• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

בן 23, ללא הון התחלתי, עם הפקדה חודשית מחפש הכוונה

Barakmda

משתמש רשום
הצטרף ב
14/5/17
הודעות
7
דירוג
1
שלום חברים יקרים,

אתחיל מקצת רקע:
שמי ברק, אני בן 23, לאחר שירות צבאי ולאחר הטיול הגדול.
כיום אני עובד בעבודה מסודרת בשכר לא גבוה, ללא צפי להעלאת שכר בשנה הקרובה. עם זאת יתרונה של העבודה הוא השתתפות בקורס בתחום ה-IT ורכב מה שבהחלט מוסיף לי לתמונת השכר "הכולל".

המשקע העיקרי של הטיול המעולה הוא "שריפת" חלק מהחסכונות והתחלה מנקודת אפס.

אציין שאת השבועות האחרונים השקעתי ועודני משקיע בקריאה בבלוג "הסולידית" הנפלא ובעוד מספר בלוגים (חופש כלכלי, מימוני, דיבידעת ועוד רבים וטובים).

לאחר מחשבה בה ניסיתי להעריך בצורה מיטבית את הוצאותיי במסגרת בחלון הזמן של השנה - שנתיים הקרובות (כאמור, ייתכן ואתחיל ללמוד) הגעתי למסקנה כי אוכל להפקיד מדי חודש לפחות 2000 ש"ח לצורך חיסכון אגרסיבי. המטרה: ניצול כוח ריבית דריבית. מודה כי בניגוד לדעה בבלוג אין כרגע מטרה מוגדרת להון אותו אני מקווה לצבור.
(אציין כי לימודים עומדים על הפרק, יתכן ב-2018, עם זאת יש לי חיסכונות שאמורים לממן לפחות חלק מהלימודים וכמובן שצטרך למצוא עבודה מתאימה.

אז ככה - סימנתי לעצמי מס' כלים לפי סדר עדיפות ואשמח לשמוע את דעתכם (כמובן, ללא ייעוץ בנוגע למניה / תעודת סל / קרן מחקה או משהו ספציפי בשל האיסור).

1. קופת גמל להשקעה (IBI הציעו 0.55 אחוז, אלטשולר 1 אחוז) - "בחרתי" לעצמי מסלול של מניות בכל אחת מהחברות.
2. רכישת קרנות מחקות (אולי גם קרנות סל) מתוך מחשבה לצמצם את דמי הניהול ומתוך הבנה שלפחות בשנים הראשונות אהיה חייב להשקיע דרך הבנק. הרעיון הוא רכישה מדי חודש של ניירות ערך ב-2/3 קרנות.
3. מניות שמניבות דיבינדים - (מחשבה על ברוקר זר בשל מינימום פתיחת תיק קטן יותר) קפיצה לאזור אחר לגמרי - אבל יש משהו קורץ בהתמקדות במניות שיכולות להניב לי דיבנד מסויים בכל שנה לטווח ארוך. כמובן שיש חיסרון בתיק עתידי כה קטן והוא - חוסר פיזור. היתרון הוא עתידי בזכות ידע בעולם המסחר העצמאי. אולי שווה שכר לימוד מסויים

מבחינת פיזור: כרגע הנטייה היא התמקדות בקופות גמל להשקעה, והיתרה לקרנות מחקות. את הסעיף האחרון עדיין לא "תיקצבתי".

"נייר המטרה" שהכנתי לעצמי אומר שהמטרה בהמלך התקופה הקרובה היא בעיקר למידה משמעותית, תוך התמקדות של חלק עיקרי מהתיק הצומח בהשקעות פסיביות וחלק קטן יותר שיוקדש ע"מ ללמוד יותר על מסחר במניות ותחומים מסוכנים יותר. בהסתכלות לטווח ארוך יש גם שאיפה לעזור מבחינת ידע להורים שכיום לא יודעים כיצד לחסוך וביקשו את עזרתי.

חברים - זה היה ארוך מאוד. התנצלותי, אם המשכתם עד לפה - תודה. אשמח לעזרתכם בהכוונה נוספת. כולי אוזן.
אז, מה דעתכם?
 
נערך לאחרונה ב:
מה אתה משקיע בדיוק?
רשמת שאתה מתחיל מאפס וחוסך כ2000 בחודש.....
מה בקשר לחובות? קופה לשעת חרום?
אין הרבה אפשרויות לפתוח חשבון השקעות בסכום כזה(2000 ש"ח) .
לי נראה שהאפשרות הכי טובה היא להמשיך לחסוך תקופה מסויימת ובנתיים ללמוד ולהחליט במה להשקיע כשיהיה לך סכום קצת יותר גדול. במידה ובכול זאת תחליט להתחיל מייד אמני חושב שהאפשרות הראלית היחידה(מבחינת יכולת לפתוח חשבון ועלויות באחוזים) כנראה תהיה קופת גמל\פוליסת חיסכון.
בהצלחה
 
זה נראה שיש לך מוטיבציה גבוהה וזה כבר טוב. כמו שראית, יש הרבה כלים ושיטות השקעה, ולכל אחד מהם תוכל למצוא מי שישקיע בו ויספר את היתרונות.
יכול להיות שהכי טוב לקנות קרן מחקה בארץ. אולי כדאי קרן סל. אולי מניות דיבידנדים. ויכול להיות שעדיף קופת גמל להשקעה.
מה שכן, אני חושב שבשלב הזה כדאי לך להתמקד בכלי אחד, רצוי שיהיה קל ופשוט ותוכל להתמיד בו.

אם אתה כבר משקיע בקופת גמל להשקעה, אני חושב שזה בסדר (אני באופן אישי לא הייתי מפצל בשלב הזה). זה כלי טוב להתחלה כי הוא מאפשר לך לקבל תנאים די טובים ביחס לסכום שיש לך. בינתיים תוכל ללמוד עוד ולתכנן תכנית השקעה מקיפה יותר.
 
אתה מערבב בין כלים לאלוקציית נכסים.
תחליט במה אתה רוצה להשקיע, ואחר כך תחליט איך אתה רוצה להשקיע, שזו שאלה חשובה אך משנית.
 
סביר להניח שההשקעה הכי טובה ובעלת הסיכוי הכי גבוהה לגרום לך להכנסה גבוהה היא ההשקעה שלך בהשכלה שלך!! זה אומר שאתה צריך קודם כל ולפני הכל לדאוג שיש לך מספיק כסף כדי שתוכל ללמוד בתואר ולהשקיע בלימודים עם כמה שפחות טרדות בעבודה מסביב, זה אומר להבטיח לך סכום שיספיק לך לכל יתר הלימודים (שכר לימוד +מחיה) במסלול עם סיכונים מינימליים.
אם ישלך סכום כספי מעבר אז זה השלב שבו אתה יכול להתייחס אליו כאל השקעה ארוכת טווח ולנסות למקסם אותו במגוון השיטות שהצעת.
 
שלפחות בשנים הראשונות אהיה חייב להשקיע דרך הבנק.

תוכל להשקיע דרך interactive brokers בעלות חודשית של 3$ שמתקזזת עם העמלות. פטור מ100 אלף $. מנצח את כל ההצעות בארץ.
כשתגיע לגיל 25$ תשלח 10$ בחודש. פטור מ100 אלף $.
 
@youngpanther , הסכום הנדרש לפתיחת תיק הוא 50 אלף דולר, תקן אותי אם אני טועה

@dear במקביל יש לי חסכונות שיהיו עזר משמעותי... לא יכסה 3 או 4 שנים של לימודים אבל בהחלט יתן מענה מסויים. לעבוד תוך כדי לימודים אצטרך גם ככה.

@nicepo1 השאלה האם עדיף לחסוך או כבר עכשיו להכניס את הסכום לקופת גמל (או כלי אחר)- במידה וארוויח תמיד אוכל להוציא את הסכום (תוך תשלום מס כמובן) ולהעבירו לאפיק אחר.
אין לי כרגע חובות ועל קרן לשעת חירום ויתרתי. ההנחה היא שאין לי הוצאות קבועות כמעט (כמו רכב או דירה) ולכן גם אם לא אעבוד תקופה קצרה אוכל להישען על ההורים ועל יתרת העו"ש.

@sagilevi @nick תודה, אני בהחלט צריך להמשיך ללמוד ולתכנן גם מבחינת כלי השקעה וגם מושגים אחרים שעדיין לא לגמרי ברורים לי.
 
סביר להניח שההשקעה הכי טובה ובעלת הסיכוי הכי גבוהה לגרום לך להכנסה גבוהה היא ההשקעה שלך בהשכלה שלך!! זה אומר שאתה צריך קודם כל ולפני הכל לדאוג שיש לך מספיק כסף כדי שתוכל ללמוד בתואר ולהשקיע בלימודים עם כמה שפחות טרדות בעבודה מסביב, זה אומר להבטיח לך סכום שיספיק לך לכל יתר הלימודים (שכר לימוד +מחיה) במסלול עם סיכונים מינימליים.
אם ישלך סכום כספי מעבר אז זה השלב שבו אתה יכול להתייחס אליו כאל השקעה ארוכת טווח ולנסות למקסם אותו במגוון השיטות שהצעת.
זה מאוד תלוי מה הולכים ללמוד. עבור הרוב הגדול של המקצועות, משתלם יותר לעבוד ולהתפתח תוך כדי לימודים. אפילו ברמה של לעבוד וללמוד תוך כדי בלימודי ערב ושיקח אפילו 5-6 שנים לסיים את התואר.
רק במקצועות ייעודיים שווה להשקיע יותר בלימודים מאשר בעבודה, וגם אז החל משנה 3 רצוי לצבור נסיון במשרה סאודנטיאלית בתחום.

ואולי צריך לדבר על זה... @Barakmda אם המטרה של הלימודים היא מקפצה בשכר, הייתי בוחר בקפידה את מקצוע הלימודים והייתי נמנע ממשפטים כמו
"אבל זה מאוד מעניין אותי מצרית קדומה"
או "חייב תואר בשביל להתקדם"
אם זה מעניין יש הרבה דרכים להיחשף לנושאים מבלי הצורך להיות "מוסמך/בוגר" בתחום ולבזבז 3 שנים ברביצה על הדשא בקמפוסים היפים של ארצנו.
 
ודרך הסוכנות שמשווקת אותם בארץ (אינטראקטיב ישראל) המינימום הוא $3,000 ואין עמלה חודשית.
זאת אומרת, אם נתעלם לרגע משאר הנושאים שהועלו בטופיק. היה ואני מעוניין להשקיע דרך ברוקר זר אני צריך לקחת בחשבון שאי אפשר להשקיע בקרנות ישראליות של תכלית וכו? מצד שני זה יתן לי מענה להשקעות גם במניות, גם בחלק מהתעודות סל ובקרנות זרות
 
זאת אומרת, אם נתעלם לרגע משאר הנושאים שהועלו בטופיק. היה ואני מעוניין להשקיע דרך ברוקר זר אני צריך לקחת בחשבון שאי אפשר להשקיע בקרנות ישראליות של תכלית וכו? מצד שני זה יתן לי מענה להשקעות גם במניות, גם בחלק מהתעודות סל ובקרנות זרות
אתה צודק.

קח בחשבון שהקרנות הזרות עולות בכמעט כל פרמטר על המקבילות הישראליות.
 
הגעתי למסקנה כי אוכל להפקיד מדי חודש לפחות 2000 ש"ח לצורך חיסכון אגרסיבי. המטרה: ניצול כוח ריבית דריבית. מודה כי בניגוד לדעה בבלוג אין כרגע מטרה מוגדרת להון אותו אני מקווה לצבור.
כלומר, תיק ההשקעות לא נועד לצורך מימון ההשכלה? התשובה חשובה כי אם אתה כן מתכוון להשתמש בזה ללימודים אז אולי שווה לחסוך ולא להשקיע.
לגבי קופת גמל להשקעה, אם זה נועל את הכסף שלך עד לפנסיה וזה בא בנוסף להפרשת פנסיה אחרת מהעבודה אז אולי שווה לחשוב שוב. גם דמי ניהול גבוהים וגם מס גבוה בפדיון תוך שנים ספורות יכולים לאכול לך את הרווחים.
 
@TunaGolem הלימודים זה בהחלט שאלה מעניינת. אני לא בטוח מה אני רוצה ללמוד אם כי בהחלט יש לחץ מצד המשפחה לעשות תואר בשלב כזה או אחר. בגלל זה בשלב הנוכחי לקחתי קורס IT שיעזור לי להחליט האם המקצוע מעניין אותי (ואז אנסה להתקבל למדעי המחשב).

@בת העמק - לדעתי לא יהיה מדובר בחיסכון עד הפנסיה (במקביל אני אכן חוסך לפנסיה את המינימום הנדרש בחוק). בנוגע ללימודים - מאמין שהחסכונות בבנק, בשילוב מלגות, עבודה במשרה חלקית ותמיכה מההורים יספיקו למימון התואר אם כי אני לוקח בחשבון שייתכן ואזדקק לחלק מהכסף.

האם עדיין יהיה עדיף ללכת על חיסכון? אני מוכן לקחת בחשבון הפסד בשביל האופציה לתשואה. ואז במידה וארצה לפתוח חלק מהקופה או למכור ניירות ערך, אשלם מס על החלק היחסי
 
אתה צודק.

קח בחשבון שהקרנות הזרות עולות בכמעט כל פרמטר על המקבילות הישראליות.
וכמה אני צריך לפחד מעניין המיסוי מתוך הנחה שבשנים הראשונות בעיקר אכניס כסף פנימה ?
קראתי בבלוג על התהליך, נשמע מסובך אבל אפשרי.
 
וכמה אני צריך לפחד מעניין המיסוי מתוך הנחה שבשנים הראשונות בעיקר אכניס כסף פנימה ?
אתה צריך לפחד ממנו כמו מדמי ניהול, ולנסות למצוא את הנוסחא שתפחית את שתיהן. זה לא כזה טריוויאלי היות והרבה פעמים הם באים אחת על חשבון השנייה.

בכל מקרה אין מה לפחד. צריך להבין מתי יש לך אירוע חייב במס ופשוט לשלם אותו בזמן.
 
לדעתי לא יהיה מדובר בחיסכון עד הפנסיה (במקביל אני אכן חוסך לפנסיה את המינימום הנדרש בחוק)
אני יכולה לתת לך רק את דעתי.
פתחתי לבן שלי, בערך בגילך, תיק השקעות. גם הוא לא יודע מתי הוא יצטרך אז בנינו חלוקה כזאת:
מה שמופרש לפנסיה (ק.גמל מנייתית) - נועד לעוד 40 שנה כשייצא לפנסיה.
תיק השקעות (קרנות מחקות אג"ח+מניות)- לתקופה של החל מעוד 10 שנים ועד ליציאה לפנסיה. כל פעם שייצטרך, יוכל למשוך גם משם.
סכום קבוע בעו"ש- למקרים בלתי צפויים בהווה. סדר גודל של 3 חודשי מחייה נכון להיום.
אם וכאשר תיפתח לו קרן השתלמות ע"י המעסיק- היא תהיה לזמן הבינוני, 6 שנים ומעלה.

לא הצלחתי להבין למתי אתה חושב שתצטרך את הכסף. השאלה "מתי" חשובה כדי להחליט איך לפזר את ההשקעה שלך. יש כלים שטובים לזמן קצר ויש כאלה שלזמן ארוך וחשוב שתדע את זה עוד לפני שתחליט באילו מסגרות לשים את החסכונות שלך.
 
תודה, אני אאמץ את הרעיון של קרן חירום גדולה יותר באיזשהו חיסכון נזיל.

@בת העמק, אשמח לדעת מה החלוקה שיצרת בין ק. גמל לתיק ההשקעות.

הבעיה היא שאני לא מצליח למקם חלון זמן שבו אשתמש בחלק מהכסף - ישנם משתנים שקשה לי לצפות אותם כרגע.
 
אשמח לדעת מה החלוקה שיצרת בין ק. גמל לתיק ההשקעות.
לא ממש יצרתי חלוקה כי את תיק ההשקעות פתחנו כשהתחיל קבע וקרן הפנסיה היא מה שהצבא קבע. אחרי שהשתחרר והתחיל לעבוד, בחרנו קופת גמל 100% מנייתית (עוקבת s&p500) כי זו השקעה לטווח ארוך ומניות הן כלי טוב לכך. בתיק ההשקעות, שכאמור נוצר כמה שנים לפני כן, יש פיזור בין מניות עולמיות לאג"ח ממשלתי-ישראלי ביחס של 30-70 לטובת המניות.
לצערי הוא לא מוכן להוסיף לשם כרגע עוד כסף על אף שהוא חוסך כל חודש די הרבה. הסיבה היא שהוא מעוניין למצוא השקעות נוספות בתחומים אחרים שיש בהן הגדלת הון בזמן קצר יחסית של שנתיים-שלוש. אני מניחה שקשה לבחור צעיר להשקיע רק לתקופה ארוכה, במיוחד אם הוא טיפוס "מהמר" שזקוק לאדרנלין :)
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
כ בן 30 ולא רואה את האופק התפתחות אישית 15
B סטודנט בן 28 למנהל עסקים ומדעי המחשב ומאוד מבולבל. התפתחות אישית 3
Y ייעוץ לגבי תיק השקעות - בן 28, רווק שוק ההון 18
T בן 25 מתחיל מסע יומני מסע אישיים 6
I בן 26 - יוצא לדרך, טייק 2# יומני מסע אישיים 8
Bosco התלבטות קשה - השקעה עבור בן משפחה שוק ההון 32
E בן 19 חדש בתחום דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 2
E בן 19 לא יודע איפה להתחיל שוק ההון 7
T בן 18 שלא יודע מאיפה להתחיל שוק ההון 11
O מס רכישה בדירה של בן זוג אחד עם הסכם ממון מיסים 18
N כיוון החיים של בן 24 התפתחות אישית 5
ג לבטים של בן 22 יומני מסע אישיים 8
נגב איך מסתדר בן זוג הייטקיסט של קרייריסטית שקיבלה משרה בארה"ב מבחינת ויזת עבודה ומיסים? מיסים 13
E בן 15, מחפש איפה להשקיע את הכסף יומני מסע אישיים 18
Gun איך לחסוך כסף בתור בן 18 שגר לבד (לפני הצבא?) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 23
TheTieMan המסע שלי - מלא למידה, מתחיל עם משהו ומסיים בלא נודע (בן 23) יומני מסע אישיים 17
Mufasa קניית דירה ראשונה להייטקיסט בן 26 נדל"ן 87
מ בן משפחה שמשחק משחק מסוכן אוף טופיק 15
R בן 18 לפני שירות צבאי מתחיל בהרהורים יומני מסע אישיים 12
Y בן 40, לא מצליח לצאת מבית ההורים. אוף טופיק 37
M בן 24 שוקל לקנות דירה נדל"ן 9
Y האם בן 14 צריך לשלם מס \ לדווח למס הכנסה על רווחים מפרסומות ב youtube? מיסים 9
A דירוג אשראי לצעיר בן 24 אוף טופיק 4
הoוליד חייל משוחרר | בן 23 רוצה להבין יותר בכסף יומני מסע אישיים 20
Omer Daniel השקעה ראשונה - בן 23 שוק ההון 4
E תמהיל השקעה לחוסך צעיר בן 30 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
D חייל בן 19, קצת הלכתי לאיבוד מהאופציות ואני אשמח לקבל קצת הכוונה יומני מסע אישיים 4
C פתרון ליצירת קשר עם ילד בן שבע בבית צרכנות פיננסית 22
B אריחים בקירות חיצוניים של בניין חדיש (בן כ15) שהחלו ליפול נדל"ן 9
ס בן 27 שמתחיל לחסוך לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
G לדברים יש נטיה להסתדר - יומנו של בן 26 יומני מסע אישיים 14
E איך נער בן 15 יכול להשקיע כסף? שוק ההון 8
מ בן 20 יוצא לדרך יומני מסע אישיים 14
Flex אז למה לא בעצם? בן 27 יומני מסע אישיים 38
N מתלבט היכן להתחיל ללמוד השנה (בן 24) התפתחות אישית 12
V מה הכלי הכי מומלץ למבוגר בן 60 ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
מתכנת הצהרת נהנה על בן/בת זוג בחשבון יחיד (חוק איסור הלבנת הון) צרכנות פיננסית 3
TheMailMan קורס מחשבים/סייבר/תכנות לילד בן 9 התפתחות אישית 14
Bonfire משוחרר "טרי" בן 25, חייב לרוקן את העו"ש בהקדם יומני מסע אישיים 40
B אזרחים יכולים להיכנס לאוניברסיטת בן גוריון? אוף טופיק 4
A למה בן אדם עובד בישראל (עם פנסיה) לא צריך ביטוח חיים צרכנות פיננסית 62
ד שכונת בן גוריון רמת גן נדל"ן 11
R השלמת הכנסה. בן 36 יומני מסע אישיים 16
א בן 28 - מתוסכל מהענף יומני מסע אישיים 50
S המסע לעצמאות כלכלית (בן 21) יומני מסע אישיים 33
P העברת זכויות לאחר זכיה של בן משפחה נדל"ן 0
ה התיק המורכב שלי (בן 20) שוק ההון 8
1337justme שימוש באשראי של בן הזוג (זוג נשוי) צרכנות פיננסית 38
ב היי שלום,אני בן 57,מעוניין להפקיד סכום הוני,בכדי ליצור לי קיצבה לפנסיה מגיל 60. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 23
ה בן 20. בהתלבטות ואשמח לדעת מה אתם הייתם עושים שוק ההון 26

נושאים דומים

Back
למעלה