• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

בחירת גודל רכב - בטיחות מול נוחות מציאת חניה ועלות

  • פותח הנושא Leo1
  • פורסם בתאריך

Leo1

משתמש בכיר
הצטרף ב
6/4/17
הודעות
2,911
דירוג
3,715
אני רוצה לקנות רכב חדש. בהתחלה הייתי סגור על סופרמיני. אני נוסע ברוב הנסיעות לבד. לפעמים יש איתי עוד אנשים, אבל עד עכשיו הסתדרתי בלי בעיה עם סופרמיני ישנה, שהיא קטנה וצפופה יותר ממכוניות סופרמיני חדשות. לכן הייתי בטוח שספורמיני חדשה תספק אותי. יתרון בולט שלה הוא שקל יותר לחנות איתה בעיר, ואני גר בגוש דן. לאחר בחינת האלטרנטיבות השונות של סופרמיני בעיקר ברשת, וקצת מללכת לסוכנויות מכירות, לא הצלחתי למצוא אף דגם, שבו אני לא צריך להתפשר על משהו, והדבר העיקרי, שבו הן כולן מתפשרות הוא בטיחות. אין מה לעשות, רכב קטן הוא פחות בטוח. אפשר לדעת זאת מפיזיקה של תיכון, וגם רואים זאת בבירור במבחני בטיחות. רכב שטח אני ממש לא צריך, וקרוסאוברים נראים כסתם יקרים יותר בלי שהבנתי מה הם נותנים בתמורה. יש סיבה לבחור בהם? כמה משפחתיות רגילות לעומת זאת מקבלות ציונים מאוד גבוהים במבחני בטיחות, ברמות שאף סופרמיני לא מתקרבת. הן גם מקבלות ביקורות טובות יותר על פרמטרים אחרים(אם כי לא יודע כמה זה אמין). אפשר למשל להסתכל על מאזדה 2 לעומת מאזדה 3. מאזדה 3 הרבה יותר בטיחותית. תוצאות מבחן הבטיחות שלה מרשימות ביותר. היא גם יותר מאובזרת. החסרונות שלה היא שהיא עולה יותר, צורכת יותר דלק, האגרה השנתית שלה יקרה יותר, וקשה יותר למצוא לה חניה בעיר. עניין החניה יכול להיות די מעצבן. גם גרסת הבסיס שלה מגיעה רק בגרסת סדאן הארוכה יותר. היא ארוכה יותר במטר(!) ממה שאני נוסע בו עכשיו. יש לה גם גרסת האצ'בק קצרה יותר, אבל היא מגיעה רק בגרסאות מאובזרות יותר, שיקרות הרבה יותר, באות עם חלון חגג, שנראה לי כפתח לצרות, וגם האגרה השנתית שלהן יקרה יותר.
חבל לי להתפשר על בטיחות. החיים שווים יותר. מצד שני, המחשבה על לחפש חניה עם רכב ארוך יותר במטר גם מפחידה אותי. העלות הנוספת היא גם שיקול, אם כי אני יכול לחיות איתה. אני יודע שאנשים הולכים להציע פה לקנות רכב משומש, אבל לא נראה לי שאלך בכיוון הזה, אלא אם יש סיבה ממש ממש טובה. אני לא רוצה עכשיו להתעסק עם חיפוש ובדיקת רכבים ולהסתכן בליפול על איזו בעיה שלא התגלתה, ואני רוצה רכב חדש בגלל שיפורים במערכות הבטיחות בשנים האחרונות. מה אתם חושבים שכדאי?
 
[אוף טופיק]
תשמע, זו לא הפעם הראשונה שאתה כותב טקסט ארוך כמו בלוק אחד ללא פסקאות.
רציתי לקרוא, התייאשתי כי העין קפצה בין השורות ודילגתי לשרשור הבא.
 
אני מבין את הדגש על הבטיחות, אבל אם אתה נוסע בעיקר בעיר במהירות יחסית נמוכה, רוב המכוניות המודרניות ישמרו עליך מספיק טוב גם ללא שום מערכת אקטיבית.
לדעתי אם אתה מתנהל בעיקר ובעיר ונוסע בעיקר לבד אין סיבה לחפש משהו גדול יותר מסופרמיני מודרנית, לדוגמא הקורסה החדשה היא VFM מצוין.

קודם תקבע לעצמך תקציב, אחר כך סדר את הקריוטריונים הכי חשובים לך לפי חשיבות (בטיחות,גודל,צבע ידיות).
אסיים ואגיד ושהבטיחות של המכוניות חשובה אבל הנהג חשוב עוד יותר, אתה יכול לנהוג על המכוניות הכי בטוחה על הכביש וכשיגיע בחור עם לנדקרוזר ומגן חזירים שיסטה קצת מהנתיב הוא יחצה אותך ל2 כאילו אתה נוהג בחיפושית. הייתי ברצינות שוקל חלק מהתקציב להשקיע בקורס נהיגה מתקדם. (לכל אחד, לא ספציפית לך).
 
אני רוצה לקנות רכב חדש.

בהתחלה הייתי סגור על סופרמיני:

אני נוסע ברוב הנסיעות לבד. לפעמים יש איתי עוד אנשים, אבל עד עכשיו הסתדרתי בלי בעיה עם סופרמיני ישנה, שהיא קטנה וצפופה יותר ממכוניות סופרמיני חדשות. לכן הייתי בטוח שספורמיני חדשה תספק אותי. יתרון בולט שלה הוא שקל יותר לחנות איתה בעיר, ואני גר בגוש דן.

לאחר בחינת האלטרנטיבות השונות של סופרמיני בעיקר ברשת, וקצת מללכת לסוכנויות מכירות, לא הצלחתי למצוא אף דגם, שבו אני לא צריך להתפשר על משהו, והדבר העיקרי, שבו הן כולן מתפשרות הוא בטיחות. אין מה לעשות, רכב קטן הוא פחות בטוח. אפשר לדעת זאת מפיזיקה של תיכון, וגם רואים זאת בבירור במבחני בטיחות. רכב שטח אני ממש לא צריך, וקרוסאוברים נראים כסתם יקרים יותר בלי שהבנתי מה הם נותנים בתמורה. יש סיבה לבחור בהם?

כמה משפחתיות רגילות לעומת זאת מקבלות ציונים מאוד גבוהים במבחני בטיחות, ברמות שאף סופרמיני לא מתקרבת. הן גם מקבלות ביקורות טובות יותר על פרמטרים אחרים(אם כי לא יודע כמה זה אמין). אפשר למשל להסתכל על מאזדה 2 לעומת מאזדה 3. מאזדה 3 הרבה יותר בטיחותית. תוצאות מבחן הבטיחות שלה מרשימות ביותר. היא גם יותר מאובזרת. החסרונות שלה היא שהיא עולה יותר, צורכת יותר דלק, האגרה השנתית שלה יקרה יותר, וקשה יותר למצוא לה חניה בעיר.

עניין החניה יכול להיות די מעצבן. גם גרסת הבסיס שלה מגיעה רק בגרסת סדאן הארוכה יותר. היא ארוכה יותר במטר(!) ממה שאני נוסע בו עכשיו. יש לה גם גרסת האצ'בק קצרה יותר, אבל היא מגיעה רק בגרסאות מאובזרות יותר, שיקרות הרבה יותר, באות עם חלון חגג, שנראה לי כפתח לצרות, וגם האגרה השנתית שלהן יקרה יותר.

חבל לי להתפשר על בטיחות. החיים שווים יותר. מצד שני, המחשבה על לחפש חניה עם רכב ארוך יותר במטר גם מפחידה אותי. העלות הנוספת היא גם שיקול, אם כי אני יכול לחיות איתה. אני יודע שאנשים הולכים להציע פה לקנות רכב משומש, אבל לא נראה לי שאלך בכיוון הזה, אלא אם יש סיבה ממש ממש טובה. אני לא רוצה עכשיו להתעסק עם חיפוש ובדיקת רכבים ולהסתכן בליפול על איזו בעיה שלא התגלתה, ואני רוצה רכב חדש בגלל שיפורים במערכות הבטיחות בשנים האחרונות.

מה אתם חושבים שכדאי?
@yossik
 
[אוף טופיק]
תשמע, זו לא הפעם הראשונה שאתה כותב טקסט ארוך כמו בלוק אחד ללא פסקאות.
רציתי לקרוא, התייאשתי כי העין קפצה בין השורות ודילגתי לשרשור הבא.
אשתדל לחלק ליותר פסקאות. לא חשבתי שיש עם זה בעיה.

אני מבין את הדגש על הבטיחות, אבל אם אתה נוסע בעיקר בעיר במהירות יחסית נמוכה, רוב המכוניות המודרניות ישמרו עליך מספיק טוב גם ללא שום מערכת אקטיבית.
אני נוסע גם מחוץ לעיר. פשוט נסיעה בתוך העיר זה חלק חושב, ולכן גם עניין החניה.
קודם תקבע לעצמך תקציב, אחר כך סדר את הקריוטריונים הכי חשובים לך לפי חשיבות (בטיחות,גודל,צבע ידיות).
יש לי גמישות בתקציב. אני יכול להוציא גם יותר כסף אם אני מקבל תמורה ראויה, אבל אני לא רוצה להוציא סתם כסף אם זה לא נותן לי הרבה.
הקורסה החדשה היא VFM מצוין
שמעתי המון טענות שהאירופאיות לא אמינות. מבדיקת סטטיסטיקות על תקלות, נראה שפעם זה אכן היה המצב באופן בולט. שמעתי טענות סותרות על האם זה עדיין כך או לא.
 
יש לי גמישות בתקציב. אני יכול להוציא גם יותר כסף אם אני מקבל תמורה ראויה, אבל אני לא רוצה להוציא סתם כסף אם זה לא נותן לי הרבה.
תמיד אפשר להוסיף קצת כסף ולקבל תמורה יותר טובה.
המרדף אחרי התמורה כמעט אין סופי.
לצורך העניין, התלבטות אמיתית של חבר הייתה אם לקנות דאצ'יה חדשה ב60K, או להוסיף עוד 20K ולקנות קליאו חדשה, או לקחת וולו V40 ביד שניה, או להוסיף 10K ולקנות כבר S60 יד שניה.. זה פשוט לא יגמר לעולם כי בדרך כלל שווה להוסיף כי התמורה על הנייר גבוהה יותר.
אתה צריך להגדיר תקציב קשיח שממנו לא חורגים ולהתקדם משם.

שמעתי המון טענות שהאירופאיות לא אמינות. מבדיקת סטטיסטיקות על תקלות, נראה שפעם זה אכן היה המצב באופן בולט. שמעתי טענות סותרות על האם זה עדיין כך או לא.
התקדמנו, אין דבר כזה מכונית אירופאית ואין דבר כזה מכונית אסיאתית. מיצובשי נמצאת בבעלות של רנו ובקורסה יש גיר יפני.
לי זה מצוין שאנשים מתרחקים מאירופאיות כי זה מאפשר לי לקנות מכוניות מצוינות במחירי בדיחה.

אני נוסע גם מחוץ לעיר. פשוט נסיעה בתוך העיר זה חלק חושב, ולכן גם עניין החניה.
היום סופרמיני מודנית מספיקה לכל שימוש סביר, יש אפילו שמספיקות ליותר משימוש סביר.
בעיר אין סיבה לדעתי לנהוג על משהו גדול יותר מסופרמיני.
 
תמיד אפשר להוסיף קצת כסף ולקבל תמורה יותר טובה.
זה נכון בקניית רוב המוצרים, אבל ממה שראיתי עד עכשיו עם מכוניות חדשות, לא השתכנעתי שזה המצב. לא ברור לי כלל שמכוניות יקרות יותר טובות יותר, או אם הן כבר טובות יותר, אז זה נראה שזה שיפור קטן מאוד תמורת תוספת גדולה במחיר. מה אני יכול לקנות יותר טוב אם אני מוסיף עוד כסף?

התקדמנו, אין דבר כזה מכונית אירופאית ואין דבר כזה מכונית אסיאתית. מיצובשי נמצאת בבעלות של רנו ובקורסה יש גיר יפני.
לי זה מצוין שאנשים מתרחקים מאירופאיות כי זה מאפשר לי לקנות מכוניות מצוינות במחירי בדיחה.
לכאורה כן, אבל שמעתי גם טענות הפוכות מאנשים שאמורים לדעת, כולל מכונאי רכב. יש סטטיסטיקות שמגבות את זה? מתי קרה השינוי?
 
התקדמנו, אין דבר כזה מכונית אירופאית ואין דבר כזה מכונית אסיאתית. מיצובשי נמצאת בבעלות של רנו ובקורסה יש גיר יפני.
ועדיין לארץ המוצא יש חשיבות. יש הבדלי איכות גדולים בין אותו רכב בהרכבה אירופאית ובהרכבה סינית.
לא ברור לי כלל שמכוניות יקרות יותר טובות יותר, או אם הן כבר טובות יותר, אז זה נראה שזה שיפור קטן מאוד תמורת תוספת גדולה במחיר. מה אני יכול לקנות יותר טוב אם אני מוסיף עוד כסף?
תמורת יותר כסף אתה יכול לקנות את אותו הדגם ברמת גימור גבוהה יותר, יותר אבזור, ביצועים משופרים.
תמורת יותר כסף אתה יכול לקנות רכב מסגמנט יותר גבוה (נגיד מאזדה6 במקום מאזדה 3)
תמורת כסף אתה יכול לקנות רכב יוקרתי יותר.
האם זה שווה את התוספת - כבר תלוי בך ובצרכים שלך.
אתה יכול לנהוג על המכוניות הכי בטוחה על הכביש וכשיגיע בחור עם לנדקרוזר ומגן חזירים שיסטה קצת מהנתיב הוא יחצה אותך ל2 כאילו אתה נוהג בחיפושית
אתה באמת חושב שיונדאי i10 וולוו s60 ישמרו על הנוסעים שלהם באותה מידה בסיטואציה כזאת? לא. לגודל יש מחיר, ובהתנגשות כזאת אתה רוצה להיות ברכב הגדול והכבד יתר. בטח שגם תרצה 7 כריות אוויר ולא 4.
 
לא מבין גדול בסופר מיני, אבל הסתכלת על הונדה ג'אז? טויוטה יאריס? יונדאי I20?
 
ועדיין לארץ המוצא יש חשיבות. יש הבדלי איכות גדולים בין אותו רכב בהרכבה אירופאית ובהרכבה סינית.
טויוטות שמגיעות היום לארץ מיוצרות בצרפת. האם הן יפניות או צרפתיות? הסתכלתי עכשיו ממה בנוי כל רכב, ואני רואה שיש המון שיתופי פעולה בין יצרנים שונים. פיז'ו 208 מגיע עם תמסורת של טויוטה וטויוטה אייגו מגיע עם תמסורת של פיז'ו. אז מי מהן יפנית ומי צרפתית? זכור לי שקראתי שחלק מדגמי ניסאן ומיצובישי בכלל מיוצרים ע"י רנו.
אז איך יודעים מה אמין ומה לא?
 
נערך לאחרונה ב:
תמורת יותר כסף אתה יכול לקנות את אותו הדגם ברמת גימור גבוהה יותר, יותר אבזור, ביצועים משופרים.
זה נכון, אבל הבדלים מהותיים בין רמות הגימור מוגבלים וההפרש במחיר הרבה פעמים משמעותי.
תמורת יותר כסף אתה יכול לקנות רכב מסגמנט יותר גבוה (נגיד מאזדה6 במקום מאזדה 3)
זה נכון. על זה בדיוק כתבתי בפתיחת השרשור, כאשר תהיתי אם לא עדיף לקנות משפחתית מאשר סופר-מיני. משפחתית תהיה הרבה יותר בטיחותית. הבעיה היא שהיא עלולה להיות דווקא פחות נוחה כי קשה יותר למצוא איתה חניה בעיר. אז תהיתי לגבי הנקודה הזאת.
תמורת כסף אתה יכול לקנות רכב יוקרתי יותר.
האם זה שווה את התוספת - כבר תלוי בך ובצרכים שלך.
השאלה אם יש סיבה לקנות את הרכבים האלה. נראה לי שאנשים קונים רכבים יוקרתיים רק כדי להראות שיש להם כסף. האם הם באמת יותר טובים? האם יש משהו שמצדיק את המחיר הגבוה הרבה יותר?
 
לא מבין גדול בסופר מיני, אבל הסתכלת על הונדה ג'אז? טויוטה יאריס? יונדאי I20?
הסתכלתי. חלק רק על המפרט, חלק בפועל. לכל אחת יש נקודת חלושה במקום אחר. הן יכולות להיות אופציה, אולי. בסוף צריך להחליט על מה להתפשר.
 
השאלה אם יש סיבה לקנות את הרכבים האלה. נראה לי שאנשים קונים רכבים יוקרתיים רק כדי להראות שיש להם כסף. האם הם באמת יותר טובים? האם יש משהו שמצדיק את המחיר הגבוה הרבה יותר?

כן, יותר יוקרתיים, גימור יותר טוב, נוחים יותר, יותר בטוחים (בד"כ), יותר שקטים מבפנים, רמקולים יותר טובים, נראים יותר טוב ועוד ועוד ועוד (שוב זה תלוי ברכב ובמותג.. יש פורדים ויונדאי שבנויים יותר טוב ויותר יוקרתיים מאאודי או מרצדס באותו מחיר).

לדעתי שווה לקחת רק 5 כוכבים במדד EURO NCAP שמודד את הבטיחות כי לעניות דעתי הבטיחות נמצאת במקום הראשון.
 
נשמע לפי מה שכתבת שאתה צריך להחליט מה יותר חשוב לך בטיחות(משפחתית) מול נוחות חניה+מחיר(סופר מיני)
 
אז איך יודעים מה אמין ומה לא?
בתאחלס כיום כל המכניות אמינות. בטח כשאתה קונה חדש.
אבל הבדלים מהותיים בין רמות הגימור מוגבלים וההפרש במחיר הרבה פעמים משמעותי.
לפעמים זה הבדל בין סוגי ריפוד ומסך מולטימדיה ולפעמים תוספת מערכות בטיחות מתקדמות. אין תשובה חד משמעית ורק אתה יכול להחליט אם זה מהותי בשבילך.
משפחתית תהיה הרבה יותר בטיחותית. הבעיה היא שהיא עלולה להיות דווקא פחות נוחה כי קשה יותר למצוא איתה חניה בעיר
ההבדלים לא כאלו תהומיים. אתה יכול למצוא סופרמיני עם ניקוד מעולה במבחני בטיחות כמו הפולו. ההבדלים באורך בין הסגמנטים של אותו יצרן הם כ25 ס"מ בממוצע ולא מטר שלם כמו שאתה מתאר. אתה רוצה משהו בטיחותי שהוא לא בדיוק סופרמיני ולא בדיוק משפחתית יש לך את הונדה cr-z.
 
בתאחלס כיום כל המכניות אמינות. בטח כשאתה קונה חדש.
על סמך מה?

אתה יכול למצוא סופרמיני עם ניקוד מעולה במבחני בטיחות כמו הפולו.
שמעתי הרבה טענות, כולל מבעל מוסך, שתיבת ההילוכים שלה מאוד לא אמינה. למי להאמין? איפה יש נתונים אמינים על תקלות?

ההבדלים באורך בין הסגמנטים של אותו יצרן הם כ25 ס"מ בממוצע ולא מטר שלם כמו שאתה מתאר
ההבדל באורך בין הסופרמיני הישנה שלי לבין מאזדה 3 סדאן חדשה הוא מטר. הסופרמיני החדשות הן אכן ארוכות יותר ממה שיש לי, אבל לא בכזה הרבה, ומאזדה 3 סדאן, ארוכה יחסית לקטגוריה. זה אבל מה שיוצא הכי מתאים מבחינת שילוב של בטיחות, אמינות, מחיר וביצועים, שבהם מאזדה 3 סדאן מנצחת בגדול. הבעיה שלה זה האורך וגם צריכת דלק גבוהה יותר.
 
ועדיין לארץ המוצא יש חשיבות. יש הבדלי איכות גדולים בין אותו רכב בהרכבה אירופאית ובהרכבה סינית.
בדרך כלל לכל מפעל יש מדינות שאליהן הרכבים שיוצאים ממנו מיועדים, טסלה זה מקרה מיוחד בארץ בזה שמגיעים אלינו רכבים מ2 מפעלים שונים ותכף גם שלישי.
למיטב ידיעתי בשאר הדגמים בארץ אתה לא יכול לבחור מאיזה מפעל יצא הרכב שלך (אם הוא בכלל מורכב ביותר ממפעל אחד).

אתה באמת חושב שיונדאי i10 וולוו s60 ישמרו על הנוסעים שלהם באותה מידה בסיטואציה כזאת?
לא כתבתי שאני חושב את זה. אני חושב שנהג טוב יותר חשוב ממכונית בטוחה.

זה נכון בקניית רוב המוצרים, אבל ממה שראיתי עד עכשיו עם מכוניות חדשות, לא השתכנעתי שזה המצב. לא ברור לי כלל שמכוניות יקרות יותר טובות יותר, או אם הן כבר טובות יותר, אז זה נראה שזה שיפור קטן מאוד תמורת תוספת גדולה במחיר. מה אני יכול לקנות יותר טוב אם אני מוסיף עוד כסף?
תשים מכנס ומכופתרת, גש לסוכנות במוו תבקש נסיעת מבחן על 330e, אחרי זה גש לסוכנות יונדאי ובקש נסיעת מבחן על איוניק ותחזור לספר על ההבדלים:)
אתה אמנם משלם על סמל אבל יש מאחורי הסמל מוניטין שצריך לשמר.
זה לא תמיד נכון, אבל בדרך כלל כן.

לכאורה כן, אבל שמעתי גם טענות הפוכות מאנשים שאמורים לדעת, כולל מכונאי רכב. יש סטטיסטיקות שמגבות את זה? מתי קרה השינוי?
בקר בקארספורום, דלג בין עמודים בפורום הטכני ותתרשם.
מכונית היא מכלול של חלקים, לפעמים בין מכונית שנמכרת בארץ ומכונית שנמכרת באירופה אין שום דבר דומה למעט מראה חיצוני ולכן סקרי אמינות לא בהכרח מועילים, במיוחד לא בשוק הישראלי.
בדרך כלל החלק הכי פחות אמין ברכב הוא המנוע, עליו אפשר לגגל ולראות תוצאות גם מפורומים טכניים בחו"ל.
 
תשים מכנס ומכופתרת, גש לסוכנות במוו תבקש נסיעת מבחן על 330e, אחרי זה גש לסוכנות יונדאי ובקש נסיעת מבחן על איוניק ותחזור לספר על ההבדלים:)
אז הסתכלתי על הנתונים היבשים של במוו x3(אני לא מבין גדול בבמוו, אז אולי ערבבתי כמה דגמים, אבל ניסיתי להסתכל על דגם בנזין לצריכת דלק ולבטיחות הסתכלתי על זה). במבחן הבטיחות במתארים שחשובים לי היא קיבלה ציון (מעט) יותר נמוך ממאזדה 3. גם אם נעזוב את המחיר הגבוה, מה היא נותנת לי שמאזדה 3 לא נותנת? עלות התחזוקה הרבה יותר גבוהה. צריכת הדלק יותר גבוהה, אפילו אגרה שנתית יותר גבוהה. נוחות נסיעה יותר טובה? מרגיש לי בסדר לגמרי עם נוחות נסיעה של סופרמיני פשוטה בת 20 שלי. מה כבר יכול להיות בנוחות נסיעה?
 
נערך לאחרונה ב:
אז הסתכלתי על הנתונים היבשים של במוו x3(אני לא מבין גדול בבמוו, אז אולי ערבבתי כמה דגמים, אבל ניסיתי להסתכל על דגם בנזין לצריכת דלק ולבטיחות הסתכלתי על זה). במבחן הבטיחות במתארים שחשובים לי היא קיבלה ציון (מעט) יותר נמוך ממאזדה 3. גם אם נעזוב את המחיר הגבוה, מה היא נותנת לי שמאזדה 3 לא נותנת? עלות התחזוקה הרבה יותר גבוהה. צריכת הדלק יותר גבוהה, אפילו אגרה שנתית יותר גבוהה. נוחות נסיעה יותר טובה? מרגיש לי בסדר לגמרי עם נוחות נסיעה של סופרמיני פשוטה בת 20 שלי. מה כבר יכול להיות בנוחות נסיעה?
כנראה שמכונית יוקרה זה לא בשבילך. זה בסדר. כמו שיש אנשים שלא יבדילו בין יין ב25 שקל ליין ב500 אתה לא מבדיל בין נסיעה בסופר מיני בת 20 ובמוו חדשה. זה בסדר, אתה לא לבד.

עכשיו ברצינות, נשמע שאין לך מה לחפש באולמות של רכבי יוקרה ושאתה די נעול על מאזדה 3, שהוא רכב לא רע, אך הוא אכן מגודל לרווק תל אביבי. לא ברור לי למה ההתעקשות על סדאן כשאצ'באק קצר יותר ב20 ס"מ.

למיטב ידיעתי בשאר הדגמים בארץ אתה לא יכול לבחור מאיזה מפעל יצא הרכב שלך (אם הוא בכלל מורכב ביותר ממפעל אחד
לא מה שהתכוונתי. הכוונה שלי הייתה להעדיף מכונית שהגיע לארץ ממפעל באירופה או ארה"ב בין שאר מכלול השיקולים.
על סמך מה?
מתי בפעם האחרונה שמעת על מישהו שלא הניע לו הרכב ולא כי נגמר המצבר. המכוניות היום באופן כללי אמינות.
בדרך כלל החלק הכי פחות אמין ברכב הוא המנוע, עליו אפשר לגגל ולראות תוצאות גם מפורומים טכניים בחו"ל.
לא נשמע הגיוני. זה בערך הרכיב שמשתנה הכי פחות מדגם לדגם ועובר אופטימיזציה כבר למעלה מ100 שנה. אם הייתי צריך לנחש הייתי אומר שהחלק הכי לא אמין הוא מסך המגע.
 
לא ברור לי למה ההתעקשות על סדאן כשאצ'באק קצר יותר ב20 ס"מ.
פשוט גרסת האצ'בק מגיעה רק ברמת גימור יותר גבוהה, יקרה יותר ב-9000 ש"ח מגרסת הסדאן, וגם אגרת הרישוי שלה יקרה יותר ב-320 ש"ח לשנה. יש לה גם חלון נפתח בגג, שעלול לדלוף או להתקלקל. על פניו, אם השיקולים המרכזיים היו בטיחות ואמינות עם שיקול נוסף של מחיר, גרסת הסדאן של מאזדה 3 הייתה נראית בחירה מצוינת. השיקול של החניה אבל משנה את התמונה.
ואני לא נעול על מאזדה 3 סדאן. אני שוקל לגבי סופרמיני. הבעיה כמובן שהן כולן פחות בטיחותיות, אלה שיותר בטיחותיות מתוכן הן לפי טענות של רבים פחות אמינות(ולא הצלחתי להגיע למסקנה האם זה נכון), ויש עם חלקן עוד כל מני בעיות. דבר נוסף שהבנתי הוא שמבחני הבטיחות זה לא כל הסיפור. חלק משיגות דירוג גבוה בזכות קורות מתכת רחבות בין החלונות, ששומרות על תא הנוסעים בתאונה, אבל פוגעות בשדה הראיה. האמת מתחיל להימאס לי מהניסיון של למצוא את הרכב הכי מתאים, כי זה הכל משחק בין פשרות שונות וגם זה מורכב הרבה יותר ממה שהמידע היבש מספר.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
N התייעצות :בחירת גודל דירה להשקעה במחיר למשתכן נדל"ן 26
E בחירת דירה בדירה בהנחה נדל"ן 2
Y בחירת קרן כספית שוק ההון 3
א בחירת דירה - מחיר למשתכן נדל"ן 16
ג קנית קרן מחקה מדד סנופי + בחירת פלטפורמה שוק ההון 0
י בחירת האינסטרומנט המתאים לגידור שוק ההון 0
ד בחירת יועץ משכנתא נדל"ן 7
B בחירת מסלול אצל אקסלנס שוק ההון 4
D מיסוי espp, בחירת אופן חישוב המס מיסים 2
T בחירת דרך השקעה מתאימה לשנה בלי משכורת שוק ההון 7
caterpillar בחירת מקבילה דואלית מתאימה לנייר שקלי שוק ההון 0
ס בחירת בורסה לרכישת נייר דולרי שוק ההון 9
T בחירת דירה בפינוי בינוי נדל"ן 32
ס בחירת מסלול מס להשכרה - 10% או פטור חלקי: האם ניתן לקזז הוצאות גדולות של התקנת המזגן / אי השכרה? מיסים 4
S בחירת שכונה למגורים אוף טופיק 16
doc29 בחירת עורך דין מייצג פינוי בינוי נדל"ן 7
ttmoon בחירת דירה ומשכנתא נדל"ן 26
Y בחירת קרן פנסיה ו"אנומליה" פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
L בחירת קרן כספית שוק ההון 9
ד בחירת מסלול לימודים - העברית? רייכמן? התפתחות אישית 5
A תואר שני במדעי המחשב- בחירת תחום התמחות (נושא לתזה) התפתחות אישית 5
M בחירת קרן פנסיה בשלב שבו מתחילים למשוך קצבה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
Y בחירת מסלול במשכנתא לסילוק נדל"ן 5
ה בחירת בנק וכרטיס אשראי צרכנות פיננסית 2
S התייעצות - בחירת נושא ומנחה לתואר שני/שלישי [מדעי המחשב] התפתחות אישית 4
I בחירת קרנות מתאימות דרך ib לנאסדק100 ו״לכל העולם״ שוק ההון 1
S ייעוץ בנושא מחיר למשתכן -בחירת דירה נדל"ן 24
א בחירת מסלול השקעה לs&p500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
O בחירת סוכן פנסיוני פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
ל בחירת דירה בפרוייקט מחיר למשתכן נדל"ן 6
F בחירת קרן עוקבת זרה מגודרת/חשופת מט״ח שוק ההון 2
yanosh34 בחירת קרן כספית\מק"מ לפי רמת סיכון שוק ההון 0
ישראלי מצוי בחירת ביטח בריאות - אחד עם הצרת בריאות והשני ללא הצהרה אוף טופיק 0
א התייעצות בחירת בית השקעות ישיר או דרך יועצים פנסיונים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
A אופן בחירת גוף מנהל לקופת פנסיה/קרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
J בחירת מסלול פאסיבי - קרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
M בחירת דירה נדל"ן 28
E התלבטות לגבי בחירת תחום לימודים התפתחות אישית 13
C בחירת ביטוח בריאות צרכנות פיננסית 6
Lag בחירת כיוון לאחר תואר ראשון התפתחות אישית 14
Y בחירת קרן פנסיה בעניין דמי ניהול פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
S בחירת קרן פנסיה והשתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
Z בחירת מסלול קופת גמל להשקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
B בחירת דמי ניהול מ3 אופציות שניתנו פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
ב בחירת פנסיה וקרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
כ תהיות לגבי בחירת מדד להשקעה ב IRA שוק ההון 5
D בחירת קרן השתלמות מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
A בחירת מסלול קרנות פנסיה למורים / משרד החינוך פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
J בחירת חבר בורסה במיטב דש IRA‎‎ פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 74
yancuk בחירת קרן השתלמות ופנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8

נושאים דומים

Back
למעלה