• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

איפה נמצא הכסף שב- IB ?

מצב
הנושא נעול.

חתול לילה

משתמש בכיר
הצטרף ב
8/3/15
הודעות
14,358
דירוג
23,070
אז בהמשך לשרשור הזה

פתחתי סוף סוף חשבון ב- IB והתחלתי להעביר לשם כספים.
עדיין מאוד קשה לי עם זה שהכסף במדינה אחרת שאין לי בה מעמד חוקי... כנראה שאצטרך להתרגל.

השאלה שלי: האם הכסף באמת נמצא במדינה אחרת? אסביר.

נניח שאני רוצה פיזור גאוגרפי כדי להתגונן מהתרחישים הבאים:
- הממשלה מלאימה חשבונות בנק
- עקב מתקפת טילים מושמדות כל התשתיות בארץ, כולל בנקים
נכון, לא סביר כרגע, אבל אלה רק דוגמאות לצורך השאלה.

כאשר היועצת בבנק ראתה שאני מעביר את הכסף לסניף הישראלי של סיטיבנק היא טענה שהכסף נשאר בארץ ואין פיזור גאוגרפי.
הסברתי לה ש- IB אוטומטית מעבירים אותו לחו"ל, ואחרי שאמיר אותו לדולרים ואקנה קרנות הוא ישב בארה"ב.
היועצת חזרה וטענה שהם בדקו את זה עבור לקוח אחר במצב דומה, והיא משוכנעת ש-"הכסף נשאר בארץ" כי עבדתי מול הסניף הישראלי.

אני אשמח אם מישהו שמבין לעומק את הדברים יוכל לאשר לי שאכן השגתי פיזור גאוגרפי.
חשוב לי להדגיש שבשום שלב היועצת לא ניסתה לשכנע אותי להשאיר את הכסף בבנק, היא רק הפצירה בי לוודא את נושא הפיזור.
 
תגיד לה שהכסף הוא רק ביטים בקובץ מחשב.
השקלים שהעברת יושבים במחשב של סיטי בנק/בנק הפועלים בארץ, ואם המרת אז המטבע זר שקנית יושב במחשב במדינת המקר שלו.
ומכיוון שלהכל יש גיבוי, אז בטח השקלים ומטבעות האחרים יושבים גם בקבצים במקומות נוספים, כך שפצצת אטום על ארצות הברית תוכל למחזר את הדולרים גם לקובץ ביפן.

בקיצור את מי מעניין היכן יושב הקובץ פיזית? מבחינת החוק העברת את הכסף ל"תאגיד־חוץ בנקאי" מכיוון שהתאגיד הזה לא מאוגד בישראל אז נחשב שהכסף לא כאן.

כמובן שזה לא מונע אפשרות להלאמה, אבל עדיין אתה מוגן מקריסת תשתיות כלל עולמיות נקודתיות ...
 
בכל אופן מבחינה חוקית אני חושב שההחזקות "יושבות" בסניף IB שאתה שייך אליו (יש דרך לבדוק בריפורט אאלט)
 
אם אני מבין את התגובה של @ירח אפל אז אפשר לומר שהכסף (הלא מזומן) נמצא תמיד במדינת המקור שלו. לכן ברגע שאתה ממיר הוא בעצם בהגדרה עובר לארה"ב (במקרה של דולר)
אבל כל זה פחות משנה, כי אני מקווה שבחשבון שלך תקנה ניירות ערך כלשהם עם הכסף, והחלק המזומן (יהיה המטבע אשר יהיה) הוא קטן. לא?
 
רגע מה? זה בדיוק הדבר שאני חושש ממנו.
מי יודע... רשמת שני תרחישים.
יש באוויר יותר מידי פחדים ומנסים לתרץ למה פותחים חשבון בחו"ל, אבל האמת שלא צריך תירוץ.

אני לדוגמא מחזיק בחו"ל כ־70 אחוז מהכסף שלי, ולא בגלל איזה שהוא חשש, רק בגלל שיותר נוח לי לסחור בנכסים זרים דרך IB מאשר דרך ברוקר בארץ, ועל הדרך גם יותר זול.
 
בכל אופן מבחינה חוקית אני חושב שההחזקות "יושבות" בסניף IB שאתה שייך אליו (יש דרך לבדוק בריפורט אאלט)
זאת אומרת שאם מדינת ישראל מעבירה חוקים מתאימים, יש לה נגישות לאחזקות שבסניף הישראלי?

אבל כל זה פחות משנה, כי אני מקווה שבחשבון שלך תקנה ניירות ערך כלשהם עם הכסף, והחלק המזומן (יהיה המטבע אשר יהיה) הוא קטן. לא?
כן, הכוונה להחזיק קרנות. אבל ממה שעולה פה נשמע שעדיין הממשלה יכולה לשלוח לשם יד.
 
כן, הכוונה להחזיק קרנות. אבל ממה שעולה פה נשמע שעדיין הממשלה יכולה לשלוח לשם יד.
אתה אזרח ישראלי ותושב מס ישראלי, כן המדינה יכולה לשלוח יד גם למדינות אחרות ובעיקר לארצות הברית שחתומה מולה על הסכמי שיתוף.
אבל מה זה קשור לעצם השאלה "היכן מצוי הכסף"?
 
אחרי שהעברת את הכסף, המצב המיידי הוא שהכסף יושב בחשבון הבנק הישראלי של IBKR. זה אומר שהכסף בישראל, וגם שהכסף לא שלך. יש לך הבטחה לשייך את הכסף לחשבון.

אם אתה ממיר לדולרים וקונה מניות, IBKR צריכה גם להמיר לדולרים, להעביר את הכסף למדינה בה נמצאת הבורסה שקנית בה, ולהעביר את הכסף לבורסה כדי לקנות מניות.
אבל IBKR מספיק גדולה כדי לא לקשור את העברת הכסף מישראל לחו"ל עם קניית המניות. הם יעבירו מישראל לחו"ל מתי שירצו, ואולי יקזזו כסף של ישראלים שמשקיעים בחו"ל עם כסף של זרים שמשקיעים בבורסה הישראלית.

בכל אופן מרגע שהכסף שוייך לחשבון שלך, יש התחייבות של IBKR העולמית כלפיך. השקלים שנמצאים בחשבון הבנק הישראלי שלהם לא קשורים אליך (גם אם אלה אותם השקלים שהעברת).
 
זאת אומרת שאם מדינת ישראל מעבירה חוקים מתאימים, יש לה נגישות לאחזקות שבסניף הישראלי?
למה שיש בבנק עצמו כנראה שכן, בכל זאת זה על אדמת ישראל. אבל הסניף IB עצמו הוא לא ישראלי, פשוט יש לו חשבונות בנק פה. (וגם זה אני חושב שמחולק אצליהם איכשהו, ובגלל זה לחלק מהיוזרים שלהם יש הפקדות לסיטי ולחלק הפועלים וזה לא ניתן לשינוי)
 
נערך לאחרונה ב:
בכל אופן מרגע שהכסף שוייך לחשבון שלך, יש התחייבות של IBKR העולמית כלפיך
מה שאני מנסה להבין זה את מידת היכולת של מדינת ישראל לשים יד על הכספים / הקרנות הנ"ל (בהנחה שאני לא עבריין ולא מעלים מס). נשמע שהיכולת הזו יותר גדולה ממה שחשבתי.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
זאת אומרת שאם מדינת ישראל מעבירה חוקים מתאימים, יש לה נגישות לאחזקות שבסניף הישראלי?
מה זה אחזקות בסניף הישראלי?
אני לא חושב שאחזקות בחשבון של אזרח ישראל הן בסניף הישראלי.
אני גם לא חושב שהעובדה שאחזקות מסוימות נרכשו בכסף שהופקד דרך החשבון הישראלי (אולי לפני שנים) משנה את המעמד של אותן אחזקות.

יש את המזומן שמחזיקה IBKR בכל רגע נתון בסניף סיטי בנק בישראל. הכמות שלו לא תלויה באחזקות של ישראלים אחא בשיקולים תפעוליים. את זה המדינה כנראה יכולה להלאים.
 
מצב
הנושא נעול.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
A [סקר] איפה נמצא תיק ההשקעות הממוסה שלכם? שוק ההון 34
א איפה נמצא תיק ההשקעות שלכם ולמה? שוק ההון 17
B איפה הכי זול לשכור דירה חדשה בארץ? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
SolidusMaximus לבעלי חשבון מסחר בבנק - איפה מופיעים הדיבידנדים\ריביות? פוסטים מאיכות נמוכה 2
T איפה באתר של IBKR אני מוצא את החשבון שאליו מעבירים שקלים (לא דרך IBAN) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
Williamsburg איפה אתם רואים את מדד המעוף בסוף 2026 בהנחת החלשה מהותית של האיראנים ואופק מדיני חדש לישראל? שוק ההון 12
ת איפה כלול זקיפות שכר בטופס 106? מיסים 1
R איפה אתם עושים ביטוח בריאות וכמה אתם משלמים? צרכנות פיננסית 4
P הודעות עדכון הרכב מדדים בישראל - איפה מוצאים? שוק ההון 0
ה קרן השתלמות ראשונה איפה כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
R איפה להחנות כסף בברוקר זר ברוקרים ופלטפורמות מסחר 13
S איפה מומלץ לקנות מוצרים ללא גלוטן? אוף טופיק 2
N קרן השתלמות IRA -איפה עמלות נמוכות וביטחון שוק ההון 3
N איפה אפשר להשוות מחירים+פוליסות של ביטוחי בריאות, חיים, מחלות קשות? צרכנות פיננסית 0
R איפה קונים נעלי ספורט לריצת כביש במחיר סביר? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 37
M איפה כדאי לשים חיסכון נזיל? שוק ההון 16
D אני חדש לפורום - איפה אני יכול למצוא ניתוח של הרכבי תיק שונים כדי להרכיב את התיק הנכון עבורי? דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 17
א נדל"ן בחו"ל איפה לומדים נדל"ן 10
S מניות דיבידנד: איפה מתחילים? שוק ההון 5
R נדל"ן בארה"ב - איפה מתחילים? נדל"ן 6
צ איפה עדיף להשקיע בארץ או בשווייץ שוק ההון 5
שם משתמש בעייתי באקסלנס טרייד: איפה רואים פירוט לגבי מכירה/מסים וכד'? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
מ דרך איפה להכניס כסף נוסף להשקעה שוק ההון 8
JBUZZ השכונות החדשות של ישראל: איפה הכי כדאי לקנות דירה באזור המרכז נדל"ן 12
ח שאלות לגבי גניבת מטבע XRP, איפה הטעות? קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 4
ה איפה אתם קונים בשר? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 37
H הסבר על רפורמת "בעל עסק זעיר": איפה יש הסבר מדויק על משמעות לשכיר שמחפש תוספת הכנסה? מיסים 16
א איפה ניתן להשקיע בקרנות סל של ביטקוין? שוק ההון 12
mk1 איפה אפשר למצוא את המאזן אקטוארי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
Sagi313 איפה אפשר להגשים את החלום? אוף טופיק 13
ג קרוב לשחרור. מתלבט איפה לעבוד לפני הלימודים התפתחות אישית 15
A 250,000₪ איפה להשקיע ? שוק ההון 8
D איפה לומדים גרמנית? התפתחות אישית 15
N איפה אתם חושבים שהביטקוין יהיה עוד 5-7 שנים מהיום קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 39
י איפה מגלים האם יש פנסיה תקציבית פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
ג מק"מ - איפה יש טבלה מרוכזת שוק ההון 6
Y איפה הכי זול להמיר שקלים לדולרים? שוק ההון 2
ב קנית דירה ראשונה - איפה שווה? נדל"ן 3
א איפה אפשר לקרוא תנאים בסיסים של קופת פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
מ איפה המקום הכי מומלץ ללמוד יעוץ השקעות התפתחות אישית 6
S קרן השתלמות IRA חדשה עם הפקדות לעצמאי - איפה כדאי לפתוח? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
D דירה להשקעה - ״מחיר למשתכן״ - איפה להתחיל? נדל"ן 7
liranviper דירה בהנחה - ינואר 2024, איפה נרשמתם? נדל"ן 28
C איפה רואים withholding ב -IB? מיסים 2
א איפה אפשר להשוות ניירות ערך ישראלים שונים גרפית ? שוק ההון 2
E בן 19 לא יודע איפה להתחיל שוק ההון 7
ח איפה "להחנות" יורו שוק ההון 12
ח איפה כדאי להשקיע לחרדית שוק ההון 78
ע בת 24 לקראת לימודים, מתלבטת איפה לשים את החסכון יומני מסע אישיים 15
A קניית דירה ראשונה - איפה מתחילים? נדל"ן 3

נושאים דומים

Back
למעלה