• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אשמח לעזרה וטיפים לגבי מכירת ווילה בעזרת מתווך *עשה ואל תעשה*

פנסיונר משקיע

משתמש רשום
הצטרף ב
16/8/16
הודעות
15
דירוג
2
שלום רב לחברי הפורום.
בזמן הקרוב אנחנו רוצים למכור נכס לא מניב שיש לנו ובגלל שהנכס עצמו ענקי ובמושב לא הכי אטרקטיבי (מרוחק 40דק מהעיר) אז אנחנו חושבים ברצינות על לקיחת מתווך. קיבלנו המלצה לאחד וקבענו איתו פגישה.

לאחר קריאה באתרים השונים ראיתי הרבה המלצות שנוגדות אחת את השנייה(למשל על בלעדיות) ולכן אשמח למיקוד.
אני דוגל בגישה שאם המתווך מצליח למכור לי את הדירה במחיר שאני רוצה אז לא מפריע לי שהוא יקבל את 2% המגיעים לו
במידה וזה מוריד ממני התעסקות (גרים כשעה ורבע מהנכס שמעמידים למכירה), ומשיג לי את המחיר המבוקש וגם בצורה יותר מהירה מאשר אם אני אעסוק בזה.
הבעיה שלי היא : 1. אין לי עומדן שמחובר למציאות למחיר שאני רוצה לקבל על הדירה. הדירה היא פי2 מגודל הדירה הכי גדולה אחריה במושב ולכן אין לי איך לקבוע "מחיר עוגן" שממנו אני יכול לרדת או לעלות במידת הצורך. כי אין למה להשוות אותה. מכאן נוצר החשש שלי שהמתווך ירצה למכור את הדירה כמה שיותר מהר ולכן יציג לי מחיר שנמוך משמעותית מהמחיר האמיתי שאותו אני יכול להשיג עליה במידה והוא יתאמץ יותר.

2. מי אמר שבאמת המתווך יעשה את זה בצורה מהירה מאד כמו שאני רוצה ? הווילה מתאימה בעיקר למשפחות גדולות שצריכות הרבה חדרים ומרווח. הדעה שלי שמשפחות כאלו עוברות בסמוך לשנת הלימודים ולכן מחפשות כבר מעכשיו. לכן החשש הוא שאם הוא לא יצליח למכור אותה עד תחילת שנת הלימודים אני "נתקע איתה" עוד שנה.

3. איך אני יודע שאכן המתווך יעשה הכל כדי לפרסם אותה ולקדם אותה בכל דרך שהיא ? אני בטוח שזו לא הדירה היחידה שהוא מתעסק איתה. החשש הוא שהמתווך יכול להיות עסוק בעוד דירות וכך למנוע מהקונים הפוטנציאלים להגיע ולראות את הנכס. ומה עם הוא ינסה להוריד לי את המחיר כדי שלקוח שלו שנעזר בו כדי לרכוש דירה גם ירוויח ?

אלו החששות העיקרים שלי כי זו עיסקה כלכלית גדולה ואני מאד חושש להיפגע ממנה מבחינת כספית כי הכסף הזה עתיד להיות מושקע.

אשמח להמלצות מה אני אמור לסגור עם המתווך גם מבחינת דד ליין וגם מבחינת אם אני מפרסם גם את הדירה במקביל או שעדיף שלא ?
בנוסף אשמח לכל טיפ, עצה, סיפור מקרה, דעות ועוד ...
תודה מראש .
 
חלק ממה שאתה מתאר הוא קונפליקט מובנה בין האינטרס שלך לאינטרס של המתווך. ולכן, למרות שאתה משלם את שכרו, אופי ההתקשרות הוא כזה שהמוטיבציה שלו עלולה לעבוד נגדך.
באופן כללי דעתי היא שהמקצוע הזה שר את שירת הברבור שלו. 2% מכל צד זה סכום ענק שאינו מצדיק שום פעולה אקטיבית של מתווך בעידן יד2, בלי קשר לבלעדיות. כל קונה שיגיע אליך דרך מתווך, יגיע גם דרך יד2.
ולגבי הבלעדיות, זו בכלל יריה ברגל. בד"כ מתווך יבקש בלעדיות לחצי שנה, וסביר מאוד שבתקופה זו יגיע אליך קונה באופן בלתי תלוי, ואז יהיה עליך לשלם דמי תיווך בלי שהמתווך תרם דבר לעיסקה.
 
כל קונה שיגיע אליך דרך מתווך, יגיע גם דרך יד2.
אתה נותן יותר מדי קרדיט לקונים של היום ואפילו למתווכים מתחרים. יש לי עשרות עדויות מכל יום.
 
יש לחץ למכור את הדירה?
אם לא, שים מודעה מושקעת (שלם לצלם שיעשה לך תמונות מעולות של הבית - זה סופר חשוב) ב2-3 האתרים המובילים למכירת דירות ושב על זה.
לגבי המחיר - מדובר כנראה במאות אלפי שקלים לכאן או לכאן שאתה לא בטוח עליהם.
נראה לי שזה מספיק כסף כדי לעשות קצת קיטוט רגליים ומחקר שלך בנושא.
 
בראייתי, תפקיד המתווך, לא נמדד במהירות שהוא מוצא קונים, אלא בהתנהלות בזמן המשא ומתן.
אם יש מתווך יותר קל להעביר ולקבל מסרים דרך צד שלישי, לגשש ולהבין עמדות של הצד השני מבלי, לנקוט עמדה.
כמובן שזה עובד לשני הצדדים.

הניסיון שלי עם מתווכים עד כה, גם כשהייתי בצד הקונה וגם בצד המוכר היה גרוע, הגעתי לרמה שאני מתעב את האוכלוסיה הזאת.
כשהייתי מוכר, המתווך כמעט הפיל עסקה, כי חשש שלא יראה דמי תיווך (לא טרח להחתים על חוזה תיווך, לא היה גורם דומיננטי לסגירת העסקה, ואפילו ניסה לחבל בה) .
כשהייתי קונה, הבנתי את אחד הבלופים של מתווכים, מצאתי את עצמי מגיע לכל מיני נכסים שממש ממש לא תואמים את הדרישות שלנו, אחרי כמה ביזבוזי זמן כאלה, הבנתי שהמתווך משתמש בי בכדי להראות לקונה שהוא מביא קונים פונטציאלים, מה שלא היה נכון.

לגבי מחיר הבית, תנסה לחשב מחיר למטר מרובע פחות או יותר. לדוגמה אם הבתים היותר קטנים במושב עולים X ושלך בסטנדרט סביר אבל 100 מטר יותר, תוסיף עוד 5000-7000 לכל מטר מרובע, כתלות מרמת הבנייה של הבית שלך, גודל המגרש וכו.
כך בחשבון שיש לכל ישוב, תקרת זכוכית, שנגזרת מהרבה פרמטרים, כך שגם אם יהיה לך ארמון, בישוב בו בתים צנועים, לא תקבל את המקסימום לבית שלך.
בסופו של דבר אתה צריך לקבוע מחיר שתהיה מרוצה.
בכדי לבדוק בכמה נמכרו נכסים במושב שלך, חפש בגוגל "מידע נדל"ן" וכנס לאתר של רשות המיסים. כך בחשבון שיש פער בין המחיר שמבקשים ביד 2, למחיר סגירה, ומצד שני, לעיתים, יש פער בין המחיר שמדווח לרשות המיסים למחיר האמיתי.

כיום, אישית לא הייתי משתמש במתווך. אבל אם אין לך פנאי, כך בחשבון שיש לו אינטרסים משלו, ותתמודד איתו.
תנסה אולי למכור בעצמך, חודש, חודשיים, ואז תעביר למתווך.
 
אתה יכול להזמין שמאי מקרקעין שיעריך את הנכס. עלות השמאות אמורה להיות כמה אלפי ש"ח בודדים.

בעניין עבודה עם מתווך, לדעתי להימנע מזה כל עוד אפשר. נניח שהנכס שווה 3 מליון ש"ח ודמי התיווך הם 2% מהנכס כלומר 60K ש"ח. האם סביר לשלם למתווך שכר עבודה שמרוויח עובד ממוצע ב- 8 חודשים, על זה שהמתווך הביא כמה קונים פוטנציאלים והרים כמה טלפונים?!
אני אישית במצב הזה הייתי מעדיף לעבור לגור בבית הנמכר לתקופה מסויימת ומנהל משם את העיניינים או לחילופין מבקש עזרה מחבר/ קרוב שגר באזור תמורת סכום מסויים.
 
מבחינת משא ומתן בעסקה אתה צריך עו״ד מצייג את האינטרסים שלך.
עו״ד לנדל״ן גם נוטים לקחת אחוזים מהעסקה אבל מדובר בסד״ג של 0.5% וכנראה שתוכל למצוא גם עו״ד טוב במחיר פיקס/קבוע.
זה לא רק על מחיר, זה גם הגנה עליך נגד רמאים וסתם דבילים למיניהם.
 
  • אהבתי
Reactions: d4c
ב2-3 האתרים המובילים למכירת דירות ושב על זה.
הבעיה שהקונים פאסיבים מדי. הם לא ילכו לראות 100 דירות, ולכן כאשר מתווך "לוקח" אותם אז זה בכפיה ובכפית. אני רואה מהחמים שלי שהולכים לראות דירה ולשאלה שלי "איזו, איפה?" הם עונים לי "לא יודעים/זוכרים, המתווך לוקח אותנו".

אני רואה דירות מתייבשות ביד 2 שבועות/חודשים. ופתאום מתווך מפרסם בפייסבוק את אותה הדירה, עם אותן התמונות ואותו המחיר כאילו היא אצלו במשרד - פתאום נהירה של תגובות "היי, מתי אפשר לראות?" , "איזה רחוב?" , "יוסי דבר איתי מחר" וכד'. כלומר, כל האנשים האלה פאקינג התעצלו להיכנס ליד2 ופשוט לחפש נכס עם הנתונים שהם רוצים.
 
לאחר קריאה באתרים השונים ראיתי הרבה המלצות שנוגדות אחת את השנייה(למשל על בלעדיות) ולכן אשמח למיקוד.
אני אשמח לתת לך טיפים מהניסיון שלי במכירת בית בקצה העולם :)
1. לדעתי כדאי לך מתווך- בגלל המרחק, בגלל המחיר, בגלל יכולות המכירה והשיווק שלו. מתווך טוב יודע למכור ואם אתה לא מתחום המכירות- אז אתה לא יודע למכור. סיבה נוספת היא הקונים הפוטנציאלים. רבים מהם נודניקים שלא ברא השטן, מבלבלים לך את המוח, מספרים לך שהבית שלך לא יפה/מוזנח/לא מתאים כדי שתוריד להם עוד ועוד במחיר. אם יש לך קשר רגשי למקום (בגלל שבנית אותו וגרת בו הרבה שנים), זה נורא מתיש ומעצבן.
2. חשוב מאד שאתה תחליט מה המחיר! גם מחיר ראשוני וגם הקו האדום שאתה לא מוכן לרדת ממנו. שמאי יעלה לך בסביבות 1500-3000 ש"ח ויעזור לך.
3.לפני שאתה קובע מחיר, חשוב שתוכל להעריך כמה מס תצטרך לשלם. בשביל זה כדאי להתייעץ עם עו"ד מומחה למיסוי מקרקעין (לא להתבלבל עם עו"ד לצורך הסכם מכירה).
4. יש גבול להבדל במחיר בין בית לבית באותו ישוב. ההבדל בין בית בן 200 מ"ר או בית בן 350 מ"ר הוא לא כל-כך גדול. בית ענק הוא די בעייתי למכירה ולפעמים מרתיע אנשים אז אל תיקח ללב...
 
1. אין לי עומדן שמחובר למציאות למחיר שאני רוצה לקבל על הדירה. הדירה היא פי2 מגודל הדירה הכי גדולה אחריה במושב ולכן אין לי איך לקבוע "מחיר עוגן" שממנו אני יכול לרדת או לעלות במידת הצורך. כי אין למה להשוות אותה. מכאן נוצר החשש שלי שהמתווך ירצה למכור את הדירה כמה שיותר מהר ולכן יציג לי מחיר שנמוך משמעותית מהמחיר האמיתי שאותו אני יכול להשיג עליה במידה והוא יתאמץ יותר.
קח שמאי מקרקעין שיתן לך הערכה, רצוי מישהו מהאזור שמכיר את הישוב.
2. מי אמר שבאמת המתווך יעשה את זה בצורה מהירה מאד כמו שאני רוצה ? הווילה מתאימה בעיקר למשפחות גדולות שצריכות הרבה חדרים ומרווח. הדעה שלי שמשפחות כאלו עוברות בסמוך לשנת הלימודים ולכן מחפשות כבר מעכשיו. לכן החשש הוא שאם הוא לא יצליח למכור אותה עד תחילת שנת הלימודים אני "נתקע איתה" עוד שנה.
מתווך אינו קוסם, אם אתה מעוניין למכור את הנכס מהר ככל האפשר תאלץ להתפשר במחיר, ככל שתתפשר יותר ככה תמכור אותה מהר יותר.
3. איך אני יודע שאכן המתווך יעשה הכל כדי לפרסם אותה ולקדם אותה בכל דרך שהיא ? אני בטוח שזו לא הדירה היחידה שהוא מתעסק איתה. החשש הוא שהמתווך יכול להיות עסוק בעוד דירות וכך למנוע מהקונים הפוטנציאלים להגיע ולראות את הנכס.
הוא לא, עדיף שתפרסם גם בעצמך.
ומה עם הוא ינסה להוריד לי את המחיר כדי שלקוח שלו שנעזר בו כדי לרכוש דירה גם ירוויח ?
הוא בטוח ינסה להוריד אותך בגלל סיבה אחת: זה יעלה את הסיכויים שתסגור עסקה וגם מהר יותר וככה יוכל לקבל את עמלתו.
 
לגבי המחיר - זה לא חייב להיות 2%, אפשר לנסות להתמקח על האחוזים האלה.
 
  • אהבתי
Reactions: d4c
בעניין עבודה עם מתווך, לדעתי להימנע מזה כל עוד אפשר. נניח שהנכס שווה 3 מליון ש"ח ודמי התיווך הם 2% מהנכס כלומר 60K ש"ח.
מתווך טוב והגון שווה זהב, מניסיון. הבעיה היא שרובם לא מקצועיים והרבה מהם גם לא הוגנים.
לי היה מתווך מעולה שהמשיך לעזור לשני הצדדים גם שנה אחרי ההסכמה העקרונית ועשה חלק מהעבודה של עורכי הדין רק כדי לקצר הליכים.
מצד שני, יש לי שכנה מתווכת דירות וממנה אני לומדת איך מתוגמלים עבור עבודת התיווך ומה אני אגיד לכם? עדיף ללכת לעבוד במפעל.
 
אני לא יודע האם אתם מתעלמים מחוסר ידיעה או מזה שאתם מנסים להיות פוליטיקטלי קורקט אבל עם מתווך המהווה ערוץ תקשורת בינך לבין הקונה יש סיכוי גבוה מאוד שהוא ינסה לעשות קומבינה או עליך או על הקונה כדי לגרוף יותר רווחים.
בגלל שאתה מוכר אתן לך את הדוגמא שפועלת לרעתך (מבוסס על סיפורים אמיתיים לחלוטין) הקונה שירצה לרכוש ינסה להוריד מחיר. הוא יבוא למתווך ויגיד לו, על כך 3000 שקל שאתה מוריד מהמחיר אני נותן לך בשחור 1000 שקל. פשוט וקל, תאמין לי שהמתווך כבר יידע לשכנע אותך בלי מאמץ רב להוריד כמה עשרות אלפים מהמחיר.
(יש לי לא מעט סיפורים דומים לגבי מתווך שעוקצים על חשבון הקונה אבל זה לא רלווטני לך)
 
מסיפורים של חבר שהיה מתווך — בשום פנים ואופן לא לחתום בלעדיות. מרגע שחתמת הוא כאילו קיבל את הכסף גם בלי מאמץ ובלי לעשות משהו. אין לו לאן למהר.
 
בשום פנים ואופן לא לחתום בלעדיות. מרגע שחתמת הוא כאילו קיבל את הכסף גם בלי מאמץ ובלי לעשות משהו. אין לו לאן למהר.
בדרך כלל הסכם הבלעדיות הוא לשלושה חודשים או מקסימום שישה. אם הוא לא יתאמץ, לא יקבל דמי תיווך.
 
  • אהבתי
Reactions: d4c
בדרך כלל הסכם הבלעדיות הוא לשלושה חודשים או מקסימום שישה. אם הוא לא יתאמץ, לא יקבל דמי תיווך.
הרבה פעמים המתווכים הפחות ישרים מחתימים בלי הגבלת זמן. מוכרים לא מבינים או שלא שמים לב.
גם אם חותמים לחצי שנה ומגיע קונה לא דרך מתווך אז חבל על הכסף.
חוץ מזה שלא ברור לי למה בכלל לחתום בלעדיות.
 
  • אהבתי
Reactions: d4c
לא חוקי ולא תקף.
הייתי צריך לכתוב "החתימו" כי הבן אדם לא עובד בתיווך כבר הרבה זמן.. יכול להיות שהדברים השתנו אבל גם יש לא מעט נוכלים שעושים דברים לא חוקיים.
 
  • אהבתי
Reactions: d4c
חוץ מזה שלא ברור לי למה בכלל לחתום בלעדיות.
דעתי היא שאדם המעמיד למכירה נכס, ועוד בסכום כזה, עדיף שתהיה לו יכולת מכירה טובה וגם סבלנות ונימוס לניג'וסים של המתעניינים.
אם אין לו, או שהוא גר רחוק, אז עדיף לתת לאדם אחר שאתה סומך עליו לנהל את המכירה.
בארצות הברית או באירופה זה מקצוע לכל דבר ובארץ שלנו זה עיסוק/תחביב להרבה ערסים ושרלטנים שלא למדו את התחום ורק מחפשים כסף קל ולכן גם יש הרבה תחלופה כי זה לא באמת כסף קל (שכנתי המתווכת כבר חודשים לא הכניסה שקל הביתה).
למצוא מתווך טוב והגון בארץ זאת חתיכת משימה אבל היא כדאית. המצב שבו כל המתווכים בעיר נכנסים לדירה שלך להראות ללקוח שלהם אולי נשמע טוב על הנייר אבל זוועה במציאות. חוויתי את זה פעם כשוכרת דירה שהבעלים רצו למכור בלי בלעדיות אבל גם בלי לקחת את זה על עצמם ולהראות למתעניינים.
לקח להם שנה וחצי למכור, בעשרות אחוזים פחות, דירה טובה במיקום מבוקש. זה היה מייאש גם בשבילנו כשוכרים כי כל יומיים היו באים לראות, בלי לתאם, והיינו צריכים לשמור על בית מתאים לתצוגה (הייתי בעד הבעלים וניסיתי לעזור למכור כי הם היו במצוקה אמיתית). על הדרך, יצא לי לפגוש בערך את רוב מתווכי העיר החאפרים של העיר...והם לא יודעים את העבודה.
 
  • אהבתי
Reactions: d4c
1.ברור מחיר הנכס שלך, ב: יד 2, רשות המיסים, אתר מדלן וכו'...השניים האחרונים מתבססים על נתוני אמת של מכירות בסביבה שלך.
2. תפרסם בעצמך ביד 2, תבדוק הענות. יפנו גם מתווכים לדעתי לא לתת להם בלעדיות, בטח לא רסמית. תתחיל לבדוק דופק.
3. ברר: גודל מגרש, וגודל שטח בנוי, מצב משפטי של הנכס(מושע/טאבו וכו'..), היטלים ומיסים שתחוייב בהם (עו"ד מקרקעין).
4. רכילות מקומית ואפילו ברור תב"ע, אולי מתוכנן דור ממשיך, אולי אפשרי לבנות 2 יחידות.
5. הבהרה, יתכן הנכס שלך הוא למעשה מגרש, ואין טעם להתייחס לשטח הבנוי, תלוי בסביבה ובסטנדרט המקומי.
לא ייעוץ
 
  • אהבתי
Reactions: d4c
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א החלטות חשובות, אשמח לעזרה שוק ההון 20
E אני רוצה לעשות ללוות צלמים באופן עסקי ולא יודע איך לתמחר את זה. אשמח לעזרה אוף טופיק 2
S קרנות מחלקות/צוברות אשמח לעזרה בבקשה שוק ההון 28
C אשמח לעזרה התפתחות אישית 8
B אני אזרח אמריקאי והשקעתי בני״ע במיטב טרייד PFIC. אשמח לעזרה שוק ההון 8
T אלוקציה בתיק השקעות פאסיבי --- אשמח לעזרה !! שוק ההון 4
H אשמח לעזרה מאיפה להתחיל לקרוא התפתחות אישית 1
S צומת דרכים עם תיק ההשקעות - אשמח לעזרה שוק ההון 0
ד שיתוף חוזה השקעות של חייל משוחרר - אשמח לעזרה! שוק ההון 3
M בחירת סוג ההשקעה בפלח הסולידי, אשמח לעזרה שוק ההון 4
ל קרן השתלמות IRA מול קרן השתלמות מחקה- ממש אשמח לעזרה שוק ההון 5
D חדש בפורום אשמח לעזרה ראשונית :) שוק ההון 21
ברזילרו לפני כניסה ראשונה לשוק - אשמח לעזרה עם קרנות עוקבות מדד שוק ההון 9
B מספר שאלות בנוגע לסיכונים אשמח לעזרה שוק ההון 7
S אשמח לעזרה בבחירת טלוויזיה חדשה צרכנות פיננסית 38
D מחיר למשתכן גליל ים הרצליה - אשמח לעזרה נדל"ן 17
א רגע לפני שאני מרים ידיים והולך לרואה חשבון -- אשמח לעזרה צרכנות פיננסית 5
מ התלבטות לגבי מסלול לימודי מדמח (אשמח לעזרה) התפתחות אישית 13
L נכס שאני לא מכיר, אשמח לעזרה שוק ההון 6
Jasper לא יודע מה לעשות, אשמח לעזרה, בבקשה. שוק ההון 39
O קרן השתלמות IRA - אשמח לעזרה שוק ההון 2
ל אשמח לעזרה - מנסה לארגן את קרן ההשתלמות שלי שוק ההון 3
מ אשמח לעזרה יומני מסע אישיים 7
Y אשמח לעזרה יומני מסע אישיים 42
פ סטודנט שמבקש הסבר לקופת גמל עם 100 אלף ,לא מניבה שמנוהלת ע"י הבנק ..אשמח לעזרה שוק ההון 8
ס קרן נאמנות מומלצת להוראת קבע אשמח לעזרה שוק ההון 0
ט היי אשמח לעזרה שוק ההון 9
לב מישקין קושי בעבודה עם קולגה - אשמח לתובנות אוף טופיק 32
J מתלבט מאוד מה לעשות, אשמח לכל עצה והארה התפתחות אישית 9
E פיזור השקעות - הצד הסולידי. אשמח לדעתכם שוק ההון 10
R אשמח לחוות דעת על התיק שאני בונה שוק ההון 23
Y תיק השקעות למטרת פרישה מוקדמת (35) - אשמח לדעתכם. שוק ההון 34
ה אשמח לקבל המלצות איך להעביר כסף משכירות באנגליה (חברת ניהול) לחשבון בנק בארץ, תודה! פוסטים מאיכות נמוכה 0
Homer תיק סולידי חו"ל - אשמח להערות והארות שוק ההון 3
stamEhad קיבלתי הצעה למשכנתא - אשמח לדעתכם נדל"ן 34
S ניהול סיכונים ככל שמתקרבים לגיל הפרשיה - אשמח לשמוע עצות פרקטיות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
S האם יש כאן אנשים שמפקידים לקופת גמל ולא לקרן פנסיה משלימה? אם כן - אשמח לשמוע למה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 69
F אשמח להתייעצויות בנושא עוסק אוף טופיק 9
deussex סוגיית צביעת דירה לפני יציאה/כניסת דייר - אשמח לתובנות נדל"ן 29
M אשמח לתגובות בנוגע לאפשרות ועיתוי הכניסה ל : Bloomberg US Corporate 1-5 Years PTF שוק ההון 0
T מעבר מארה"ב לאירופה - אשמח להתייעצות שוק ההון 0
deussex האם אתם עושים חוזה השכרה דרך עורך דין ? מרגיש מבולבל, אשמח לתובנות נדל"ן 28
M אשמח לקישור או אפליקציה למערכת גרפים השוואתיים לקרנות וני"ע בארץ ובעולם שוק ההון 0
M 2 הצעות שקיבלתי לקרן הפנסיה, אשמח לדעתכם. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
ו הי, אשמח להפניה לפוסט של הסולידית עם הסבר על השקעות דרך בתי השקעות בחו"ל פוסטים מאיכות נמוכה 0
O כדאיות ביטוחים, אשמח לשמוע את דעתכם פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
V התיק שלי - אשמח להערות שוק ההון 15
O השקעה בנדלן מניב בישראל - אשמח לדעתכם נדל"ן 32
D חייל בן 19, קצת הלכתי לאיבוד מהאופציות ואני אשמח לקבל קצת הכוונה יומני מסע אישיים 4
D קניית דירה בהתניה של המוכר, שימכור הדירה אם לא ישלם מיסים . אשמח לטיפים, וממה להזהר. נדל"ן 246

נושאים דומים

Back
למעלה