• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

אשמח לשמוע דעות לפני פתיחת תיק השקעות, האם זה הדבר הנכון כרגע?

סולידי צעיר

משתמש סולידי
הצטרף ב
2/1/21
הודעות
59
דירוג
14
היי!
אחרי השוואה של בתי השקעות והרבה הרבה קריאה, אני רוצה לפתוח בימים הקרובים חשבון השקעות, בשעה טובה ומוצלחת.
אני סטודנט בן 26, והכיוון כרגע הוא ללכת על 100% מניות VT (מתוך כוונה להעביר את התיק בבוא העת לIB, ערכתי השוואות עם מספרי רו"חים וראיתי שלא יצא לי משתלם לפתוח תיק בIB ולעבוד איתם על הגשת הדו"חות, מה גם שהפוסטים שמראים איך למלא אותם עצמאית עוד יותר הכניס אותי ללחץ בנושא).

השאלה שלי היא כזו,
אני סטודנט וכרגע לא עובד. התכנון הוא להתחיל לחפש לעבודה בסוף הסמסטר הבא (כלומר, בקיץ) תוך מעבר ללימודים יותר נוחים (לימודי ערב שמאפשרים עבודה תוך כדי התואר, פחות קורסים כל סמסטר עם סמסטר קיץ).

נכון להיום גר עם ההורים ואין לי הוצאות כמעט בכלל.

מדובר על סכום של משהו כמו 300,000 ש"ח שאני מחזיק שאני רוצה להשקיע בחשבון, כולו לVT (חשוב לציין שברשותי סכום גדול יותר מזה, משאיר סכום נאה בעו"ש לחירום)

האם זה הדבר הנכון לעשות כרגע? אין לי הוצאות כמעט בכלל אך נכון להיום גם אין לי הכנסה, הסיבה מבחינתי להיכנס עכשיו היא עניין הזמן בשוק מול תזמון השוק. האם אני עושה את הדבר הנכון?

תודה :)
 
הסיבה מבחינתי להיכנס עכשיו היא עניין הזמן בשוק מול תזמון השוק. האם אני עושה את הדבר הנכון?
לא בטוח שהבנתי מה אתה שואל. מי שמאמין שהשוק בטווח ארוך עולה ולא רוצה לתזמן, צריך להכנס לשוק היום.
 
לא בטוח שהבנתי מה אתה שואל. מי שמאמין שהשוק בטווח ארוך עולה ולא רוצה לתזמן, צריך להכנס לשוק היום.

אחדד את הנקודה - האם בתור סטודנט בלי הכנסה כרגע בכלל, יש סיבה שלא אכנס לשוק כפי שכתבתי?
יש סיבה לדחות את זה?

תודה :)
 
אחדד את הנקודה - האם בתור סטודנט בלי הכנסה כרגע בכלל, יש סיבה שלא אכנס לשוק כפי שכתבתי?
יש סיבה לדחות את זה?

תודה :)
רק אתה יודע מה הסיכוי שתצטרך את הכסף ומתי ואיך תרגיש עם הפסדים גדולים שבוודאות יגיעו בשלב כלשהו בעתיד.
 
אנחנו יודעים? רק אתה יודע אם יש כזו.
אם לא מצאת אחת, אולי אין.
נראה שאתה צודק

כן:

לחשוב טוב טוב איך תרגיש אם במקרה ה300K הללו יהפכו תוך זמן קצר ל200K, איך תישן בלילה ומה תעשה בנידון.

עברתי כמה ירידות די רציניות במניות שהחזקתי בעבר והכל עבר בשלום, אני מאמין שאני די מחושל לרגעים האלו, מה גם שאני מתכנן להחזיק ללפחות 20 שנה...

רק אתה יודע מה הסיכוי שתצטרך את הכסף ומתי ואיך תרגיש עם הפסדים גדולים שבוודאות יגיעו בשלב כלשהו בעתיד.

תודה :)
 
עברתי כמה ירידות די רציניות במניות שהחזקתי בעבר והכל עבר בשלום, אני מאמין שאני די מחושל לרגעים האלו, מה גם שאני מתכנן להחזיק ללפחות 20 שנה...
אם ככה בהצלחה, במקומך הייתי שוקל איריות במקום (לא מייעץ).
 
מכיר כמובן, קראתי אותו יותר מפעם אחת (כולל הסימולציות השונות שנערכו כאן בפורום)
יש משהו במה שכתבתי שבגללו העלת את הרעיון? שוב, החשש לפספס דברים...
לא, רק חושב שהיתרונות באיריות מתעלים על החסרונות.
 
בהמשך לשאלה שלי כאן, אשמח לשמוע דעות לגבי נושא נוסף :)

פתחתי חשבון באחד מבתי ההשקעות, וכשביקשתי לנייד את מה שיש לי בבנק התקשרו אליי בבהלה כדי לנסות לשמר אותי בו

בגדול הכוונה שלי היא לרכוש VT ובעתיד לעבור לIB (בגדול, אני לא רוצה להתעסק כרגע עם רו"ח, ראיתי שזה לא משתלם לי). מדובר היום על סכום של 300-350 אלף ש"ח (80-90% ממנו ילך לVT, השאר להחזיק במזומן בנוסף לקרן חירום). הכוונה היא לקנות פעם בחודש-חודשיים VT.

התנאים שלי היו די מזעזעים וזו הסיבה שהחלטתי לעבור, אבל עכשיו הם הציעו לי את הדבר הבא:
0.18% על ניירות ישראליים
0.19% על ניירות אמריקאים
דמי ניהול של 0.05% על ישראלים לרבעון
דמי ניהול של 0.06% על אמריקאים לרבעון
המרת מט"ח די גבוהה, 0.6%

בבית השקעות קיבלתי הצעה של:
0.07% על ישראלי (מינימום 2 ש"ח)
8.5 דולר על אמריקאי
15 ש"ח חודשי


האם לדעתכם מבחינת כמות הפעולות שאני רוצה לבצע (ואולי פה ושם לקנות ולהחזיק במניות כלשהן), שווה לי להעביר לבית השקעות?
 
נערך לאחרונה ב:
בהנחה שמי הניהול שרשמת בבנק זה לשנה ולא לרבעון (הנחה שצריך לוודא) ובהנחה שבנק מתחייב על מה שרשמת פה לטווח ארוך ובהנחה שאתה משקיע חד פעמית 300 אלף ואז לא נוגע יותר.
אז יש לך פה חיסכון חד פעמי של כמה מאות שקלים במעבר לבית השקעות, ואחר כך דמי הניהול בשוטף דומים.
 
בהנחה שמי הניהול שרשמת בבנק זה לשנה ולא לרבעון (הנחה שצריך לוודא) ובהנחה שבנק מתחייב על מה שרשמת פה לטווח ארוך ובהנחה שאתה משקיע חד פעמית 300 אלף ואז לא נוגע יותר.
אז יש לך פה חיסכון חד פעמי של כמה מאות שקלים במעבר לבית השקעות, ואחר כך דמי הניהול בשוטף דומים.
הוספתי, זה לרבעון
כלומר, לפי דעתך כדאי לעבור?
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ס אשמח לשמוע דעות לגבי תואר שני במנהל עסקים התפתחות אישית 0
D משקיע מתחיל - אשמח לשמוע דעות שוק ההון 12
קורא הדוק תוכנית פנסיונית - אשמח לשמוע דעות שוק ההון 33
הירהורים דירה להשקעה - עם משכנתא או בלי? אשמח לשמוע מה דעתכם במקרה שלי נדל"ן 18
S ניהול סיכונים ככל שמתקרבים לגיל הפרשיה - אשמח לשמוע עצות פרקטיות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
S האם יש כאן אנשים שמפקידים לקופת גמל ולא לקרן פנסיה משלימה? אם כן - אשמח לשמוע למה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 69
O כדאיות ביטוחים, אשמח לשמוע את דעתכם פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
R קרן IJR ו-VOO. אשמח לשמוע את דעתכם שוק ההון 7
R התיק שלי לטווח הארוך (עשורים קדימה), אשמח לשמוע את דעתכם שוק ההון 53
כ התבקשתי להחליט האם להצטרף לפוליסה כלשהי ולא הבנתי כלום. אשמח לשמוע את דעתכם צרכנות פיננסית 11
O משקיע מתחיל - עשיתי את שיעורי הבית שלי אשמח לשמוע את דעתכם שוק ההון 16
E אשמח לשמוע את דעתך על התיק שלי שוק ההון 19
Odnight תוכנית ההשקעה שלי - אשמח לשמוע את דעתכם שוק ההון 6
ד אשמח לשמוע חווד על השקעה בנדלן בארהב שוק ההון 2
E אשמח לשמוע את דעתכם על פיקדון קוקוס של מזרחי טפחות שוק ההון 5
ב פעם ראשונה בחיי הולך להשכיר דירה , אשמח להמלצות איך להתנהל נדל"ן 36
N אשמח להסבר לגבי מכירת קרן נאמנות מחקה פטורה שוק ההון 5
D אשמח לקבל המלצה על בנק יחסית הוגן ושירותי לחשבון סטודנט צרכנות פיננסית 2
D מרגיש שאני מדשדש בפן השקלי בהשקעות - אשמח לעצה שוק ההון 7
א השקעה התחלתית אשמח להכוונה האם היא נכונה שוק ההון 3
א משוחרר משירות קרבי - אשמח לעצה לעתיד שוק ההון 2
ב אשמח לטיפים בהתנהלות מול מס רכוש אוף טופיק 0
divorce+5 אשמח להציג את עצמי ולהכיר חברים פה יומני מסע אישיים 34
נ אני מתחיל. אשמח לכמה שאלות...=) מיסים 1
E תאונה קלה ברכב לא באשמתי - אשמח להתייעץ אוף טופיק 15
כ הצעת משכנתא לגישור שקיבלתי היום אשמח לחוות דעתכם נדל"ן 7
O קו ראשון למסילת רכבת קלה - אשמח לדיעות נדל"ן 2
Elliott אשמח לעצה, מתוסכל התפתחות אישית 6
ד שינוי הקצעה בתיק -אשמח לחו"ד שוק ההון 8
מ תיק השקעות אישי אשמח לחו"ד שוק ההון 15
N לא יודעת איך לבחור קרנות מחקות - אשמח לעזרה שוק ההון 29
N אשמח לחוות דעת - ריביות משכנתא נדל"ן 5
H תחילת דרך מאוחרת - אשמח להמלצות יומני מסע אישיים 5
ת אשמח לעזרה - פנסיה לאשה בת 53 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
O אשמח לסיוע ממי שהתנסה במעבר מחשבון סוג cash לmargin בIBKR? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
O אשמח להכוונה ממי שהתנסה בזה מעבר מחשבון קאש למארגין בIBKR ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
F אשמח לקבל חוות דעת מה לשפר בפנסיות/השתלמות/גמל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
O אשמח לעזרתכם - השקעה בבת ים נדל"ן 18
הירהורים אשמח לחוות דעתכם על העסקה הזו בר"ג נדל"ן 22
V פרשת דרכים כלכלית בעקבות זוגיות והקמת משפחה (אשמח להתייחסויות) יומני מסע אישיים 41
ת אשמח לעזרתכם - חישוב דמי ניהול פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
1 הי,אשמח לעזרה בסידור תיק השקעות שוק ההון 23
N לא מסתדרים לי הסכומים במכירת אופציות, אשמח לעזרתכם מיסים 2
מ מחפשת את עצמי בקריירה- אשמח לעזרה התפתחות אישית 6
לב מישקין קושי בעבודה עם קולגה - אשמח לתובנות אוף טופיק 32
J מתלבט מאוד מה לעשות, אשמח לכל עצה והארה התפתחות אישית 9
E פיזור השקעות - הצד הסולידי. אשמח לדעתכם שוק ההון 10
R אשמח לחוות דעת על התיק שאני בונה שוק ההון 23
Y תיק השקעות למטרת פרישה מוקדמת (35) - אשמח לדעתכם. שוק ההון 34
א החלטות חשובות, אשמח לעזרה שוק ההון 20

נושאים דומים

Back
למעלה