• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

אפיקי השקעה נוספים - למי שכבר מושקעת בשוק ההון

ננוש

משתמש רגיל
הצטרף ב
2/11/20
הודעות
175
דירוג
169
שלום לכולם,
כרגע אני בעלת תיק של כ- 600K בחשבון ברוקראז' (בעיקר VT ומעט VTI)
מלבד זה יש לי 100K נזילים (בעו"ש)
80K בקרן השתלמות זמינה (מסלול מחקה מדדים עולמיים)
ועוד 100K בקופגל"ה (מסלול אג"ח)

אני מניחה שבתקופה הקרובה אקבל עוד 100K.
כלומר- יהיו לי 300K זמינים להשקעה- מלבד קרן חירום של 80K בעו"ש.

אני מעוניינת מאד לגוון את אפיקי ההשקעה שלי, חושבת על נדל"ן,
אבל הסכום שברשותי לא גדול,
ואני גם ממש לא רוצה להכניס את הראש לעבודה הקשה שנקראת נכס להשקעה.
קרנות ריט נשמעו לי כמו פיתרון טוב- אבל מקריאה כאן הבנתי שדמי הניהול גבוהים (ונוגסים בתשואה) ובטיחות מפוקפקת.

אולי יש לכם כיוון מחשבה נוסף להציע לי?
העקרונות החשובים: בטיחות הכסף, נוחות ההשקעה, תשואה.

תודה

עריכה:
אני גרה בדירה בבעלותי + משכנתא לקראת סיום.
 
נערך לאחרונה ב:
מה לגבי דירה למגורים?

כסף בטוח, נוח מאוד (את בעצמך שם). תשואה כנראה תהיה יחסית בינונית (עד כדי עליית ערך לתקופה ארוכה)

כמובן שזה תלוי אם את יכולה / רוצה לגור באיזור שבו את יכולה להרשות לעצמך לקנות.

תחשבי על זה בתור דירה להשקעה שאת משכירה, רק שאת מכירה את השוכר היטב ויכולה לסמוך עליו בעיניים עצומות (פיצול אישיות...)
 
מה לגבי דירה למגורים?

כסף בטוח, נוח מאוד (את בעצמך שם). תשואה כנראה תהיה יחסית בינונית (עד כדי עליית ערך לתקופה ארוכה)

כמובן שזה תלוי אם את יכולה / רוצה לגור באיזור שבו את יכולה להרשות לעצמך לקנות.

תחשבי על זה בתור דירה להשקעה שאת משכירה, רק שאת מכירה את השוכר היטב ויכולה לסמוך עליו בעיניים עצומות (פיצול אישיות...)

אופס, שכחתי לציין שאני מתגוררת בדירה בבעלותי, שיתרת המשכנתא עליה קטנה מאד ועומדת להסתיים.
 
אופס, שכחתי לציין שאני מתגוררת בדירה בבעלותי, שיתרת המשכנתא עליה קטנה מאד ועומדת להסתיים.
אז מה לגבי קניית עוד נכס?
שדווקא תעברי לגור בו (דורש קצת גמישות מחשבתית אבל נסי לזרום רגע)

היתרון הפסיכולוגי הוא שתשכירי את הבית שגרת בו עד עכשיו, שאת מכירה היטב, מכירה את נקודות התורפה וכו', מה שיפחית את עיקר העבודה הקשה של רכישת נכס להשקעה (לדעתי). יישאר לך רק להתמודד עם שוכר.
מצד שני, כמובן שנדרשת פה גמישות (לקנות בית ולעבור אליו ולעזוב את הפינה הנוכחית שלך).
 
אז מה לגבי קניית עוד נכס?
שדווקא תעברי לגור בו (דורש קצת גמישות מחשבתית אבל נסי לזרום רגע)

היתרון הפסיכולוגי הוא שתשכירי את הבית שגרת בו עד עכשיו, שאת מכירה היטב, מכירה את נקודות התורפה וכו', מה שיפחית את עיקר העבודה הקשה של רכישת נכס להשקעה (לדעתי). יישאר לך רק להתמודד עם שוכר.
מצד שני, כמובן שנדרשת פה גמישות (לקנות בית ולעבור אליו ולעזוב את הפינה הנוכחית שלך).

וואלה לא חשבתי על זה.

בהחלט היה לי רצון לעבור לדירה אחרת (באותה שכונה) בשנים הקרובות,
אז כמובן ש- 300K זה מעט מדי בשביל לקנות נכס נוסף באזור שלי - אבל אולי זה יהיה אפשרי בעוד כמה שנים, אם אצבור עוד.
כמו שאמרת, להשכיר את דירתי הנוכחית, שאני מכירה היטב, נשמע לי הרבה יותר פשוט מאשר לחפש דירה עלומה בפריפריה.

רעיון חדש ומעניין ביותר. תודה!
 
תחשבי גם אולי על אלטרנטיבות משלימות להון עצמי.

תוספת משכנתא על הדירה הנוכחית (ששש, לא אמרתי את זה, בנק ישראל אמר שאסור...), קרן השתלמות, הלוואות מנכסים פנסיוניים, הלוואות סולו (100 מפה, 100 משם, ושאר ירקות...)

אגב
אם תצהירי שאת מוכרת את הדירה הנוכחית תוך שנתיים תוכלי לקבל 70 אחוז משכנתא על הדירה החדשה (מה שנקרא דירה חליפית). מה שמביא אותך למיליון כבר עם ההון העצמי כרגע (לפני האלטרנטיבות שהצעתי לך עכשיו). לא יודע באיזה איזור את גרה, אבל אם עוד קצת יצירתיות אפשר להכפיל את הסכום, וזה עשוי להספיק...
 
אשמח לשמוע עוד כיוונים, אם יש למישהו.
 
בעקרון אין תשואה בלי סיכון,
את יכולה להשקיע באגרות חוב לפי הסיכון שלהם, של ממשלת ארה"ב נכון לעכשו הכי בטוח, של מדינות כמו ישראל ומערב אירופה גם יחסית בטוח וריביות נמוכות.
של מדינות מתפתחות ושל חברות פחות בטוח.
בלתי אפשרי גם תשואה גבוהה וגם בטיחות.
עוד על השקעה באגרות חוב:

 
חושבת על נדל"ן,
קרנות ריט נשמעו לי כמו פיתרון טוב
מה שציינת כאן מוכל כבר בקרנות השוק שאת מחזיקה. מה הרציונל להגדיל את החשיפה אליהן? זה לא יהיה גיוון, זו תהייה הסטה של המשקל הטבעי שהשוק נותן.
אז מה לגבי קניית עוד נכס?
רעיון חדש ומעניין ביותר. תודה!
זו פעולה שתשנה בצורה מהותית את הקצאת הנכסים שלך. במקום פיזור עולמי רחב של עסקים מניבים, תהייה לך חשיפה ישירה, משמעותית ומחייבת לשני נכסים בלבד, מסוג אחד ספציפי ומאד מסוים, ובאזור גאוגרפי מאד מאד מסוים במזרח התיכון על סיכוניו.
אבל הסכום שברשותי לא גדול,
נכון מאד, וכדאי לקבל ולהשלים עם זה ולהשאר עם גישה פשוטה וישירה.

אולי יש לכם כיוון מחשבה נוסף להציע לי?
העקרונות החשובים: בטיחות הכסף, נוחות ההשקעה, תשואה.
--> VT/VTI בהתמדה לאורך זמן. תוספות בשביל "להרגיש" טוב יותר רק מקלקלות.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
וואלה לא חשבתי על זה.

בהחלט היה לי רצון לעבור לדירה אחרת (באותה שכונה) בשנים הקרובות,
אז כמובן ש- 300K זה מעט מדי בשביל לקנות נכס נוסף באזור שלי - אבל אולי זה יהיה אפשרי בעוד כמה שנים, אם אצבור עוד.
כמו שאמרת, להשכיר את דירתי הנוכחית, שאני מכירה היטב, נשמע לי הרבה יותר פשוט מאשר לחפש דירה עלומה בפריפריה.

רעיון חדש ומעניין ביותר. תודה!
בעיקרון את כבר מושקעת כרגע בנכס אחר משוק ההון העולמי שזה נדל"ן ישראלי, ולא רק זה, את מושקעת בו חזק (זה רוב הנכסים שלך).

לגבי דירה נוספת להשקעה- קחי בחשבון מס רכישה של 8% בקרוב מאוד כך שאני לא בטוח כמה זו עסקה משתלמת כלכלית.
יש לדעתי שרשור שלם על השקעות אלטרנטיביות שאולי יתן לך רעיונות.
אופציות שלא צוינו פה: דירה להשקעה בחו"ל (במדינות כמו יוון אפשר למצוא נכס ב-70 אלף יורו שיתן תזרים נטו של כ-5-6%. הסיכון מאוד תלוי אדם ותלוי מדינה ונכס, זה בהחלט לא השקעה טריוויאלית ונטולת סיכון) ו-B2B (חוויות האנשים פה לא משהו עד כמה שזכור לי).
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
F אפיקי השקעה נוספים עבור חיסכון לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
A שאלות על מיסוי באינטראקטיב ברוקרז, ועל אפיקי השקעה שוק ההון 3
B מחפש 4 אפיקי השקעה של ריבית דריבית להשקעה כוללת של 2000 ₪ בחודש ל-15 שנים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
M זוג צעיר - אפיקי השקעה אפשריים? נדל"ן 3
V קורלציה גבוהה בין אפיקי השקעה שונים - מניות, נדל"ן, קיפטו וכדומה שוק ההון 15
E אילו אפיקי השקעה אטרקטיביים יש כרגע? פוסטים מאיכות נמוכה 7
O איחוד אפיקי השקעה לתיק אחד ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
D אפיקי השקעה וחסכון בין מדינות שוק ההון 5
Y אפיקי השקעה המתאימים לפני מעבר זמני לארה"ב? שוק ההון 7
יבגני_ל האם הגיע הזמן לבחון מחדש אפיקי השקעה לטווח ארוך או שהכל יתאזן מחדש? שוק ההון 16
P השוואה בין אפיקי השקעה שוק ההון 1
S הקצאת נכסים כאשר יש כמה אפיקי השקעה. דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 3
ITS אפיקי השקעה פטורים ממס שוק ההון 19
Ron.B אפיקי השקעה לתיק קטן במינימום סיכון שוק ההון 4
D אפיקי השקעה בקופת גמל להשקעה שוק ההון 2
amikal איזה אפיקי השקעה מניבים תשואה בתקופת מיתון? שוק ההון 19
ע שאלה לגבי אפיקי השקעה שקראתי עליהם בבלוג. שוק ההון 17
G אפיקי השקעה התחלתיים לזוג צעיר ללא דירה שוק ההון 50
amikal איזה אפיקי השקעה צפויים לעלות כשהריבית עולה? שוק ההון 6
D בן 23 מחפש אפיקי השקעה יומני מסע אישיים 11
Y אפיקי השקעה מותאמים לאינפלציה גבוהה? שוק ההון 10
S מחפש אפיקי השקעה פסיבים מלבד שוק ההון או דירת מגורים שוק ההון 3
ר אילו אפיקי השקעה צפויים לעלות כשהריבית עולה? שוק ההון 44
oz1987 אפיקי השקעה שוק ההון 8
מ בחירת אפיקי השקעה במוצרים מנוהלים (פנסיה, מנהלים, קופת גמל חדשה) שוק ההון 1
Yevgeny תשואות של אפיקי השקעה שונים לאורך השנים שוק ההון 59
O שינוי אפיקי השקעות בשוק ההון שוק ההון 16
S מספר שאלות להשוואה בין אפיקי ההשקעה הפופולריים שוק ההון 3
E בהנחה לאינפלציה והעלאת ריבית מה אפיקי ההשקעה במט"ח לשמירת ערך הקנייה שוק ההון 15
ש מהם אפיקי ההשקעה/חיסכון הקיימים בשוק? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
עודד השוואת אפיקי חסכון לטווח של 15 שנה אחורה! צרכנות פיננסית 4
nicepo1 מעמד משפטי של אפיקי השקעות שוק ההון 5
J השקעה בשוק הישראלי. שוק ההון 5
M השקעה סולידית בדולרים שוק ההון 11
Y השקעה של כספי פיצויים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
A השקעה בקרנות עוקבות מדדים מנוטרלות מט"ח לאזרחים אמריקאיים שוק ההון 6
ה מסלולי השקעה בקרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
Y השקעה לאזרח אמריקאי נדל"ן 1
S השקעה בתל אביב: בין יד אליהו לדרום העיר – ליווי מקצועי או למידה עצמאית? נדל"ן 8
עידו ג מדריך: תשלום מקדמה עקב השקעה באינטרקטיב שוק ההון 22
D משכנתא או השקעה שוק ההון 1
T קיצור תקופה, המשך השקעה במדדים, או גם וגם נדל"ן 23
K התלבטות לגבי אופי השקעה בחשבון מסחר עצמאי שוק ההון 12
F השקעה דרך IRA שוק ההון 13
O בירוקרטיה בדיווח על השקעה בinteractive brokers מיסים 2
S התלבטות לגבי השקעה ביורו בפלח הסולידי של התיק שוק ההון 0
H השקעה סולידית למימון עסקת נדל״ן שוק ההון 2
ה מסלולי השקעה בפנסיה - שאלה לשועלי השקעות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
M כדאיות השקעה בקרן כספית למול פק"מ בבנק שוק ההון 8
ש השקעה סולידית ובטוחה! (רמז; לא לכל הדתות..) קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 20

נושאים דומים

Back
למעלה