קראתי היום בגלובס שמאשרים את ביטול האג"ח המיועדות בקרנות הפנסיה:
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001387899
אותם 30% יהיו מושקעים בשוק ההון ואם התשואה תהיה נמוכה מ 5.15% המדינה תשלים את ההפרש. נשמע נהדר נכון ?
הייתי בטוח שמכיוון שהם מושקעים בשוק ההון, אם התשואה תהיה מעל 5.15% כל משקיע יהנה מכך אבל נדהמתי לגלות שלא כך.
אם התשואה תהיה מעל 5.15% קרנות הפנסיה יעבירו את ההפרש לקרן של המדינה!
להלן:
"ככל שהתשואה שהושגה תהיה גבוהה מ-5.15% הקרנות יעבירו את ההפרש לקרן שתוקם לשם הבטחת תשואה עתידית והשלמת ההפרשים ככל שיידרש."
איך כזה דבר עבר אישור ?
איך כל הסיפור הזה טוב לקרנות הפנסיה ?
רק המדינה תרוויח מזה.
אם אתה משקיע בשוק ההון ולוקח סיכונים למה שהמדינה תהנה מהתשואה העודפת ? זה רוווחים שלך.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001387899
אותם 30% יהיו מושקעים בשוק ההון ואם התשואה תהיה נמוכה מ 5.15% המדינה תשלים את ההפרש. נשמע נהדר נכון ?
הייתי בטוח שמכיוון שהם מושקעים בשוק ההון, אם התשואה תהיה מעל 5.15% כל משקיע יהנה מכך אבל נדהמתי לגלות שלא כך.
אם התשואה תהיה מעל 5.15% קרנות הפנסיה יעבירו את ההפרש לקרן של המדינה!
להלן:
"ככל שהתשואה שהושגה תהיה גבוהה מ-5.15% הקרנות יעבירו את ההפרש לקרן שתוקם לשם הבטחת תשואה עתידית והשלמת ההפרשים ככל שיידרש."
איך כזה דבר עבר אישור ?
איך כל הסיפור הזה טוב לקרנות הפנסיה ?
רק המדינה תרוויח מזה.
אם אתה משקיע בשוק ההון ולוקח סיכונים למה שהמדינה תהנה מהתשואה העודפת ? זה רוווחים שלך.