• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

אני שכיר- וקיבלתי הודעה מרשות המיסים על פתיחת תיק במס הכנסה על שמי

  • פותח הנושא פותח הנושא ace11
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

ace11

משתמש רשום
הצטרף ב
24/12/21
הודעות
13
דירוג
0
שלום לכולם, אני שכיר שהחליף מקום עבודה במהלך שנת 2023.
בנוסף יש לי חשבון מסחר בברוקר אמריקאי (שוואב) החל משנת 2022, שבגינו אני מגיש באמצעות רו"ח דו"ח שנתי (הוגשו כבר דוחות על 2022 ו-2023).
לאחרונה כשהגשתי את הדוח השנתי על 2023, רוה"ח ציין שלפי החישובים שלו, בגלל החלפת מקום העבודה אני צריך לשלם למס הכנסה סכום קטן - ושילמתי אותו.
יש לציין שבדיווח הוכנס הפסד הון גדול (בסטנדרטים שלי), שיהיה ניתן לקיזוז בשנים הבאות כנגד רווחים.

אתמול, כמה שבועות לאחר התשלום, קיבלתי הודעה מרשות המיסים בנוסח הבא:
"הודעה על פתיחת תיק ליחיד במס הכנסה - הרינו להודיעך כי בתאריך X (שזה מועד הגשת הדו"ח) נפתח לך מחדש תיק במס הכנסה שמספרו YYYY.....
סוג תיק 93- שכיר שהכנסתו ממספר מקורות הכנסה עם ניכוי מס במקור.
הנכם נדרשים להגיש דוחות שנתיים משנת 2023 ואילך".
פה המקום לציין כי בחיים לא היה לי תיק במס הכנסה (כל החיים הייתי אך ורק שכיר), והם רשמו שהם פתחו לי "מחדש".

ויש לי מס' שאלות:
1. האם אתם מסיקים שיש קשר למסחר שלי במניות בחו"ל (רווחים של כמה אלפי דולרים בודדים) ?
2. היה וכן, האם ניתן להגיע למסקנה שהם רוצים למסות אותי במקום במס רווחי הון במס הכנסה ?
3. הם רשמו שיש לי מס' מקורות הכנסה עם ניכוי מס במקור, אבל בסה"כ החלפתי עבודה בעבודה, לא היתה אפילו חפיפה של יום בין העבודות. ממתי שכירים צריכים להגיש דוח לרשות המיסים??

אודה לסיוע...
 
1. האם אתם מסיקים שיש קשר למסחר שלי במניות בחו"ל (רווחים של כמה אלפי דולרים בודדים) ?
כמובן, עבור כל שנה שמכרת בברוקר זר פתחת תיק, כלומר בשנת 2022, ולאחר מכן גם בשנת 2023
2. היה וכן, האם ניתן להגיע למסקנה שהם רוצים למסות אותי במקום במס רווחי הון במס הכנסה ?
מס על רווחי הון הוא מס הכנסה, למה שמת את המילה במקום באמצע?
3. הם רשמו שיש לי מס' מקורות הכנסה עם ניכוי מס במקור, אבל בסה"כ החלפתי עבודה בעבודה, לא היתה אפילו חפיפה של יום בין העבודות. ממתי שכירים צריכים להגיש דוח לרשות המיסים??
יש לך מקור אחד עבודה ומקור שני הכנסה מרווח הון.
יש לציין שבדיווח הוכנס הפסד הון גדול (בסטנדרטים שלי), שיהיה ניתן לקיזוז בשנים הבאות כנגד רווחים.
כנראה בגלל שיש הפסד וכדי לנצל אותו יהיה צורך להגיש דוח גם בשנים הבאות, רואה החשבון ביקש לפתוח את התיק קבוע לכמה שנים.
השאלה למה ביקש תיק 93 ולא 92, את השאלה הזו אתה צריך להפנות לרואה החשבון שלך ולא לפורום באינטרנט.
 
כן, פתיחת חשבון בברוקר זר מכניסה אותך לרשת המס בישראל כמי שנדרש לדווח עצמאית (או באמצעות מייצג).
 
תודה על התשובות. אברר מל רוה"ח שלי (פשוט קיבלתי את המכתב ביום שישי).

אני רק אחדד את השאלה לגבי גובה המס (ואולי אני הולך פה רחוק מדי, אני מקווה שכן):
עד היום שילמתי מס על מכירת מניות ברווח של 25%.
האם יש מקום לחשוש שרשות המיסים מבחינתה תדרוש מס בהתאם למדרגת מס ההכנסה שלי ולא בהתאם למיסוי ריווחי הון "רגילים" על מכירת מניות?

כי ממה שהבנתי מקריאה פה בפורום, ולפי מבחני הפסיקה (שאני עומד בהם בצורה חלקית ביותר), רשות המיסים תמסה במס הכנסה על מכירת ניירות ערך בעיקר משקיעים/ סוחרים "כבדים" יותר ולא יתוש כמוני, עם כמה אלפי דולרים בודדים של רווח בשנה.
 
אני רק אחדד את השאלה לגבי גובה המס (ואולי אני הולך פה רחוק מדי, אני מקווה שכן):
עד היום שילמתי מס על מכירת מניות ברווח של 25%.
האם יש מקום לחשוש שרשות המיסים מבחינתה תדרוש מס בהתאם למדרגת מס ההכנסה שלי ולא בהתאם למיסוי ריווחי הון "רגילים" על מכירת מניות?
בהיקף שהזכרת קשה להאמין שיחשבו שאתה עוסק בזה, אלא אם כן מדובר בכמות רבה מאוד של עסקאות.

מס הכנסה על רווחי הון, שאינם נחשבים לעסק, הוא עד 25%.
 
כן, פתיחת חשבון בברוקר זר מכניסה אותך לרשת המס בישראל כמי שנדרש לדווח עצמאית (או באמצעות מייצג).
פתיחת חשבון מכניסה לרשימת דיווח?
לא רק מכירה/קבלת רווחים/סכום מעל 2 מלש"ח/העברה שנתית מעל חצימלש"ח?
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
ראה את 2 המאמרים בנדון , הם מדברים בדיוק על זה :

מחק, תוכן פרסומי, יעקב]
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S קרן השתלמות לעוסק פטור, שכיר ואמריקאי מיסים 5
O שכיר בעל קרן השתלמות לעצמאי פעילה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
korma הפקדה לקרן השתלמות לעצמאים כאשר העמית שכיר כיום פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
N קופת גמל במעמד שכיר שאני כבר לא מפקידה אליה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
J שכיר ועוסק פטור התפתחות אישית 25
פ שכיר בחול והפקדה לקרן השתלמות מיסים 2
R שווי למס - עובד שכיר מיסים 3
S שאלה לגבי 867 ונספח ג' ו-ד' בדוח 1301 (שכיר) מיסים 7
algo.il זיכוי\ניכוי מס עבור הפקדות שכיר לפנסיה משלימה מיסים 2
Royi חישוב דמי ביטוח לאומי לעובד היברידי (שכיר ועצמאי) מיסים 8
L קרן השתלמות שכיר בעל שליטה +עצמאי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
מ שכיר (×2) שהוא גם עצמאי וחייל משוחרר מיסים 3
The Big Fundamental עצמאי ואזרח אמריקאי, ששוקל לעבור להיות שכיר משיקולי מיסוי - כדאי? מיסים 1
D שאלה הטבות מס סוף שנה שכיר שהוא גם עצמאי מיסים 5
NeonDrift עדיף להפקיד לקרן השתלמות במעמד עצמאי או שכיר? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
D הפקדה עצמאית לקרן פנסיה, עבור שכיר שלקראת פרישה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
N אמריקאי שכיר תושב הארץ | אפשרויות חסכון לטווח בינוני וארוך צרכנות פיננסית 0
R הפרשה לפנסיה מעל התקרה בתור שכיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
S קרן השתלמות - שכיר ועצמאי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
I הפרשות מעל התקרות - שכיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
ד החזר מס שכיר - הצמדה וריבית - תאריך ערך מיסים 25
I קרן השתלמות שכיר ועצמאי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
T פעם ראשונה דיווח שנתי על הון זר (שכיר) - ברוקר זר מיסים 4
ה קרן השתלמות לעצמאי שהינו שכיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
Y עבודה בתור שכיר בעת שירות מילואים פעיל אוף טופיק 35
A קרן השתלמות עצמאי שכיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
S שכיר בארץ וsole proprietor בארה"ב מיסים 10
S החזר מס, שכיר בשינוי משכורת אצל אותו מעסיק מיסים 5
N מיסוי שכיר ישראלי שמתגורר בשוויץ מיסים 6
Okiru אזרח אמריקאי, שכיר, עצמאי ומשקיע מיסים 11
י ביטוח לאומי לעצמאי שהוא גם שכיר מיסים 14
T פנסיה לעצמאי שהוא גם שכיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 17
S עצמאי בתחום היעוץ בנוסף להיותי שכיר... התפתחות אישית 16
stamEhad הטבות מס ו"קומבינות אפשריות" בפתיחת קרן השתלמות לעצמאים שהוא גם שכיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
R פתיחת קרן השתלמות כעצמאי לאדם שכיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
tomchoook הגשת דו״ח למס יסף בתור שכיר מיסים 18
U הפקדת שכיר+מעסיק לשתי קרנות השתלמות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
B הפקדות של שכיר שהוא גם עוסק פטור לקרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 26
A שכיר: כדאיות הפרשה לפנסיה על בונוס ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
D דו״ח שנתי, החזר מס - שכיר מיסים 8
M TC של שכיר מול שכר עצמאי אוף טופיק 5
א קה"ש עצמאי בשילוב קה"ש שכיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
T קרנות השתלמות לעובד שכיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
IAmSam משכנתא כעוסק מורשה מול שכיר בעל שליטה נדל"ן 8
G פתיחת קרן השתלמות עבור שכיר שהמעסיק אינו מפריש עבורו פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
P קרן השתלמות שכיר בונוסים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
B האם אפשר להיות גם שכיר וגם עוסק פטור (במע"מ) שהוא גם עצמאי שאיינו עונה להגדרה בביטוח לאומי? מיסים 2
ה ניוד קרן השתלמות עצמאי-שכיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
R מיסוי הפרשות לפנסיה שכיר. מיסים 17
hommie העברת קרן השתלמות של שכיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2

נושאים דומים

Back
למעלה