• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

בורסת תל אביב - מדוע?

  • פותח הנושא פותח הנושא שפינוזה
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

שפינוזה

משתמש רגיל
הצטרף ב
6/5/16
הודעות
182
דירוג
81
בעקבות הפרסומים, פרסומות, ונסיונות ההחייאה לבורסת תל אביב, אני שואל את עצמי את השאלה הבאה: למה בכלל צריך בורסה בת״א?
למשל, יש facebook אחד. אין facebook ישראל ו facebook יוון. אז למה לא הגיוני שיהיו 5 בורסות שיתחרו אחת בשנייה? למה מדינה צריכה בכלל בורסה? הרי חברה שכל פעילותה בישראל כמו שופרסל, יכולה להנפיק את עצמה בבורסה בלונדון או בניו יורק (לפי מה שקראתי). היא לא צריכה בורסה מקומית.
ככל שאני יותר קורא על זה, אני יותר לא מבין למה צריך בורסה מקומית. האם למישהו יש הסבר?
 
שאלה מצויינת. התשובה תלויה בסדרי גודל של מסחר ובשיקולים גאו-פוליטיים-מדינתיים ורגולטוריים.
קח את ה-Euronext לדוגמה. זו בורסה אחת שבעצם ממזגת את הבורסות של אמסטרדם, בריסל, פריז, וליסבון, ובחלק מהמכשירים גם דבלין.
האם יש טעם ליצור בורסה פאן-מזרח-תיכונית שת"א תהייה חלק ממנה? כנראה שלא.
האם יש טעם לצרף את ת"א ליורונקסט? נראה לי שזו יותר שאלה פוליטית מאשר פיננסית, ושני הצדדים יצטרכו לענות עליה, כל אחד לעצמו.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
מצב
הנושא נעול.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M בורסת תל אביב - שלב טרום נעילה + נעילה שוק ההון 18
ח ניר מומלץ למעקב אחרי בורסת תל אביב שוק ההון 11
J בורסת קריפטו לאזרח הישראלי קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 6
A האם ACWI ו- CSPX תחת בורסת לונדון הן תחת הגדרת PFIC? שוק ההון 1
G השקעה דרך בורסת ישראל או בורסת ארה"ב? מה הדרך הנכונה להשלים את תיק המניות שלי? שוק ההון 4
D בורסת הקריפטו INX קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 1
ה חדלות פרעון של בורסת קריפטו שוק ההון 8
OiNK בורסת קריפטו מפוקחת? פוסטים מאיכות נמוכה 0
T Coinbase הונפקה בורסת הקריפטו - דעות קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 38
ת דוחות בורסת וול- סטריט שוק ההון 2
ERE בלי ה E עלות קניית ETF בורסת אירופה ב IRA שוק ההון 2
Cfy בורסת ת"א - מציאת מידע שוק ההון 6
Gari איך יודעים מה בסיס ההצמדה לצורך מס רווחי הון של קרן אירית מסוימת שנרשמה למסחר בבורסת תל אביב ונסחרת בש"ח? שוק ההון 12
A מתלבט לגבי תואר ראשון – סטטיסטיקה ומדע הנתונים(בשילוב כלכלה): עברית מול תל-אביב התפתחות אישית 7
R מתי לבחור באג"ח תל בונד? ומתי באג"ח תל גוב? שוק ההון 8
ת מדדי תל אביב - האם ומה מתאים ? שוק ההון 7
Gazorpazorp איך להתמודד עם עיריית תל אביב (וועדת תכנון ובניה)? נדל"ן 14
H מחקה תל בונד שקלי בנקים וביטוח דמי ניהול=0?? שוק ההון 1
כ שפירא תל אביב נדל"ן 16
ס תואר במדעי המחשב בפתוחה או באחת משלושת הגדולות (טכניון,עברית,תל אביב) התפתחות אישית 24
flower מדד תל אביב ירד ב 20 אחוז עכשיו? שוק ההון 6
א השאלת מניות לשורטיסטים בבורסת תל אביב שוק ההון 0
M לימודי משפטים באוניברסיטת תל אביב או בבר אילן? התפתחות אישית 9
The Objectivist מדעי המחשב - תל אביב מול רייכמן התפתחות אישית 9
N בניה חדשה שכונת יפו תל אביב נדל"ן 9
B כלכלה וחשבונאות באונ׳ תל אביב אוף טופיק 2
D אחוז המשקיעים הזרים בבורסת תל אביב שוק ההון 3
F שעות מסחר בורסה תל אביב? שוק ההון 1
ספייק לי שימוש בנוסחאות google finance ב- google sheets לבורסת תל אביב אוף טופיק 2
ד תל אביב רובע 5 נדל"ן 4
ג תל אביב 125 שוק ההון 2
S הבדל בין קרן מחקה תל בונד לקרן אג"ח שוק ההון 4
M מתי נסחרת קרן סנופי של בלקרוק בבורסת תל אביב שוק ההון 10
R מדד תל בונד-דולר והתחזקות הדולר שוק ההון 0
נ מהו הקסם של תל אביב שמרתק כל כך הרבה ישראלים פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 38
הטירונית אג"ח ממשלתי 5116181 MTF מחקה תל גוב-כללי - השפעת הארועים הפוליטיים על הקרן שוק ההון 22
ש תל אביב 135 שוק ההון 1
S איך עובד מדד תל אביב 125? שוק ההון 5
מ Ib & בורסה תל אביב ברוקרים ופלטפורמות מסחר 8
א תל בונד 20, לא מבין שוק ההון 18
T תל אביבי שרוצה רילוקיישן בארץ ואין לו מושג אוף טופיק 20
I הבדל בין קרנות על תל אביב 125 שוק ההון 10
M מדד תל אביב נדלן או נדלן מניב מול דירה להשקעה בחמש שנים שוק ההון 2
נ מה ההבדל בין מדד תל אביב נדלן למדד תל אביב בניה? נדל"ן 3
X קרן סל תל אביב 125 שוק ההון 5
ה תל אביב (ישראל?) מקום 1 ביוקר המחייה פוסטים מאיכות נמוכה 506
D BLACKROCK (ishares) בבורסת תל אביב לעומת אותן קרנות בווסלטריט שוק ההון 5
ע מה עם מדד תל אביב-מעלה? שוק ההון 4
cypriano de rore המלצה על מתקין מזגנים באזור תל אביב אוף טופיק 1
P האם תל-אביב היא העיר היחידה במדינה? פוסטים מאיכות נמוכה 104

נושאים דומים

Back
למעלה