• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

ביטוח דירה- ניסיון לסכם את כל המידע ושאלות

  • פותח הנושא פותח הנושא doc29
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

doc29

משתמש בכיר
הצטרף ב
14/2/15
הודעות
3,326
דירוג
3,629
הי, עברתי על כל הפוסטים בנושא ועדיין לא סגור שהבנתי עד הסוף מה סבורים חכמי הפורום.

ירשתי לצערי דירת 3.5 חדרים במרכז הארץ, שוויה כ-1.4 מיליון, בבית משותף (20 דירות), נבנתה ב-1970. שטחה 64 מ"ר+עוד 11 מ"ר של חניה. בארנונה כתוב משום מה 80 מ"ר.
אני מעוניין להשכיר אותה בשלב כלשהו. בכל מקרה, נראה לי הגיוני לבצע ביטוח דירה.

להלן מה שהבנתי מקריאה בפורום ובאתר משרד האוצר:
1. אין טעם לבצע ביטוח תכולה, בטח בתרחיש שאני משכיר. כן יש טעם לבצע ביטוח מבנה.
2. ביטוח מבנה מבטח כברירת מחדל את ערך הכינון, משמע כמה עולה לבנות את הדירה (ובתוך זה כ-10% השתתפות עצמית). ראיתי שבפורום ציינו ערך של כ-5,000 ש"ח למ"ר, משמע במקרה שלי, יש לבטח כ-350 אלף ש"ח.
3. אפשר לוותר על כיסוי במקרה של רעידות אדמה. לא הבנתי למה. נראה לי לא חכם לוותר על זה. או שמא?
4. במקרה של בניין משותף, כמו אצלי, אם לא לכל הדיירים יש ביטוח מבנה, יש סיכוי סביר שהסכום שאקבל מהביטוח לא באמת יאפשר לי לבנות דירה חדשה. ולכן מומלץ לשלם גם על הרחבה שתשלם לי עוד כסף שלכאורה אמור לאפשר לי לקנות דירה חדשה. העניין שלפי מה שכתוב בתקנון של זה- מדובר בתוספת של עוד "לפחות 100%". לא ברור מה זה בדיוק אומר- אבל נראה לי שגם אם זה יעלה ל-800 אלף נניח, עדיין זה לא בדיוק יאפשר לי לקנות דירה שוות ערך.
5. חשוב לכלול ביטוח צד ג' (למקרה ששריפה בדירה שלי תכלה גם דירה סמוכה).
6. בנוגע לנזקי מים - ראיתי שיש 2 אופציות- הראשונה היא שרברב מטעם החברה. מניסיון אישי אני יודע שזה זבל של דבר. השניה שרברב לבחירתי כמובן עם פרמיה גבוהה יותר. אופציה 3 גם לוותר על זה- רק לא הבנתי האם זה מתייחס רק לתיקונים "קטנים" של שרברב או למקרה של דליפה רצינית שהורסת חלק ניכר מהדירה- ואם זה מתייחס לזה, למה זה לא מכוסה ממילא בכיסוי המבנה?

פספסתי משהו? דגשים?

אגב, אני נכנס לקבע בעוד פחות מחודש, האם מישהו יודע שיש ביטוח בהנחה משמעותית אצלם?
 
תבדוק מול כמה חברות. יש הבדל לא קטן בכלל בכיסויים והתנאים (שרברב חברה, צד ג וכד).

1. ממש לא חובה. בטח אם אתה משכיר ולא שם ריהוט.
2. 5000 זה כלל אצבע. תעשה חשבון מה נראה לך הגיוני. 350,000 נשמע לי מעט. תתייעץ עם שכנים בבניין? שמאי?
3. עניין של טעם לסיכון. אני עשיתי, שכנים שלי לא. יש גם הבדל בסוג בניה, גיל המבנה, סוג הקרקע, אזורי סיכון.
4. לא יודע
5. חייב. תעשה כמה שיותר במחיר סביר, שוב - יש הבדל גדול בין החברות מבחינת הביטוח צד ג שהן מציעות.
6. גם קטע מסריח. אני מניח שזה סעיף נפרד כי זה נזק מאד נפוץ. תעשה סקר בין החברות גם.
 
6. תעשה את המינימום/שרברב הבית.
2. תעשה לפי 6-6.5K למ"ר.
 
350,000 נשמע לי מעט. תתייעץ עם שכנים בבניין? שמאי?
ראיתי ערך ביטוח של כ600K על דירה ששוויה בשוק הוא כמעט 2 מיליון. אז נשמע לי דוקא סטנדרטי.

העניין שלפי מה שכתוב בתקנון של זה- מדובר בתוספת של עוד "לפחות 100%". לא ברור מה זה בדיוק אומר- אבל נראה לי שגם אם זה יעלה ל-800 אלף נניח, עדיין זה לא בדיוק יאפשר לי לקנות דירה שוות ערך.
אתה צריך לבדוק כמה זה יתן לך עבור הדירה שלך, הסכום הספציפי צריך להקבע עבורך מראש על ידי חברת הביטוח. במקרה שלנו זה הגיע פחות או יותר לשווי השוק של הדירה.

אפשר לוותר על כיסוי במקרה של רעידות אדמה. לא הבנתי למה. נראה לי לא חכם לוותר על זה. או שמא?
הבעיה עם כיסוי רעידות אדמה הוא שהפרמיה היא פרומיל אחד מהערך המבוטח בלי שום תלות במיקום הדירה, סיכון לרעידת אדמה וכולי. בעיני בלי ערך כינון זה ממילא ביטוח די חסר משמעות, מה יעזור לך לקבל 350K (פחות השתתפות עצמית, בדרך כלל כ100K) אם איבדת דירה ששווה 1.4 מיליון?

חשוב לכלול ביטוח צד ג' (למקרה ששריפה בדירה שלי תכלה גם דירה סמוכה).
בדוק גם ביטוח מעסיקים, אני לא זוכרת אם זה כלול בביטוח צד ג או שזה סעיף נפרד אבל זה חשוב מאד, אם המנקה או השיפוצניק מחליקים ושוברים רגל אצלך בבית, צריך את הביטוח הזה. אגב ביטוח צד ג רגיל כולל גם הגנה, למשל, מכלב שגר בבית ונשך מישהו וכדומה. לא לוותר.
 
מומלץ ביטוח מבנה מלא וצד ג'
 
  1. כן
  2. אני משלם במרכז על 70 מ״ר 500 לשנה מבנה+מים+רעידות אדמה + צד ג + נזקי מים ושרברב (בקיצור הכל פחות תכולה)
  3. לא מוותר , לא עולה הרבה ושווה בעיני את הכסף הזרוק
  4. יש אופציה שמייקרת מאוד (פי שתיים) את הביטוח שבה אתה מוסר את הנכס לחברת הביטוח וומקל עת ערך הכינון + שווי הקרקע - כלומר מחיר הדירה - לא רכשתי את זה
  5. כן, בהחלט
  6. נזקי מים זה גם ציצוץ צנרת נוראית ולא סתם נזילה קטנה, ואם אתה משכיר אז שהשוכרים יתאמו עם השרברב בית או פרטי, הלכתי על שרבב בית.
 
גם לדירה שמשכירים שאין בה תכולה (משמעותית) של המשכיר ?
כן, אם יפול טיח מהתקרה על ראש הדייר ו/או אורח, או קצר בחיוט שיגרום לנזק גופני, או כול פגע לאנשי תחזוקה שיגיעו לדירה יתבעו אותך.
ביטוח צד ג' ממש לא יקר.
 
כן, אם יפול טיח מהתקרה על ראש הדייר ו/או אורח, או קצר בחיוט שיגרום לנזק גופני, או כול פגע לאנשי תחזוקה שיגיעו לדירה יתבעו אותך.
ביטוח צד ג' ממש לא יקר.
התכוונתי לתכולה
 
למה איכפת לך ? הרי אתה מוגן על ידי צד ג .
אז אם הדירה ריקה מתכולה של המשכיר נזק לשוכר זה עיניינו , לא ?

ציטוט:
לשוכרים מומלץ להוסיף ביטוח תכולה וביטוח צד שלישי, כדי להגן על עצמם טוב יותר מפני נזקים אפשריים, לרכוש או לגוף של צד שלישי

כמשכיר אני יכול התעלם מהתכולה של השוכר, אבל אני חושב שעדיף לנהוג באחריות ולדרוש ביטוח תכולה, אם הוא לא מספיק אחראי, לפחות אני דורש זאת.
 
כמשכיר אני יכול התעלם מהתכולה של השוכר, אבל אני חושב שעדיף לנהוג באחריות ולדרוש ביטוח
ואם כל שווי התכולה שלו לא עולה על 10,000₪ והוא לא מעוניין לבטח?
 
  • אני משלם במרכז על 70 מ״ר 500 לשנה מבנה+מים+רעידות אדמה + צד ג + נזקי מים ושרברב (בקיצור הכל פחות תכולה)
פניתי למספר חברות להצעת מחיר. בינתיים קיבלתי מהפניקס אבל נראה שזה בסקאלת מחיר אחרת לגמרי ממה שציינת. מה דעתך?

- ביטוח מבנה על פי 6000 שח למר = 480,000- זה פרמיה של 216.
- שווי הדירה להערכתי הוא 1.3M לכן ביקשתי לבטח 820,000 נוספים לרעידות אדמה בלבד (זה מה שמקובל אגב- רק לרעידות? כי זה הנזק היחיד שבו יש מצב להשתמש בסעיף הזה?)- עוד 410 ש"ח.
- נזקי מים משרברב בהסדר- 272 ש"ח.
- צד ג'- 100 ש"ח.
- רעידות אדמה- 480 ש"ח.
- כיסוי לדירה בלתי תפוסה למבנה- אין לי מושג מה זה ולמה השתרבב להצעת המחיר- בכל מקרה זה עוד 100 ש"ח.

בקיצור 1324 ש"ח לשנה- מתקרב לפי 3 ממה שאמרת. אפילו אם נקזז את זה שהדירה היא 80 מ"ר (הם מתעקשים על מה שרשום בארנונה למרות שממה שידוע לי 11 מ"ר מזה זה בעצם החניה שבטאבו), זה המון. הם פשוט יקרנים בטירוף? או שאני מבטח פה משהו ביתר?
 
בקיצור 1324 ש"ח לשנה- מתקרב לפי 3 ממה שאמרת. אפילו אם נקזז את זה שהדירה היא 80 מ"ר (הם מתעקשים על מה שרשום בארנונה למרות שממה שידוע לי 11 מ"ר מזה זה בעצם החניה שבטאבו), זה המון. הם פשוט יקרנים בטירוף? או שאני מבטח פה משהו ביתר?
גם הדירה שלי 88 מ״ר, מתוך זה 11 מ״ר חניה, מבנה/רעידת אדמה פחות מ 600k, תכולה 150k, ומשלם פחות מ 1100. תבדוק את שירביט.
 
70 מר, 520 של לשנה
ללא תכולה כולל רעידות אדמה
שווי מבנה 314000
הכשרה
וגם ביטוח חקלאי
 
נערך לאחרונה ב:
ואם כל שווי התכולה שלו לא עולה על 10,000₪ והוא לא מעוניין לבטח?

סיכוי נמוך שיסרב, מדובר באזור ביקוש החזק ביותר בישראל.
 
פניתי למספר חברות להצעת מחיר. בינתיים קיבלתי מהפניקס אבל נראה שזה בסקאלת מחיר אחרת לגמרי ממה שציינת. מה דעתך?
בדוק AIG, בדיוק ביטחתי שם היום, זולים לאללה.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
@doc29 תוכל לעדכן מה החלטת בסוף והאם היו מסקנות נוספות שהגעת אליהן? אני נמצא באותו מקום בדיוק עכשיו :)
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א שאלות לגבי ביטוח דירה של הוריי נדל"ן 2
N ביטוח דירה - האם יש יתרון אמיתי לעשות דרך סוכן צרכנות פיננסית 7
M ביטוח דירה חדשה עם משכנתא נדל"ן 11
N פערים במחירי ביטוח דירה בין חברות שונות נדל"ן 1
ד ביטוח דירה - מה לעשות כשהביטוח שולח אנשים לא מקצועיים צרכנות פיננסית 11
ראובן7 ביטוח דירה פוסטים מאיכות נמוכה 0
א ביטוח דירה לדירה חדשה מקבלן נדל"ן 9
S ביטוח בזמן שכירת דירה נדל"ן 16
L ביטוח נגד אי תשלום שכר דירה פוסטים מאיכות נמוכה 5
deussex שאלה בנוגע לסעיף בפוליסת דירה של חברת ביטוח על שיבוב/תחלוף (אחריות צולבת) נדל"ן 6
מ ביטוח דירה - נזקי צנרת - האם כדאי שרברב פרטי על פני שרברב של חברה שבהסדר נדל"ן 70
ל ביטוח דירה סיכוני מים נדל"ן 0
כנשר רכישת ביטוח דירה- חובה נציג מטעם יבקר בדירה? צרכנות פיננסית 8
S ביטוח דירה להשקעה נדל"ן 1
גילגה ביטוח דירה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
T ביטוח מבנה על דירה - באיזה גובה ומה לכלול? צרכנות פיננסית 1
M ביטוח דירה צרכנות פיננסית 1
Henchman34 תהיות לגבי ביטוח דירה צרכנות פיננסית 53
hommie ביטוח דירה ללא משכנתא אוף טופיק 1
אני חדש ביטוח דירה - יש לכם? חובה? מה לשים לב? מספר שאלות צרכנות פיננסית 3
א התלבטות בנושא ביטוח דירה צרכנות פיננסית 5
י שאלות לגבי ביטוח דירה צרכנות פיננסית 2
Y ביטוח דירה - צריך את זה? צרכנות פיננסית 4
ו האם קרן פנסיה יכולה לגבות 'ארכת ביטוח' ממי שכבר מקבלת קצבה?" פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 16
ז ביטוח שארים בקרן הפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
A ביטוח לאומי ודו"ח שומה 1301 מיסים 6
M ביטוח לאומי ובריאות על קצבה מקופת גמל להשקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
א ביטוח בריאות ורווחיותם דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 5
B ביטוח רכב לסופי שבוע צרכנות פיננסית 0
N ביטוח מחלות קשות לילדים צרכנות פיננסית 11
F ביטוח מנהלים משנת 1992 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
K זיכוי מס על ביטוח חיים של משכנתא מיסים 0
W איזון אקטאורי vs פרמיות ביטוח פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
א ביטוח בריאות פרטי לברנש בן 19 צרכנות פיננסית 0
עידו ג פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי לנכים (נכות כללית) מיסים 3
M espp ו"הפרשי ביטוח לאומי" מיסים 10
ד כמה שאלות על תשלום ביטוח לאומי כעצמאי קטן מיסים 11
D ביטוח תאונות ב93 ש"ח לחודש(1,100 בשנה סתם?) צרכנות פיננסית 13
H כדאיות ביטוח אובדן כושר עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
M ניכוי גבוה מדי על דמי ביטוח לאומי/בריאות מיסים 5
N שאלה על ניוד ביטוח מנהלים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
N תפקיד סוכן ביטוח צרכנות פיננסית 3
חובב_פנסיה2022 ביטוח רכב חדש אצל היבואנית צרכנות פיננסית 8
נ ביטוח לאומי - זכאות להחזר מיסים 0
B ביטוח מנהלים או פנסיה משלימה להפקדות מעל התקרה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
algo.il החזר מס - ביטוח חיים פרטי + IRA לעומת ביטוח חיים פרטי + פנסיה רגילה ועוד מיסים 0
alinchik העברת כספי ביטוח מנהלים לקרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
R איפה אתם עושים ביטוח בריאות וכמה אתם משלמים? צרכנות פיננסית 4
הירהורים האם זה נכון לעשות ביטוח שארים בפנסיה? מתלבט בעקבות פידבק שקיבלתי מסוכן פנסיוני. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 26
F ביטוח לאומי על RSU שהועבר במסגרת הסכם גירושין מיסים 5

נושאים דומים

Back
למעלה