בדירה שלי לפי מדי השקעים היא בסביבות 8 קוט"ש ליום (כאשר שעון החשמל שלי מראה בסביבות 9 קוט"ש ביום, התאמה יפה), בעוד שעון החשמל של בעל הבית (שמראה רק את צריכת הבית שלו) מראה צריכה ממוצעת של 2.5 קוט"ש ליום (צריכה כמו שלו נותנת חשבון חשמל של 78 שקלים בערך לחודשיים, בעוד אצלי לפי המדידות הנוכחיות שמראות 9 קוט"ש ליום יציב, בערך 280 שקלים לחודשיים, ולא 312 ש"ח לחודש, כפי שהוא גזל ממני בחודש שעבר).

אתמול בלילה נפל לי האסימון מה הוא עשה לי בחודש הקודם, ומה הוא עשה לדייר הקודם, ואיך הוא מרוויח מכל הסיפור:
א. הוא טיפל בשעון החשמל שלו שיזייף לטובתו. השעון שלו זז אולי רבע מהקצב שבו אמור לזוז, לא אתפלא אם אפילו עשירית. הדבר הזה יוצר לו צריכת חשמל נמוכה בצורה חריגה (78 ש"ח לחודשיים, אף אחד לא משלם כזה חשבון חשמל נמוך, זה עלול להדליק נורה בחברת החשמל)
ב. בשלב כלשהו בחודש, הוא מסובב את שעון החשמל שלי קדימה שיראה צריכה הרבה יותר גבוהה ממה שהיתה אצלי בפועל. הוא לא מרוויח מזה באופן ישיר, חברת החשמל מרוויחה. הרווח שלו מגיע בעקיפין מכך שחברת החשמל לא רואה כל שעון בנפרד, אלא את סך הצריכה משני השעונים. ברגע שהוא מעיף את השעון שלי קדימה, סך הצריכה הכללי נראה תקין לחברת החשמל, והוא יכול להמשיך עם הטריק של השעון שלו שבקושי זז.

אני פשוט בהלם מרמת התחכום של הבנאדם. מדובר באדם פשוט.

נכון להיום, הוא עוד לא נגע בשעון שלי מאז תחילת המדידות התכופות. אני ממשיך לצלם את השעון שלי ושלו כל יומיים, וממתין לרגע שבו יקפיץ לי אותו ידנית בכמה מאות קוטש"ים. אם וכאשר אתפוס קפיצה כזו של מאות קוטשים, אני מתלבט איך להגיב, האם להאשים אותו חד משמעית, או להיות יותר פוליטיקאי...

פשוט מדהים אותי לאיזה רמות שוכר דירה צריך לרדת כדי להתמגן מתאוות הבצע של משכיר דירה.
 
נערך לאחרונה ב:
עם נבל תתנבל,
אני הייתי שם שם מצלמה, ומחכה לתפוס אותו על חם,
ומצלם גם את זה שהוא מחייב אותך על פי המונה בתשלום,
אחרי שהיה לי תיעוד של זה, הייתי מיידע אותו על זה, ומודיע לו שזה הולך לטיפול בכל האמצעיים העומדים לרשותי,
אח"כ או שתעשה צדק, או שתסכים לוותר לו תמורת פיצוי הוגן,
 
ההנחה שלי היתה שהשעון חשמל שלו, מודד גם את הצריכה שלו, וגם את הצריכה של השעון שלי ביחד (כלומר השעון שלי מסובב גם את השעון שלו, וכך השעון שלו מודד גם את הצריכה אצלי). ואם זה המצב, אז אם השעון שלי מזייף לרעתי, או שהוא מסובב את השעון שלי קדימה בעצמו, הוא רק תורם כסף שלי לחברת החשמל, ולא לעצמו. הנקודה הזו שאין לו בעצם מה להרוויח, הרגיעה אותי קצת.
אני מניח שיש שעון אחד "אמיתי" של חברת חשמל שמודד את כלל הצריכה ביחד. זה ששעון פרטי שמודד את הצריכה אצלך מזייף לא משפיע כל הצריכה הכללית.
כלומר הוא בהחלט יכול בתאוריה להרוויח מלגרום לשעון המשנה לזייף.
היו לי כמה דברים שחשדתי שייתכן שקורים כאן:
אופציה 4:
הוא יכול לחבר כמה צרכני חשמל כבדים בדירה שלו תחת השעון שלך (נניח מזגן, דוד וכאלה).
כשהוא הראה לך שהמד לא זז כשהכל אצלך כבוי הוא דאג לכבות את המכשירים הללו.

הוא לא מרוויח מזה באופן ישיר, חברת החשמל מרוויחה. הרווח שלו מגיע בעקיפין מכך שחברת החשמל לא רואה כל שעון בנפרד, אלא את סך הצריכה משני השעונים. ברגע שהוא מעיף את השעון שלי קדימה, סך הצריכה הכללי נראה תקין לחברת החשמל, והוא יכול להמשיך עם הטריק של השעון שלו שבקושי זז.
שעונים פנימיים בתוך הבית לא מעניינים את חברת החשמל. לה יש שעון משלה שיושב מחוץ לבית וכנראה כולל את הצריכה של 2 הדירות שלכם (ואולי עוד כמה דברים).
בשלב כלשהו בחודש, הוא מסובב את שעון החשמל שלי קדימה שיראה צריכה הרבה יותר גבוהה ממה שהיתה אצלי בפועל
לא בטוח שהוא צריך את זה. תלוי איך הוא עושה את החישוב מול חברת החשמל.
. הוא טיפל בשעון החשמל שלו שיזייף לטובתו
לא בטוח שהוא עשה את זה. יכול להיות שלא כל הדירה שלו מחוברת לשעון.
בתכלס אני לא מבין בכלל למה לחבר שעון פנימי לדירה שלו. הדרך הפשוטה היא לשים שעון פנימי על יחידת הדיור, ולחסר את מה שהוא מציג מהמדידה הרשמית של חברת חשמל.
 
דוד,
יש בעיה לצלם שם, כי ארון החשמל צמוד לדלת שלו...

רונן,
לא הבנתי אבל איך ההסבר שלך מתיישב עם הראיות:
- בשבועות האחרונים, מדידת צריכת החשמל בדירה שלי לפי מדי השקעים, ממש זהה למדידה של שעון החשמל שלי אצלו. זה אומר שהוא לא גונב לאורך החודש. זה משהו פתאומי שקורה, כמו סיבוב ידני של השעון. אני משלם לו חשמל רק לפי שעון החשמל שלי אצלו.

HHH,
אני לא פוסל לעבור דירה בשלב מסוים אם ממשיכים דברים כאלו, העניין שלעבור דירה זה ממש קשה. להתחיל להתרוצץ בחיפושים, אחרי זה אלפי שקלים להובלה, נזקים בהובלה, ועוד כסף בסידור הדירה החדשה... הבנתי שבעל הבית הנוכחי מנסה לגנוב אותי איפה שיכול, אבל סה"כ הדירה מתאימה לי, לקח לי הרבה זמן למצוא אותה, השאלה אם אני יכול להישאר חכם ממנו... בינתיים אני בהחלט מחכים, אבל על חשבוני...
 
ממה שאתה כותב כנראה שנפלת על אידיוט שמתעסק בחרא כדי לגנוב מאתיים שקל בחודש.
אני הייתי עובד דירה עם כל הצער והנזק הכספי. כמה אלפי שקלים לא שווים לי שנה עם יחסים עכורים עם בעל הדירה, אפשרות להתנכלות מצידו, ובכלל יחסי שכנות רעים.
ככה או ככה כנראה שלא תמשיך שם יותר משנה אז כבר עדיף לעבור עכשיו.
 
Bengi,
אני מבין מה אתה אומר, אבל ההפסד הכספי בלעבור עכשיו יהיה גבוה מדי. השקעתי אלפי שקלים בלסדר את הדירה הזו לטעמי, ועכשיו אעזוב כי הוא נוכל? ועכשיו גם יצא שאני מפר חוזה, והוא מבחינתו מקבל דירה שהשקעתי בה, עבור הדייר הבא. רשע וטוב לו.

הבנתי שיש לי עסק עם גנב, הוא יגנוב איפה שהוא יכול, איפה שאני לא שם לב. אני מאוד מקווה שבשלב הזה אני כבר שם לב להכל.

אני לא אשקיע יותר בדירה הזו כלום, אבל נראה לי שאמשוך את השנה עד לסיום החוזה.
 
אפשר לבקש מחברת חשמל לשלוח מישהוא שיבדוק את שני השעונים. הבעיה היא, מהנסיון שלי, שהוא יכול להגיע כשאתה לא בבית (וגם אם אתה בבית, הוא רק עושה את העבודה שלו ומשאיר נייר כלשהוא שמעיד שהוא בדק את השעונים כך שיש מצב שתפספס אותו למקרה שתרצה לשאול אותו על זה).

כשיש לך שעון משלך, אתה אמור לקבל חשבון נפרד אאל''ט. נסה לבקש מהם חשבון נפרד ולהעביר אותו על שמך וכך תוכל להפריד בין השעון שלך לבין זה של בעה''ב.
שים לב-קודם תוודא איתם שבסוף החוזה תוכל להעביר את השעון על שם בעה''ב בלי בעיות (לאחר תשלום אחרון בסוף החוזה שלך). תקליט שיחות איתם כדי שתהיה לך הוכחה במקרה הצורך.

תבדוק אם יש לך בחוזה סעיף יציאה או אם כתוב שיש אפשרות להכניס דייר חלופי שמוסכם על בעה''ב (אמנם זה לא יהיה יפה אם לא תגיד את זה לדייר הבא, אבל אתה לא תהיה הדייר האחרון שם והוא ימשיך לגנוב).

עוד משהו, למה בדירה קודמת הבוילר דלק בלי הפסקה? אם זה דוד חשמל, מספיק להדליק אותו כ-30-40 דקות בקיץ למקלחת אחת. אם זה דוד שמש אז רק בלילה אם למשל אתה חוזר מאוחר הביתה.
אם אתה שוכח לכבות את הדוד, שים תזכורת בטלפון.
 
נכון להיום, הוא עוד לא נגע בשעון שלי מאז תחילת המדידות התכופות.
משהו לא מסתדר לי.
ללא קשר לשעון שלך - השעון של בעל הבית מסתובב "לאט מדיי" ביחס למה שאתה מתאר, אז אולי יש פה משהו שאתה לא יודע עליו ואתה סתם ממהר לקפוץ למסקנות? (לוח סולרי? שעון נוסף?)
לדעתי, תן לבעל הבית להינות מחמת הספק, ואתה מצידך - תמשיך לצלם את השעון שלך באינטרוולים שמספיקים כדי לאתר חריגות אם יהיו.
עד שאין לך הוכחה חותכת לנוכלות - אל תעשה כלום.
 
Wake_up,
- בודק של חברת חשמל לא יעזור לי, כי כל הראיות מצביעות על זה שהוא מזיז את השעון שלי ידנית מתישהו בחודש (אני לא רואה שום הסבר אחר שמסתדר עם הראיות כרגע). אני לא חושב שלבודק של חברת החשמל יש איזו דרך לדעת אם מישהו מתעסק ידנית עם השעון, פרט ללתפוס אותו בעת מעשה.

- בעל הבית אמר לי שחברת חשמל לא מסכימים לעשות הפרדה בחשמל עבור הדירה הזו. הוא אמר לי שאני יכול על חשבוני להתקין שעון חשמל בדירה שלי, ולחשב את הצריכה לפיו. אני מניח שאם אעשה את זה, הוא כבר לא יוכל להזיז לי ידנית את השעון מאצלו... לכן מוזר לי שהוא הציע את זה (ממש דחף שאעשה את זה). הוא בנאדם מאוד מתוחכם, ולכן אני מניח שאני עוד לא רואה את המהלך שלו אבל יש פה מהלך עם מחשבה לטובתו.

- בכל מקרה, השקעתי כבר במדי חשמל לכל השקעים, ואני מצלם את מדי החשמל בארון כל מספר ימים. אם משהו יקרה, אני אזהה את זה מהר מאוד. והפעם כבר יהיו לי הוכחות.

- לגבי הבוילר בדירה הקודמת, היה דוד קטן שלקח 30-40 דקות לחם מספיק בחורף, ולפעמים גם היינו שוכחים. לדעתי דלק בסביבות שעה עד שעתיים ביום.
 
נערך לאחרונה ב:
משהו לא מסתדר לי.
ללא קשר לשעון שלך - השעון של בעל הבית מסתובב "לאט מדיי" ביחס למה שאתה מתאר, אז אולי יש פה משהו שאתה לא יודע עליו ואתה סתם ממהר לקפוץ למסקנות? (לוח סולרי? שעון נוסף?)
לדעתי, תן לבעל הבית להינות מחמת הספק, ואתה מצידך - תמשיך לצלם את השעון שלך באינטרוולים שמספיקים כדי לאתר חריגות אם יהיו.
עד שאין לך הוכחה חותכת לנוכלות - אל תעשה כלום.
אתה צודק לגבי ההשערות שלך, ולכן לא חשבתי להתעמת עם בעל הדירה על מה שקרה בחודש שעבר. רק אם תהיה אצלי קפיצה מתועדת עכשיו, תיהיה לי זכות לבוא אליו בטענות. בהזדמנות אשאל אותו אם זה השעון היחידי שלו, ואם יש לו פנלים סולרים.

אני פשוט כלפי עצמי משוכנע שהוא גונב כי עכשיו יש לי הוכחה של שבועות מדידה שהצריכה שלי באמת נמוכה (גם לפי השעון שלי אצלו!). לא שיניתי שום דבר בהתנהגות מחודש שעבר, ומתחילת המדידות התכופות שאני מבצע הצריכה שלי היא שליש ממה שהראה השעון שלו בתשלום האחרון (ודרך אגב, גם הדייר הקודם התלונן שגונבים אותו בחשמל!). וזה מסתדר עם זה שאין לי מזגן ולא מדליק בוילר (ביחס לצריכת החשמל בדירה הקודמת עם אותם מוצרים). אני גם רואה עכשיו לפי המדידות התכופות שהשעון שלי אצלו מדויק (לפי ההשוואה למדי השקעים אצלי), ולכן גם שום דבר נוסף לא מחובר מאצלו לחשמל שלי, ולכן זה חייב להיות הזזה ידנית שלו. ועצם העובדה שהשעון שלו זז לאט, מספק את היתרון שהוא מקבל מהזזה ידנית של השעון שלי. לדעתי הכל מסתדר טוב מדי מכדי להיות תיאוריה תלושה.

אני אספק פרט נוסף שיתמוך בתיאוריה שלי, אני יודע שהוא לגמרי נסיבתי. באחת השיחות הוא סיפר לי שמכר פעם רכב שנסע המון במחיר טוב. שאלתי איך ייתכן שקיבלת מחיר כזה לרכב עם כזה קילומטראז', הוא ענה ששיחק עם מד הקילומטרים כדי להציג מספר נמוך יותר. בשיחה הזו ניזכרתי אתמול כשהכל פתאום הסתדר לי בראש בנוגע למה הוא עושה עם החשמל.
 
נערך לאחרונה ב:
איך שאני רואה את זה, יש בפניך רק שתי אפשרויות ושתיהן לא טובות:
1) תמשיך לאסוף ראיות. אבל אם אתה עושה את זה, אז ברגע שאתה מוצא משהו אז תקח את זה להיוועצות עם עורך דין או תלונה במשטרה.
2) או שתעזוב את הדירה לאלתר - למרות ההשקעה מצדך כדי לעבור לתוכה מלכתחילה. עם בעל בית כזה, עדיף לא להתעסק. מה גם שתחשוב טוב איפה סולם הערכים שלו - ניחא הוא היה גונב ישירות מחח״י, אבל פה הוא גונב את השוכר שלו. לך תדע למה עוד הוא מסוגל...
 
שני השקל שלי - אולי השעון שלך הוא שלו והשעון שלו הוא שלך?
תבקש ממנו שהוא יכבה את כל החשמלים אצלו בדירה, אתה תפעיל את הבוילר שלך ותבדקו איזה שעון זז.
ברור שלא יסכים. יש לך כנראה עסק עם נוכל קטן.
 
AlexNOSAM,
אני גר אצל גנב, נוכל ורמאי, אין לי כבר ספק בכך. כשנכנסתי הוא אמר לי שאם מתקשרים אלי לטלפון, וממליצים לי לא לגור כאן, אז לא להקשיב כי מדובר באנשים קנאים. ברור שזה הדליק לי נורה בזמנו, אבל נתתי לו להנות מהספק שיש לו יריבים שפלים בשכונה (הוא גם הסביר מדוע יש לו יריבים), אבל עכשיו ביחד עם כל היתר כבר אין לי צל של ספק לגביו. יש משהו בקטע של אגו שקשה לי עכשיו לקפל את הזנב וללכת עם כל ההפסדים הכרוכים בכך. עם כמה שהוא "מתוחכם", אני דולק עליו לגמרי, וקרוב לתפוס אותו במשהו מלוכלך עם ראיות.

חתול לילה,
הוא אחד האנשים הכי סולדיים שיצא לי להיתקל בחיי. הבנאדם עשיר, וחוסך גרוש לגרוש כל חודש. מרמה וגונב גם מחלשים. ומשקיע בעצמו מעט מאוד. זה גם באיזשהו מקום מה שהופך אותו לנסבל, הוא לא מחפש להרוס אותך, או לשבור אותך, הוא כמו עלוקה, מחפש למצוץ פה 100 ש"ח, שם 200 ש"ח, בשבילו דין פרוטה כדין מאה.
 
נערך לאחרונה ב:
שני השקל שלי - אולי השעון שלך הוא שלו והשעון שלו הוא שלך?
תבקש ממנו שהוא יכבה את כל החשמלים אצלו בדירה, אתה תפעיל את הבוילר שלך ותבדקו איזה שעון זז.
ברור שלא יסכים. יש לך כנראה עסק עם נוכל קטן.
זה לא יכול להיות, כי אני מודד את כל השקעים בדירה שלי עם מודדי צריכת חשמל (מד שתוקעים בשקע, והמוצר החשמלי שלך מתחבר למד, וככה הוא עובד דרך המד, והמד מודד את צריכת החשמל באופן קבוע). אני יודע בדיוק כמה חשמל הולך לי בדירה, וזה מתאים בדיוק לצריכת החשמל בשעון שהוא אמר ששלי.
 
זה לא יכול להיות, כי אני מודד את כל השקעים בדירה שלי עם מודדי צריכת חשמל (מד שתוקעים בשקע, והמוצר החשמלי שלך מתחבר למד, וככה הוא עובד דרך המד, והמד מודד את צריכת החשמל באופן קבוע). אני יודע בדיוק כמה חשמל הולך לי בדירה, וזה מתאים בדיוק לצריכת החשמל בשעון שהוא אמר ששלי.
הגיוני.
אבל אם ממש משעמם לך - דרך נוספת לעשות את מה שיוסיק אמר זה לכבות את הבית שלך מהשאלטר, בזמן שאתה יודע בוודאות שהוא בבית עם מכשירים דולקים, במצב הזה השעון שלו אמור לזוז ושלך לא.
 
הגיוני.
אבל אם ממש משעמם לך - דרך נוספת לעשות את מה שיוסיק אמר זה לכבות את הבית שלך מהשאלטר, בזמן שאתה יודע בוודאות שהוא בבית עם מכשירים דולקים, במצב הזה השעון שלו אמור לזוז ושלך לא.
עשינו את זה כשרק עברתי, וזה בדיוק מה שקרה, השעון שלי הפסיק לזוז, ושלו זז... אתה צודק שזו הוכחה אפילו פשוטה יותר לשיוך בין הדירה שלי לשעון הספציפי, מאשר ההתאמה בין הצריכה בשקעים לצריכה בשעון.
 
יש משהו מוזר אבל לגבי בעל הבית הזה. פרט לגניבות, הוא אדם טוב. אני יודע שזה נשמע הזוי. הוא מזמין אותך לביתו, מזמין לחגים (ומתעקש שתגיע!), עוזר בכל בעיה באופן מיידי, ובאותה הנשימה גם גונב אותך, בלי שום צורך, הוא עשיר!. אני חושב שהוא פשוט אדם חולה. סולידיות חולנית, אם יש דבר כזה.
 
אני לא חושב שלבודק של חברת החשמל יש איזו דרך לדעת אם מישהו מתעסק ידנית עם השעון,
זה המקצוע שלו, לבדוק שעונים, אז אני מאמינה שהוא יכול לדעת דברים כאלה.
תתקשר לחב' חשמל ותבקש שישלחו מישהוא, אאל''ט זה בחינם אחת לשנה.

בעל הבית אמר לי שחברת חשמל לא מסכימים לעשות הפרדה בחשמל עבור הדירה הזו
תתקשר ותשאל אותם אם יש אפשרות כזאת. לפי כל מה שאתה מספר עליו, יתכן מאוד שהוא משקר, אז תתקשר רק כדי לבדוק אם לשם שינוי הוא אמר אמת ותשאל מה אתה יכול לעשות כשאתה חושד שאתה משלם יותר מידי ובעה''ב פחות מידי.

כשנכנסתי הוא אמר לי שאם מתקשרים אלי לטלפון, וממליצים לי לא לגור כאן, אז לא להקשיב כי מדובר באנשים קנאים.
במה יש לקנא? כל הדברים האלה מעידים שהוא נוכל.

יהיה יותר נוח אם תצוטט את מה שאתה מגיב אליו במקום שנחפש את השם שלנו בתגובות שלך.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
N בעל הבית מכר קרקע הצמודה לבית שאני שוכר ממנו - איך אפשר לדעת מתי תתחיל הבניה? אוף טופיק 4
ה איך להיות בעל רכב וגם מנימליסט ;) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
N איך בודקים מי בעל החנות? נדל"ן 2
G מי בעל המניות בפועל? שוק ההון 2
tzvikaz השקעה עבור ילד בעל אזרחות אמריקאית שוק ההון 12
י לא מצליח למצוא עבודה (בעל תואר ראשון בכלכלה חד חוגי) התפתחות אישית 25
fizban בעל דירה שמתמהמה בתיקון מזגן נדל"ן 11
ישראלי מצוי הגשת קורות חיים -בעל מגבלות רפואית התפתחות אישית 0
ר לקיחת משכנתא כשאתה לא בעל הנכס נדל"ן 10
א איך מק"מ בעל מח"מ זהה לאג"ח נותן תשואה גבוהה יותר שוק ההון 5
ל מחפש בעל מקצוע מתאים אוף טופיק 0
R העברת כספים לניהול ע"י יועץ השקעות בעל רישיון שוק ההון 1
י תביעות קטנות-בעל מקצוע נעלם אוף טופיק 4
S בעל אזרחות כפולה אירופאית-ישראלית פוסטים מאיכות נמוכה 1
B התנהלות מול בעל דירה אוף טופיק 27
H תוך כמה זמן בעל דירה אמור לתקן מזגן? אוף טופיק 20
D הקמה חברה להשקעות במדינה בעל שיעור מס רווחי הון נמוך שוק ההון 2
חושב בגדול בעל מקצוע חופשי - רכישת משרד? נדל"ן 7
T אח מוסמך בעל עסק - נחשב כמורשה או פטור? התפתחות אישית 3
IAmSam משכנתא כעוסק מורשה מול שכיר בעל שליטה נדל"ן 8
T בעל קופ"ג להשקעה, שוקל לעבור לאופי השקעה אחר וחייב יעוץ פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ד נזילה בדירה שכורה לקראת תמ"א - בעל דירה לא מתקן אוף טופיק 28
מ בן 26 ,בעל פחדים וחרדות לגבי העתיד יומני מסע אישיים 56
י שם בעל חשבון IB שוק ההון 1
A השקעה במוצרים בעל ערך ממשי כהגנה מנפילות של השוק שוק ההון 8
ה המנוהל בעל כורחו - בקשת טיפים לשליטה על תיק מנוהל שוק ההון 1
ש השקעה כבעל המשכנתא בארה"ב ולא בעל הנכס שוק ההון 4
ש האם בעל דירה אחת לא משלם מס שבח במכירתה? ? נדל"ן 3
ז בעל דירה שמסרב לתקן ליקויים אוף טופיק 3
ע לאחר שחברה הונפקה בבורסה, אבל יותר ממחציתה נשארה בידי בעל החברה. הוא מחוייב לבעלי המניות? שוק ההון 2
ביולוג ירושלמי קטלן יתושים בעל נורת UV = חארטה בריבוע. אוף טופיק 24
א בעל מקצוע בינוני התפתחות אישית 6
ERE בלי ה E המלצה על רואה חשבון בעל רישיון בארה"ב (CPA) צרכנות פיננסית 1
מ שיקולים של בעל תיק קטן שוק ההון 18
E פתרונות למשקיע צעיר בעל אזרחות ארה"ב שוק ההון 7
G שאלה לגבי מכשיר השקעה בעל נזילות שוק ההון 14
ד עוסק מורשה - בעל ואישה אוף טופיק 7
R האם אני יכול לעזוב את הבית של ההורים יומני מסע אישיים 27
ה House hacking עם הבית הראשון שלנו בצפון - מקניה למכירה בשנתיים נדל"ן 6
M הייתכן שרק ל-28% ממשקי הבית החילוניים בישראל יש משכנתא, וההחזר ההמוצע עליה הוא רק 3,800 ש"ח? נדל"ן 11
amidar פתיחת חשבון בנק לוועד הבית - איפה עושים? האם אפשר דיגיטלי? צרכנות פיננסית 20
יבגני_ל משלוח עד הבית של דואר ישראל אוף טופיק 80
C על מה הסתכלתם לפני קניית הבית הראשון, ומה הייתם עושים אחרת? נדל"ן 9
P מוכר את הבית בסכום נמוך ממחיר הקניה ועדיין מרוויח. איפה אני טועה? נדל"ן 22
J קרנות ishare נעלמו מדף הבית של אלטשולר שוק ההון 79
ש האם להסכים להצעת וועד הבית? לשלם על החשמל המשותף כמו בחשבון המים. אוף טופיק 5
de dud צביעת הבית עם ילדים בסגר אוף טופיק 5
O משקיע מתחיל - עשיתי את שיעורי הבית שלי אשמח לשמוע את דעתכם שוק ההון 16
T דיווח: הבית הלבן שוקל מתן הקלות מס לאמריקאים שישקיעו בשוק ההון שוק ההון 2
T "הבית הלבן שוקל מתן הקלות מס לאמריקאים ישקיעו בשוק ההון" אוף טופיק 5

נושאים דומים

Back
למעלה