• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

אשמח לייעוץ על משיכת כספי פיצויים

  • פותח הנושא פותח הנושא סנופקין
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

סנופקין

משתמש רשום
הצטרף ב
25/6/17
הודעות
20
דירוג
3
שלום לחברי הפורום,

אני מתייעץ עבור אישתי שעזבה את עבודתה ב-5 השנים האחרונות, מדובר במכלאת עבדים בה לא קיבלה שום תנאים למעט פנסיה.

לפי הטופס שקיבלה מהעבודה מגיעים לה 19K בפיצויים, כשכולם זכאים לפטור.

א. האם הסכום הגיוני על סמך 5 שנות עבודה ושכר ממוצע של 6.5K (בשנה האחרונה השכר עמד על 8.5K).
ב. מה אתם ממליצים לעשות עם הסכום? גם במקום העבודה החדש שלה אין תנאים מפליגים.

אין לנו חובות / הלוואות (טפו, טפו), אבל הכיוון הוא לא להשאר בארץ אם אנחנו מסתכלים קדימה לעשור הקרוב.
 
אישית, את כספי הפיצויים שלי העברתי לקופת גמל.
מצד אחד דמי ניהול בקופת גמל (0.3% מצבירה + 0.25% ניהול השקעות) גבוה מה-0.15% דמי ניהול בקרן פנסיה...
מצד שני, אחרי דמי ניהול מהפקדה + איזון אקטוארי + עלות ביטוח - מגיע ליותר (קרוב יותר ל-1%)

אבל אצלכם - מדובר בכסף פטור ממס ואתה טוען שפניכם לחו"ל...
אם אתם לא חייבים את הכסף - תוציא ותשים אותו בקופה נזילה יותר - גמל להשקעה, קרן השתלמות בתור עצמאי...
סך הפקדות על 6500*60*0.0833 = 32487 שח. אמור להיות זאת אומרת.
אבל לא אמרת הכל... מה זה ממוצע? רק שנה אחרונה עמד על 8,500... תחפש את כל הדוחות השנתיים ותראה כמה הפקידו כל חודש.
האם מפקידים על כל השכר? או רק על המינימום מתוכו וכל היתר היה תוספות?

האם יש בסעיף הפיצויים יותר ורק החלק של ה-19,000 פטור?
כי לפי 19,000 - מעיד על כך שהשכר החודשי עמד על קצת פחות מ-4,000 שח.
 
בוקר טוב, תודה על הפידבק.

חישוב הפיצוים לא נקבע לפי המשכורת ברוטו האחרונה כפול שנת הוותק? אני אתסכל בדוחות שלה.

מה שמופיע בטופס הם אך ורק 19K שכולם פטורים במס, פשוט הזוי.
 
חישוב הפיצוים לא נקבע לפי המשכורת ברוטו האחרונה כפול שנת הוותק?
ככה זה אכן היה בעבר, היום זה יותר מורכב מזה. שני המקרים הנפוצים הם אלו:
אם הפרישו בכל חודש 8.33% לפיצויים - המעסיק לא צריך להוסיף שום דבר מעבר לזה, ורק מה שנצבר בקופה הולך לעובד.
אם הפרישו בכל חודש רק 6% לפיצויים - אז אם העובד עזב את העבודה בנסיבות המזכות בפיצויים המעסיק צריך להשלים 28% (2.33x12) מהמשכורת האחרונה כפול שנות הוותק. כלומר, אם העובד התפטר מיוזמתו שלו ולא בגלל הרעה בתנאים, הוא זכאי רק למה שהצטבר בקופה.
בכל מקרה ההפרשות והפיצויים הם רק משכר הבסיס, לא כולל שעות נוספות, דמי נסיעה ותוספות נוספות.

מה לעשות עם הפיצויים? אפשר להשאיר אותם בקופה, שאותה מעבירים לקופה החדשה שתיפתח אצל המעסיק החדש. רק חשוב לשמור את הטופס 161 ואת מכתב השחרור כדי שתוכל למשוך את הכסף כשתרצה.
 
שוב... לפי איזה שכר הפרישו/ ביטחו?
כי לאחוז גדול האוכלוסיה המשכורת הקובעת להפרשה שונה לחלוטין מהמשכורת בפועל.

לדוגמה אישית -
לפני כ-8 שנים הציעו לי עבודה ב-2 מקומות שונים.
מקום א' - עובד כח אדם, השכר הוא X, השכר הקובע הוא 0.6X.
מקום ב' - עובד חברה, השכר הוא 10%Y + Y שעות נוספות גלובלי, ההפרשות לפי Y.
יש לציין 1.1Y ו - X שווים.
מיותר לציין שבחרתי במקום ב', גם כי עובד חברה (בלי הסתדרות) וגם הפרשה לפנסיה/קרן השתלמות לפי בסיס גבוה יותר.
 
מצד אחד דמי ניהול בקופת גמל (0.3% מצבירה + 0.25% ניהול השקעות) גבוה מה-0.15% דמי ניהול בקרן פנסיה...
גם בקרן פנסיה יש 0.25% הוצאות ניהול השקעות.
 
@FIYaacov שכחתי לציין את ה - 0.25% הללו, צודק.
זה גם מסביר את ההגעה לכמעט 1% מהצבירה בשנה.
 
???
איזון אקטוארי?
הוא מדבר על הכל כולל ביטוחים
איזון אקטוארי של 0.5 אחוז
דמי ניהול השקעות 0.25
דמי ניהול של מהצבירה נגיד 0.1
אז כנראה שהוצאות הביטוחים ודמי הניהול מההפקדות יוצאים כמעט 0.15 עבורו
 
תודה שוב על התשובות, מעריך מאוד.

David, מה שציינת הוא אכן מה התרחש בפועל. בגלל שהיא התפטרה, היא קיבלה רק את מה שיש נצבר בקופה.

האם משיכת הפיצויים עכשיו תפגע בפנסיה העתידית שלה? היא כרגע נכנסה לגיל 30.
 
אז אם העובד עזב את העבודה בנסיבות המזכות בפיצויים
תבדוק לגבי זה.
מעבר לכך... כן. משיכת כספי הפיצויים עלול לפגוע בפנסיה העתידית.
אבל, שוב... דיברת על כך שבעתיד אתם מתכננים לטוס מכאן.
 
האם משיכת הפיצויים עכשיו תפגע בפנסיה העתידית שלה?
כמובן. זה או לקבל את זה עכשיו, או להמשיך לחסוך את זה לפנסיה ולצבור גם תשואות.
יש גם שיקולי מיסוי מסויימים, אבל השאלה הראשונית היא אם מעוניינים לאכול את הכסף או לחסוך אותו.
 
הכיוון שלנו כרגע הוא למשוך את זה ולשים את זה בחיסכון אחר.

ואם אנחנו מדברים על מעבר עתידי לחו״ל, מה קורה לכספי הפנסיה / קרנות ההשתלמות / קופות הגמל (במקרה שלי) במקרה של ירידה מהארץ? יש למישהו מכם מושג?
 
ואם אנחנו מדברים על מעבר עתידי לחו״ל, מה קורה לכספי הפנסיה / קרנות ההשתלמות / קופות הגמל (במקרה שלי) במקרה של ירידה מהארץ? יש למישהו מכם מושג?
אם זה לארה"ב ואתם הופכים לתושבי קבע, אז יש לכם כאב ראש בצד דוחות המיסוי האמריקאיים. לא בלתי אפשרי, אבל גם לא פיקניק.

אם זה לכל מדינה אחרת, ואתם תגיעו לגיל בו מושכים את הפנסיה, צריך לבדוק מה אמנת המס בין ישראל לאותה ארץ אומרת.
 
יש לכם כוונה לא מחייבת לעזוב את הארץ בעוד אולי 10 שנים
אין לכם מדינת יעד או ויזה או מקום עבודה
אבל מה שחשוב זה למשוך את הפיצויים עכשיו ?
אני חושב שאפשר לדחות את זה בשקט לעוד חמש שנים ובמקום להשקיע בהגדרת התיק, הוזלת דמי ניהול ובחירת מדינת יעד
 
לא הייתי מושך... תוספות לפנסיה פטורה ממס רווחי הון, חבל למשוך.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
N היי אשמח לייעוץ בנושא השקעות בIB. שוק ההון 53
ב פעם ראשונה בחיי הולך להשכיר דירה , אשמח להמלצות איך להתנהל נדל"ן 36
N אשמח להסבר לגבי מכירת קרן נאמנות מחקה פטורה שוק ההון 5
D אשמח לקבל המלצה על בנק יחסית הוגן ושירותי לחשבון סטודנט צרכנות פיננסית 2
D מרגיש שאני מדשדש בפן השקלי בהשקעות - אשמח לעצה שוק ההון 7
א השקעה התחלתית אשמח להכוונה האם היא נכונה שוק ההון 3
א משוחרר משירות קרבי - אשמח לעצה לעתיד שוק ההון 2
ב אשמח לטיפים בהתנהלות מול מס רכוש אוף טופיק 0
divorce+5 אשמח להציג את עצמי ולהכיר חברים פה יומני מסע אישיים 34
נ אני מתחיל. אשמח לכמה שאלות...=) מיסים 1
E תאונה קלה ברכב לא באשמתי - אשמח להתייעץ אוף טופיק 15
כ הצעת משכנתא לגישור שקיבלתי היום אשמח לחוות דעתכם נדל"ן 7
O קו ראשון למסילת רכבת קלה - אשמח לדיעות נדל"ן 2
Elliott אשמח לעצה, מתוסכל התפתחות אישית 6
ד שינוי הקצעה בתיק -אשמח לחו"ד שוק ההון 8
מ תיק השקעות אישי אשמח לחו"ד שוק ההון 15
הירהורים דירה להשקעה - עם משכנתא או בלי? אשמח לשמוע מה דעתכם במקרה שלי נדל"ן 18
N לא יודעת איך לבחור קרנות מחקות - אשמח לעזרה שוק ההון 29
N אשמח לחוות דעת - ריביות משכנתא נדל"ן 5
H תחילת דרך מאוחרת - אשמח להמלצות יומני מסע אישיים 5
ת אשמח לעזרה - פנסיה לאשה בת 53 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
O אשמח לסיוע ממי שהתנסה במעבר מחשבון סוג cash לmargin בIBKR? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
O אשמח להכוונה ממי שהתנסה בזה מעבר מחשבון קאש למארגין בIBKR ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
F אשמח לקבל חוות דעת מה לשפר בפנסיות/השתלמות/גמל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
O אשמח לעזרתכם - השקעה בבת ים נדל"ן 18
הירהורים אשמח לחוות דעתכם על העסקה הזו בר"ג נדל"ן 22
V פרשת דרכים כלכלית בעקבות זוגיות והקמת משפחה (אשמח להתייחסויות) יומני מסע אישיים 41
ת אשמח לעזרתכם - חישוב דמי ניהול פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
1 הי,אשמח לעזרה בסידור תיק השקעות שוק ההון 23
N לא מסתדרים לי הסכומים במכירת אופציות, אשמח לעזרתכם מיסים 2
מ מחפשת את עצמי בקריירה- אשמח לעזרה התפתחות אישית 6
לב מישקין קושי בעבודה עם קולגה - אשמח לתובנות אוף טופיק 32
J מתלבט מאוד מה לעשות, אשמח לכל עצה והארה התפתחות אישית 9
E פיזור השקעות - הצד הסולידי. אשמח לדעתכם שוק ההון 10
R אשמח לחוות דעת על התיק שאני בונה שוק ההון 23
Y תיק השקעות למטרת פרישה מוקדמת (35) - אשמח לדעתכם. שוק ההון 34
א החלטות חשובות, אשמח לעזרה שוק ההון 20
Homer תיק סולידי חו"ל - אשמח להערות והארות שוק ההון 3
stamEhad קיבלתי הצעה למשכנתא - אשמח לדעתכם נדל"ן 34
S ניהול סיכונים ככל שמתקרבים לגיל הפרשיה - אשמח לשמוע עצות פרקטיות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
S האם יש כאן אנשים שמפקידים לקופת גמל ולא לקרן פנסיה משלימה? אם כן - אשמח לשמוע למה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 69
E אני רוצה לעשות ללוות צלמים באופן עסקי ולא יודע איך לתמחר את זה. אשמח לעזרה אוף טופיק 2
F אשמח להתייעצויות בנושא עוסק אוף טופיק 9
deussex סוגיית צביעת דירה לפני יציאה/כניסת דייר - אשמח לתובנות נדל"ן 29
M אשמח לתגובות בנוגע לאפשרות ועיתוי הכניסה ל : Bloomberg US Corporate 1-5 Years PTF שוק ההון 0
T מעבר מארה"ב לאירופה - אשמח להתייעצות שוק ההון 0
deussex האם אתם עושים חוזה השכרה דרך עורך דין ? מרגיש מבולבל, אשמח לתובנות נדל"ן 28
M אשמח לקישור או אפליקציה למערכת גרפים השוואתיים לקרנות וני"ע בארץ ובעולם שוק ההון 0
M 2 הצעות שקיבלתי לקרן הפנסיה, אשמח לדעתכם. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
S קרנות מחלקות/צוברות אשמח לעזרה בבקשה שוק ההון 28

נושאים דומים

Back
למעלה