• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

(אי) הדלקת מנורות אדומות בגופים פיננסיים וברשויות

שנקל

משתמש רגיל
הצטרף ב
25/1/20
הודעות
101
דירוג
179
סיפור אמיתי: חבר לעבודה מכר את רכבו (בסכום של 6 ספרות). עשו העברה בנקאית, העבירו בעלות בדואר ונפרדו לשלום.
הבנק לא זיכה את החשבון שלו מיידית בסכום אלא החזיק אותו קפוא בדרישה להסבר על מקור הכסף. ההסבר ניתן בשמחה ואמרו שיבדקו וזה יקח מספר ימים. בהתקשרות הבאה הבנק ביקש הוכחות, איך מספקים הוכחות על דבר כזה? עותק מהעברת בעלות בצירוף צילום מחירון על שווי הרכב (הבעיה שהיה פער משמעותי בין השניים) והסכם מכירה שלא תמיד עושים אבל במקרה היה. הבנק ביקש עוד מספר ימים לבדוק ולשחרר את הכסף לחשבון.
מוכנים? תחזיקו חזק: כעבור מספר ימים הכסף עבר בחזרה לחשבון של הקונה!!!
חברי ההמום התקשר לבנק שם הסבירו לו שלא מאשרים את ההעברה החריגה.
״אבל האוטו כבר שלו!״
״מצטערים״.
בנקודה הזו הקונה יכל להגיד לו קפוץ לי ולהשאיר אותו בלי הרכב ובלי הכסף והיה לו מזל גדול (מאוד!!!!!) שהוא נפל על אדם ישר והגון שהסכים לפגוש אותו פיזית בבנק להסדיר את הנושא אחר כבוד.

המחשבה הראשונה שעולה מהמקרה ההזוי הזה היא אז בשביל מה לעזאזל אני צריך את הבנק? נקנה ונמכור בכסף מזומן. אז זהו, שבגלל חוק המזומן אי אפשר למכור/לקנות רכב (או כל דבר) במעל 55 אלף ש״ח בשטרות פיזיים וכל סכום שמעבר לכך מחייב את הצדדים להשתמש בשירותי הבנק אחרת הם עוברים עבירה פלילית.

לפני כמה שנים חבר שלי העביר כסף מחו״ל לבנק ישראלי בסכום של כמה עשרות אלפי דולרים בודדות, הכסף אמנם עבר אבל שוב גם שם הבנק החזיק את הכסף ודרש הסברים על מקורו, הוכחות מחו״ל וכמובן שהכל באנגלית אז צריך לתרגם ולאשר נוטריונית, ואז אישור מרשויות המס כאן בישראל שהוא דווח ושולמו עליו מיסים, הוציאו לו את הנשמה והכל כשר למהדרין! כסף לבן וחוקי שנתקבל ביושר מעבודה. אז בסכומים כאלה היה אפשר פשוט להעביר אותו במזומן בחלקים (אסור לעבור בשדות תעופה עם מעל 10 אלף דולר בארה״ב, 10 אלף יורו באירופה ו50 אלף ש״ח בנתב״ג ומניח שחוקים בסדר גודל דומה במדינות נוספות) ולהפקיד אותו בחלקים עוד יותר קטנים, אם בכלל. הבעיה שלא יודעים את זה מראש רק לאחר מעשה וברגע שההעברה כבר נעשתה והמנורות נדלקו אף אחד כבר לא יעזוב אותך.

עם הזמן פיתחתי מעין חרדה לעשיית פעולות דרך הבנק ואני נמנע מכך בכל מחיר כל עוד הדבר חוקי. למשל להוציא 54 אלף ש״ח במזומן אם הייתי קונה רכב בסכום הזה, אבל ב56 אסור. השאלה אם משיכה פתאומית של סכום כזה מהקופה לא תדליק שוב מנורות ואז עדיף למשוך בחלקים קטנים שלא יעירו אף אחד. ואם כן מהם הסכומים האלה? 1000 ביום? 2000? 5000 בשבוע?
אני מדגיש שהמטרה היא לא להתחמק חלילה משום הליך חוקי אלא פשוט להימנע מלהישאל שאלות ומטרחה מיותרת אם אפשר. ואפשר.

האנטי אמנם בעיקר כלפי הבנקים (לפני שבכלל דיברנו על עמלות/ריביות/שירות וכו׳) אבל לא רק, למשל יש חוק חדש בצ׳יינג׳ים שעל כל המרה בכל סכום שהוא צריך לספק תעודת זהות שנרשמת במערכת. גם על 100 דולר/יורו/שקל. האדם הנבון שנכווה ברותחין ממוסדות פיננסיים בעבר למרות התנהלות תקינה וחוקית לחלוטין ייזהר כעת בפושרים וימצא דרך עקיפה להמיר מטבעות, נניח בעזרת חברים ומכרים שאפשר לסמוך עליהם. העיקר להיות כמה שיותר אוף דה גריד.

יש שמועות שעל הפקדות מזומן לבנק מעל סכום מסוים הבנק מדווח לרשויות המס וגם אם לא מנהלים נגדך חקירה סמויה אתה ״מסומן״ ויום יבוא ותידרש להגיע ולהסביר את כל הפעולות האלה. מישהו יודע אם זה נכון? קרה לו משהו בכיוון שאפשר ללמוד ממנו איך להתנהל להבא?

דוגמה: אני מוכר את הסמארטפון שלי ביד2 ב2500 ש״ח ומודיע לקונים מראש שאני מקבל רק מזומן, לא ביט ולא העברה (ובמקום להפקיד בכסף הזה אשלם הוצאות אחרות שממילא ישנן ואדרבה לא יתבצעו בכרטיס ויחסכו עוד כמה גרושים בעמלות) כך לא ישאלו אותי באף מקום עוד כמה שנים על מה קיבלת 2500 ש״ח ממר X ולך תזכור עכשיו על מה זה היה ותספק הסברים והוכחות.
לאט לאט עברתי להתנהל יותר במזומן ופחות עם כרטיסי אשראי והעברות בבנקים. יש לזה גם יתרון אדיר בכך ש״מרגישים״ את הכסף בכל דבר שמשלמים. אני לא רואה מה הבעיה למשוך את רוב המשכורת במזומן מהבנק ולשים בבית במקום בטוח ולהוציא כל פעם כמה שצריך (לא מדובר במיליונים, כל אחד יכול להחזיק 5 או 10 אלף ״מתחת למזרון״ ולישון בשקט). בלי עמלות, בלי שאלות, בלי הסברים. ועל הדרך גם בלי אוברדראפט.

מה דעתכם? לגיטימי? אפור? ״אין ממה לחשוש אם הכל כשר״? אבל עובדה שיש.
באילו עוד דברים יש להיזהר? להימנע? להיות מוכן מראש? איזה עוד מקרים קרו לכם שהדליקו נורה אדומה איפשהו ואיך הייתם פועלים בדיעבד בדרך האנונימית יותר?
 
לדעתי דווקא ניסיונות להסוות את העברת הכספים (כמו פיצול העברות לסכומים קטנים, משיכה כמזומן וכו') מגדילות את החשד ולא מפחיתות אותו.
בקבלת כסף מאדם זר על מכירת רכב הייתי מבקש המחאה בנקאית וגם חותם על הסכם מכירה (יש עוד דברים שכדאי לסגור בצורה חוזית מעבר להעברת התשלום). לגבי מחירון, נשמע לי מיותר לחלוטין - לא מעניינו של הבנק מחיר המחירון.

מה שכן, כדאי לעדכן את סניף הבנק לפני שמבצעים הפקדה גדולה, ולא בדיעבד.
 
@שנקל
הבאת כאן שני סיפורים ספציפיים, וגזרת מכאן מסקנה "העיקר להיות כמה שיותר אוף דה גריד".

1. האם הסיפורים האלו מייצגים, או שהם מקרי קיצון?
זה קורה לדעתך בכל פעם, או אחת למאה/אלף/מיליון פעולות שעוברות בהצלחה?
ככל שזה נדיר יותר, כך כדאי פחות להתחשב בזה.
למשל קראתי כתבה על אישה שהלכה ברחוב ופתאום עף עליה שלט והיא הפכה לצמח. זה לא אומר שכדאי להימנע מהליכה ברחוב...

2. עד כמה הפתרון שלך עולה לך (בזמן של התעסקות עם המרת מט"ח דרך חברים, בכסף כשאתה מגביל את עצמך רק למי שקונה או מוכר במזומן, במחשבות על הנושא ועוד).

אני אישית חושב שבכל אינטראקציה עם אנשים יש פוטנציאל לטעויות, ובפרט כשמדובר על מערכות בירוקרטיות.
כמו שהעירו כאן, אפשר למזער את הסיכון בעזרת תקשורת טובה.
בכל אופן לדעתי הניסיון להימנע מהמערכת הבנקאית לא ממש יעבוד, ולא שווה את המחירים שמשלמים.
 
נערך לאחרונה ב:
מה דעתכם? לגיטימי? אפור? ״אין ממה לחשוש אם הכל כשר״? אבל עובדה שיש.
לגיטימי לגמרי להשתמש במזומן. אישית, מחזיק תמיד קצת מזומן בבית לצרכים שונים (עם ילדים שכבר הולכים עם ארנק אבל עדיין בלי כרטיס חיוב, זה הכרחי).
אבל בשורה התחתונה יש יותר סיכונים במזומן - גניבה, התבלות, אובדן וכיוצ"ב. סיכונים שבבנק ישראלי לא קיימים, דה פקטו.
סיפור אמיתי לקונטרה - זוג שכירים, כל הכסף בבנק. היו צריכים להעביר תשלום עבור דירה וקיבלו 80K במזומן מהורי האישה כדי להעביר לאחר יומיים למוכר. נעדרו למספר שעות מהבית, היתה פריצה וכל הכסף הלך.
 
אבל בשורה התחתונה יש יותר סיכונים במזומן - גניבה, התבלות, אובדן וכיוצ"ב. סיכונים שבבנק ישראלי לא קיימים, דה פקטו.
מה באשר לסיכון ל bail-in של כספים המופקדים בבנק במקרה של קטסטרופה כלכלית עולמית ? בשנים האחרונות ברבות ממדינות העולם העבירו חוקים המאפשרים לבנקים לקחת את כספי הלקוחות שלהם במידה וזה נחוץ לשרידותם. הסיכון הזה כלל לא דמיוני, לצערי. בישראל לא העבירו חוק כזה, למרות שבנק ישראל היה מעוניין בכך אבל גם אין ביטוח פיקדונות (שספק אם אפשר לסמוך על זה ברגע המבחן).
 
מה באשר לסיכון ל bail-in של כספים המופקדים בבנק במקרה של קטסטרופה כלכלית עולמית ? בשנים האחרונות ברבות ממדינות העולם העבירו חוקים המאפשרים לבנקים לקחת את כספי הלקוחות שלהם במידה וזה נחוץ לשרידותם. הסיכון הזה כלל לא דמיוני, לצערי. בישראל לא העבירו חוק כזה, למרות שבנק ישראל היה מעוניין בכך אבל גם אין ביטוח פיקדונות (שספק אם אפשר לסמוך על זה ברגע המבחן).
כשהבנקים בישראל היו על סף קריסה המדינה (הציבור) נחלץ לעזרתם ובעלי הפקדונות כמעט ולא נפגעו. דה פקטו תמיד היה ביטוח פקדונות.
הבנקים בארץ שמרנים ובעבר היו יציבים יחסית לבנקים אחרים ברחבי העולם.
ברור שתמיד ייתכן משבר ברמה שעוד לא ראינו, אבל במקרה כזה גם מזומן מתחת לבלטות נמצא בסיכון.
כפי שכתבתי למעלה, הפתרון בעיני, למי שמאד חושש, הוא פיזור בין מוסדות בנקאיים ולא מזומן בכספת שבוודאות יביא להפסד כספי ניכר ובמקרה של קטסטרופה מהסוג שלא פגשנו עלול להתברר כמשענת קנה רצוץ.
 
במעל 55 אלף ש״ח בשטרות פיזיים
בלי קשר לחוק, מעט מאוד אנשים יסכימו להסתובב עם סכום כזה,
ובלי קשר לחוק ולפחד להסתובב עם סכומים כאלו יש היום תרבות של לעבור לדיגיטל - איסוף כספים לעובדים שעוזבים, העברה לחברים ועסקים קטנים - הכל דרך Bit/Paybox או אשראי, לא מסתובבים כבר עם מזומן (או סכומים מאוד נמוכים).
השאלה אם משיכה פתאומית של סכום כזה מהקופה לא תדליק שוב מנורות ואז עדיף למשוך בחלקים קטנים שלא יעירו אף אחד. ואם כן מהם הסכומים האלה? 1000 ביום? 2000? 5000 בשבוע?
אני מניח שזה משתנה בין בנקים ואנשים, אני מכיר כאלו שמשכו כדי לקנות ביטקויין ועשו להם בעיות בסכומים גדולים,
ויש את הכתבה הזו - שמספרת על מישהו שמשך סכומים קטנים וזה הקפיץ את הבנק שחסם אותו, השופטת הסכימה עם הבנק בטענה ש "הלקוח ביצע העברות ... בסכומים אשר כולם נמוכים מ-50 אלף שקל במטרה "לסכל את אפשרותו של הבנק לנטר את הפעילות"."

האדם הנבון שנכווה ברותחין ממוסדות פיננסיים בעבר למרות התנהלות תקינה וחוקית לחלוטין ייזהר כעת בפושרים וימצא דרך עקיפה להמיר מטבעות, נניח בעזרת חברים ומכרים שאפשר לסמוך עליהם. העיקר להיות כמה שיותר אוף דה גריד.
אני חושב שאתה מגזים, רוב האנשים לא נתקלים בבעיות האלו ואם כן הם נפתרות די מהר (אין לי נתונים אבל לא שמעתי על זה הרבה אז אני מניח שזה לא נפוץ)
 
מהנסיון שלי
ביצעתי פרויקט עבור חברה מארצות הברית
שלחו לי מספר העברות של 6 ספרות בדולרים
הבנק ביקש הבהרות לראות שזה לא הלבנת הון
קיבל חשבונית ונגמר הסיפור.

תלוי ביחסים עם הבנק ובאופי החשבון
אם אתה מתנהל באלפים ופתאום עובר למאות אלפים
מניח שזה מדליק מנורה
 
פקיד משכנתאות טען שאני מפקיד יותר מידי פעמים סכומים קטנים ושבסוף הבנק שואל שאלות.
הסברתי לו ששנינו שכירים וכל הכסף נכנס ממקורות ידועים.
 
צריך לשאול את הבנק אילו מסמכים הם רוצים, ולהביא להם את המסמכים לפני שנכנס הכסף, והכל עובר חלק.
 
נערך לאחרונה ב:
את ברצינות מזכירה את הסיכון הזה בנשימה אחת עם סיכון לגניבה מהבית / שוד / בלייה / שריפה בבית / אובדן / שיכחה ?
כן. בהחלט. זהו איום רציני מאוד. אני מתגורר כעת באוסטרליה ושם הבנקים לא מזלזלים כמוך אלא נערכים בהסכמים שלהם מול הלקוחות לאפשרות הזאת : https://www.adamseconomics.com/post...reparing-for-bail-ins-of-retail-bank-deposits

אני לא אומר שלהחזיק שקי כסף בבית זה הפתרון אבל לסמוך בצורה עיוורת על הבנק עלול להיגמר רע מאוד.
 
הפתרון לסיפור מכירת האוטו הוא לקבל צ'ק בנקאי ולא העברה שניתנת לביטול.
אם הבנק מסרב להפקיד את הצ'ק הוא יחזיר אותו והכסף ישאר אצל המוכר ולא יחזור לקונה.

אגב, לידיעת כולם, גם העברות בביט אפשר לבטל עד 3 ימים אחרי שנכנס הכסף לחשבון!
יש הרבה סיפורים על העברות ביט בכרטיסי אשראי גנובים, המוכר רואה שהכסף נכנס לחשבון ומרוצה ואחרי יום יומים מבטלים את ההעברה.

לגבי המנורות האדומות, יש לבנק סט רחב של כללים שמדליקים לו מנורות אדומות. הרבה העברות/משיכות/הפקדות קצת מתחת הסכום החייב בדיווח זה בהחלט מנורה אדומה בוהקת עבור הבנק.
 
הצד המעביר לא יכול לבטל, רק המקבל
הצד המקבל יכול לבטל רק לפני שהכסף נכנס לחשבון, לא אחרי שהוא כבר בעו"ש.
אם כבר - הצד המקבל צריך לאשר תוך ימים מקבלת ההעברה בביט, אחרת ההעברה מתבטלת אוטומטית.
רק אחרי האישור הכסף מועבר לחשבון העו"ש.

אגב, מה קורה עם ההעברה היא בכרטיס גנוב?
חברת האשראי לא יכולה לבטל את ההעברה?
(אני לא יודע, סתם שואל).
ניחוש שלי - מאחר ומבחינת חברת האשראי מדובר בעסקה במסמך חסר, היא תבטל את העברת הכסף לפועלים. והפועלים לא יספוג את ההפסד אז הוא גם יבטל את ההעברה ללקוח.
מצד שני, אם הפועלים כבר עשו העברה בנקאית (בהנחה שהתקבל בבנק שאינו הפועלים) אני לא בטוח אם טכנית הם יכולים לבטל את ההעברה.

שאלה מעניינת
 
הצד המעביר לא יכול לבטל, רק המקבל
לא דיברתי על ביטול על ידי אחד הצדדים, אלא ביטול על ידי הבנק, כמו בתרחיש של פותח השרשור שהבנק ביטל את ההעברה.

העוקץ הוא כאשר אתה מוכר מוצר ביד 2, המוכר מעביר לך בביט את התשלום, אתה מחכה שהכסף יופיע בחשבון הבנק שלך ונותן לו את המוצר.
אחרי יומיים אתה מגלה שהכסף נעלם מהחשבון שלך, שואל את הבנק ומגלה שההעברה בוטלה כי המוכר השתמש בכרטיס אשראי גנוב שבוטל.

שימו לב גם שהפקדת צ'ק לא סופית, ורשום במסך ההפקדה לשמור את הצ'ק 3 ימים לאחר כניסת הכסף לחשבון!
 
אני לא אומר שלהחזיק שקי כסף בבית זה הפתרון אבל לסמוך בצורה עיוורת על הבנק עלול להיגמר רע מאוד.
אז אנחנו מסכימים שלא ניתן להשוות בין הסיכונים. לא הבנתי מה רצית להגיד מעבר לכך.
 
לדעתי דווקא ניסיונות להסוות את העברת הכספים (כמו פיצול העברות לסכומים קטנים, משיכה כמזומן וכו') מגדילות את החשד ולא מפחיתות אותו.
נקודה טובה, אולי הרדאר של הבנקים מחפש גם פעילות מתחכמת. אני מניח שעברנו את השטיקים של להפקיד 9,999 כי מעל 10 אלף צריך איזה טופס.
בנתב״ג אין הגבלה על כמות המזומנים שניתן להעביר.
התנאי היחידי הוא שמעל 50 אלף ש״ח, מדווחים על זה.
וברגע שאתה מדווח ״הדלקת מנורה״ ובגלל המנורות האלה אנשים ישרים והגונים עוברים קשיים שמיועדים לעבריינים והשרשור הזה מחפש את המנורות האלה ואיך לא להדליק אותן. שוב, לא חלילה ע״מ להתחמק מהליך חוקי כלשהו אלא כדי להימנע מכאבי ראש וטרטורים על פעילות חוקית וכשרה למהדרין.
פיזור בין מוסדות בנקאיים ולא מזומן בכספת
בגדול אני יותר מתכוון לפעילות שוטפת ולא להחזקה בכסף
עד כמה הפתרון שלך עולה לך (בזמן של התעסקות עם המרת מט"ח דרך חברים, בכסף כשאתה מגביל את עצמך רק למי שקונה או מוכר במזומן, במחשבות על הנושא ועוד).
בכל אופן לדעתי הניסיון להימנע מהמערכת הבנקאית לא ממש יעבוד, ולא שווה את המחירים שמשלמים.
אז זהו שהרבה פחות מאשר מה שיהיה צריך לעבור אם תפעל בתמימות וביושר ו״יתעוררו״ עליך. אני מניח שכשמכירים סיפורים כאלה ממקור ראשון זה אחרת מלקרוא עליהם בפורום, גם כשמציינים שהמקרה אמיתי. אבל מי שעבר את זה מתחרט על הרגע שהלך ישר בדרך הרגילה ובדיעבד היה פועל אחרת וזה מה שאני מציע בשרשור הזה, להביא מקרים אמיתיים שאנשים עברו והסתבכו שניתן ללמוד מהם מה *לא* לעשות.
בשני המקרים שהבאתי היה עדיף בהרבה למצוא דרך עקיפה לעסקת הרכב ולהעברת הכסף מחו״ל, העיקר לא להתעסק עם הבנק שהביא בעיקר צרות מתועלת.
כמו שהעירו כאן, אפשר למזער את הסיכון בעזרת תקשורת טובה.
בהחלט.
פקיד משכנתאות טען שאני מפקיד יותר מידי פעמים סכומים קטנים ושבסוף הבנק שואל שאלות.
הסברתי לו ששנינו שכירים וכל הכסף נכנס ממקורות ידועים.
אז או שהבנק הוא נותן שירות או שהוא שוטר שצריך להצדטק בפניו על פעולות פשוטות ולגיטימיות שאולי אולי אפשר איכשהו לקשר לפעילות לא חוקית.
לא חסרים תרחישים, עשיתי סדר במחסן ומכרתי את הגנרטור והמקפיא והמכסחת דשא וכו׳ ופתאום בשבוע ימים העבירו לי לחשבון אלפי שקלים וחבר מביא לי מחו״ל אייפון ומחשב חדש אז משכתי 14,000 ש״ח במזומן והמרתי כמה אלפי יורו לטיול באירופה ועכשיו הבנק רוצה הסברים ואולי גם המכתב מרשויות המס בדרך. זה הזוי.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
מ "אי אפשר / נדיר מאוד להכות את השוק" שוק ההון 169
I אי תשלום מס יסף מיסים 8
A אי דיווח מקדמות מס הכנסה מיסים 2
oferM איך תשפיע אי הכנסת עובדים מיו"ש לישראל ? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 0
R פורסם תזכיר חוק המצמצם את אי הוודאות בנוגע לשאלה מיהו תושב ישראל לצורכי מס פוסטים מאיכות נמוכה 4
S אי הפרשת מס הכנסה על ידי המעסיק מיסים 4
י אי-תאימות רווחי הון אל טופס 106 ואל מערכת Alfie מיסים 7
ס בחירת מסלול מס להשכרה - 10% או פטור חלקי: האם ניתן לקזז הוצאות גדולות של התקנת המזגן / אי השכרה? מיסים 4
ישראלי מצוי קנית רכב חדש סקודה פאביה או יונדאי אי 20 צרכנות פיננסית 25
I מה הרעיון מאחורי אי פדיון קרן השתלמות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 53
L ביטוח נגד אי תשלום שכר דירה פוסטים מאיכות נמוכה 5
נ אי שם במזרח אירופה - סיפור בדיוני בהמשכים פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 24
Z האם מישהו קיבל אי פעם הודעה כזאת באיזור אישי במס הכנסה מיסים 7
Y אי בהירות בנוגע לתאריך הכניסה של קרנות כספיות לישראל שוק ההון 0
ת מדוע באתר "כלכליסט" כבר אי אפשר לקרוא תגובות? פוסטים מאיכות נמוכה 1
M אי תשלום מס רווחי הון IB מיסים 13
I השלכות של אי תשלום דוח אגרה באוסטריה אוף טופיק 21
I אם אי אפשר לתזמן את השוק איך מרקט מייקר עושים כסף? שוק ההון 11
rockafeller אי הגשה של דוח שנתי למס מיסים 7
deussex התמודדות עם אי תיאום ציפיות בעבודה ויציבות נפשית התפתחות אישית 17
ד התחלה מחדש בגיל 34, בין אי-ודאות לכורח המציאות. התפתחות אישית 7
N בכמה הייתם מעריכים את החסכון הכספי של אי-הבאת ילדים? אוף טופיק 326
י אי עמידה בהסכם דמי ניהול בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
ז סנקציות כנגד אי תשלום חשבונית על ידי חברה בע"מ אוף טופיק 5
Z החזר תשלומי ביטוח כפולים עקב אי ניוד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
P אי-וודאות מיסויית בנדל"ן, בארץ ובחו"ל נדל"ן 2
S (אי-)כדאיות רכישת דירה לרווק בשנות הארבעים לחייו צרכנות פיננסית 1
א הפקדת עצמאים לקרן השתלמות: אי בהירות לגבי תקרת פטור ממס רווחי הון פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
N מישהו יודע מה העונש היום על אי שיתוף פעולה עם סוקר של הלמ"ס? אוף טופיק 48
S אי התאמה בשער הנייר שוק ההון 8
א השקעה בזמן אי וודאות - קורונה שוק ההון 11
Wonko האם השוק אי-רציונאלי? שוק ההון 15
R משמעות העברת מניות RSU מחשבון מניות אי טרייד לחשבון פרטי שוק ההון 8
L (אי) תשלום חשבון מים בתקופה הזאת (שואלת לא עבורי) - ריבית פיגורים יומית צרכנות פיננסית 10
W שאלה בנוגע להתחמקות מסעיף אי תחרות ביציאה לחלת אוף טופיק 2
פ אי פדיית קה"ש לאחר פטירת המוטב צרכנות פיננסית 2
הסולידית אי התייצבות לטיסה חזרה אוף טופיק 21
מ מדוע אי אפשר לנצח את השוק? שוק ההון 161
O צמצום אי השוויון – האם זו מטרה חברתית או כלכלית? אוף טופיק 134
צפי מה עושים במצב אי וודאות ומחירים גבוהים למדדים? שוק ההון 10
A אי שיוך כספים בפנסיה צרכנות פיננסית 2
cypriano de rore אי תשלום פנסיה אוף טופיק 21
ב סיפור שאינו נגמר עם אי.בי.אי - הלמן אלדובי צרכנות פיננסית 9
מ אי תשלום חשבון חשמל על ידי דיירת אוף טופיק 19
SpidiMan מקרה מוזר או סתם אי הבנה? (כתב אופציה) שוק ההון 22
ג אי.בי.איי ניהול עצמאי לעומת אינטרגמל מסלול עוקב S&P500 דמי ניהול 0.35% שוק ההון 28
I ומה אם אי אפשר לחסוך יותר? דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 8
P למה אי אפשר לערוך הודעות ישנות? אוף טופיק 12
פסיוני האם באמת אי בי איי- משקיעים בחזרה את הדיבידנד ללא ניכוי במקור? שוק ההון 8
אצטרובל אי.בי.אי השתלמות מחקה מדד S&P 500 שוק ההון 2

נושאים דומים

Back
למעלה