• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

בא לי לשבת אחרי עבודה ופשוט לעבוד על משהו

  • פותח הנושא פותח הנושא Edge
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Edge

משתמש רגיל
הצטרף ב
6/10/19
הודעות
227
דירוג
143
פשוט להיות פאודקטיבי ולהקדיש מאמץ וזמן למשהו (שאפשר לבנות או לפתח)
על אילו דברים הייתם ממליצים להשקיע בהם אנרגיה?
 
עשיה חברתית
 
פרויקטי קוד פתוח מעניינים בתחומים שרוצים להתפתח בהם. צריך למצוא את הפרויקט המתאים.

לראות הרצאות בנושאים שרוצים ללמוד ברמה גבוהה (נניח MIT במדעים מדויקים).

לקרוא ספרים בתחומים מקצועיים המעניינים אותך (נניח אבטחת מידע/רינדור של גרפיקה תלת מימדית וכדומה).
 
פרויקטי קוד פתוח מעניינים בתחומים שרוצים להתפתח בהם. צריך למצוא את הפרויקט המתאים.

לראות הרצאות בנושאים שרוצים ללמוד ברמה גבוהה (נניח MIT במדעים מדויקים).

לקרוא ספרים בתחומים מקצועיים המעניינים אותך (נניח אבטחת מידע/רינדור של גרפיקה תלת מימדית וכדומה).
הייתי מעוניין ללמוד על הרבה דברים כולל אבטחת מידע/אלקטרוניקה/תכנות בשפוץ נמוכות, הבעיה היא שהתחומים כל כך רחבים היום ומתקדמים שאתה דואל את עצמך מאיפה להתחיל.
באינטרנט יש הרבה מידע, אבל קשה למצוא מקור טוב להתחיל ממנו.
 
הייתי מעוניין ללמוד על הרבה דברים כולל אבטחת מידע/אלקטרוניקה/תכנות בשפוץ נמוכות, הבעיה היא שהתחומים כל כך רחבים היום ומתקדמים שאתה דואל את עצמך מאיפה להתחיל.
באינטרנט יש הרבה מידע, אבל קשה למצוא מקור טוב להתחיל ממנו.
הצעה:
תעשה פרויקט ארדואינו - רצוי אם משהו שמתקשר עם העולם הפיזי.
מאיפה להתחיל?
כנס לאחד מהאתרים הרבים שמציעים מדריכים מלאים לפרויקטים, תבחר נושא/פרויקט שמושך אותך, ורוץ על זה לפי המדריך.
ההמלצה לפרויקט שמתקשר עם העולם הפיזי היא למען הוספת עניין בהתעסקות וקצת עבודה עם הידיים.
אם תאהב, אתה כבר תמצא את עצמך חושב על הפרויקט הבא ותלמד כבר דברים יותר ספציפים ופחות ביצוע הוראות מתוך מדריכים.
 
הצעה:
תעשה פרויקט ארדואינו - רצוי אם משהו שמתקשר עם העולם הפיזי.
מאיפה להתחיל?
כנס לאחד מהאתרים הרבים שמציעים מדריכים מלאים לפרויקטים, תבחר נושא/פרויקט שמושך אותך, ורוץ על זה לפי המדריך.
ההמלצה לפרויקט שמתקשר עם העולם הפיזי היא למען הוספת עניין בהתעסקות וקצת עבודה עם הידיים.
אם תאהב, אתה כבר תמצא את עצמך חושב על הפרויקט הבא ותלמד כבר דברים יותר ספציפים ופחות ביצוע הוראות מתוך מדריכים.
חשבתי אפילו יותר בכיוון של ברדבורדים:
גם ארדואינו משתלב בזה בהמשך

יש לך אולי מקור טוב ללמוד ממנו על אבטחת מידע?
 
על אילו דברים הייתם ממליצים להשקיע בהם אנרגיה?
תעזור לאנשים, אפילו שהם לא שווים את זה.
אני עוזר המון, בכל מיני תחומים, עושה את זה אך ורק בשביל עצמי ובשביל ההרגשה הטובה שלי.
המוטיבציה שלי היא לא העזרה לאנשים כמו ההרגשה הטובה שלי מול ועם עצמי (זה רעיון קבלי, לא להתעכב עליו - הרצון להינות לעצמי) ולכן העזרה הזו מחזיקה מעמד ומתמידה.

להקדיש מאמץ וזמן למשהו
אני אולי נקרא ציני, אבל אני לא - אין מישהו שיותר טוב ממני שאני מכיר ושהתחרה בי בגרעפסים שמסוגלים להרעיד קירות.
שנים של ניסיון, תרגול, אימון ושקדנות מאז שהייתי זיגוטה שגידלה שערות בבית השחי.
זה מגעיל, אבל כל כך מגעיל שזה מרשים ולמדתי להתגאות בזה... פעם זה הימם והצחיק עד אינסוף את החברים בצבא (מרכבות הפלדה כבוד!), מהבית ובמעונות/עוניברסיטה ובאיפה לא... שיחרר אינסוף אנדרופינים לכולם על חשבוני וחשבון המערכת הדופמינרגית שלי :-)
היום זה מצחיק את האחיינים והאחייניות עד מגעיל עד מבהיל אותם והם מתים על זה ברמה שמחכים ומבקשים ממני לעשות וההורים שלהם (שחולקים איתי גנטיקה או שלא) יודעים שאני הדוד שמדבר לכולם בגובה העיניים.
צחוק בצד, כל אחד והכישרונות שלו.
מה הכישרון שלך שאתה מתאמן עליו ומתרגל אותו?

פשוט להיות פאודקטיבי
מה עם להבין יותר בפיננסים ולבנות את עצמך העתידי של עוד 20-30 שנים?
(תיק השקעות ממוצע שמושקע במדד S&P500 מכפיל את עצמו בכל 7 שנים בערך).
מה משנה לך? מה בוער לך? ממה אכפת לך?
 
תעזור לאנשים, אפילו שהם לא שווים את זה.
אני עוזר המון, בכל מיני תחומים, עושה את זה אך ורק בשביל עצמי ובשביל ההרגשה הטובה שלי.
המוטיבציה שלי היא לא העזרה לאנשים כמו ההרגשה הטובה שלי מול ועם עצמי (זה רעיון קבלי, לא להתעכב עליו - הרצון להינות לעצמי) ולכן העזרה הזו מחזיקה מעמד ומתמידה.


אני אולי נקרא ציני, אבל אני לא - אין מישהו שיותר טוב ממני שאני מכיר ושהתחרה בי בגרעפסים שמסוגלים להרעיד קירות.
שנים של ניסיון, תרגול, אימון ושקדנות מאז שהייתי זיגוטה שגידלה שערות בבית השחי.
זה מגעיל, אבל כל כך מגעיל שזה מרשים ולמדתי להתגאות בזה... פעם זה הימם והצחיק עד אינסוף את החברים בצבא (מרכבות הפלדה כבוד!), מהבית ובמעונות/עוניברסיטה ובאיפה לא... שיחרר אינסוף אנדרופינים לכולם על חשבוני וחשבון המערכת הדופמינרגית שלי :-)
היום זה מצחיק את האחיינים והאחייניות עד מגעיל עד מבהיל אותם והם מתים על זה ברמה שמחכים ומבקשים ממני לעשות וההורים שלהם (שחולקים איתי גנטיקה או שלא) יודעים שאני הדוד שמדבר לכולם בגובה העיניים.
צחוק בצד, כל אחד והכישרונות שלו.
מה הכישרון שלך שאתה מתאמן עליו ומתרגל אותו?


מה עם להבין יותר בפיננסים ולבנות את עצמך העתידי של עוד 20-30 שנים?
(תיק השקעות ממוצע שמושקע במדד S&P500 מכפיל את עצמו בכל 7 שנים בערך).
מה משנה לך? מה בוער לך? ממה אכפת לך?
כן הייתי עוזר לאנשים, במיוחד בתחום עיסוקיי בפורומים, לא עושה את זה יותר למרות שתמיד אוהב להגיד לאנשים מה לעשות(אחרי הכל מה יותר קל מזה?).

יש אולי "כישרונות" מסויימים שנובעים מתחביבים אך את רובם הייתי רוצה להשאיר כתחביב, העיניין שאני מחפש הוא דבר מה שאפשר לעבוד עליו ולבנות אותו לאורך זמן ושבסוף יביא לתוצאה שלא הייתה קיימת לפני כן..
דוגמא: הנפקת יריחון/בלוג.

הקטע הפיננסי לא זר לי, אני כבר שנים לומד אותו ועוקב אחריו, זהו אחד מעיסוקיי הץחומי עיניין הקבועים שלי.
אומנם לא פרסמתי פוסט ביומן שלי כאן בפורום אבל מצבי מבחינת חסכונות והשקעות הוא טוב מאוד, תודה לבורא עולם.

מרגיש שאני מחפש משהו שלא קיים,
לא יכול להניח אצבע עליו כי גם אני לא יודע מה הוא,
אך ברגע שאדע אותו אבין שאותו חיפשתי,
משהו שלא חשבו עליו מלפני כן,
משהו מעורר מחשבה וסקרנות.
 
מרגיש שאני מחפש משהו שלא קיים,
לא יכול להניח אצבע עליו כי גם אני לא יודע מה הוא,
אך ברגע שאדע אותו אבין שאותו חיפשתי,
משהו שלא חשבו עליו מלפני כן,
משהו מעורר מחשבה וסקרנות.
ילדים כנראה , למרות שחשבו על זה לפניך.
 
לפעמים הפתרון נמצא מתחת לאף, תשאל את הסולידית ..
2 אפשרויות: או שאפשר למצוא משמעות אחרת ,או שטמונה כאן הנחה שאין פתרון אחר מתוחכם יותר ולכן כל אדם יכול למצוא משמעות רק בצאצאו. וצאצאו בצאצאו שלו עד קץ הימין. ואז נופל האסימון שזו הונאת פונזי בהשתה עצמית
 
או בניסוח אחר של רותי ברודו: מי שלא רוצה לעבוד בהורות שלא יהיה הורה. ואולי הפיתרון שאתה מכוין אליו טמון בדברי פרעה שאמר: "תכבד העבודה על האנשים ואל ישעו בדברי שקר".
חיסול הזמן הפנוי עקב הבאת צאצאים קוטע את הפריבילגיה שבהתלבטויות האלה
 
או בניסוח אחר של רותי ברודו: מי שלא רוצה לעבוד בהורות שלא יהיה הורה. ואולי הפיתרון שאתה מכוין אליו טמון בדברי פרעה שאמר: "תכבד העבודה על האנשים ואל ישעו בדברי שקר".
חיסול הזמן הפנוי עקב הבאת צאצאים קוטע את הפריבילגיה שבהתלבטויות האלה
אותו דבר לגבי עושר, הרי גם אם הייתה הופך למולטי מליארדר בין לילה סביר להניח שהיית מתרגל לכל הטוב שהחיים של מליארדר זורקים עלייך אחרי שנה, ואז היית מתלבט מה לעשות בחיים.

נשאלת השאלה של מה הפואנטה בחיים?
עני לא טוב לו, עשיר ולא טוב לו.

כולם מתלוננים, אפילו כאן בישראל שרמת החיים גבוהה ומעל רוב מדינות העולם ועדיין מתלוננים על יוקר המחייה, כי הרי מחייה אמור לכלול 3 פעמים טיסה לחול בכל שנה לא?

מצד אחר יש אנשים שאומרים שהם עובדים כדי למלא את הזמן שלהם, אז זה הפתרון למלא זמן? למכור את הזמן שלך למעסיק שמרוויח על גבך?
הדבר דומה לעבד משוחרר שרוצה להשתעבד מחדש.

נראה כמו משוואה שאין לה פתרון.
 
נראה כמו משוואה שאין לה פתרון.
יש פיתרון אחושילינג (בשפת העם).

נשאלת השאלה של מה הפואנטה בחיים?
פואנטה? משמעות? ייעוד?
צמרמורת מעורבבת בחמרמורת יחד עם קטורת בריח בצל יבש.
מילים גדולות משוללות כל תוכן מלבד אותו אדם הספציפי שמלביש עליהן את מה שניאות לו באותו רגע/תקופה/גלגול חיים. לא שזה סר טעם, אבל פשוט שכל אחד עושה "מה שבא לו" או מוזיז את עצמו לצד האלטרואיסטי מקובל חברתית מעודד חברתית של המשוואה כדי להרגיש טוב עם עצמו.
המשמעות של כל אדם היא להרגיש טוב עם עצמו, להנות לעצמו, לקחת כמה שיותר אור אליו.
המשמעות שלך היא לא המשמעות שלי. הפואנטה שלך היא בשבילי נון-פואנטה.
כל אחד מאמין במה ש"טוב" לו (גם כשזה רע לו, וגם כשרע לו).

אותו דבר לגבי עושר, הרי גם אם הייתה הופך למולטי מליארדר בין לילה סביר להניח שהיית מתרגל לכל הטוב שהחיים של מליארדר זורקים עלייך אחרי שנה
נו ו?...
ברור שהיית מתרגל.
גרף עולה עולה ואז מגיע לפלאטו... גם מבחינה פסיכולוגית וגם מבחינה ביולוגית (דופאמין, אנדרופינים למיניהם וכו', מתי שהוא הגוף עושה דה-סנסיטיזציה).
אז?
לא שווה להיות מיליארדר? לא שווה להתרגל לעושר?
כסף לא מביא בריאות?
עושר לא מביא אושר?
מביאים ועוד איך.

אז זה הפתרון למלא זמן? למכור את הזמן שלך למעסיק שמרוויח על גבך?
פתרון?
אולי. לא פתרון מלא כי אין 100% ואולי כן בהחלט שזה פתרון חלקי שמעניק משמעות, סיבה לקום בבוקר, תירוץ לצחצח שיניים.
כי? יש לך רעיונות "טובים יותר"?
להקדיש את כל כולך למפעל המדהים והנהדר הזה שנקרא "אני"?
לשרת את המעסיק הכי נורא ביקום שהוא אני (משלם חרא לעצמי! אפילו לא מינימום!)?
לעבוד עם העריץ הכי נורא ביקום שהוא אני (העודאי והקוסאי של הלוקשנצ'קו) - זה יותר טוב?

הדיון נהיה לי פילוסופי מדי, הגם שהצטרפתי אליו מרצוני החופשי.
יש רצון חופשי?
יש אני?
להצטרף זה בעצם הלהיות החדש?
כמו שאמר פעם דוד בן גוריון אחרי קקי בתשלום אצל המעסיק הגדול ביותר במשק - "אל תרוצי כשיורים עלייך, שלא תמותי עייפה" (גלל ימינה, ואז שמאלה, ואז הצידה ושם כבר נגמרה לו הסוללה הנטענת של הנל"ן).
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נשאלת השאלה של מה הפואנטה בחיים?
הפואנטה היא להשכיל.

הרי ההנאה מהחוויות שאתה חווה בסוף נגמרת, וכך גם הסבל שנגרם מאותן חוויות. על הזכרונות מהן אי אפשר לסמוך, כי מספיק מחקרים פסיכולוגיים מראים עד כמה הזכרונות שלנו נהנים לתעתע בנו ולגרום לנו לזכור דברים באופן שונה מאוד מכפי שחווינו אותם.

לעומת זאת, הדברים שלמדת מהן, ההתבגרות וחוכמת החיים שבאה בעקבותן, כמו גם הפתרונות שהמצאת לבעיות שאותן חוויות שמו בדרכך - אלו נשארים לנצח. יש שיאמרו אפילו אחרי כלות גופך. וככל שאני מרבה לחשוב על הנושא, אני משתכנע יותר ויותר שזהו הדבר היחיד שנשאר איתך אחרי שהחוויה מסתיימת. כי אני לא מוצא דברים נוספים שנשארים לכל החיים.

ואם כך, נראה שזוהי הפואנטה החיים. הפואנטה היא ללמוד, להישאב לתוך כל חוויה כדי שתוכל להסיק ממנה מסקנות (כולל, כמובן, החוויות הרעות) ואז לעשות רפלקציה כדי לחשוב איך ליישם אותן בהמשך החיים. הפואנטה היא להשתפר כל הזמן באומנות הזאת שנקראת "לחיות".

לכן גם אני לא חושב שזה משנה אם אתה מביא צאצאים לעולם, או מקים פרוייקט בארדואינו. הוויכוח על מה מהשניים יוצר יותר משמעות בחיים הוא וויכוח עקר. מציאת משמעות זו לא שאלה של אילו פעולות אתה בוחר לעשות, אלא איזו צורת הסתכלות אתה מאמץ על הדברים שנקרים אליך בדרכיך, יהיו אשר יהיו. יש מי שמקפיד להיות אדם כזה שסופג משמעות בכל רגע ומכל חוויה, אפילו מצפיה בשבלולים שמתעוררים עכשיו אחרי הגשמים. ויש אחרים שלא מסוגלים לספוג משמעות מכלום, אפילו לא מגידול ילדים. זה ממש כמו ספורט, זו יכולת שמפתחים ע"י אימון והתמדה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M מי בא עם דולרים ומתעקש לקנות שקלים? שוק ההון 23
M איך בנק מסתכל על דירות להשקעה כשהוא בא לחשב יכולת החזר נדל"ן 7
N השקעה בא"גח - בתקופה כזאת זה לא הימור? שוק ההון 20
Jasper בן עשרים ואחת מרגיש שחיסכון בא לי בקלות, אבל להתחיל להשקיע מפחיד אותי ממש. שוק ההון 18
ImCarryGG למכור ביוקר, לשבת על הגדר ולקנות בזול שוק ההון 122
גרושבליגרוש אנקדוטה לשבת אוף טופיק 2
לא חשוב שמות השראה לשבת - השתלטות על שטחים ציבוריים? אוף טופיק 6
I האם חשש מאיבוד עבודה עקב הAi מונע מאנשים לקחת משכנתאות? נדל"ן 28
F צומת דרכים - עבודה, כסף, תפיסות תרבותיות, סיפוק מקצועי, ומה שביניהם התפתחות אישית 14
ה פנסיה לשכירים אפשריות נוספות למי שרוצה להגדיל את הצבירה וגם את האובדן כושר עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
א האם אוכל למצוא עבודה עם תואר במדעי הסביבה? התפתחות אישית 25
ה עבודה נוספת כיועץ משכנתאות יזמות והגדלת הכנסות 8
H כדאיות ביטוח אובדן כושר עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
T ניכוי מס במילואים ללא עבודה מיסים 2
B משיכת פיצויים במעבר מקום עבודה - בן 25 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
P חידה: בסדר להפיק קבלה על סכום שהוא לא עבודה/עסקי? מיסים 20
flower עבודה ביום מנוחה - התחמקות מתגמול עבור יום עבודה ביום שישי אוף טופיק 17
ה מענק עבודה מיסים 6
algo.il יש צורך בכיסוי ביטוחי זמני (אובדן כושר עבודה\ שארים) בתחילת העסקה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
S מתלבט אם להחליף עבודה התפתחות אישית 13
עידו ג עבודה מרחוק - חברה מארה"ב יזמות והגדלת הכנסות 4
M משיכת פיצויים לאחר מעבר עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
יבגני_ל משיכת כספים צבורים שיועדו לביטוח אובדן כושר עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
Y החזרי מס והפקת תלוש שכר במכירת RSU אחרי עזיבת עבודה שוק ההון 9
ה מעבר עבודה במהלך השנה מיסים 15
G התחלת עבודה ראשונה – איך לשפר את התנאים של הפנסיה וקרן ההשתלמות שהציעו לי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
flower מחפש מכנס עבודה מאוורר לקיץ – המלצות? אוף טופיק 2
I מפתח תוכנה: איך להתכונן לראיון עבודה עם 4 שנות ניסיון התפתחות אישית 9
U המשך עבודה בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
X עבודה בתעשייה הביטחונית עם אזרחות כפולה התפתחות אישית 4
S עבודה מהארץ, מעסיק בחו"ל יזמות והגדלת הכנסות 9
א קופות גמל מרובות ממקומות עבודה שונים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
I הייטק ויום עבודה מקוצר פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 8
ה יותר שעות עבודה, פחות כסף? (לשעה) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 32
S תביעת אובדן כושר עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
N האם יש הבדל שאתם יודעים בין ביטוח אובדן כושר עבודה של הראל לעומת של חברות אחרות? צרכנות פיננסית 3
ח החזר מענק עבודה מיסים 0
A עבודה זמנית כלשהי תוך כדי התכוננות לראיונות עבודה בהייטק אוף טופיק 1
H ביטוח אובדן כושר עבודה לגיל 65-67 למחזיקי ביטוח מנהלים מלפני 2001 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
מ ניצול שנה ללא עבודה מיסים 3
T בעיה במציאת עבודה - הנדסת חשמל התפתחות אישית 13
H הוצאת רכיב של אובדן כושר עבודה מתוך ביטוח מנהלים (לפני 2001) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
U אובדן כושר עבודה צרכנות פיננסית 0
W עבודה בנגריה התפתחות אישית 1
M עבודה כעצמאי בחברה מחול - REMOTE יזמות והגדלת הכנסות 5
A עבודה בהייטק לנושרים מהתואר אוף טופיק 42
T סיוע בתמחור שעת עבודה יזמות והגדלת הכנסות 2
ד פעולות לביצוע בעת מעבר עבודה IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
flower שאלות אישיות בראיון עבודה - סמים אוף טופיק 10
א עבודה מחו"ל עבור מעסיק ישראלי מיסים 10

נושאים דומים

Back
למעלה