• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

בן 18 ומתחיל את דרכו בצומת דרכים כלכלית ומקצועית

מה כדאי לי לעשות?

  • להתגייס לתפקיד אליו אני מיועד כרגע

    הצבעות: 16 72.7%
  • להתגייס לתפקיד אחר

    הצבעות: 1 4.5%
  • לא להתגייס וללמוד מקצוע אחר/לעבוד במרץ

    הצבעות: 7 31.8%

  • סך הכל מצביעים
    22

מישהו

משתמש רשום
הצטרף ב
11/6/16
הודעות
14
דירוג
3
שלום, אני כבר כמה חודשים קורא את הבלוג של דורין ומיישם חלק מרעיונותיו במידה מסוימת מאז(עובד קצת יותר ולא מבזבז בכלל), ונמצא בצומת דרכים משמעותית כרגע.

אני מקבל קצבת נכות מביטוח לאומי שתפסק בעוד כשנה וכרגע בחסכונות יש לי 15,500 ש"ח.

לאחרונה עשיתי קורס במקצוע מסוים הרלוונטי לעולם ההייטק, קיבלתי פטור משירות צבאי ואני כרגע מיועד להתגייס בקרוב כמתנדב ליחידה במודיעין בה אתעסק במקצוע זה. לא אומר מהו המקצוע הזה כי זה עלול להסגיר את זהותי ואת היחידה אליה אני מועמד.

הרמה של המקצוע כאשר למדתי אותו בקורס הייתה(להערכתי) נמוכה עד כדי גיחוך, רמת הקושי של הבנת החומר וישומו הייתה בערך כמו מתמטיקה ברמה של כיתה ה' או ו'. ובכל זאת - יש לי אפשרות לרכוש בו ניסיון בהיקף זמן של שנה לפחות. אני תוהה האם כדאי לרכוש את הניסיון הזה או לעזוב את זה וללמוד מקצוע אחר? המקצוע לא נראה לי מעניין כל כך והסיכויים שאשמח לעסוק בו באזרחות נראים לי נמוכים(גם אם אצליח "להתקדם" בו מבחינת הרמה שלו במהלך השירות הצבאי).

מצד שני לא מפסיקים לומר לי במשפחה שמספיק שארכוש ניסיון של שנה צבא במקצוע הזה וכבר המוני מעסיקים בארץ "יריבו עליי" שכן מדובר במקצוע מאוד מבוקש ושילוב של קורס וניסיון בצבא יהיה שווה המון. מה שהם אומרים לי נשמע לי מוזר ולא כל כך אמין אבל זה עדיין מפתה במידה מסוימת. חוץ מזה שאני לא מתלהב מהמחשבה של לזרוק הזדמנות לעזור להגנת המדינה כדי לרכוש מקצוע שיותר מעניין אותי מוקדם ככל האפשר.

חשבתי כבר על מקצוע אחר פשוט יחסית שאשמח ללמוד - עריכת תוכן. מצאתי כמה קורסים בישראל ואני תוהה אם ישתלם לי יותר לעזוב את ההתנדבות(אליה עוד לא התחייבתי למיטב הבנתי) כדי ללמוד משהו שיותר מעניין אותי למרות שהסיכויים למצוא בו עבודה נראים לי קלושים יותר.

אני לא בטוח איזה אופציה הכי תשתלם לי בעתיד גם מבחינה כלכלית. ההורים שלי מאוד רוצים שאעשה שירות צבאי מטעמים מוסריים וקשה לי לצפצף עליהם(במיוחד שאני לא רוצה להפסיק לגור עם ההורים בגיל מוקדם). בצבא אני אעשה יומיות מימי א' עד ה'(יהיה לי זמן לעבוד בשישי ובשבת - אני רשום לעבודה שמאפשרת לי לעבוד מתי שאני בוחר כולל ביום שישי, ואני עובד בה עד היום. אוכל גם לחפש עבודה מהבית לשבת) ובכל זאת לא אוכל לעבוד כיוון שצריך היתר עבודה פרטית המותנית בשל מצוקה כלכלית והמשפחה שלי רחוקה שנות אור ממצב כזה.

מה להערכתכם תהיה האופציה הכי משתלמת עבורי מבחינה כלכלית ובחינה של התקדמות מקצועית?
 
צה"ל.
 
לא רק שאני מסכים, אני גם מחזק ואומר שתרכוש הרבה מעבר למקצוע.

תרכוש שפה משותפת עם מרבית הישראלים, תרכוש ניסיון (שאולי לא נראה לך כרגע חשוב) בעבודה במסגרת גדולה ומסואבת (זה ניסיון לטוב ולרע), תרכוש חברים חדשים (אולי), תפתח טעם במסגרת המקצוע הזה (אני משער שתבין מה המשמעות של המילה "טעם" כשתתחיל לעבוד בזה בפועל.

אבל בעיניי, באופן אישי, הדבר הכי חשוב הוא שתהיה מסוגל להסתכל על התקופה הזו ולהגיד - "עשיתי את זה".

אם לא מנסים, לא טועים.
אם לא מנסים, לא נכשלים.
אם לא מנסים, לא לומדים.

*עריכה - ומי יודע, אולי אפילו תחליט להישאר יותר משנה, אני מכיר באופן אישי מישהי שכבר 16 שנה מתנדבת בצה"ל, ומאד נהנית...
 
אני לא בטוח איזה אופציה הכי תשתלם לי בעתיד גם מבחינה כלכלית.
מבחינה כלכלית נטו עדיף לך לא להתגייס.
הבעייה שלהשתמטות, אלא אם אתה שייך למגזרים מסויימים, יש השלכות שליליות במדינה.

אם היית הבן שלי, הייתי מציעה לך להתגייס, אבל לא להתאמץ יותר מידי להישאר בשירות.. אם לא יהיה לך טוב, תעזוב.
 
סה"כ שנה, ביחידת מודיעין, בתפקיד מקצועי הייטקיסטי בגיל כה צעיר, זאת מתנה.
כאחד שראיין הרבה אנשים, דבר כזה עושה הבדל גדול. זאת אולי נק' רגישה אבל יש אנשים שמשטמטים מצה"ל דרך פטורים כאלו ואחרים, כולם שמעו או מכירים אחד כזה לפחות, וגם אם הפטור שלך לגיטימי לחלוטין יהיו כאלה שעלולים לראות בכך כתם בקורות חיים. התנדבות, אפילו של שנה אחת לא רק שמוחקת את זה אלא מוסיפה נק' זכות.
מה גם שאל תזלזל בחשיבות של נסיון ביכולת להתקדם הלאה, אפילו למקצוע אחר. 10 שנים מהיום אתה תראה שהרבה מהדברים שהצלחת בהם היו מינוף של הצלחה קודמת קטנה יותר. הדבר הקטן הזה יכול לעשות הבדל עצום במצטבר.

במדור שלי היו מספר מתנדבים, הם נהנו מהשירות תרמו וקיבלו הרבה בחזרה. לא נראה לי שאף אחד מהם הצטער על זה.
 
מעבר למה שכבר נאמר, האלטרנטיבה של עריכת תוכן על פניו הרבה פחות כדאית מבחינה כלכלית, זה תחום מוצף עם חסמי כניסה נמוכים מאד וגם שכר לא משהו לדעתי.
 
צה"ל
שירות ביחידת מודיעין בתפקיד רגיש בגיל צעיר, יאפשר לך להשיג משרות בשכר גבוה לאחר מכן. דבר זה יאפשר לך להגדיל את רמת החסכון כבר בגיל צעיר יחסית, ולאפשר לך להפוך לעצמאי כלכלית בצורה מוקדמת.
במידה ותרצה להחליף מקצוע בעתיד יהיה לך יותר קל לעשות זאת, ולהתמודד עם ברבורים שחורים בצורה יותר טובה כאשר יש לך גב כלכלי חזק.
 
כמשוחרר טרי משירות צבאי עם קצת קבע, גם כן במקצוע טכנולוגי כמו שלך, אני אומר לך שאין טעם להתגייס.
אני יודע שיש מטען פוליטי למה שאני הולך לכתוב פה אבל אני באמת אומר את זה על נטו על סמך מה שאני חוויתי ב-4 שנות שירות ואיך שהשתניתי תוך כדי.
הצבא זה סתם דרעק אחד ענק. אם הוא נותן לך את האפשרות לא לשרת בו מבלי להיות סרבן וכד' - לדעתי, אל תתגייס. הכל שקר, אין בזה שום דבר glorious.
וגם מתנדבים יכולים לסבול בו לא קצת למרות שכביכול מנסים לתת להם תפקידים שהם רוצים. אני מכיר אישית מתנדב שלא מסוגל להתמודד עם זה שהוא עשה את הטעות והתגייס (היה לו גם פטור רפואי) גם תפקיד טכנולוגי - מתכנת - והוא כל הזמן עסוק בלשקר לעצמו. איך אני יודע? כי הוא מברבר על זה בלי סוף... סימפטומים קלאסיים של אדם מתוסכל וממורמר שלא מסוגל להתמודד עם האמת.

עכשיו, לגבי איך לחדור לשוק באזרחות. מעסיקים בכל מקרה לא נופלים עליך לאן שאתה לא הולך. אם תעשה שנה בצבא - שנה זה נראה לי זמן סביר וגם אם תשנא את זה זה לא טעות גדולה כל כך - יהיה לך סוג של ניסיון סיפתח. אתה תהיה בעמוד הטוטם המקצועי מעל לא מעט אנשים, אבל זה גם לא מעולה. אם מדובר בתכנות - אני ארשה לעצמי לנחש, אם זה נכון, תרשה לעצמך להתעלם - יש לך עוד דרכים להיכנס לתעשיה. שנה ניסיון בצבא יכולה להועיל, אם אתה בטוח שתוכל להגביל את השהות שלך לשנה אני חושב שזה שווה. מצד שני, אולי עדיף כבר גם לא להתגייס ולהתחיל בשנת הלימודים הקרובה ללמוד לתואר במה שזה לא יהיה (מדמ"ח?) ואז בשנה השניה למצוא משרת סטודנט ולהתחיל לרכוש ניסיון קצת יותר רציני.
ובכל אופן, אם מדובר בתכנות כדאי שיהיה לך איזה תיק עבודות ב-GitHub שתמיד תוכל להראות. זה באמת מראה הרבה, לא פחות מניסיון שאפשר לרשום בקו"ח.

מקווה ששפכתי לך קצת אור על הדברים ועוד נקודות למחשבה. לא מייעץ ו/או ממליץ.
 
נערך לאחרונה ב:
בתור מי שקרא המון קורות חיים, ראיין המון אנשים, וגייס המון אנשים (מהנדסים ומתכנתים), אני חושב שהתשובה ברורה.

בסופו של דבר, כדי לבלוט לטובה בים קורות החיים צריכים לספק הרבה נקודות מידע על עשיית דברים חיוביים והשתלבות מירבית. התנדבות לצה"ל היא נקודה חיובית.

כל מערכת היא קפקאית במידה מסויימת, אם הצלחת לעבור בשלום את המערכת הצבאית, זה מעיד עליך משהו, לא רק מבחינה מקצועית, אלא גם מבחינת השתלבות חברתית במסגרת נוקשה, וזה לא פחות חשוב למעסיקים.
 
עצם זה שאתה בן 18 ומתחיל ליישים התנהלות כלכלית נכונה היא יתרון בפני עצמו.
הלוואי ואני ההיתי נחשף לתוכן של הסולידית בגילך (אני בן 30+).

לך לשנה בצבא, הצבא היום הוא עדיין סוג של כור היתוך, ואתה לא יכול לדעת לאן זה ייקח אותך, וכמו שאמרו לפני, שורה בתפקיד ביחידת מודיעין הוא שורה טובה לקורות חיים.

העיקר שתתנהל כלכלית נכון ותנצל את זה שיש לך טווח השקעה של מספר שנים לא מבוטל בלי שתהיה זקוק לכסף.
 
ציינת שהקורס הרגיש מאוד בסיסי , וגם שאתה רק מחויב לעשות שנה. מכאן אפשר להסיק שהרמה של הקורס וכנראה של השירות תהיה גם ככה, ולכן היא לא תתרום לך בחיים יותר מאשר ללכת ללמוד שנה קודם
(אם הוא בכלל יתרום. קורס IT / מגן סייבר/ כל מה שמשודך אליו המילה "סייבר" כמעט בוודאות לא שווה את הקבע שדורש. אם אין קבע אז סביר שלקורס אין משמעות, צהל לא נותן דברים בחינם). אל תסתמך על השטויות שאתה שומע מאחרים -'מי שבמודיעין מסודר', או 'שתוכל למצוא עבודה בזכות זה', זה די חרטא. יש מיליון תפקידים במודיעין, ורובם המכריע חסר משמעות ושום דלתות סתרים לא ייפתחו. לא שומרים ג'ובים לאנשים ששירתו איתך בבסיס, אלא מגייסים את מי שמראה יכולת.
אני אישית עזבתי את צהל,כנראה שלא הייתי מספיק טוב.

הפסקה הבאה תהיה מנקודת מבט שלילית, אבל אל תכנס מראש בגישה שלילית, זה בלתי אפשרי לצאת מזה אחר כך(מנסיון).

למרות זאת, לדעתי כן כדאי לך להתגייס, זה רק שנה. גם אם תסבול ממש, זה ייגמר מהר. הסיבה כן ללכת היא לקבל הרגשה של איך דברים עובדים במדינה. לקבל בבוקר מייל מהאיש עם הפאלפלים שאומר לך לשנות את הנתונים כדי לעמוד ביעדים של השנה, ולאחר כמה חודשים לראות במשרד שלו תעודת הצטיינות על עמידה יוצאת דופן ביעדים, זה מכניס אותך לפרופורציה. אני אישית יודע בדיוק מה אני לא רוצה לעשות, ואיך אני לא מוכן להתנהל וישנהלו אותי. זה שיעור שלפעמים לוקח עשרות שנים עד שמפנימים. מאז שעזבתי התפתחתי מאוד בהרבה תחומים, והשתנתה לגמרי תפיסת העולם שלי. (אולי זה לא קשור בכלל לצבא אלא לגיל או משהו אחר).

במבט לאחור אני לא מתחרט על הזמן שביליתי בצהל (ולא הייתה לי אפשרות לבחור לא לשרת), כי זה עיצב את מה שאני עכשיו ומה שאהיה בעתיד (כנראה שהיציאה מהצבא בנתה אותי לא פחות)
 
בעיני לא הכל יכול וצריך להיבחן מתוך הפריזמה של החור שבגרוש. יש עוד דברים בחיים חוץ מהתנהלות כלכלית אופטימלית.
השירות בצה"ל מספק פלטפורמה של התנסות בתחומים רבים - גם בתחום מקצועי, אך הרבה מעבר לכך זאת התנסות בסוג של כור היתוך. רכישת חברים חדשים, היכרות עם צדדים בעצמך שלא היכרת קודם לכן.
אני בהחלט מסכימה עם כל אלו שכתבו קודם על נקודת הזכות שבעצם ההתנדבות כשהיא רשומה בקורות החיים (לעומת הספק והעננה בגין הפטור).
לדעתי - תעשה את מה שהרוב המכריע של בני גילך עושים, ומי יודע? אולי זה ימצא חן בעיניך. נקודת המבט של אנשים צעירים נוטה להיות גמישה ולהשתנות ביתר קלות מזו של מבוגרים יותר.
מה שלא תבחר - בהצלחה!
 
מרבית או כלל התגובות כאן דיברו לצד התועלתני שבך. למעשה, אין מספיק נתונים וידע לדעת מה יהיה יותר יעיל עבורך, שנה בצה"ל או שנה באזרחות - מה שצפוי לך במהלך השנה הזו אינו ודאי: אתה יכול להכיר בחורה שתשנה את חייך; אתה יכול להיות נתון למצוקות שיזיקו לך; אתה יכול לצבור ניסיון; אתה יכול לצבור הרגלים קלוקלים. אף אחד פה לא יכול לומר לך מה תהיה התועלת שלך.

מה שאני כן רוצה לדבר איתך עליו, זה מוסר וחברה. תחשוב על ההכרעה בדילמה שלך גם מנקודת מבט קהילתית, ולא אך רק אינדיבידואלית.
הפורום הזה עומד על עברי פי פחת מבחינה מוסרית. אני מצר על כך. יש כאן אנשים חכמים מאוד. השיקול המוסרי והשיקול החברתי צריכים להיות חלק ממכלול השיקולים כאשר אדם עומד בפני ההחלטה האם להתגייס לצה"ל או לא.

דבר אחרון: אל תיתן לאנשים לקבל החלטות עבורך - בין אם בפורום ברשת בו אתה לא מכיר את העומדים מאחורי מילותיהם, ובין אם מדובר באנשים הקרובים אליך ביותר. לכל אדם יש את ניסיון חייו הייחודי, האינטרסים שלו והתפיסות שלו. כל אלו משפיעים גם על עמדותיו והמלצותיו בנושא זה.
אתה עושה רושם של ילד גדול. תחשוב על מכלול השיקולים הקיימים בהחלטה שכזו, ואז תגיע להכרעה.
 
מה שאני כן רוצה לדבר איתך עליו, זה מוסר וחברה. תחשוב על ההכרעה בדילמה שלך גם מנקודת מבט קהילתית, ולא אך רק אינדיבידואלית.
השיקול המוסרי והשיקול החברתי צריכים להיות חלק ממכלול השיקולים כאשר אדם עומד בפני ההחלטה האם להתגייס לצה"ל או לא.
++1
לא יכולתי לומר זאת טוב יותר....
 
הפורום הזה עומד על עברי פי פחת מבחינה מוסרית
מאיפה זה בא?

מוסר הוא דבר אינדיבידואלי וסובייקטיבי, יש אנשים שחושבים שמוסרי לשרת בצה"ל ויש אנשים שחושבים שאין זה מוסרי. יש אנשים שחושבים שמוסרי לאכול בעלי חיים (או לפחות לא לא-מוסרי) ויש אנשים שלאו. לטעמי הרבה יותר הגיוני (במסגרת החוק כמובן), לתת לכל אחד לעשות את השיקולים המוסריים של עצמו (במיוחד מאחר שפותח השרשור ביקש עזרה בסוגיות מקצועיות - יבשות - ואתם דוחפים לו את המוסר שלכם לגרון).

חלקכם פספסתם את העובדה שפותח השרשור פטור חוקית מהתגייסות לצה"ל, כך שאם הוא איננו מתנדב להתגייס, לא ניתן לקרוא לזה 'השתמטות' בשום אופן - זה גם יוצר פרדוקסים, אם כבר חוסר בהתנדבות הוא השתמטות אזי מדוע להתנדב דווקא לשנה? מדוע לא לשנתיים או לשלוש? או שלושים? מדוע להתנדב דווקא לצה"ל, ולא להתנדב באופן עצמאי? אם הוא פטור מצה"ל מסיבות רפואיות אולי יש לזה סיבה?

הבעייה שלהשתמטות, אלא אם אתה שייך למגזרים מסויימים, יש השלכות שליליות במדינה.
זו מיסקונספציה ידועה. יש לי מספר חברים שהיו קצינים, מספר שהיו קרביים, מספר שהיו אנשי מחשבים, מספר שהיו ג'ובניקים קלאסיים, כמה שיצאו באמצע, כמה שיצאו לפני, כמה שלא גויסו מלכתחילה (חלקם ערבים), ושניים שעשו שירות לאומי (אחד שנה ואחד שנתיים).
אם אני מסתכל על כל האנשים האלה, וסיפורי חייהם, המסקנה המרכזית שלי הינה שאחרי גיל 21-22 אף אחד לא מתעניין מה הם עשו בצבא, בסופו של דבר מי שעבד קשה והיה לו שכל, הצליח, בלי קשר לאופי השירות שלו (אפילו אין ממש קורלציה, אני מכיר קצינים קרביים ומשתמטים מוצלחים מאוד, וגם כאלה שכל היום מעשנים סמים).

השירות בצה"ל מספק פלטפורמה של התנסות בתחומים רבים - גם בתחום מקצועי, אך הרבה מעבר לכך זאת התנסות בסוג של כור היתוך. רכישת חברים חדשים, היכרות עם צדדים בעצמך שלא היכרת קודם לכן.
זה לטעמי מה שנקרא 'דיבור מפוזיציה', או במלים אחרות, לסמן את המטרה מסביב לחץ. נשמע שקודם החלטת שצריך לשרת, ואז חיפשת סיבות למה זה גם טוב, קצת מזכיר לי אדם שמחליט לעשות לבנו ברית מילה מטעמים דתיים, ואז מחפש צידוקים רפואיים.

עכשיו אל תתבלבלו, אני לא אומר שמוסרי או לא מוסרי לשרת בצבא, ואני גם לא אומר שזה רעיון רע או טוב (בתכלס, מי יודע? אנחנו מעמידים פנים שאי אפשר לחזות את השוק אבל גיבורים גדולים בלחזות את העתיד של נער בן 18?)

בקיצור, תרימו את הרמה (-:
 
נשמע כמו צה"ל.
במקום שתצטרך לשקר/לכתוב בקו"ח 'פטור מסיבות רפואיות', תוכל להתהדר בשירות במודיעין, ולבלבל את השכל על התקפיד שביצעת ועל הניסיון הרב שהוא תרם לך. כמו כן, זה משאיר יותר אופציות פתוחות. גם תחום אלטרנטיבי כמו עריכת תוכן שנשמע לך אולי עכשו זוהר ומעניין יכול להתגלות כשעמומון רציני ולא במיוחד מתגמל בהמשך הדרך. בנוסף, העסק הזה של הצבא רגיש בארץ ליותר מידי אנשים (דוגמת הוריך). כמעט כולם שרתו/נפצעו/נהרגו/היו קצינים/בטוחים שמי שלא משרת לא מוסרי/מקטלגים אנשים במהירות ע"פ פרמטרים כמו 'מה עשית בצבא'/מכירים אנשים כאלה ומעריכים אותם, וכו'. אז תסגור את הפינה הזו ותהיה לך תשובה טובה כל החיים בשיחות סלון ומול מעסיקים פוטנציאלים בסוגיה, במקום שתאלץ להתכווץ בכל פעם שהמילה צה"ל עולה לאוויר.
כמו כן, במישור הכלכלי והמקצועי, אני לא רואה איך שנת שירות ביחידת מודיעין מובחרת, אגב התמקצעות במקצוע נדרש ומתגמל, יכולה להזיק. גם בגיל 19 יהיה לך ימבה זמן לניסוי וטעיה, אם תבחר.
 
מיועד להתגייס בקרוב כמתנדב ליחידה במודיעין בה אתעסק במקצוע זה
אני קיבלתי פטור משירות מסיבה רפואית, והלכתי במסלול דומה למה שהציעו לך. התנדבתי ל 3 שנות סדיר מלאות, נשארתי בקבע לא מעט, ועד היום (עשור אחרי השחרור שלי) אני עושה מילואים בהתנדבות. גם אם נשים בצד את הדיון הפילוסופי/מוסרי, מבחינה תועלתנית אני חושב ששווה לך להתגייס. אם אחרי שנה או יותר תרגיש שאתה מבזבז את זמנך/סובל, אתה יכול להשתחרר ולהמשיך את חייך.
עבורי התקופה הזו תרמה לי המון, גם מבחינה אישית, וגם מבחינה מקצועית. לא שמשהו מכך מובטח בהכרח גם עבורך. מן הסתם זה תלוי בדיוק היכן תיפול, במה תעסוק, מי יהיו האנשים מסביבך, מבנה האישיות שלך וכו', אז קח בערבון מוגבל את כל מה שאני ואחרים אומרים לך כאן.
 
נערך לאחרונה ב:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
כ בן 30 ולא רואה את האופק התפתחות אישית 24
B סטודנט בן 28 למנהל עסקים ומדעי המחשב ומאוד מבולבל. התפתחות אישית 3
Y ייעוץ לגבי תיק השקעות - בן 28, רווק שוק ההון 18
T בן 25 מתחיל מסע יומני מסע אישיים 6
I בן 26 - יוצא לדרך, טייק 2# יומני מסע אישיים 8
Bosco התלבטות קשה - השקעה עבור בן משפחה שוק ההון 32
E בן 19 חדש בתחום דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 2
E בן 19 לא יודע איפה להתחיל שוק ההון 7
T בן 18 שלא יודע מאיפה להתחיל שוק ההון 11
O מס רכישה בדירה של בן זוג אחד עם הסכם ממון מיסים 18
N כיוון החיים של בן 24 התפתחות אישית 5
ג לבטים של בן 22 יומני מסע אישיים 8
נגב איך מסתדר בן זוג הייטקיסט של קרייריסטית שקיבלה משרה בארה"ב מבחינת ויזת עבודה ומיסים? מיסים 13
E בן 15, מחפש איפה להשקיע את הכסף יומני מסע אישיים 18
Gun איך לחסוך כסף בתור בן 18 שגר לבד (לפני הצבא?) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 23
TheTieMan המסע שלי - מלא למידה, מתחיל עם משהו ומסיים בלא נודע (בן 23) יומני מסע אישיים 17
Mufasa קניית דירה ראשונה להייטקיסט בן 26 נדל"ן 87
מ בן משפחה שמשחק משחק מסוכן אוף טופיק 15
R בן 18 לפני שירות צבאי מתחיל בהרהורים יומני מסע אישיים 12
Y בן 40, לא מצליח לצאת מבית ההורים. אוף טופיק 37
M בן 24 שוקל לקנות דירה נדל"ן 9
Y האם בן 14 צריך לשלם מס \ לדווח למס הכנסה על רווחים מפרסומות ב youtube? מיסים 9
A דירוג אשראי לצעיר בן 24 אוף טופיק 4
הoוליד חייל משוחרר | בן 23 רוצה להבין יותר בכסף יומני מסע אישיים 20
Omer Daniel השקעה ראשונה - בן 23 שוק ההון 4
E תמהיל השקעה לחוסך צעיר בן 30 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
D חייל בן 19, קצת הלכתי לאיבוד מהאופציות ואני אשמח לקבל קצת הכוונה יומני מסע אישיים 4
C פתרון ליצירת קשר עם ילד בן שבע בבית צרכנות פיננסית 22
B אריחים בקירות חיצוניים של בניין חדיש (בן כ15) שהחלו ליפול נדל"ן 9
ס בן 27 שמתחיל לחסוך לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
G לדברים יש נטיה להסתדר - יומנו של בן 26 יומני מסע אישיים 14
E איך נער בן 15 יכול להשקיע כסף? שוק ההון 8
מ בן 20 יוצא לדרך יומני מסע אישיים 14
Flex אז למה לא בעצם? בן 27 יומני מסע אישיים 38
N מתלבט היכן להתחיל ללמוד השנה (בן 24) התפתחות אישית 12
V מה הכלי הכי מומלץ למבוגר בן 60 ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
מתכנת הצהרת נהנה על בן/בת זוג בחשבון יחיד (חוק איסור הלבנת הון) צרכנות פיננסית 3
TheMailMan קורס מחשבים/סייבר/תכנות לילד בן 9 התפתחות אישית 14
Bonfire משוחרר "טרי" בן 25, חייב לרוקן את העו"ש בהקדם יומני מסע אישיים 40
B אזרחים יכולים להיכנס לאוניברסיטת בן גוריון? אוף טופיק 4
A למה בן אדם עובד בישראל (עם פנסיה) לא צריך ביטוח חיים צרכנות פיננסית 62
ד שכונת בן גוריון רמת גן נדל"ן 11
R השלמת הכנסה. בן 36 יומני מסע אישיים 16
א בן 28 - מתוסכל מהענף יומני מסע אישיים 50
S המסע לעצמאות כלכלית (בן 21) יומני מסע אישיים 33
P העברת זכויות לאחר זכיה של בן משפחה נדל"ן 0
ה התיק המורכב שלי (בן 20) שוק ההון 8
1337justme שימוש באשראי של בן הזוג (זוג נשוי) צרכנות פיננסית 38
ב היי שלום,אני בן 57,מעוניין להפקיד סכום הוני,בכדי ליצור לי קיצבה לפנסיה מגיל 60. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 23
ה בן 20. בהתלבטות ואשמח לדעת מה אתם הייתם עושים שוק ההון 26

נושאים דומים

Back
למעלה